Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 17:14
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hoe doe ik dat?
Ik heb al zovaak gezegd, ik eet geen vlees meer. En dan zegt m'n moeder, je mag best vegetarisch worden, maar niet nu, want nu ben ik druk. En m'n vader: ze zijn toch al dood, dan kan je ze net zo goed eten.
M'n broer wil weten waarom ik vegetarisch wil worden, en als ik dan zeg dat ik het zielig vind voor de dieren dan vind 'ie dat een stomme reden.
Kortom: ze willen niet snappen dat ik geen vlees meer wil eten!
Hoe leg ik het subtiel, doch dringend, aan ze uit dat ik Echt geen vlees meer weg wil kauwen?

[edit] hmm, de titel zegt dat ik wil dat m'n ouders vegetarisch worden, nou ja, never mind [/edit]
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2003 @ 18:14:
Hoe leg ik het subtiel, doch dringend, aan ze uit dat ik Echt geen vlees meer weg wil kauwen?[/edit]
Het gewoon niet meer doen?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2003 @ 18:14:
Hoe doe ik dat?
Ik heb al zovaak gezegd, ik eet geen vlees meer. En dan zegt m'n moeder, je mag best vegetarisch worden, maar niet nu, want nu ben ik druk..... [/edit]
ga naar de supermarkt en koop vleesvervangers. dan zeg je tegen je moeder dat je die wilt eten ipv het vlees dat zij heeft.
desnoods bak je hem zelf.
dan begrijpt ze het wel, denk ik..... succes
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je ouders zien het als een "fase" van jouw, maar je moet duidelijk maken dat je het meent.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:08
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2003 @ 18:14:
[edit] hmm, de titel zegt dat ik wil dat m'n ouders vegetarisch worden, nou ja, never mind [/edit]
Niet meer.

Als ik jou was, zou ik het zelf met voor- en nadelen vertellen. Laat zien dat je je er echt in hebt verdiept en dat je het wel wilt. Kom aan met feiten dat het net zo gezond is als niet-vegetariër zijn.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:28
Verwijderd
Ik wil het ook al heel lang, maar het kost gewoon te veel moeite om elke keer wat anders klaar te maken. Ik wacht nog even tot ik op kamers ga of zo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:29
dystopia
dystopia is offline
http://www.antenna.nl/atalanta/veganisme_tisdat.html
voila
alle anti-argumenten gebashed door pro-argumenten.
let wel, dit gaat over veganisme
maar, nog steeds behoorlijk bruikbaar.. behalve het stukje over dieren misbruik. Een veganist eet namelijk ook geen producten van dieren (bijv melkproducten) omdat dat gezien wordt als dierenmisbruik (kan 't er niet mee oneens zijn..). Dus dat stukje kun je niet gebruiken... ipv. moord steun je als vegetarier het misbruik van dieren nog steeds.

En dat laatste stukje: B12. O-p-l-e-t-t-e-n. Er zijn vitaminepillen. En er zijn vegetarische producten welke extra B12 bevatten (de groenteburgers van de AH iig wel)

Golden Power bevat ook B12
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:53
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Weiger gewoon nog vlees te eten dat ze je voorschotelen, vraag of ze er op z;n minst rekening mee kunnen houden door bv voor jou wat anders erbij te maken, of kook zelf eens vegetarisch voor hen (misschien vinden ze het wel hartstikke lekker!). Zoek eens op internet naar de risico's van vlees eten en schotel ze dat voor, of laat ze een paar 'leuke' plaatjes zien van het slachthuis of iets dergelijks. En neem het besluit gewoon. Als je het ook echt niet meer eet, zullen ze er vast niet meer over gaan zeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:42
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik had "geluk"
op de kinderboerderij waar ik werk "vervangen" we onze varkens, ze gaan dus naar de slacht en we krijgen een nieuwe zwangere zeug.
Ik heb thuis gezegd dat ik gewoon geen zin had om ineens een bekend varken op m'n bord tegen te komen, en dat ik dus vanaf nu en dit moment geen centimeter vlees meer eet.
m'n moeder enigzinds zwakjes: ja maar, ja maar, ik heb knakworstjes gekookt! sja, vette pech, verdeel ze maar onder de anderen
ze begrijpen het nu eindelijk, morgen moet ik waarschijnlijk nog vlees eten, omdat we geen vleesvervanger in huis hebben, maar m'n moeder gaat nu in elk geval zo snel mogelijk mijn eetpatroon veranderen *yes*


Citaat:
scimmia schreef:
Niet meer.
ge zijt zo groots

Citaat:
dystopia schreef:
http://www.antenna.nl/atalanta/veganisme_tisdat.html *rest van verhaal*
mijn dank is wederom groot
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 19:10
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
uhm hoezo moet je morgen nog vlees eten. je wilt vegetariër worden dan weiger je dat gewoon. en bye the way wat gebruik je nog meer allemaal niet behalve vlees. in heel veel producten zitten dieren in verwerkt zelfs in plakband!! gummisnoepjes bizonkit noem maar op

en dan staat er in je avator nog wel hamster golf een beetje hypocriet om te lachen om de dood van een weerloos beestje
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 11:12
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 20:10:
uhm hoezo moet je morgen nog vlees eten. je wilt vegetariër worden dan weiger je dat gewoon. en bye the way wat gebruik je nog meer allemaal niet behalve vlees. in heel veel producten zitten dieren in verwerkt zelfs in plakband!! gummisnoepjes bizonkit noem maar op

en dan staat er in je avator nog wel hamster golf een beetje hypocriet om te lachen om de dood van een weerloos beestje
Ik heb heus wel gezegd dat ik geen vlees meer wil eten, zelfs morgen - nu vandaag - niet. Maar mijn ouders vonden allebei dat ik vlees(vervangers) moest hebben, en omdat we geen vleesvervangers in huis hebben, dan maar vlees, zeiden ze.
En ik probeer vanavond heus nog wel dat ik geen vlees hoef te eten, wees maar gerust. Maar wij hebben hier nou eenmaal nogal strenge regels

En ik gebruik plakband en al die andere zooi ja, maar ik ben dan ook vegetarier, geen veganist.

En mijn avatar, dat is een animatie, er staat toch geen echte man tegen z'n hamster aan te slaan!
dat ging trouwens om het plaatje hieronder, aangezien ik nu al een hippe ER avatar heb

__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 15:36
poesiefox
poesiefox is offline
Hoezo geen vleesvervanger in huis? Wat een luxe gemaksvegetarier van de nieuwe tijd!

Wat dacht je van een doodgewoon EI! Of een grote bak vla toe.

Ik zou je aanraden om iets meer over voedingsleer te gaan lezen, want je zult je nog heel vaak moeten verdedigen, en dan kun je maar betyer een beetje beslagen ten ijs komen.

Vlees heb je nodig voor de eiwitten, de mineralen en de vitaminen. Dat zit ook in eieren en melkprodukten en natuurlijk in multi vitamine mineralenpillen. Maar als je gezond en gevarieerd eet, heb je die pillen niet eens nodig.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 23-05-2003 @ 20:29:
B12[/B]
Het zit ook in cornflakes en zelf haal ik het ook uit die geweldige 12vruchtennektardrsiemermegapakken die je voor 0,72 euro bij een bepaalde zeer gunstig geprijsde supermarkt kunt halen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 03:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 26-05-2003 @ 17:17:
Het zit ook in cornflakes
Ha, tof! wist ik niet, thanks.. eet ik vrijwel dagelijks..

Hoewel ik liever afwisseling heb, dus:

Citaat:
en zelf haal ik het ook uit die geweldige 12vruchtennektardrsiemermegapakken die je voor 0,72 euro bij een bepaalde zeer gunstig geprijsde supermarkt kunt halen.
Hoe heet en en waar haal je het goedkoop?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-05-2003 @ 04:19:
Hoe heet en en waar haal je het goedkoop?
Multivitamine drank volgens mij, en je kan het bij de Aldi halen..
(als dat tenminste bedoelt wordt)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:37
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Heeey

Ik ben ook vegetarier!!! Mijn ouders wouden het altijd wel, maar het kwam er nooit van. Op mijn 10e heb ik t geprobeerd, maar die gehaktballen zagen er zoooo lekkr uit. Maar sinds mijn 12e ben ik wel vegetarier. Je moet tegen je ouders zeggen denk k dat vegetarische burgers goedkoper zijn (dat tofu nou niet egt goedkoper is hoef je ze nou ook weer nie te vertellen, alhoewel ik nie cker weet of het duurder is). Iig zijn die burgers egt goedkoper. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het om meerdere redenen is. Mijn number one reden is: het is nie gezond. Naja, dan kun je nog biologisch vlees eten. Daarom zeg ik zelf daarna van: ik wil niet meewerkeh aan t wereldvoedsel probleem. En tot slot ist ook nie leuk voor de diertjes nat. Je moet maar es kijken op de site: http://vegetarisch.pagina.nl
Daar kun je ergens ook de site vinden van wat eerst www.vleesismoord.nl heete.
Ik heb zelf mijn broertje overtuigd en wij kokeh thuis altijd vegetarisch, behalve als dr visite is ofzow.
Dat je broer zegt dat t geen goede reden is, vink egt dom. Mijn oom en tante zeiden tegen mij dat er maar 1 reden was om vegetarier te worden en dat was om het leed van de dieren. Naja, ik vind dat je je nix moet aantrekken van t feit dat andere t nie respecteren.
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen vlees eten. Je ouders gaan dan vanzelf wel inzien dat je het egt niet eet, dus gewoon even volhouden. Op n gegeven moment zullen ze egt wel inzien dat dat niet gezond is om geen vleesvervangers te eten. Dan moeten ze wel iets voor je kopen.
Verder moet je gewoon wel veel noten en groene groente eten, want anders kom je bepaalde stoffen tekort.
Dat je vader zegt dat het dier toch al dood is, heeft nix te maken met het feit dat jij het niet wil eten. Ten eerste bestaat er zoiets als n principe en ten tweede kunnen zij miss n dag langer van dat vlees eten. Ikheb de site vleesismoord gevonden: http://www.chiefchirpa.demon.nl/vim/index.html
Hier kun je egt alles vinden. Je kunt zo ook zien hoe dat nou zit met dat wereldvoedsel probleem en je kunt ook zien voor welk merk er gebruik is gemaakt van proefdieren.
Kben nu btje slaperig (jaja, nog om half 12), dus sorry als ik n btje vage zinnen hier neer heb gezet.
Maareh als je nog meer info wil, mail me maar ff: babysmurfsara@hotmail.com en mijn broertje weet er egt super veel van: nietluisteren@hotmail.com

Nou, heel veel suc6 met het overtuigen van je ouders

Liefs, Sara.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-05-2003 @ 11:12:
Multivitamine drank volgens mij, en je kan het bij de Aldi halen..
(als dat tenminste bedoelt wordt)
Ik zou voortaan opletten met vruchtendranken en multivitamine.

Er is na navraag gebleken, dat er dus in de roosvicee multivit vis zit verwerkt.

Niet echt een pretje. Bij de AH pakken (weet ff niet welke types) werd bij productie ook iets gebruikt (nog onbekend).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:26
Pietura
Avatar van Pietura
Pietura is offline
Ik zou gewoon weigeren vlees te eten als ik het zou willen.
Maargoed, het is denk ik beter om met goede argumenten te komen zoals al eerder gezegd is.
__________________
Can you tell me the color of the rain?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2003, 17:46
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
TechXP schreef op 07-06-2003 @ 00:41:
Er is na navraag gebleken, dat er dus in de roosvicee multivit vis zit verwerkt.
.... oh..
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.