Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2018, 01:53
fairtje
fairtje is offline
Soms heb ik een droom dat ik op de Wc zit. Maar daadwerkelijk in me bed plas... ik vind dat zo schamend, en durf hierdoor niet te gaan logeren bij mensen.. alleen bij familie heel soms. Maar bij andere niet.. bang om bij hen in bed te plassen..
Pff...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 08:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat is inderdaad heel vervelend. Weten je ouders hier vanaf? Heb je dit al een keer tegen je huisarts verteld?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 10:13
fairtje
fairtje is offline
Ja me ouders weten hiervan. Huisarts niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 11:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja me ouders weten hiervan. Huisarts niet
Misschien goed om het hier een keer met de huisarts over te hebben. Er zijn meer jongeren van jouw leeftijd met dit probleem, je huisarts heeft waarschijnlijk wel wat goede tips voor je om dit probleem aan te pakken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 17:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoe vaak gebeurt dit gemiddeld per week of maand? Er zijn allerlei trucjes en hulpmiddelen om dit te verhelpen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 17:19
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Ik heb er ook last van, alleen het gebeurt zonder dromen meestal, ik heb het weleens gehad met een droom dat ik bij de wc was.

Je kan thuis ook oefenen met een plaswekker als dat helpt.
Een plaswekker is een speciale onderbroek met een sensor erin, als er een druppel vocht in komt gaat er een heeel hard alarm af (elektronisch op batterijen) wat je meteen uit de droom trekt, maar voor sommigen werkt dat ook niet.

En er is nog wel wat maar dan zal je echt denken van wtf ? Dat doe je toch niet ? Maar ik heb wel ervaring.

Er zijn ook luiers voor,
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 18:01
fairtje
fairtje is offline
Het was eerste keer sinds 2 maanden.
Vroeger plaswekjer gehad.
En me ouders maakte me vroeger om 2 uur wakker zodat ik naar de wc ging.
Majah..
En als ik in me bed plast. Is da altijd tussen 2 uur en kwart voor 3.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2018, 18:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je dan eens kijken wat er gebeurt als je een wekker zet om half twee, gaat plassen en dan weer gaat slapen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2018, 18:11
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Mijn ma maakte mij ook altijd wakker om te plassen midden in de nacht, plaswekker ken ik en ik heb ook een plaskalender gehad. Merk je al verbetering ?
Mijn ma zegt ook, als je elke avond doodsbang bent dat je in bed plast en er constant aan denkt gebeurt het ook vaker waarschijnlijk.

Ik snap je wel volledig wat je bedoeld met het logeren. Mischien 1x in de 2 maanden een ongelukje in bed zoals fairtje schreef wat niet zoo vaak is maar het is wel vervelend want het kan net toevallig gebeuren als je gaat logeren.
Ik weet niet hoe vaak je per week per ongeluk in bed plast ? Mischien is het wat overdreven als je maar 1x in de 2 maanden in bed plast om dan ook luiers te gaan gebruiken. Maar het is mischien wel handig om een pak te hebben.

Je kan bijvoorbeeld een luier gebruiken als je gaat logeren, mischien als je een week logeren gaat bij een vriendin heb je ook een week geen ongelukje en heb je dus niks aan een luier maar je kan wel bij vrienden of familie zeggen dat je niet in bed zult plassen, of tegen jezelf. Snap je. Het is een garantie. Waardoor je mischien weer durft te logeren. Als het wel gebeurt gebeurt vangt een goede luier het 100% op, wordt je meestal gewoon elke ochtend wakker met het gevoel dat je droog bent gebleven. Pas bij het afdoen in de badkamer laat een goeie luier aan de voorkant zien dat je eigenlijk nat was.

Ik heb in de kerstvakantie zoo een week bij een vriend gelogeerd. Zou ik me teveel schamen voor dat ik in bed plas en niks wou vertellen aan iedereen dan zou ik eenzaam thuis moeten blijven. Ik heb het toch gedaan en erg leuk gehad. Ik plas ook niet zoo vaak meer in bed, bij mijn vriend die week logeren was het pas de 4e nacht.

mischien sla ik ook wel door met helpen en wat teveel informatie, maar ik snap dit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2018, 12:11
VoodooHeartX
VoodooHeartX is offline
Ik heb dit ook vaak gehad een paar jaar geleden en het is waar dat je daar echt niet om hoeft te schamen praat er gewoon met je ouders over die zullen het vast wel snappen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2018, 21:34
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Mischien kennen de meeste jongeren het wel, ik weet dat het een mega groot taboe is. Ik heb nog steeds geen flauw idee hoeveel jongeren dit ook hebben. Ik heb een vriend aarzelend vertelt dat ik het heb. Het was gelijk van ooh dat ken ik wel, dat heb ik ook eens gehad een keer.... ik had het een paar keer per week dus het is wel een medisch probleem.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar schaam jij je voor?
Verwijderd
35 02-08-2008 21:06
Seksualiteit Waarom zou je je schamen om een Christine leDuc binnen te lopen?
Scatterheart
56 15-12-2003 17:26
Psychologie ik schaam me
~~dolce~~
24 01-10-2003 07:00
Psychologie Ik schaam me..
Anijs
23 24-06-2003 09:49
Psychologie ik schaam me dood..
¤Aylin¤
15 07-08-2002 10:05
Lifestyle Schamen of schijt?
Verwijderd
53 07-05-2002 15:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.