Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2011, 21:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
N.a.v. dit en dit topic hebben we het banbeleid nog eens goed bekeken. We hebben over 2 onderwerpen een voorstel en willen graag jullie mening.

Permanente bans
Tot dusver werkten we met een systeem waarbij je na een jaarban, een permanente ban kreeg. Dat betekent dus dat je nooit meer welkom bent op het forum. Omdat we jaren later toch merkten dat mensen terug wilden komen, hebben we ingevoerd dat je als permanent geband lid, een verzoek tot unbannen kon indienen. Je motivatie en de bereidheid van de fb's, bepaalden of je terug kon komen.

Hier het nieuwe voorstel:
- In principe is de jaarban de uiterste ban die we bij 'normale leden' uitdelen bij langdurig ongewenst gedrag.
- Het aantal jaarbans dat iemand kan krijgen heeft in principe geen limiet.
- Er zijn uitzonderingen mogelijk, waarbij de permanente ban wél wordt gegeven. Hieronder vallen:
* accounts die enkel zijn aangemaakt voor het maken van reclame
* accounts die enkel zijn aangemaakt om te zieken op het forum (leden zonder normaal forumverleden).
* leden die zeer negatief gedrag vertonen, waarbij het gedrag (wettelijk) ook strafbaar is te noemen. Voorbeeld hiervan is het uiten van serieuze bedreigingen
- Voor reeds permanent gebande leden geldt dat zij een mail kunnen sturen naar de beheerder of een plus. Hij/zij wordt dan unband, mits de ban langer dan een jaar loopt en er niet geforumd is met een clone (zo wel, dan wordt de verlenging bij het jaar opgeteld).


Verjaring van bans
We werken op het forum met een oplopende banduur. Hierbij kennen we tot dusver geen verjaring. Dus iemand die drie jaar terug een half jaar geband was, krijgt nu een jaarban. In het nieuwe voorstel komt hier een einde aan.

Het voorstel:
- De bans worden gegeven volgens een oplopende banprocedure: 2 dagen, 1 week, 2 weken, 1 maand, 2 maanden, 6 maanden, 1 jaar.
- De permanente ban wordt enkel bij uitzondering gegeven, zie eerder.
- De verjaringstermijn voor een ban is 6 maanden. Dit betekent dat je bij 6 maanden goed gedrag, een trede terug gaat in de banprocedure.
- De verjaringstermijn geldt niet voor permanente bans.
- Onder 'goed gedrag' wordt verstaan: je hebt in de betreffende periode geen ban of waarschuwing gehad. Opgeslagen posts in je banman tellen dus niet mee.
- Een waarschuwing behoort de term 'waarschuwing' te hebben, d.w.z: het is voor alle partijen duidelijk dat er sprake is van een echte waarschuwing en geen informele PM.
- Er kan van de banprocedure worden afgeweken bij ernstige 'overtredingen'.
- De clone-procedure voor gebande leden blijft geldig. Deze kan je hier lezen.
- De regeling gaat (pas) in vanaf het moment dat deze definitief wordt vastgesteld in dit topic, en kent geen terugwerkende kracht.


---------------------------------

In dit topic graag reacties op beide voorstellen. Heb je kritiek, graag op een nette en opbouwende manier. Geef eventueel alternatieven.
De regelingen staan nog niet vast en er is dus zeker inbreng van leden mogelijk. Maar bedenk dat het voor beide partijen haalbaar, werkbaar en wenselijk moet zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2011, 21:46
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
- De verjaringstermijn voor een ban is 6 maanden. Dit betekent dat je bij 6 maanden goed gedrag, een trede terug gaat in de banprocedure.
Elke 6 maanden een trede lager, of eenmalig? (dus als je een jaarban hebt gehad, maar daarna 2 jaar volledig braaf bent, ga je dan 4x 6 maanden omlaag?)

Verder:
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 22:45
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 23:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Elke 6 maanden een trede lager, of eenmalig? (dus als je een jaarban hebt gehad, maar daarna 2 jaar volledig braaf bent, ga je dan 4x 6 maanden omlaag?)

Verder:
Ja, dat klopt. Als je je dus lang genoeg 'goed' gedraagt, krijg je dus bijvoobeeld na afloop van een jaarban 3 jaar later bij een banwaardig iets een ban van 2 dagen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nog even een aanvulling op het stukje dat mensen die nu gepermband zijn een unban kunnen krijgen als ze aan de voorwaarden voldoen van de jaarban: de voorwaarde van geen strafbaar-gedrag gaat hierbij natuurlijk ook op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 17:36
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 10:34
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 11:53
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 12:37
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 13:44
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 15:06
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:28
Verwijderd
Citaat:
- De regeling gaat (pas) in vanaf het moment dat deze definitief wordt vastgesteld in dit topic, en kent geen terugwerkende kracht.
Dus.. Als ik nu een overtreding maak krijg ik alsnog een maandban, terwijl ik in het verleden wat bans heb gehad voor offtopic gepost (allemaal meer dan 2 jaar terug)? Of wordt dan nog individueel bekeken of die oplopende banduur wel noodzakelijk is?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dus.. Als ik nu een overtreding maak krijg ik alsnog een maandban, terwijl ik in het verleden wat bans heb gehad voor offtopic gepost (allemaal meer dan 2 jaar terug)? Of wordt dan nog individueel bekeken of die oplopende banduur wel noodzakelijk is?
Als je nu een overtreding maakt, krijg je alsnog een maandban, lijkt me. Democratisch als we zijn (huhu) kunnen we natuurlijk geen beslissingen gaan nemen op basis van beleid dat nog geen vastgesteld beleid is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dus.. Als ik nu een overtreding maak krijg ik alsnog een maandban, terwijl ik in het verleden wat bans heb gehad voor offtopic gepost (allemaal meer dan 2 jaar terug)? Of wordt dan nog individueel bekeken of die oplopende banduur wel noodzakelijk is?
Daarmee wordt bedoeld dat bestaande bans niet worden ingekort en dat oude bans gewoon meetellen zoals ze toen zijn gegeven. Als iemands laatste ban er bijv. één van 2 maanden was dan blijft die staan en is de volgende stap na 6 maanden goed gedrag een ban van 1 maand opnieuw een ban van 2 maanden, ook al zou die eerdere ban van 2 maanden onder deze nieuwe regeling korter zijn geweest.

Ik denk trouwens dat je, ook zonder deze nieuwe regel, niet al teveel hoeft te vrezen voor een maandban, maar dat terzijde
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Daarmee wordt bedoeld dat bestaande bans niet worden ingekort en dat oude bans gewoon meetellen zoals ze toen zijn gegeven. Als iemands laatste ban er bijv. één van 2 maanden was dan blijft die staan en is de volgende stap na 6 maanden goed gedrag een ban van 1 maand, ook al zou die ban van 2 maanden onder deze nieuwe regeling korter zijn geweest.

Ik denk trouwens dat je, ook zonder deze nieuwe regel, niet al teveel hoeft te vrezen voor een maandban, maar dat terzijde
Achso.

Jeetje, ik wist niet dat je me zo aardig vond, Marco!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 17:18
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Wij hebben een apart "Lusi = Lief"-topic op Admin zelfs!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 17:53
Verwijderd
Ah bedankt jongens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2011, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Daarmee wordt bedoeld dat bestaande bans niet worden ingekort en dat oude bans gewoon meetellen zoals ze toen zijn gegeven. Als iemands laatste ban er bijv. één van 2 maanden was dan blijft die staan en is de volgende stap na 6 maanden goed gedrag een ban van 1 maand, ook al zou die ban van 2 maanden onder deze nieuwe regeling korter zijn geweest.

Ik denk trouwens dat je, ook zonder deze nieuwe regel, niet al teveel hoeft te vrezen voor een maandban, maar dat terzijde
Ah hallo, heb ik de vraag even verkeerd begrepen

Maar om jouw stukje even te verduidelijken; als iemand op 01-01-2011 is teruggekomen van een 2-maand-ban en onder de nieuwe regeling (zo rond 6 april bijv.) een nieuwe ban zou krijgen, is dat er een van 6 maanden. Als je daarentegen 6 maanden goed gedrag vertoont en dus pas op 07-07-2011 een nieuwe ban zou krijgen, is dat er weer een van 2 maanden, right? (stapje-terug-regel)

Uit jouw stukje lijkt namelijk dat die tweede er een wordt van 1 maand
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 21:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je hebt gelijk, ik was iets te genereus met het inkorten van de ban!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 07:54
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 14:45
Verwijderd
Goed plan!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 21:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou, aangezien iedereen het er zo mee eens is, dan is het bij deze aangenomen


M@rco Marco naamzoek voor het verwerken in de FAQ?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 17:48
Verwijderd
ik vind 'm helemaal top
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 15:52
Verwijderd
Awel, si.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2011, 16:25
Verwijderd
Wat ik me overigens wel afvraag, wanneer wordt iets nou gezien als reclame en wanneer niet?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:45
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Als diegene die de reclame post er zelf gewin bij heeft er zijn uitzonderingen voor bepaalde users (voornamelijk enquętes) die een afspraak met Jon hebben.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 10:51
Verwijderd
Dus als je vier bans hebt gehad en je gedraagt je twee jaar goed, dan zou de volgende mogelijke ban er eentje van twee dagen zijn? En worden mensen die nu al aan een wat zwaardere ban zitten op deze manier ook geleidelijk aan weer teruggezet naar een mogelijke ban van 2 dagen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 16:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
De reacties die niks toevoegden zijn verwijderd.

Citaat:
Dus als je vier bans hebt gehad en je gedraagt je twee jaar goed, dan zou de volgende mogelijke ban er eentje van twee dagen zijn? En worden mensen die nu al aan een wat zwaardere ban zitten op deze manier ook geleidelijk aan weer teruggezet naar een mogelijke ban van 2 dagen?
Als je 2 jaar geleden een maandban hebt gehad en je hebt 2 jaar geen waarschuwing of ban gehad, dan is je volgende ban inderdaad een afkoelban.

En iemand die nu een jaarban heeft gehad en 3,5 jaar later weer een ban krijgt, kan (bij goed gedrag) inderdaad ook weer aan de afkoelban komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:39
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Nou, aangezien iedereen het er zo mee eens is, dan is het bij deze aangenomen


M@rco Marco naamzoek voor het verwerken in de FAQ?
Even een vraagje.
Ik vind het nog niet duidelijk in de FAQ verwerkt.
Ligt dat aan mij of is dit nog niet gedaan?
---
En als je bijv. 2 waarschuwingen hebt gehad, waarvan de laatste een LAATSTE waarschuwing is, en je gedraagd je bijv. 2 jaar goed, en dan doe je toch iets verkeerd krijg je dan weer 1 waarschuwing of een afkoelban?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ter verduidelijking in de FAQ is een goede, ja. Ik zal het nog even een keer droppen op Admin.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:08
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ter verduidelijking in de FAQ is een goede, ja. Ik zal het nog even een keer droppen op Admin.
Bedankt. Ik denk dat M@rco de post nog niet gezien had.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 21:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Even een vraagje.
Ik vind het nog niet duidelijk in de FAQ verwerkt.
Ligt dat aan mij of is dit nog niet gedaan?
---
En als je bijv. 2 waarschuwingen hebt gehad, waarvan de laatste een LAATSTE waarschuwing is, en je gedraagd je bijv. 2 jaar goed, en dan doe je toch iets verkeerd krijg je dan weer 1 waarschuwing of een afkoelban?
Dit staat niet echt duidelijk in de regels, omdat er voor waarschuwingen een wat minder strak beleid is. Dat heeft te maken met het feit dat waarschuwingen nog makkelijker subjectief zijn (door elke fb te geven) en je de ene keer 1 waarschuwing krijgt en dan een ban, terwijl dat een andere keer best 2 waarschuwingen kunnen zijn. Dat heeft dan weer te maken met de ernst van de 'overtreding' en of het dezelfde dingen zijn of niet.
Maar in vrijwel de meeste gevallen ga ik er vanuit dat je 2 jaar later echt eerst nog wel een nieuwe waarschuwing zal krijgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 07:56
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Dit staat niet echt duidelijk in de regels, omdat er voor waarschuwingen een wat minder strak beleid is. Dat heeft te maken met het feit dat waarschuwingen nog makkelijker subjectief zijn (door elke fb te geven) en je de ene keer 1 waarschuwing krijgt en dan een ban, terwijl dat een andere keer best 2 waarschuwingen kunnen zijn. Dat heeft dan weer te maken met de ernst van de 'overtreding' en of het dezelfde dingen zijn of niet.
Maar in vrijwel de meeste gevallen ga ik er vanuit dat je 2 jaar later echt eerst nog wel een nieuwe waarschuwing zal krijgen.
Oké, bedankt.
Maar worden het aantal waarschuwen per persoon en de redenen waarom ook bijgehouden?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 09:27
Verwijderd
Jup, dat staat allemaal in de banman-pagina van die persoon. Kwestie van openen en je kunt zien waarom die verstuurd is en wat er allemaal in stond.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 09:38
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Jup, dat staat allemaal in de banman-pagina van die persoon. Kwestie van openen en je kunt zien waarom die verstuurd is en wat er allemaal in stond.
Oké, bedankt.
En die banman-pagina wordt pas aangemaakt als een persoon een waarschuwing heeft gehad of ban. En kan die pagina ook weer verdwijnen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2011, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Oké, bedankt.
En die banman-pagina wordt pas aangemaakt als een persoon een waarschuwing heeft gehad of ban. En kan die pagina ook weer verdwijnen?
Die pagina wordt aangemaakt op het moment dat je je account aanmaakt. Het is een puur administratief hulpmiddel voor de forumbazen, en bij het gemiddelde lid staat er verder niks in. De Banman-pagina wordt in principe pas "gevuld" op het moment dat je de regels overtreedt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 15:17
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Die pagina wordt aangemaakt op het moment dat je je account aanmaakt. Het is een puur administratief hulpmiddel voor de forumbazen, en bij het gemiddelde lid staat er verder niks in. De Banman-pagina wordt in principe pas "gevuld" op het moment dat je de regels overtreedt.
Oké. Ik snap het helemaal. Bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Antwoorden op vragen n.a.v. vorige beleidsdiscussies
WolterB
2 15-01-2013 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.