Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2010, 16:26
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Onze hond (een west highland terrier van 12) heeft vorige week maandag haar bekken gebroken door een ongeluk. Aan één kant heeft ze haar bekken helemaal los van het heiligbeen. Aan de andere kant heeft ze "alleen" het zitbeen gebroken.

Er is dus een kans dat één van haar achterpoten nooit meer goed zal herstellen, omdat ze tijdens het bezoek aan de dierenarts ook totaal niet merken dat ze nog enig gevoel in haar teentjes had. (Maar misschien komt dit ook omdat ze nog in shock was).

Ze is de drukste (en kleinste) hier in huis en is altijd in super goede conditie voor haar leeftijd. Ook nu eet en drinkt ze goed en stelt ze veel belangstelling in wat er om haar hen gebeurd. Inmiddels heeft ze wel weer gevoel in haar teentjes maar het is nog maar afwachten in hoeverre dat dit nog helemaal gaat herstellen, aangezien ze haar achterpoot nog steeds sleept. Maar ja zelfs op 3 poten kunnen honden prima (leren) lopen.

Eigenlijk wordt er niets aan gedaan (behalve pijnstillers) tenminste in het geval van onze hond niet. De behandeling is ca. 6 weken zo stil mogelijk liggen in een bench en de behoeftes in diezelfde bench doen. Dit valt niet mee, omdat onze hond nu ze zich na anderhalve week weer wat beter voelt zich dood verveelt en alle kranten en handdoeken in de bench verscheurd.

Waar ik me nogal over verbaasde was dat de reacties uit de omgeving nogal gemengd waren. Sommigen vinden dat onze hond een spuitje had moeten krijgen. Maar ik heb zoiets van: hallo het is "maar" een botbreuk. En ze is nog zo levendig en fit.. Ook de dierenarts heeft het woord spuitje niet in de mond genomen. Omdat dit soort breuken bij een hond prima kunnen herstellen.

Heeft iemand ook wel eens zoiets meegemaakt met een hond of een kat?
En hoe is dit afgelopen dan?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2010, 06:45
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik heb het niet meegemaakt maar je moet natuurlijk wel goed de voor -en nadelen tegen elkaar afwegen en proberen daarin zo objectief en realistisch mogelijk te zijn. Zes weken in die bench is natuurlijk wel echt heel rot, misschien kun je hem/haar van die uitdagende speeltjes geven waar ze flink hun hersenen moeten gebruiken om bijvoorbeeld iets lekkers ergens uit te krijgen. Het is niet gek dat je hond zich verveelt natuurlijk .

Als de dierenarts vertrouwen in een goed herstel en een voldoende kwaliteit van leven hierna ziet, zou ik daar ook in meegaan maar als de hond altijd toch pijn houdt of iets dergelijks... ja, dan zou ik er wel even goed over nadenken. Zeker aangezien de hond al behoorlijk op leeftijd is natuurlijk. Eigenlijk zou ik mijn hond laten inslapen als er nu allemaal gecompliceerde operaties en toestanden zouden moeten uitgevoerd of hij altijd pijn zou blijven houden. Maar dat is dus niet het geval dus ik zou in ieder geval kijken hoe het loopt (nou ja, ik kan het van hier natuurlijk niet inschatten maar als je hond die 6 weken ook heel veel pijn zou hebben, zou ik het misschien ook overwegen).

Mijn hond is wel eens aangereden en had toen niets gebroken maar wel gekneusd. Op het eerste oog leek hij daar verder weinig last van te hebben, hij was ook heel snel weer op de been. Nu heeft hij echter enorme arthrose en staat zijn ene heup zo'n beetje uit de kom. De kans is groot dat dat toch is gekomen (of verergerd) door dat ongeluk toen. Je weet dus nooit echt wat de gevolgen op langere termijn zijn.

Hoe dan ook zou ik proberen je hondje zoveel mogelijk geestelijk te stimuleren want anders is die bench echt een hel. Sterkte.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 19:14
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Bedankt voor je berichtje!

Inmiddels zijn we ongeveer 2,5 week verder. En het gaat echt super goed met haar! (ondanks naar gebroken bekken natuurlijk)
Het pootje aan de kant waar het het meeste gebroken was, blijkt niet totaal gevoelloos te zijn. Sterker nog ze heeft al pogingen gedaan om haar oren ermee te krabben en de poot gaat al een stuk omhoog! De zenuwen zijn dus niet door..

We hebben eergisteren nieuwe foto's laten maken. De dierenarts vertelde dat ze versteld stond van ons hondje , omdat de foto's er al stukken beter uitzagen en omdat ze zo verschrikkelijk fit en alert was ondanks haar leeftijd en gebroken bekken. Ze heeft ook enorm tegengestribbeld tijdens het maken van de foto's.

Ze mag/moet nu al wat uit de bench, om de oefenen met lopen. Gisteren heeft ze 3m lopend afgelegd (op alle vier haar pootjes).
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine When saaichanges attack.. #1551
Little Phoebe
500 13-11-2011 16:05
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 21:09
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.