Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 18:28
ExpoRules
ExpoRules is offline
wat is eigenlijk gezonder, 2 manderijnen of 1 kiwi? want men zegt dat kiwi's zo ontzettend gezond zijn, maar ze zijn zo klein.. dus ik vroeg me af of ze echt gezonder kunnen zijn als 2 manderijnen ofzo. dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2011, 18:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Gezond is geen kwestie van 'tel de vitaminen op en deel dit door het aantal koolhydraten' oid, maar gezond eten is... zo goed mogelijk voorzien in de natuurlijke behoefte van het lichaam. Oftewel: voor iemand met een sterke vermagering is patat misschien veel gezonder dan een appel, omdát er veel meer vet in zit! En misschien is kiwi voor jou beter want er zit meer .... in, en een manderijn voor iemand anders want...!

Moraal van het verhaal: ik weet het eigenlijk ook niet. Maar afwisseling ftw dus soms kiwi's en soms manderijnen en dan een appel of banaan (oja, en de rest van de schijf). En ik vind kiwi lekkerder.

Oh, en anders moet je misschien even hier klikken of zelf googlen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 18:47
flower1989
flower1989 is offline
1kiwi is beter
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 06:27
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik verplaats deze naar Eten & Drinken. Ik verander ook de titel even, zodat het wat algemener wordt. Misschien kunnen mensen hier posten wat zij denken dat het gezondste fruit is, wat ze het liefste eten en andere fruit-gerelateerde zaken.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 11:23
dennis018
dennis018 is offline
ik zou zeggen de afwisseling van beide stukken is het gezondsst, zo kirjg je van beide vitaminen en alles binnen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 14:10
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Volgens mij is de ene fruitsoort niet gezonder dan de andere.. 't Gaat om de variatie, dus in jouw voorbeeld is twee mandarijnen en één kiwi is beter dan twee kiwi's .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 15:27
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik heb welleens gehoord dat bij kiwi's de meeste vitaminen in de schil zitten en je deze dus het beste ook kan opeten. Weet niet wat hier van waar is maar heb het ook welleens gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 17:18
CelineB
Avatar van CelineB
CelineB is offline
Kiwis zijn egt zooo gezonder, denk ik.
Ik bedoel ZE ZIJN GROEN. groen is gezond
__________________
I try to play it as cool as ice, but now I'm different when I look in your eyes
Cuz' you make me melt every time
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 15:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Kiwis zijn egt zooo gezonder, denk ik.
Ik bedoel ZE ZIJN GROEN. groen is gezond
Niet alles wat groen is is gezond De term gifgroen bestaat niet voor niets...

Verder, kiwi is wel een van de meest gezonde stukken fruit, zit veel vitaminen in en dergelijke, maar dat betekent natuurlijk niet dat je alléén nog maar kiwi moet gaan eten, want een overschot aan vitamines is ook weer niet handig. En zeg nou eerlijk, een fruitschaal ziet er ook een stuk leuker uit als er fruit in allerlei kleuren en maten op ligt
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 17:00
Verwijderd
in een kiwi zit meer vitamine C dan in twee mandarijnen. Maar beter wissel je af met fruit, want als het ging om vitamine C alleen dan zou je ook kunnen volstaan met pilletjes slikken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 15:35
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik hang de filosofie aan dat zoveel mogelijk verschillende kleuren en dingen goed is maar ik weet niet of het klopt. Dus dan is één kiwi en één mandarijn beter dan twee kiwi's. Maar kiwi's zijn lekkerder, dus ik zou voor de twee kiwi's gaan.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 14:21
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik heb welleens gehoord dat bij kiwi's de meeste vitaminen in de schil zitten en je deze dus het beste ook kan opeten. Weet niet wat hier van waar is maar heb het ook welleens gedaan.
Een vriend van mij doet dat ook, maar ik moet er niet aan denken, eerlijk gezegd. Zeker niet met alle afvalstoffen en gifstoffen die in de schil blijven zitten, denk ik zo.

En ik zou voor de mandarijnen gaan want van kiwi's krijg ik een rare droge tong.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Frambozen schijnen uitermate gezond te zijn. Maar helaas zijn ze niet het hele jaar door goed verkrijgbaar en/of erg duur.
Verder zouden sinaasappels en kiwi's inderdaad gezond zijn. En als je die drie een beetje afwisselt denk ik dat je sowieso al een heel end komt qua vitaminen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:01
Verwijderd
Bij de AH heb je in de diepvries framboos/bosvruchten mix erg lekker, wel duur..

kiwi lijkt mij gezonder, al afwisseling is het best dus elke dag 2 verschillende stukken fruit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De wereld is om zeep
Verwijderd
5 06-04-2011 15:08
Eten & Drinken Bevroren fruit
Lyne
10 20-10-2008 09:36
Eten & Drinken Fruit!
Miracle
77 25-05-2007 21:37
Lichaam & Gezondheid Voeding- en gezondheidstopic #14
Verwijderd
500 04-10-2006 17:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Mijn land is mijn land niet meer
Verwijderd
0 09-06-2006 18:32
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.