Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 08:32
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Bestuur Leefbaar Nederland wil Ratelband als lijsttrekker 22-11-02

--------------------------------------------------------------------------------
Verslaggever Peter Wenmakers: "Keuze voor Ratelband is noodsprong"
Fred Teeven: "Een politieke partij moet geen circustent worden"
Emile Ratelband wordt door het bestuur van Leefbaar Nederland voorgedragen als lijsttrekker, meldt het Radio 1 Journaal. De tsjakka-goeroe moet Fred Teeven vervangen die er niet in slaagt kiezers te trekken. De partij staat in de peilingen op nul zetels. De huidige lijsttrekker heeft met "absolute verbazing" het nieuws aangehoord en is furieus.

Fred Teeven werd 27 oktober op het partijcongres gekozen tot lijsttrekker. Naar eigen zeggen is hij niet de gedroomde persoon voor die functie. Desondanks stemde driekwart van de 150 aanwezigen voor zijn kandidatuurschap.

Maar nu lijkt het bestuur geen vertrouwen te hebben in een goede afloop. Tijdens een ingelaste bestuursvergadering werd Ratelband naar voren geschoven. Hij moet, als bekende Nederlander, kiezers aan zich binden.

Ratelband probeerde de afgelopen maanden geld in te zamelen om het huis van de vermoorde Pim Fortuyn voor de Fortuynisten te behouden. Tijdens die seminars schuwde hij harde uitlatingen over onder andere het vreemdelingenbeleid niet.

'Verrader'
De partij maakt een roerige tijd door. Na de val van het kabinet, richtte oprichter en oud-bestuurslid Jan Nagel een nieuwe partij op. Afgelopen week zegde hij en de andere oprichters, onder wie Henk Westbroek, het lidmaatschap op.

Morgen gaan de regionale bestuurders langs bij partijvoorzitter Jan Jetten. Daar zal hij uiteenzetten waarom Ratelband een betere lijsttrekker zou zijn dan Teeven. De partij hoopt dat de regio-bestuurders dan hun fiat geven, waarna tijdens een extra partijcongres op 8 december de leden zich mogen uitspreken.

Terugtrekken
De huidige LN-Kamerleden, Fred Teeven en Dick Jensen, zijn woedend en trekken zich terug als Ratelband de nieuwe lijsttrekker wordt. "Leefbaar Nederland is geen circustent, en ik heb geen zin om als een clown achter Ratelband aan te rennen.''

Teeven werd door het partijbestuur wel op de hoogte gesteld van het voornemen, maar niet van het besluit zelf. Hij geeft later vanochtend een persconferentie. Wat de huidige nummer drie op de lijst, de 22-jarige Haitske van de Linde, zal doen, is nog onbekend

Wat vinden we hiervan? Is dit een goeie zet van het LN-bestuur, door zo'n clown als ratelband te vragen, of is dit een laatste stuiptrekking van de partij? Graag jullie reacties...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2002, 09:02
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Je moet wel echt een hersenloze drol zijn om op die openlijk liegende man te stemmen.

bah
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:05
Milayo
Milayo is offline
Ojeeeee Emile Ratelband als lijsstrekker, leren ze het dan ook nooit. Ik heb echt het gevoel als of iedereen deel kan nemen aan het politieke circus van Den Haag. Ook ik als artiest maak ik kans. Het lijkt me echt helemaal niks als LN dit doet, althans ze nog een beetje serieus genomen willen worden.
__________________
moobrettel
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:02
NN
NN is offline
Dat de LPF die man nog niet wil hebben, hij tracht het 'Palazzo die Pietro' te behouden voor de Nederlanders door dure opruiende praatjes te voorkopen. Hij wil vorkomen dat er een AZC in het pand komt of dat Volkert van der G. en zijn vriendin er gaan wonen.

Ratelband is een verschrikkelijke populist en niet geschikt voor echte politiek.

Ik hoor net op de radio dat LN-lijsttrekker Teeven opstapt als Ratelband op de lijst komt. Die Teeven stijgt direct in mijn waardering.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Milayo schreef:
Ojeeeee Emile Ratelband als lijsstrekker, leren ze het dan ook nooit. Ik heb echt het gevoel als of iedereen deel kan nemen aan het politieke circus van Den Haag. Ook ik als artiest maak ik kans. Het lijkt me echt helemaal niks als LN dit doet, althans ze nog een beetje serieus genomen willen worden.
Inderdaad ja. En hij als clown past er dan precies tussen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:45
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Ach...LN was toch al niks
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:51
Verwijderd
Ik geloof dat Bassie en Adriaan nu ze gestopt zijn met hun eigen dingen lijstduwers worden van LN.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:55
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Ach...LN was toch al niks
De "tsjakka-goeroe" staat op teletekst
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/103

Maar het probleem is dat er wel weer een zootje mensen zijn die fan van hem zijn oid en de politiek niet serieus nemen en dus op hem gaan stemmen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:08
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
NN schreef:
Ratelband is (..) niet geschikt voor echte politiek.
Hoe weet jij dat nou?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
er zullen vast wel idioten zijn die op hem stemmen

lang leve de democratie
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Ach...LN was toch al niks
Qua zetels misschien niet, maar in mijn ogen stonden ze voor mij wel hoger als de LPF. Ik bedoel, de LPF maakt er pas echt een zooitje van en dat viel bij LN nog mee...
Maar helaas, met Emiel Ratelslang d'r bij kan het volgens mij nooit goed gaan. Die vent staat volgens mij niet eens voor de ideeën van LN aangezien hij enkele weken terug nog reclame stond te maken voor de LPF

Nou ja, die 0 zetels hadden ze al in de peilingen, dus dat zal dan wel zo blijven... En wat betreft Teeven en Jensen: . Goed dat ze de eer aan zichzelf houden, want 0 zetels halen is dan wel slecht, maar blijven zitten met een idioot als Ratelband is nog veel erger!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:34
John Simon
John Simon is offline
Citaat:
Hoe weet jij dat nou?
Ik denk dat mr Ratelband dat de laatste jaren wel bewezen heeft

ach ja, ik vind alles best hoor, veel stemmen zullen ze toch niet krijgen...
__________________
geen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:38
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hoe weet jij dat nou?
Ik denk het ook. Ik denk niet dat die man zich normaal kan gedragen zoals een politicus moet doen. Ik zie hem geen fatsoenlijke discussie voeren in de Tweede Kamer. Daarvoor heeft hij gewoon de rust niet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:39
xx
xx is offline
strax gaat hij nog andere politici natspuiten met een waterpistool!!

wat als dit echt doorgaat? wie volgen er dan? vanessa? tommie uit sesamstraat? albert verlinde?

waar gaat het heen met de politiek van nederland?!?!?!

xx
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:28
WMAS
WMAS is offline
Dat is toch leuk dat die Emiel Ratelband de politiek in gaat. Dan valt er de komende tijd weer wat te lachen...

Maar het zal het toch weer OP NAAR DE NUL ZETELS worden.....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik heb het interview gezien in 2Vandaag en ik moet zeggen dat ik die emille nog nooit zo arrogant heb gevonden als vandaag!

ik kon m ech tneit uitstaan met zn 'wacht maar tot vandaag voer twee weken en dan ga ik voorspellen en dan zal het ook uitkomen'
YAK!

ik hoop voor die partij dat Teeven aanblijft en emille niet gekozen gaat worden als lijsttsjakkajer.

het eerste wat ik dacht toen ik dit nieuw hoorde was: 'waar moet dit heen met ons land. je gaat je toch er voor schamen om een Nederlander te zijn '
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:06
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Tja, nieuwe politiek he? *zucht*

Ik geef Teeven helemaal gelijk dat ie opstapt als die vrouwonvriendelijke clown lijsttrekker wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:09
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
WMAS schreef:
Dat is toch leuk dat die Emiel Ratelband de politiek in gaat. Dan valt er de komende tijd weer wat te lachen...

Maar het zal het toch weer OP NAAR DE NUL ZETELS worden.....
Ik vind de politiek een serieuze zaak, waarin lachen niet op de 1e plaats komt bij mij.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2002, 19:12
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Ratelband for President

dit noem ik nou geen politiek, alleen een beetje stemmen lokken door er een BNer als lijsttrekker te nomineren.....

Laat die zogenaamde rasoptimist lekker TJAKKAAAAAAAA schreeuwen en politiek laten voor wat het is.......
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:15
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Tja. De meeste dingen waar hij het over heeft, beargumenteert hij met drogredenen, en bij Barend&Witteman schoffelde hij vrijwel elk standpunt dat hij ooit geuit heeft, onderuit of nuanceerde hij. Ja, inderdaad, hij sprak als een echte politicus, hij gaf nauwelijks antwoord op een vraag, of lulde er flink omheen, maar dat is toch niet waar het om draait... Dus ik denk niet dat dit oooooooit iets zal worden.

Ik sluit me bij Balkenende aan: Tsjakka. En dat is het enige wat ik er over wil zeggen...!
__________________
Liberté - Égalité - Fraternité
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:15
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
LN staat op dit moment in de peilingen behoorlijk slecht voor 0 zetels te weinig om in de tweede kamer te komen, nu willen ze ratelband als lijststrekker en hupah op 22 januari hebben ze mischien wel 10 zetels kunnen ze weer 4 jaar mee; zijn altijd idioten die het grappig vinden om op hem te stemmen, alles metmekaar toch een slimme zet van LN op die manier krijgen ze dikke zetelwinst, maar die partij wordt nooit meer echt sirieus genomen denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:36
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
90 procent van de Nederlanders ziet volgens onderzoek van Maurice de Hond onder 750 Nederlanders Ratelband als politicus niet zitten. Dus, dat komt vanzelf wel goed!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ratelband is een voortreffelijk acteur, en speelt de archetypische politicus (zoals die door het volk word gezien):
zelfverzekerd, arrogant, regenterig, eromheenlullend.

Hulde aan hem!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:05
Mackan
Mackan is offline
Je moet toch wel een enorm gat in je kop hebben om op zo'n verschrikkelijk arrogante, achterlijke en onuitstaanbare kerel te stemmen...maarjah wedden dat er nog mensen zijn die op de kerel gaan stemmen, gewoon omdat dat de enige persoon uit de politiek is die ze bekend voorkomt, dus denken ze naja die kerel ken ik wel dus laat ik maar op hem stemmen...
Naja ze doen maar. Meer als 2 zetels halen ze toch niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 22:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
kdenk overigens niet dat zo'n congres daadwerkelijk voor ratelband gaat kiezen:
- het volk spuwt zijn afschuw over die vent en lacht bovendien LN uit met een 'politicus' als ratelband.
- het raakt een belangrijk deel van het bestuur kwijt, wanneer ze kiest voor ratelband.

of is dit te simpel gedacht?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2002, 22:26
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Wanneer het in mijn macht lag zou ik die gast zo snel mogelijk er uit kicken.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 11:52
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Tsjakka! , en laat ik er verder maar niks over zeggen...
Die vent van LN zei gisteren in Nova nog gewoon dat Debiel Ratelbandhet product LN goed aan de kiezer (consument) kon brengen. Het moet toch om de inhoud gaan over hoe je het land wil besturen en niet welke toegevingen je aan de kiezer wil doen om er voor te zorgen dat jij de macht krijgt?

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:18
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik denk dat er met mij, een enorme hoeveelheid mensen zijn die een TERING hekel hebben aan Ratelband en dat het niet uit maakt of die man nou dood of levend is.

HEt werkt eerder afschrikbarend dan dat hij daadwerkelijk kiezers aan trekt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:51
NN
NN is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hoe weet jij dat nou?
Omdat hij als persoon altijd alleen ingaat op de emoties van mensen en niet tot rede vatbaar is voor een serieus goed debat.
Waar Fortuyn tenminste nog een beetje wist waar hij over sprak, weet deze man dat absoluut niet. Hij zal stemmen halen op zijn rare gedrag, niet op zijn politieke kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:20
Verwijderd
Whahaha

Oh my fucking God, dit is echt te erg...ik bedoel, je moet jezelf als politieke partij toch wel totáál kansloos vinden wil je die lul van een Ratelband als lijsttrekker benoemen? Die kerel heeft geen énkele politieke ervaring, heeft bij heel Nederland een imago als complete loser en is volgens mij serieus aan het dementeren.

Die kerel had gewoon nooit achter de toonbank van zijn Hap-Hoek vandaan moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 18:08
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
wat k deed toen k t hoorde: lachen
wat k doe als ie t nie redt (wat zeker is): nog harder lachen

die vent voelt zich geroepen... jah... hij wel
TSJAKKA dat ie finaal de mist ingaat
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 18:28
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
hij is de enige die over de openbreking van de overheid spreekt, als je verstand van de overheid hebt zie je zo dat ambtenaren veel macht kunnen hebben en dat de rekenkamer zo corrupt kan zijn als de pest aangezien die voor het leven benoemt zijn
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 18:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
nare man schreef:
Whahaha

Oh my fucking God, dit is echt te erg...ik bedoel, je moet jezelf als politieke partij toch wel totáál kansloos vinden wil je die lul van een Ratelband als lijsttrekker benoemen? Die kerel heeft geen énkele politieke ervaring, heeft bij heel Nederland een imago als complete loser en is volgens mij serieus aan het dementeren.

Die kerel had gewoon nooit achter de toonbank van zijn Hap-Hoek vandaan moeten komen.
Wat heeft G*d hier eigenlijk mee te maken? Je hoeft niet te vloeken, zeker als je weet dat je andere mensen heel erg mee kunt beledigen.

On-topic:

Ik durf te wedden dat dat Ratelband helemaal niet gekozen zou worden, en juist nog erger verafschuwd zou worden als lijsttrekker en fractievoorzitter van LN, en dat Pim Fortuyn helemaal niet zoveel aanhang zou hebben gekregen als wij nu zonder technise hoogstanden zaten. Dus zonder tv, en alleen met radio en krant. Door de tv is de presentatie veel belangrijker geworden.

Er staat in mijn geschiedenisboek wat over het debat van Nixon en Kennedy, de presidentskandidaten van de VS, dat werd uitgezonden over de radio en TV. Kennedy presenteerde zich beter door van zijn voordelen en trucjes gebruik te maken op TV. De TV kijkers vonden Kennedy het beste, maar de radioluisteraars vonden Nixon beter. Tegenwoordig is het nog steeds zo. Pim Fortuyn zat gewoon wat te klooien voor de camera's en in de debatten, toch kreeg hij aanhang (sommige boeken van Pim Fortuyn vind ik echter wel goed). Ook ratelband zit altijd lacherig te doen en heeft een lucratieve presentatie. daarom zullen sommige mensen misschien wel op hem stemmen.

Gelukkig letten de meeste mensen toch nog op de inhoud en vinden hem een idioot. Ik ga niet zeggen dat hij idoot is, want ik ken hem niet zo goed, alleen uit de krant en van tv. En waar ik niks van afweet ga ik niet over lullen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 19:02
Verwijderd
het zal wel goed zijn voor de werkgelegenheid, iedereen zal zeer gemotiveerd en gezond worden
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 19:10
Yamyam
Yamyam is offline
Kom op zeg, gaan we nu bekende Nederlanders uitnodigen om op partijlijsten mee te doen?
Ga lekker koken joh!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 22:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef:

Er staat in mijn geschiedenisboek wat over het debat van Nixon en Kennedy, de presidentskandidaten van de VS, dat werd uitgezonden over de radio en TV. Kennedy presenteerde zich beter door van zijn voordelen en trucjes gebruik te maken op TV. De TV kijkers vonden Kennedy het beste, maar de radioluisteraars vonden Nixon beter. Tegenwoordig is het nog steeds zo.
Misschien zouden we dan alleen maar radiodebatten mogen toestaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2002, 22:45
Verwijderd
Nog een grotere mislukkeling dan pim, waar gaat het heen met de politiek.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 09:50
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Misschien zouden we dan alleen maar radiodebatten mogen toestaan
Misschien nog niet zo'n slecht idee. Op TV proberen ze allemaal zo popi-jopi mogelijk te doen, zodat mensen meer op de presentatie gaan beoordelen.

Laatst in de krant hadden ze het weer over het debat tussen Schröder en Stoiber. In het artikel stond een opmerking van 'Stoiber versprak zich het meest'. Wat boeit dat? het gaat toch om hoe de persoon wil regeren?

Maar gelukkig is het zo erg niet. Ik vind het trouwens best wel flauw dat Marijnissen, Kars Veling en de lijsttrekkers van klein christelijk rechts nooit mee mogen doen in de debatten. En de debatten moeten echt ondergebracht worden in een serieus programma op de publieke omroep, waar ze de tijd hebben om te debatteren en niet in de soundmixshow...

Hmm... van Ratelband naar debat. Beetje off-topic, sorry .
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:07
NN
NN is offline
Peiling van Dagblad van het Noorden:
Emile Ratelband is een aanfluiting voor de politiek. 694 deelnemers tot nu toe
87% voor
13% tegen

Het is nog mogelijk je stem uit te brengen op www.dvhn.nl

Laatst gewijzigd op 24-11-2002 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
BARON schreef:

of is dit een laatste stuiptrekking van de partij? Graag jullie reacties...
Yup.
Zie ook De Graaf, Thom.

Citaat:
nare man schreef:

Die kerel had gewoon nooit achter de toonbank van zijn Hap-Hoek vandaan moeten komen.
Hee, ze verkopen wel goedkope frikandellen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 23:52
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Diep triest wat er allemaal gebeurd dit jaar in de politiek.

Strax komt ook nog kabouter Plop of Sinterklaas in de politiek alleen maar om stemmen te winnen. Ik zie echt niet in wat personen als Ratelband zouden moeten inbrengen in de politiek.

Laatst zag ik trouwens bij 'Kopspijkers' dat deze heer Ratelband lezingen hield in 'de geest van Pim Fortuyn' met alle rechtse ideeen erbij. En hiervoor moest Pim toch het veld ruimen bij Leefbaar Nederland... Waarom wil deze partij dan iemand met de zelfde ideeen nu wel weer als lijsttrekker???
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 23:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ratelband haphoek is indd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 08:21
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ze verwachten toch niet dat ze nu nog serieus worden genomen he
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 11:09
Atje85
Atje85 is offline
Ik vind dat we er zelf om hebben 'gevraagd' (althans een deel vd bevolking)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welke marteling/mishandeling/vernedering?
Gatara
229 17-02-2005 14:21
Algemene schoolzaken Iemand waar je een hekel aan hebt, gaat dezelfde opleiding volgen die jij wilt volgen
summer1986
11 23-02-2003 17:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijn Topic!!!!!!!!!
Me_Myself_and_I
254 19-03-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.