Oud 10-12-2002, 20:06
malien
malien is offline
ok..... dit geloof je niet

Mensen zeuren toch altijd dat buitenlanders niet willen integreren?



nou in mijn 'leuke' stad HOORN had een moskee een actie geregeld om meer met de mensen uit de wijk waar de moskee staat in contact te komen. ze hebben als afsluiting van de ramadam 125 mensen uitgenodigd, voor een rondleiding en een maatlijd.

NIEMAND REAGEERDE EN NIEMAND KWAM

dit vind ik zo'n schande.


ik heb dit gezien bij 'man bijt hond' en ze waren ook bij de mensen geweest, voor een reactie.

de reactie was:

'ik hou niet van buitenlands eten'

'ik heb dit niet nodig om met die mensen in contact te komen'

IK SCHAAM ME DOOD VOOR DE 'NEDERLANDERS'

de man die het had georganiseerd wil dit volgend jaar weer organiseren
en ik heb erg veel respect voor hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 21:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
dus?

als een autochtoon allochtonen uitnodigd om in een kerk een, voor hen, onbekend feest te gaan vieren, dan zullen d'r ook wel niet zo veel mensen op af komen.

En nee, nou bedoel ik niet dat autochtonen zich niets van allochtonen aan hoeven te trekken, maar om nou gelijk te zeggen dat dit betekent dat ze de integratie tegenwerken...

En op zich is de reactie dat ze het eten niet lekker vinden helemaal niet, dat kan toch?
En het feit dat er ook wordt gezegd dat ze zoiets niet nodig hebben om met allochtonen in contact te komen is toch juist goed?

Maar goed, dat die gast het volgend jaar weer wilt proberen vind ik een goed idee, want met het idee zelf was niks mis. Alleen zou ik wel werken met bevestigingen enzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 23:06
Verwijderd
Wel jammer voor die man. Op zich een goed idee, maar weinig mensen zullen waarschijnlijk geïnteresseerd zijn. Dus niet hét idee voor een betere integratie.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 23:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tja, meeste mensen zijn gewoon niet geinteresseerd in de medemens, bevooroordeelt, etc.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 00:56
Atje85
Atje85 is offline
Was op TV ook iemand die zei: ''als ik mijn verjaardag vier, komen hun toch ook niet?''


Dat is echt een domme opmerking
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 01:01
Your NME
Your NME is offline
Wat heeft dit met intregeren van buitenlanders te maken.

Moet wij ons gaan verdiepen in hun cultuur? Bedoel je dat?

De man had 125 niet-moslims (toch?) uitgenodigd aan het einde van een moslim-feest en ik moet zeggen dat de mensen geen enkele reden hebben om te gaan. Waarom zou je ze kwalijk nemen?
Hij kan het beter doen op een moment waarbij er geen enkel religieus feest is, als hij toch alleen maar contact wil.
__________________
De wereld is mijn creatie. Jullie zijn in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 01:10
Atje85
Atje85 is offline
Tja, opzich een goed idee voor de integratie.

Ten eerste: als je het eten niet lekker vind eet je maar thuis en dan daar nix, of je eet later thuis, deze reden slaat dus nergens op. Je gaat er trouwens niet heen om alleen maar te eten, dat is maar een klein onderdeel. Ik denk dat het beter uitgelegd moet worden dat het niet alleen voor het eten is.

Tweede reden: als je zoiets afkeurt voor integratie, wat keur je dan wel goed? Ik bedoel, dit is toch iets aparts om mensen met elkaar in contact te brengen? Ik denk niet dat mensen dit zeggen omdat ze al contacten hebben met allochtonen, maar meer omdat ze vinden dat ze t niet hoeven.

Het is hier in H'sum ook georganiseerd en het was echt een succes Ook worden moslims uitgenodigd bij kerken en ook dat is een succes. Er is nou ook een tentoonstelling aan de gang wat de kerken en moskeen laat zien, trekt veel bezoekers.


Linda85, jij zegt ''niet veel mensen zullen er op af komen'' Dat kan wel zo zijn, maar helemaal niemand is natuurlijk wel erg. Bovendien, waarom zou een moslim naar een kerk gaan als de situatie zich voordoet dat hij NLers uitnodigt en niemand komt??

Bovendien, dit is niet echt een vorm van integratie tegenwerken, maar wel van belemmering, ook niet echt goed dus eigenlijk..
Want de NLers gaan niet, dus zullen de moslims waarschijnlijk ook niet gaan. Enz... en dan zijn er toch heel wat integratiebevorderende dingen niet geslaagd. Dus het is niet zo een groot probleem, maar het probleem zit m in het gevolg ervan en dán wordt het wel een groot probleem.

We zitten dus idd wel te zeiken dat ze moeten integreren, maar dan weten we kennelijk niet wat het woord inhoudt. Het MOET egwoon van 2 kanten komen en anders zal t nooit slagen. Met druk zetten als overheid helpt niet, dit zal op langdurige termijn een heel groot nadelig gevolg hebben voor NL. Niet een aanslag ofzoiets, niet zulke dingen, maar er is wel een vergelijking te trekken met wat onderdrukking met mensen kan doen op middellange termijn.

Mooi dat ie t volgend jaar weer doet, maar ik vraag me af of er dan wél iemand komt.
T is trouwens wel erg toevallig dat er niemand vd 125 is op komen dagen. Moet denken aan een onderlinge afspraak dat niemand gaat, dát is pas een schande. Ik hoop dat het niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 01:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Your NME schreef:
Wat heeft dit met intregeren van buitenlanders te maken.

Moet wij ons gaan verdiepen in hun cultuur? Bedoel je dat?

De man had 125 niet-moslims (toch?) uitgenodigd aan het einde van een moslim-feest en ik moet zeggen dat de mensen geen enkele reden hebben om te gaan. Waarom zou je ze kwalijk nemen?
Hij kan het beter doen op een moment waarbij er geen enkel religieus feest is, als hij toch alleen maar contact wil.
Weer zo iemand die de bedoeling ervan niet snapt.

Het gaat niet alleen om contact, maar ok om een rondleiding en wat feitenkennis over de islam, om zo iig een deel van de talloze vooroordelen over de islam weg proberen te nemen. Zo leer je tenminste iets. Bovendien zullen moslims dan naar een uitnodiging ve kerk gaan en iets van dat leren. Etc etc en na een tijd heb je meer kennis van elkaars cultuur en dergelijke.

Ze hoefden trouwens niet te gaan bidden voor Allah ofzo hoor Gewoon rondleiding, praten, eten en that's it, als dat al teveel is gevraagd van de NLers daar in Hoorn dan spijt t me maar dan hebben hun dus ook geen reden om te zeiken over integratie. Het moet namelijk van 2 kanten komen en jij doet daar niet aan mee.

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:54
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Your NME schreef:
Wat heeft dit met intregeren van buitenlanders te maken.

Moet wij ons gaan verdiepen in hun cultuur? Bedoel je dat?.
Er wordt bedoeld dat veel autochtone Nederlanders zeggen dat allochtonen niet hun best doen enof geen initiatief tonen om te integreren of om in contact te komen met de Nederlandse cultuur.
Nu doen ze dat wel, worden ze geboycot door de mensen die altijd zeggen dat ze dat moeten doen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er is nog altijd een verschil tussen integreren en assimilieren.

Mensen denken vaak dat assimileren pas integreren is. Dat de nieuwkomer zich dus 100% moet aanpassen aan de oude heersende cultuur. Terwijl bij integreren rekening gehouden wordt met de cultuur van de nieuwkomer en deze laatste zich niet per se voor 100% moet aanpassen aan de oude heersende cultuur.
Integreren komt inderdaad van twee kanten.
Assimileren niet.

Ik vind het ook schandalig dat volbloed (?) Nederlanders te lui/ongeinteresseerd zijn om zich eens te verdiepen over wie die nieuwkomers nu eigenlijk eens zijn.
Pas als je weet hoe een bepaalde situatie is, hoe mensen leven, kun je problemen in die hoek aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:52
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
voor het eten was ik wel gegaan, alleen had ik waarschijnlijk niet veel van de gesprekken aant tafel kunnen volgen!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
voor het eten was ik wel gegaan, alleen had ik waarschijnlijk niet veel van de gesprekken aant tafel kunnen volgen!
Dat is in ieder geval een begin (en ik denk btw dat ze heus wel nederlands kunnen )
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:58
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Dat is in ieder geval een begin (en ik denk btw dat ze heus wel nederlands kunnen )
integratie gaat door de maag
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
integratie gaat door de maag
Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben!!!

Wat zou Nederland zijn zonder Italiaanse/Chinese keuken?
En wie kankert er over Italianen en Chinezen? Niemand toch?

(terwijl ze toch bekend staan om de maffia )
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:09
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
BARON schreef:
integratie gaat door de maag
Is dat van jou?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Jammer dat er niemand komt, lijkt mij persoonlijk wel leuk om te doen, maar je kunt mensen niet verplichten hier aan mee te doen.

Ik vind wel dat als je dan niet gaat je achteraf niet moet klagen dat allochtonen te weinig initiatief tonen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:19
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Is dat van jou?
huh??
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Atje85:
We zitten dus idd wel te zeiken dat ze moeten integreren, maar dan weten we kennelijk niet wat het woord inhoudt. Het MOET egwoon van 2 kanten komen en anders zal t nooit slagen. Met druk zetten als overheid helpt niet, dit zal op langdurige termijn een heel groot nadelig gevolg hebben voor NL. Niet een aanslag ofzoiets, niet zulke dingen, maar er is wel een vergelijking te trekken met wat onderdrukking met mensen kan doen op middellange termijn.

Waar slaat dat van twee kanten op? Zíj komen hierheen, dus zij zullen zich aan moeten passen. Moet Nederland veranderen, omdat het vluchtelingen helpt en opneemt? Dus die buitelanders willen hier een beter leven krijgen en dan moet Nederland daarboven op ook nog veranderen naar de wil van die buitelanders? Dat vind ik onzin.
Citaat:
T is trouwens wel erg toevallig dat er niemand vd 125 is op komen dagen. Moet denken aan een onderlinge afspraak dat niemand gaat, dát is pas een schande. Ik hoop dat het niet zo is.

Ja, je kan goed verzinnen, maar dit lijkt me toch echt een onzin-opmerking...
Citaat:
Het gaat niet alleen om contact, maar ok om een rondleiding en wat feitenkennis over de islam, om zo iig een deel van de talloze vooroordelen over de islam weg proberen te nemen. Zo leer je tenminste iets. Bovendien zullen moslims dan naar een uitnodiging ve kerk gaan en iets van dat leren. Etc etc en na een tijd heb je meer kennis van elkaars cultuur en dergelijke.
Daar ben ik toch helemaal niet geïnteresseert in en velen met mij. Waarom zou ik me er dan in gaan verdiepen. Als literatuur met niks interesseert ga ik toch ook geen boeken lezen? Als jij voetbal niet leuk vindt, ga je er toch ook niet naar toe?
Citaat:
Gatara schreef:
Ik vind het ook schandalig dat volbloed (?) Nederlanders te lui/ongeinteresseerd zijn om zich eens te verdiepen over wie die nieuwkomers nu eigenlijk eens zijn.
Pas als je weet hoe een bepaalde situatie is, hoe mensen leven, kun je problemen in die hoek aanpakken.
Maar de gemiddelde Nederlander houdt zich niet bezig met het oplossen van problemen uit die hoek. En degene die zich daarmee bezig houden hebben zich natuurlijk al verdiept.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2002, 14:49
malien
malien is offline
Citaat:
"Waar slaat dat van twee kanten op? Zíj komen hierheen, dus zij zullen zich aan moeten passen. Moet Nederland veranderen, omdat het vluchtelingen helpt en opneemt? Dus die buitelanders willen hier een beter leven krijgen en dan moet Nederland daarboven op ook nog veranderen naar de wil van die buitelanders? Dat vind ik onzin."

nouzeg!!!
het zijn toch geen vluchteling meer?
het zijn toch hele generaties?




Citaat:
Daar ben ik toch helemaal niet geïnteresseert in en velen met mij. Waarom zou ik me er dan in gaan verdiepen. Als literatuur met niks interesseert ga ik toch ook geen boeken lezen? Als jij voetbal niet leuk vindt, ga je er toch ook niet naar toe?

je leet opschool toch ook de meest onboeiende dingen?
waatrom staat dit nog niet in het geschiedenis boek?

het is toch een heel belangrijk geloof als je het op wereldschaal bekijkt?
en in nederland toch ook....
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:55
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
in feite heeft Balonnenman natuurlijk gelijk, alleen zou ik zo'n maaltijd nooit overslaan
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
BARON schreef:
huh??
of die one-liner eigen product was
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:27
Verwijderd
Citaat:
malien schreef:
nouzeg!!!
het zijn toch geen vluchteling meer?
het zijn toch hele generaties?
Ten eerste komen er nog altijd vluchtelingen naar Nederland.
Ten tweede hadden die ouders van de tweede-graads allochtonen eigenlijk al eerder moeten veranderen. Dus ik zou zeggen: beter laat dan nooit aanpassen.
Ten derde noemen veel Nederlandse mensen met buitelandse (groot)ouders zich gewoon Marokkaan/Turk/... ipv Nederlander, terwijl ze volgens de wet gewoon Nederlander zijn. Lijkt me ook geen goede zaak.
Citaat:
je leet opschool toch ook de meest onboeiende dingen?
waatrom staat dit nog niet in het geschiedenis boek?

het is toch een heel belangrijk geloof als je het op wereldschaal bekijkt?
en in nederland toch ook....
Als ik die dingen op school niet verplicht had hoeven te leren, dan had ik bepaalde dingen absoluut niet geleerd en in plaats daarvan interessantere dingen (voor mij dan) gedaan.
En of het belangrijk is? Er zijn wel meer dingen belangrijk. Literatuur bijvoorbeeld is ook belangrijk, maar daar verdiept ook niet iedereen zich in. En dat hoeft ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:40
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Integratie moet van beiden kanten komen.






zo, ik sprak
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:06
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
of die one-liner eigen product was
Jazeker; is het je nog niet opgevallen hoe vaak ik mooie one-liners maak? Echter heb ik er geen auteursrecht op dus je mag hem lenen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:15
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
BARON schreef:
Jazeker; is het je nog niet opgevallen hoe vaak ik mooie one-liners maak?
Ik zal er op letten
Citaat:
Echter heb ik er geen auteursrecht op dus je mag hem lenen
Hmmkay
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 16:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ten eerste komen er nog altijd vluchtelingen naar Nederland.
Ten tweede hadden die ouders van de tweede-graads allochtonen eigenlijk al eerder moeten veranderen. Dus ik zou zeggen: beter laat dan nooit aanpassen.

Ten derde noemen veel Nederlandse mensen met buitelandse (groot)ouders zich gewoon Marokkaan/Turk/... ipv Nederlander, terwijl ze volgens de wet gewoon Nederlander zijn. Lijkt me ook geen goede zaak. [/b]

1) ja er komen nog steeds vluchtelingen naar nederland. Alsze een nederlands paspoort krijgen worden ze automatisch nederlands.
2) Tuurlijk moeten ze zich tot op zekere hoogte aanpasssen: Nederlands kenne, zichaan de wet houden. Maar daarnaast mogen ze best een eigen cultuur houden. Omdat mensen vaak bang zijn voor wat ze niet weten lijkthet me zeer handig als autochtonen weten wat voor cultuiur verschillende allochtonen hebben. Kennis leidt tot wederzijds begrip. Trouiwens zijn het hier de allochtonen die zich hier de moeite getroosten; autochtonen hoeven alleen maar naar binnen te lopen en zich vol te proppen.
3) Het is zeker geen goede zaak dat mensen zich zo weinig geaccepteerd voelen in de Nederlandse maatschappij dat ze zich marokkaan blijven noemen.

Als ik die dingen op school niet verplicht had hoeven te leren, dan had ik bepaalde dingen absoluut niet geleerd en in plaats daarvan interessantere dingen (voor mij dan) gedaan.
En of het belangrijk is? Er zijn wel meer dingen belangrijk. Literatuur bijvoorbeeld is ook belangrijk, maar daar verdiept ook niet iedereen zich in. En dat hoeft ook niet.
Maar een basis (wat betreft geschiedenis en literatuur bijv.) wordt wel bijgebracht vanuit de overheid (lees op school). Helaas is de overheid ernstig tekort geschoten op het gebied van integratie, vandaar dat burgers het heft in eigen handen nemen

En dan bedoel ik niet datze en molotov-cocktail bij een AZC naar binnenwerpen...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:46
Verwijderd
Sja da's hier ook wel eens gebeurd. Een Marokkaanse familie waarvan ik nog bij een dochter in de klas op het VWO heb gezeten, organiseerde ook allerlei dingen in het kader van het Suikerfeest. Daar kwam ook vrijwel niemand op af.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat 'buitenlanders' niet zo snel op 'Nederlandse' initiatieven afkomen. Het is gewoon angst voor het onbekende, angst om de eerste te zijn die reageert, angst om iets te doen wat 'raar' en onverwacht is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:49
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ten derde noemen veel Nederlandse mensen met buitelandse (groot)ouders zich gewoon Marokkaan/Turk/... ipv Nederlander, terwijl ze volgens de wet gewoon Nederlander zijn. Lijkt me ook geen goede zaak.
Ten vierde noemen veel (bijna alle) Nederlanders mensen met buitenlandse grootouders ook gewoon Marokkaan/Turk/... ipv Nederlander, terwijl ze volgens de wet gewoon Nederlander zijn.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ten eerste komen er nog altijd vluchtelingen naar Nederland.
Ten tweede hadden die ouders van de tweede-graads allochtonen eigenlijk al eerder moeten veranderen. Dus ik zou zeggen: beter laat dan nooit aanpassen.
Ten derde noemen veel Nederlandse mensen met buitelandse (groot)ouders zich gewoon Marokkaan/Turk/... ipv Nederlander, terwijl ze volgens de wet gewoon Nederlander zijn. Lijkt me ook geen goede zaak.
1) Ja, naar elk land
2) Tuurlijk moeten ze zich gedeeltelijk aanpassen, maar je kan niet bepalen wat ze binnenshuis doen. Ze moeten natuurlijk wel de wetten, de omgangsvormen, taal en dergelijke wel redelijk kennen.
de eerste-graads is alleen maar hierheen gehaald om te werken, toen was het gewoon van je moet werken en er werd totaal niet gezeikt als je de taal niet kende ofzo, als je maar werkte.
3) BIjna alle Nederlanders noemen mensen met buitenlandse ouders ook gewoon turk/marokkaan/etc terwijl ze volgens de wet Nederlander zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Waar slaat dat van twee kanten op? Zíj komen hierheen, dus zij zullen zich aan moeten passen. Moet Nederland veranderen, omdat het vluchtelingen helpt en opneemt? Dus die buitelanders willen hier een beter leven krijgen en dan moet Nederland daarboven op ook nog veranderen naar de wil van die buitelanders? Dat vind ik onzin.
[/b]
Ja, je kan goed verzinnen, maar dit lijkt me toch echt een onzin-opmerking...
[/b]Daar ben ik toch helemaal niet geïnteresseert in en velen met mij. Waarom zou ik me er dan in gaan verdiepen. Als literatuur met niks interesseert ga ik toch ook geen boeken lezen? Als jij voetbal niet leuk vindt, ga je er toch ook niet naar toe?

Maar de gemiddelde Nederlander houdt zich niet bezig met het oplossen van problemen uit die hoek. En degene die zich daarmee bezig houden hebben zich natuurlijk al verdiept. [/B]
1)Zij kunnen zich alleen aanpassen als jij als Nederlander hun de kans geeft om aan te passen en de integratie niet belemmerd. Dit topic gaat over belemmering van de 1e groep tov de andere. Mensen nodige NLers uit om wat meer over de NLers te leren en een beetje andersom. Als jij dat niet toestaat, dat je ze wat leert over NL dan moet je ook niet zo zeiken.
Ze moeten niet naar de wil vd buitenlanders veranderen, zie je mij dat ergens zeggen ofzo? Het is gewoon een FEIT dat de samenstelling vd bevolking veranderd en daarmee ook andere punten. Een samenleving kan alleen goed werken als IEDEREEN in die samenleving AL DIE punten min of meer kent.

2) Klopt, is het ook, heb ik expres gedaan. Enig verschil is dat als deze onzinopmerking over allochtonen ging dat mensen dan een lachsmiley neerzetten of t echt gaan geloven.

3)Je hoeft het niet interessant te vinden, maar t zou gvd wel handig zijn als je weet over wat je het hebt voordat je dingen daarover gaat roepen ja! Zo krijg je minder vooroordelen, als je weet waar je t over hebt. Maar jij weet haast nix van andere culturen(het boeit je namelijk nix zeg je), maar er over klagen doe je lekker wel, zonder dat je weet of t wel klopt wat je aan kennis hebt.

Nee, dan moet je ook geen boeken gaan lezen, maar dan moet diegene ook zijn/haar kop houden, want die heeft dan geen recht om over iets te oordelen als je niet eens weet waar je t over hebt.


4) als je je dan ook niet bezig houdt met het oplossen van dingen, moet je ook niet gaan zeiken dat die dingen niet(/langzaam) worden opgelost.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef:


Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat 'buitenlanders' niet zo snel op 'Nederlandse' initiatieven afkomen. Het is gewoon angst voor het onbekende, angst om de eerste te zijn die reageert, angst om iets te doen wat 'raar' en onverwacht is.

Inderdaad, dat klopt. Maar vind je t gek? Nergens wordt er iets geleerd over de Islam en/of moslims. In schoolboeken staat er haast nix over. In geschiedenisboeken evenmin, terwijl het toch een grote invloed heeft gehad in de geschiedenis. Bovendien is het nog een groot godsdienst op deze wereld.
Het is wel angst enzo, maar als je dat maar blijft denken zal die angst nooit weggaan, je moet die stap gewoon een x durven te nemen. Als je dat niet doet, komt t de integratie niet ten goede.
Ook dat allochtonen niet op NLse initiatieven uitkomen heb je wel gelijk in. Ik denk dat hetprobleem hier een beetje in de communicatie tussen de organisator(en) en de doelgroep ligt.(Gedeeltelijk dan he)

Verder zou ik t nu absoluut niet erg vinden als de allochtonen in Hoorn nu niet naar een uitnodiging ve kerk bijv. zouden gaan.
Dan heb ik echt zoiets van''als jij je niet interesseert in mij, dan interesseer ik je ook mooi niet in jou''
Ik zou het natuurlijk wel leuk vinden als de allochtonen wél zouden gaan en dat vervolgens dan ook NLers naar een uitnodiging vd allochtonen gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:42
dystopia
dystopia is offline
Je kunt deze autochtonen niet dwingen. Net zoals je moeilijk kunt zeggen van 'kom langs!' tegen een autochtoon kun je ook moeilijk zeggen 'pas je aan!' tegen een allochtoon. Moet je met een argumentatie doen. Waarom is het nuttig dat iemand hierheen zou gaan. Wat kan men hier van leren. Echt niet iedereen kan voor zichzelf een positieve argumentatie bedenken die afweegt tegen een negatieve argumentatie (weet overigens niet of dit gebeurd is ik ken verder het verhaal niet en zie geen bron. TV programma heb ik niet gezien).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:42
foebartje
foebartje is offline
Boeiend.

Ik vind het ook helemaal niet erg, maar voorspelbaar. Zij gaan toch ook niet naar de kerk? Wat de hel heb ik te zoeken in een moskee?
__________________
Ja.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
foebartje schreef:
Boeiend.

Ik vind het ook helemaal niet erg, maar voorspelbaar. Zij gaan toch ook niet naar de kerk? Wat de hel heb ik te zoeken in een moskee?


Weer iemand die de bedoeling niet snapt *zucht*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
1) Tuurlijk moeten ze zich gedeeltelijk aanpassen, maar je kan niet bepalen wat ze binnenshuis doen. Ze moeten natuurlijk wel de wetten, de omgangsvormen, taal en dergelijke wel redelijk kennen.
de eerste-graads is alleen maar hierheen gehaald om te werken, toen was het gewoon van je moet werken en er werd totaal niet gezeikt als je de taal niet kende ofzo, als je maar werkte.
2) BIjna alle Nederlanders noemen mensen met buitenlandse ouders ook gewoon turk/marokkaan/etc terwijl ze volgens de wet Nederlander zijn.
1) nee, wat ze binnenshuis doen intereseert me ook weinig, maar ik weet wel buitenshuis dat er ook allochtonen zijn die gewoon bij de voetbalclub ofzo Turks spreken in de kleedkamer. En dat vink ik het jammer, dat ze niet gewoon Nederlands spreken. We zijn hier in Nederland, dus dan spreek je Nederlands als je er woont. Binnenshuis interesseert het met dus niet, maar dan nog: waarom zouden zij geen Nederlands spreken.
2) Klopt wel, maar dit is toch ook niet de bedoeling? Dat helpt integratie ook niet (en hierbij wil ik wel ff zeggen, dat ik mijn mening over integratie iets anders had moeten opschrijven: zij moeten integreren, maar Nederlanders moeten dat niet tegen gaan, zoals sommige mensen doen)
Citaat:
1)Zij kunnen zich alleen aanpassen als jij als Nederlander hun de kans geeft om aan te passen en de integratie niet belemmerd. Dit topic gaat over belemmering van de 1e groep tov de andere. Mensen nodige NLers uit om wat meer over de NLers te leren en een beetje andersom. Als jij dat niet toestaat, dat je ze wat leert over NL dan moet je ook niet zo zeiken.
2) Ze moeten niet naar de wil vd buitenlanders veranderen, zie je mij dat ergens zeggen ofzo? Het is gewoon een FEIT dat de samenstelling vd bevolking veranderd en daarmee ook andere punten. Een samenleving kan alleen goed werken als IEDEREEN in die samenleving AL DIE punten min of meer kent.

3)Je hoeft het niet interessant te vinden, maar t zou gvd wel handig zijn als je weet over wat je het hebt voordat je dingen daarover gaat roepen ja! Zo krijg je minder vooroordelen, als je weet waar je t over hebt. Maar jij weet haast nix van andere culturen(het boeit je namelijk nix zeg je), maar er over klagen doe je lekker wel, zonder dat je weet of t wel klopt wat je aan kennis hebt.
Nee, dan moet je ook geen boeken gaan lezen, maar dan moet diegene ook zijn/haar kop houden, want die heeft dan geen recht om over iets te oordelen als je niet eens weet waar je t over hebt.

4) als je je dan ook niet bezig houdt met het oplossen van dingen, moet je ook niet gaan zeiken dat die dingen niet(/langzaam) worden opgelost.

1) met dat eerste ben ik het eens, zoals ik al net hierboven schreef: je moet de integratie als Nederlander niet belemmeren. Maar ik denk die integratie echt niet tegengegaan wordt, wanneer mensen niet naar een open-moskee-dag gaan. Niet dat ik het een slecht idee vind, zeker niet, maar het is meer iets voor mensen die het echt leuk vinden om zich bezig te houden met een andere godsdienst.
2) Ja, ik begrijp dat Nederland verandert, wanneer de samenstelling van de bevolking verandert, maar van mij hoeft dat niet. Ik heb verder ook geen problemen met allochtonen, zolang ze zich maar genoeg aanpassen. En dat 'genoeg' zal bij jou en mij denk ik een hoop verschillen. Van jou zullen ze zich denk ik wat minder hoeven aan te passen dan van mij?
3) Ik ben ten eerste echt niet iemand die van die nutteloze dingen gaat roepen over hoofddoekjes, de islam en weet ik veel wat. En ik heb ook niet echt van die vooroordelen, zoals "de islam is een achterlijke cultuur." Ten tweede klaag ik er ook helemaal niet over. Ik heb helemaal geen problemen dat de 'moslimwereld' (bijvoorbeeld) een andere leefwijze heeft dan de westerse wereld. Maar ik ben van mening dat de Nederlandse cultuur ongeveer hetzelfde moet blijven.
Verder weet ik ook heus wel wat van andere culturen (niet dat ik me er duidelijk in verdiep, maar je krijgt zonder echte interesse ervoor, toch bepaalde dingen te weten, lijkt me duidelijk). Als iedereen hier altijd alles zou moeten weten, dan kan die forum wel oprotten, omdat bijna niemand meer mee mocht discussiëren. Zie het bij deze maar een mogelijkheid om mij wat meer dingen over buitenlandse culturen te vertellen.
4) om ff in jou redenatie door te gaan: "als iemand zich niet bezig houdt met het oplossen van de problemen van de NS, dan mag hij ook niet zeuren, als hij weer een keer een uur vetraging heeft door gladde sporen of weet ik veel wat".

Citaat:
joostje:
1) Tuurlijk moeten ze zich tot op zekere hoogte aanpasssen: Nederlands kenne, zichaan de wet houden. Maar daarnaast mogen ze best een eigen cultuur houden. Omdat mensen vaak bang zijn voor wat ze niet weten lijkthet me zeer handig als autochtonen weten wat voor cultuiur verschillende allochtonen hebben. Kennis leidt tot wederzijds begrip. Trouiwens zijn het hier de allochtonen die zich hier de moeite getroosten; autochtonen hoeven alleen maar naar binnen te lopen en zich vol te proppen.
2) Het is zeker geen goede zaak dat mensen zich zo weinig geaccepteerd voelen in de Nederlandse maatschappij dat ze zich marokkaan blijven noemen.
3) Maar een basis (wat betreft geschiedenis en literatuur bijv.) wordt wel bijgebracht vanuit de overheid (lees op school). Helaas is de overheid ernstig tekort geschoten op het gebied van integratie, vandaar dat burgers het heft in eigen handen nemen

En dan bedoel ik niet datze en molotov-cocktail bij een AZC naar binnenwerpen...

1) Ja, en zoals ik bij Atje ook al heb gezegd: ik vind dat ze zich wat meer moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur dan jij.
Verder ben ik het wel met je eens dat
2) daar ben ik het mee eens, maar het zal ook aan hun instelling liggen, in hoeverre ze mee willen werken met de integratie. Sommigen hebben hier namelijk niet echt een behoefte aan, anderen wel, en wanneer de eerste groep even wat groter wordt, dan krijgen meer Nederlanders ook een slechte mening over gelijk alle allochtonen en dat is jammer, maar het is te begrijpen: wanneer mensen in een korte tijd veel negatief nieuws over allochtonen binnen krijgen, dan kan je verwachten dat hun mening over allochtonen ook veranderd.
Dus de oplossing zou denk ik zijn om de slechte allochtonen goed aan te pakken, want dan wordt het begrip voor allochtonen beter en voelen allochtonen zich ook beter.
3) kan wel kloppen, maar ik denk dat de overheid het wat beter moet brengen. Probeer het gewoon wat neutraler te brengen denk ik. Want wanneer je het allemaal heel positief gaat brengen, dan kan je de reacties wel verwachten van: "ja rot maar lekker op he met die kutcultuur en die groenlinks/pvda/...-mensen zijn echt de grooteste sukkels van de wereld met hun multicultuurtje. Dus je moet niet acties gaan houden van "marokkanen zijn aardig" (ofzoiets, werd een paar maanden geleden gehouden in Nederland), maar probeer gewoon wat neutraler de informatie aan de mensen te geven. Denk dat dat een beter effect heeft.

zal dit mijn langste reply ooit zijn ?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 12:59
zjempoow
Avatar van zjempoow
zjempoow is offline
[QUOTE]malien schreef:
[B]ok..... dit geloof je niet

Mensen zeuren toch altijd dat buitenlanders niet willen integreren?



nou in mijn 'leuke' stad HOORN had een moskee een actie geregeld om meer met de mensen uit de wijk waar de moskee staat in contact te komen. ze hebben als afsluiting van de ramadam 125 mensen uitgenodigd, voor een rondleiding en een maatlijd.

NIEMAND REAGEERDE EN NIEMAND KWAM

en waar was jij?
__________________
nu is de boot aan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2002, 14:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
zjempoow schreef:

en waar was jij?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:29
Q
Avatar van Q
Q is offline
Wie intergreert wie dan? De mensen die hier moeten intregreren kozen ervoor hun volk en cultuur te ruilen voor de onze, ze verhuizen van een ander land naar ons land. Logische dat ze dan moeten aanpassen aan onze cultuur en regels. Wij kiezen ervoor om volgens onze cultuur en regels te leven, ik ben niet geintresseerd in een moslim cultuur en in moslim eten en noem het maar op, daarom woon ik hier en niet in een moslim land. Heel veel mensen denken zo en dat is toch ook zo. Je wordt verwacht om met die mensen samen te leven en dat doen we dus ook, maar je wordt niet verwacht om hun cultuur te delen en ik zou het triest vinden als je dat wel gaat verwachten van iemand die er niet voor kiest.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Q schreef:
Wie intergreert wie dan? De mensen die hier moeten intregreren kozen ervoor hun volk en cultuur te ruilen voor de onze, ze verhuizen van een ander land naar ons land. Logische dat ze dan moeten aanpassen aan onze cultuur en regels. Wij kiezen ervoor om volgens onze cultuur en regels te leven, ik ben niet geintresseerd in een moslim cultuur en in moslim eten en noem het maar op, daarom woon ik hier en niet in een moslim land. Heel veel mensen denken zo en dat is toch ook zo. Je wordt verwacht om met die mensen samen te leven en dat doen we dus ook, maar je wordt niet verwacht om hun cultuur te delen en ik zou het triest vinden als je dat wel gaat verwachten van iemand die er niet voor kiest.
Waarom moeten ze hun cultuur aanpassen, en tot hoever?
Waarom hebben 2e generatie allochtonen ervoor gekozen hier te wonen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Waarom moeten ze hun cultuur aanpassen, en tot hoever?
Waarom hebben 2e generatie allochtonen ervoor gekozen hier te wonen?
Nog 1:
Citaat:
De mensen die hier moeten intregreren kozen ervoor hun volk en cultuur te ruilen voor de onze, ze verhuizen van een ander land naar ons land.
Daar hebben ze helemaal niet voor gekozen, bovendien is het niet zo dat ze 'verhuizen'. Vaak moeten ze wel vanwege de slechte omstandigheden in hun land. (Zou jij waarschijnlijk ook doen als je in hun positie was, wie niet eigenlijk..)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:31
incognito
incognito is offline
gelijk hebben ze... Anders zit je de ganse dag in allemaal kerken te eten. Wat is er mis met het liever thuis op de bank eten van je eigen maaltijd?

leuk initiatief maar blijkbaar niet goed genoeg... naja... pech gehad.
__________________
ik ben ik...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oke, m'n vorige post kwam mss wat hard over en ik heb wat reacties van hier gelezen (niet alles) en wil ff iets verduidelijken:

ik vind het een goed initiatief, maar de foute reden en de foute plek gekozen.

Of nou, de reden was wel goed, maar de manier van presenteren.
Hun cultuur, bestaat namelijk niet alleen maar uit hun geloof, en dat is toch waar ze mensen mee willen halen: hun geloof (het suikerfeest, wat andere gelovigen helemaal niet kennen).
Bovendien is de moskee nou ook niet een uitnodigende plek voor niet-moslims. Dat heeft niks met anti-islam te maken ofzo, maar ik zou ook niet snel naar een feest gaan in een kerk, aangezien ik niet gelovig ben en daar niks mee heb. Ook een feest omwille van hemelvaartsdag (wat ik dus niet vier) nodigt mij niet uit, aangezien ik ook niks heb bij het katholieke geloof.
Misschien kortzichtig ofzo, maar zo werkt dat nou eenmaal bij veel mensen, dus ook in dit geval met een suikerfeest en een moskee.

Dat het idee bedoeld was om elkaar wat beter te leren kennen en wat meer van hun cultuur enzo te laten zien, snap ik ook wel, maar deze manier van presenteren vind ik niet super en niet echt uitnodigend.
Bovendien staan 125 uitnodigingen eerder voor gesloten dan voor open, vind ik (in de zin van: slechts 125 mensen mogen komen en de rest willen we niet).
Wéér iets wat niet zo bedoeld is, maar mss wel zo overkomt.
Ik snap ook wel dat d'r een maximum aantal mensen moet zijn, maar organiseer dan zoiets (met een niet-religieuze achtergrond zou ik zo zeggen) waarbij de eerste 125 mensen die een plek reserveren mogen komen. Je bereikt daarmee meer mensen en de mensen die komen zijn ook echt geïnteresseerd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Q schreef:
, ik ben niet geintresseerd in een moslim cultuur en in moslim eten en noem het maar op, daarom woon ik hier en niet in een moslim land. H
Correctie:
je woont niet hier omdat je niet geinteresseerd bent in de moslimcultuur en islamitisch eten, maar omdat je hier geboren bent en uit die ouders die jouw op de wereld gebracht hebben.

Zoals een Rus ooit zei:
"je kiest er net zo min voor _waar_ je geboren wordt, als wie je ouders zijn."

Je had net zo goed geboren kunnen worden in een township uit islamitische ouders in Zuid-Afrika met aids.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:08
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
malien schreef:
ok..... dit geloof je niet

Mensen zeuren toch altijd dat buitenlanders niet willen integreren?



nou in mijn 'leuke' stad HOORN had een moskee een actie geregeld om meer met de mensen uit de wijk waar de moskee staat in contact te komen. ze hebben als afsluiting van de ramadam 125 mensen uitgenodigd, voor een rondleiding en een maatlijd.

NIEMAND REAGEERDE EN NIEMAND KWAM

dit vind ik zo'n schande.


ik heb dit gezien bij 'man bijt hond' en ze waren ook bij de mensen geweest, voor een reactie.

de reactie was:

'ik hou niet van buitenlands eten'

'ik heb dit niet nodig om met die mensen in contact te komen'

IK SCHAAM ME DOOD VOOR DE 'NEDERLANDERS'

de man die het had georganiseerd wil dit volgend jaar weer organiseren
en ik heb erg veel respect voor hem.
waarom zou ik in hemelsnaam naar een moskee willen, waarom zou ik in contact willen komen met buitenlanders?

ze moeten integreren in onze samenleving in onze cultuur, wij niet in die van hun, zij moeten zich aanpassen aan ons wij niet aan hun
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

ze moeten integreren in onze samenleving in onze cultuur, wij niet in die van hun, zij moeten zich aanpassen aan ons wij niet aan hun
Jij wilt dat ze assimileren, dat is heel wat anders dan integreren.
En onze regering(en) heeft/hebben ervoor gekozen dat integratie voldoende is.
Daarom moeten wij ook HUN cultuur leren kennen om zodoende respect en begrip voor elkaar te verkrijgen.

(persoonlijk vind ik dat je dat sowieso moet doen. Ook als je bv. zelf uit een rijk gezin komt, dat je je moet verdiepen in hoe het is om arm te zijn (of omgedraaid))
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Jij wilt dat ze assimileren, dat is heel wat anders dan integreren.
En onze regering(en) heeft/hebben ervoor gekozen dat integratie voldoende is.
Daarom moeten wij ook HUN cultuur leren kennen om zodoende respect en begrip voor elkaar te verkrijgen.

(persoonlijk vind ik dat je dat sowieso moet doen. Ook als je bv. zelf uit een rijk gezin komt, dat je je moet verdiepen in hoe het is om arm te zijn (of omgedraaid))
Inderdaad.

Citaat:
waarom zou ik in hemelsnaam naar een moskee willen, waarom zou ik in contact willen komen met buitenlanders?

ze moeten integreren in onze samenleving in onze cultuur, wij niet in die van hun, zij moeten zich aanpassen aan ons wij niet aan hun
Je hoeft niet naar een moskee, maar aangezien het zowat het enige plek die groot genoeg is om zoiets te organiseren kunnen zij er verder ook niet veel aan doen. Bovendien zijn er dan lage kosten.
Contact is iets tussen 2 of meer mensen. Als jij wilt dat hun contact met de Nederlandse samenleving maken dan moet je als Nederlander ook contact met hun maken, anders kan je geen contact make
Je kan je nooit aanpassen als diegene aan wie je je hoort aan te passen dat tegenwerkt door heel kortzichtig alles te bekijken.

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 18:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #121
kroot
489 20-02-2008 09:01
Drugs & Alcohol Rookbeleid
Young Predator
26 03-03-2007 18:44
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #84
Roosje
498 08-02-2007 09:03
Lifestyle wat was er een POSITIVE WOW ! waard vandaag ?
Back Door Man
497 18-12-2005 14:16
Psychologie Wat wil je op dit moment het liefste?
Verwijderd
500 03-11-2003 16:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tsjakkaaaaa!!!
BARON
43 25-11-2002 12:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.