Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 19:14
sarah89
sarah89 is offline
k vind dus een bepaalde jongen leuk.
Maar nou is het dus zo dat ie naar mijn idee zwaar depressief is.
Hij zegt dat ie helemaal geen vrienden heeft enzo en niemand hem aardig vind en allemaal dat soort dingen.
En ik voel me rot voor hem dat hij zich zo voelt.
Hij schijnt ook al vanaf de basisschool gepest te worden enzo.
En hij heeft ook nergens meer zin in enzo.
Hij heeft ook alleen vrouwelijke vrienden waaronder mij.
Maar ik vind dat ik iets moet doen omdat ik t meeste met m omga en het meeste van zijn thuissituatie afweet.
Zijn oduers gaan namelijk ook scheiden en dat vind ie ook neite leuk.

Weten jullie misschien wat ik kan doen om hem te helpen?
Ik ben echt ten einde raad. Hij haat zichzelf enzo.

Please

=xxx=jes my
Naar boven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 19:18
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
dat is zijn zorgvuldig samengestelde imago om meisjes als jou te kunnen nakken.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:37
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 20-09-2006 @ 20:20 :
Juist, dat kun je ook zo even vaststellen door 1 berichtje te lezen ..
uhm ja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:05
Verwijderd
Er is weinig opbeurender dan seks.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:20
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-09-2006 @ 21:05 :
Er is weinig opbeurender dan seks.
Agree
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:17
Verwijderd
Jij bent zijn oplossing niet, de oplossing is hulp / therapie zoeken.
Ga dat dus niet opzoeken om vervolgens gezeik te krijgen omdat je al zijn lasten op je gedumpt krijgt en hem verplicht overal uit moet praten, eeuwig het tegendeel moet bewijzen (ik ben zo lelijk "Nee ben je niet!' etc). Heb je alleen jezelf mee. En HIJ heeft meer aan profs.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:40
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Je zou hem sowieso niet de kans mogen geven dat hij zich zo blijft reduceren tot een hoopje ellende. Ook een depressie wil niet zeggen dat mensen zich in zelfmedelijden hoeven terug te trekken.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 06:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zorg iig dat je je niet mee laat slepen in zijn problemen en daar een bepaalde afstand van houdt, zodat zijn problemen niet die van jou worden.

Dat hij zn hart bij je kan luchten is weinig verkeerds aan, maar als hij echt geholpen wil worden, moet hij professionele hulp worden. Jij bent een vriendin van hem (naar wat ik begrijp uit je bericht) en niet zijn therapeut.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 21-09-2006 @ 07:50 :
Zorg iig dat je je niet mee laat slepen in zijn problemen en daar een bepaalde afstand van houdt, zodat zijn problemen niet die van jou worden.

Dat hij zn hart bij je kan luchten is weinig verkeerds aan, maar als hij echt geholpen wil worden, moet hij professionele hulp worden. Jij bent een vriendin van hem (naar wat ik begrijp uit je bericht) en niet zijn therapeut.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:51
Euphemia
Avatar van Euphemia
Euphemia is offline
Citaat:
sarah89 schreef op 20-09-2006 @ 20:14 :
k vind dus een bepaalde jongen leuk.
Maar nou is het dus zo dat ie naar mijn idee zwaar depressief is.
Hij zegt dat ie helemaal geen vrienden heeft enzo en niemand hem aardig vind en allemaal dat soort dingen.
En ik voel me rot voor hem dat hij zich zo voelt.
Hij schijnt ook al vanaf de basisschool gepest te worden enzo.
En hij heeft ook nergens meer zin in enzo.
Hij heeft ook alleen vrouwelijke vrienden waaronder mij.
Maar ik vind dat ik iets moet doen omdat ik t meeste met m omga en het meeste van zijn thuissituatie afweet.
Zijn oduers gaan namelijk ook scheiden en dat vind ie ook neite leuk.

Weten jullie misschien wat ik kan doen om hem te helpen?
Ik ben echt ten einde raad. Hij haat zichzelf enzo.

Please

=xxx=jes my
Naar boven
Eerlijk gezegd zou ik er weinig energie insteken, je kunt hem dingen vertellen dattie geholpen moet worden, maar uiteindelijk moet hij het zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:58
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ga zo lang met hem naar bed tot hij weer vrolijk is. Tenzij je zelf niet meer kunt

Verder zou ik hem aanraden om wat te gaan doen. Tai chi ofzo. Dan krijg je weer energie enzo. Of naar therapie ofzo idd. In ieder geval zorgen dat ie zich gaat ontwikkelen. Ik heb zelf ook een tijd gehad dat ik niet lekker in mn vel zat. Maar ik heb me op mezelf gericht en ben me gaan ontwikkelen. Als hij dat niet doet dan zou ik hem maar vergeten. Dan is ie gewoon dom bezig.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 20:05
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 22-09-2006 @ 18:35 :
Ik denk niet dat Tai Chi in dit geval genoeg helpt, klinkt meer als een therapieklant
Ik denk dat tai chi wel helpt, misschien niet meteen maar het zet wel een soort van ontwikkeling op gang. Je word steeds bewuster en uiteindelijk word je helemaal jezelf. En die ontwikkeling is belangrijker als therapie. Het moet vanuit jezelf komen..
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:35
madelief21
madelief21 is offline
Waarom zijn de meeste mensen hier negatief en ziet het als een verleidingstruc. Misschien is die jongen wel echt ontzettend ongelukkig en heeft wat emotionele steun nodig. Wel geef ik je het advies niet te veel er in mee te gaan. Leuke jongen misschien maar vergis niet dat je er zelf de dupe van kan worden. Van depressieve mensen word je immers niet vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 04:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Oei, als iemand niet van zichzelf houdt; is het ook moeilijk om van een ander te houden. Dat kan een probleem zijn als je echt wat met hem wilt; en daarmee bedoel ik dus ook een hechte vriendschap. Voel je vrij er voor hem te zijn; maar heb ook oog voor jouw eigen geveoelens en als je voelt dat hij je 'naar beneden' haalt; neem dan afstand. Sommige mensen zijn namelijk niet makkelijk te helpen. Sommige mensen blijven lange tijd depressief; en dat kan voor jou een heel zware last zijn.

Aan de andere kant kun je ook zijn leven positiever maken door vrolijk te zijn en leuke dingen voor te stellen en te gaan doen. Maar als hij ook hier niet positief op reageert dan lijkt het mij een vrij hopeloze zaak en zou ik als ik jou was maar een beetje afstand nemen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.