Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 18:58
Royb
Royb is offline
heej,

ik zit nu in havo 5 en heb nogal een probleem met concentreren op de les.
het dringt gewoon niet tot me door wat er word verteld.
ik raak ook niet snel afgeleid ofzo en heb voorderest ook niet veel aan men hoofd ofzo.
vind de lessen vooral ontieglijk saai. ik denk persoonlijk dat het daar door komt.
vorig schooljaar had ik dit niet.
zijn er meer die dit hebben? en wat doen julllie eraan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2010, 16:12
Verwijderd
welke leeftijd heb je,
want het kan daarmee te maken hebben, ik ken meerdere mensen die n jaar er geen zin in hadden,zijn blijven zitten,en daarna toch heel hoog geslaagd zijn.
maar als we er ff vanuit gaan dat dit niet zo is,
is het niet zo dat er teveel gepraat wordt, om je heen,of dat er teveel in 1 keer uitgelegd wordt?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 16:16
Verwijderd
Ben je heel erg moe? Als ik moe ben dan kan ik me ook bijna niet concentreren en dan boeit de les me ook niet erg veel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 22:52
CyberRage
CyberRage is offline
Spreken de vakken die je doet je wel aan?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 01:45
Verwijderd
Citaat:
Spreken de vakken die je doet je wel aan?
Dat kan natuurlijk enorm van invloed zijn, maar ook dan is het zaak een manier te vinden jezelf te motiveren. Het is niet altijd maar leuk en interessant, dat zal een vervolgstudie ook echt niet altijd zijn, en je baan later ook niet.

Wat mij altijd goed helpt is echt doen alsof ik het super interessant vind, en dat werkt
Actief met de stof bezig zijn helpt ook; als je veel moet lezen, helpt het om dingen te onderstrepen en samen te vatten, en als een docent iets uitlegt, helpt het om aantekeningen te maken. Dan stimuleer je je concentratie én onthoud je dingen ook veel beter dan wanneer je gewoon maar leest of luistert.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 16:13
Royb
Royb is offline
ik ben nu 17 jaar. ben niet veel moe ofzo eigenlijk.
hoef eigenlijk niet zoveel moeite te doen opschool. doe nu natuur en techniek en dat trekt me wel heel erg ben altijd met techniek bezig. het enige wat me eigenlijk nog een beetje boeit is natuurkunde. ik merk wel dat als ik een tijd veel sport ik me wel een stuk beter kan concentreren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:20
Rodawa
Rodawa is offline
Citaat:
ik ben nu 17 jaar. ben niet veel moe ofzo eigenlijk.
hoef eigenlijk niet zoveel moeite te doen opschool. doe nu natuur en techniek en dat trekt me wel heel erg ben altijd met techniek bezig. het enige wat me eigenlijk nog een beetje boeit is natuurkunde. ik merk wel dat als ik een tijd veel sport ik me wel een stuk beter kan concentreren.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ook last met concentreren en zo. Maar meestal helpt sporten bij mij ook wel ja. Op de 1 of andere manier gaat het daarna beter. Maar hoe ik het in de lessen op moet lossen weet ik niet. Meestal ga ik wat zitten praten omdat het zo dodelijk saai is.. maar omdat ik ook problemen heb met leren (vaak lukt het me gewoon niet), moet ik eigenlijk wel in de les beter op gaan letten. Anders kan het nog een lastig examenjaar worden. Ik zit nu trouwens ook in havo 5
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie slechte concentratie
Verwijderd
14 03-04-2011 16:58
Psychologie slechte concentratie
Verwijderd
10 20-02-2011 11:25
Lichaam & Gezondheid Slecht concentreren, onhandig handelen
mstelt
4 12-04-2010 13:03
Psychologie slordig
pessimistje
7 21-10-2003 00:29
Psychologie Als dit hier thuishoort: Concentratie
Evito
6 21-09-2002 01:03
Lichaam & Gezondheid asperger-syndroom
niemand
26 03-02-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.