Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 21:22
Rosiehessie
Rosiehessie is offline
ej,
er zijn toch van die pillen die je tijdelijk kan slikken (bijv tijdens vakantie) om je ongesteldheid uit te stellen??
Is er iemand die hier wat meer van weet???
I need to know!

R
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:24
Mara
Mara is offline
Dat is gewoon de pil. Zie voor meer informatie het pil-topic.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja dat is Primolut N, daarmee kan je je menstruatie maximaal tien dagen uitstellen. Je moet wel een recept van je huisarts hebben. Je moet ook veel zelfdiscipline hebben want je moet drie keer op een dag een pilletje innemen (en vooral niet vergeten want dan wordt je dus ongesteld!!!)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:41
Verwijderd
Mijn vriendin had toen ze hier kwam op vakantie ene pilletje wat maar 1 keer per dag genomen hoefde
anders vraag je je docter ff.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Als je de gewone pil gebruikt kan je die ook gewoon doorslikken
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:33
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
In de FAQ heb ik hier een stukje over geschreven, een hele tijd geleden:
Citaat:
Hoe kan ik mijn menstruatie uitstellen?

--------------------------------------------------------------------------------
Je menstruatie voor één keer uitstellen omdat je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je menstruatie net in de verkeerde periode valt, is ook mogelijk zonder dat je aan 'de' pil hoeft.
Er bestaan verschillende uitstellers, maar de meest voorgeschreven door de huisarts is 'Primolut N'. Deze kan je (uitsluitend) op doktersrecept verkijgen. Je kunt hier mee de menstruatie tijdelijk uitstellen. Je moet dan 3 dagen voor je te verwachten menstruatie beginnen met het slikken van de pilletjes. Je moet 3x daags een tablet nemen. Als je stopt met de pilletjes wordt je 2 - 4 dagen hierna weer ongesteld en kunnen je regels gewoon verder gaan.
http://faq.dynamicdreams.nl/index.php?forumid=2
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:14
.Pure
.Pure is offline
Vorig jaar had een vriendin van mij ook zulk soort pilletjes, maar zij moest 10 dagen van te voren beginnen.

Maarr.. ik ben niet echt regelmatigh ongesteld, hoe moet je het dan doen? Kan het dan evengoed wel?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 03-07-2003 @ 15:14:
Vorig jaar had een vriendin van mij ook zulk soort pilletjes, maar zij moest 10 dagen van te voren beginnen.

Maarr.. ik ben niet echt regelmatigh ongesteld, hoe moet je het dan doen? Kan het dan evengoed wel?
Ik zou dan gewoon tien dagen beginnen voor je verwacht ongesteld te worden en anders eventueel tien dagen voor je vakantie. Of dit helemaal goed is weet ik niet, als je zekerheid wilt moet je dat eens aan je huisarts vragen. Misschien is het voor jou een betere oplossing om de pil te gaan slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:40
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
heeft me tante ook gehaald, bij de drogist, legaal alles, en nu is haar hele baarmoeder eruit gehaald, operatie, veroozrzaakte bloedingen

dont fuck with your body
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 07:35
soske
Avatar van soske
soske is offline
Ik had vorig jaar ook van die pilletjes, geen Primolut N. Ik moest ook al een week van te voren beginnen met slikken. 1 pil per dag, vervelend dat het steeds op hetzelfde tijdstip moest. Ik had dus een paar keer wat later die pillen geslikt en werd weer ongesteld, heftiger en langer dan normaal Ik werd ook nog es moe en chagerijnig van die pillen, dus dit jaar een ander merk.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:18
.Pure
.Pure is offline
Sorry voor het uppen..

Maar ik heb nu dus Primolut N. Ik moet 3x per dag zo'n pilletje slikken en ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden, waarschijnlijk in de vakantie (ik ga dinsdag). Maar ik begin er gewoon morgen mee en ik hoop dat ik niet ongesteld wordt dan..

Ik zie't wel..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 14:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 18:34
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 13!
Daantje_0705
499 30-12-2005 10:36
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 12!!
Daantje_0705
500 23-09-2005 19:32
Lichaam & Gezondheid Vreemde "menstruatie"
Nebel
14 26-10-2004 13:48
Lichaam & Gezondheid Ongesteldheid uitstellen als je niet aan de pil bent?
bubbeltjes
10 21-05-2002 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.