Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2001, 12:04
daphne14
daphne14 is offline
Echt waar, vanochtend in de krant gelezen.
De inspectie vindt de tweede fase nog steeds te zwaar: ze vinden dat er minder studie-uren moeten komen, minder praktische opdrachten en er moeten ook minder vakken komen, maar als adelmunt toch nog zo veel vakken wil, moeten ze in uren worden vermindert. ZE gaan kijken of de mensen die exacte vakken hebben geen anw hoeven en voor degene die een alfapakket hebben, willen ze geschiedenis/maatschappij afschaffen. Ze willen ook dat lreraen ondelring goede afspraken maken over het huiswerk, zodat je niet alles in een keer hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2001, 12:45
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
keppetook geleze, en ik was pissed!
Hiervoor hebbe we 3 jaar geleden geprotesteerd, en toen deden ze praktisch nix...nu er honderden leerlingen (incl. mezelf) et slachtvee van de 2e fase zijn geworden gaan ze dr pas wat an doen...ik ga denk ik Adelmunt es mailen wat ze voor die kinderen van plan zijn om te doen, want ik vind dit dus een klotestreek...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 13:00
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
ja tof nu ik eindelijk in de 6e beland ben
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 13:42
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
ja tof nu ik eindelijk in de 6e beland ben
Same here

__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 13:44
Verwijderd
Ja, ben ik weg, wordt de tweede fase makkelijker.
Dan wil ik wel dat 'ons' diploma meer waard is!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 14:34
beestje
beestje is offline
komen ze wel een beetje laat mee he.... nu zit ik er al middenin...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 15:27
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
voor dat ze die aanpassingen erdoor hebben zijn er wel duizende leerlingen het slachtoffer
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 16:04
Lollypopje
Lollypopje is offline
*Op zich heel blij dat ze het nu eindelijk inzien*, maar misschien had het ietsje eerder gekund ?
Ben het trouwens wel eens met de eventuele aanpassingen, maar dat geschiedenis uit het alfa-pakket gaat vind ik wel een beetje raar. Dat is toch een typisch alfa-vak en het leukste ook nog!
Blij dat ik nu in de 6e zit (met geschiedenis)!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 16:15
Prins
Prins is offline
Tja, je kan nu wel lopen protesteren, maar dat heeft weinig zin.
Dit soort veranderingen kosten toch altijd veel tijd. Wij zijn de proefkonijnen, het beste wat je kan doen is gewoon slagen. De rest zie ik een beetje als verspilde energie.
Ik haal gewoon dit jaar lekker mijn gymnasium diploma en dan ben ik van al het gezeik af.
__________________
***** Shall We Dance ? ****
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 17:44
PV
PV is offline
Ik ben al geslaagd, en samen met mij 10.000-en anderen. Dan is het toch niet te moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 17:47
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
heel fijn allemaal, alleen jammer dat het niet wat eerder is gebeurd.. hmmz..
__________________
struikel niet over je twijfels
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 20:43
ducky
ducky is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ja, ben ik weg, wordt de tweede fase makkelijker.
Dan wil ik wel dat 'ons' diploma meer waard is!

hehe, mee eens...
maar denk ewl wij zijn breder opgeleid. De tweede fase was toch ook ingevoerd om een selectie te maken... die is er dus duidelijk!
Zodat weer alleen maar de echt intelligente mensen gaan studeren en niet iedereen naar de universiteit? Moeten ze het vooral terug draaien, bereiken ze ook lekker hun doel!

Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 20:47
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
ducky schreef:
hehe, mee eens...
maar denk ewl wij zijn breder opgeleid. De tweede fase was toch ook ingevoerd om een selectie te maken... die is er dus duidelijk!
Zodat weer alleen maar de echt intelligente mensen gaan studeren en niet iedereen naar de universiteit? Moeten ze het vooral terug draaien, bereiken ze ook lekker hun doel!


ja maar, op het moment dat je met havo of vwo écht begint (3e ongeveer) heb je toch al genoeg bewezen dat je je niveau kan halen?!
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 14:31
daphne14
daphne14 is offline
ik zit nu in de 4e en eigenlijk is het gewoon meer maakwerk
het valt wel mee, maar ja hoe verklaar ik dan de veel lagere cijfers terwijl ik net zo hard werk en ik werk hard. ben een echte studiebol dus ..... beetje vaag
maar wat vind je van dit: ze gaan waarschijnlijk de tweede fase afschaffen maar dat zal dan nog zeker 5 jaar duren vooradt het helemaal afgeschafd kan worden
het probleem met de 2e fase is gewoon dat het te snel is ingevoerd. er zijn geen duidelijke afspraken overgemaakt en ze hebben er helemaal geen rekening mee gehouden dat het te zwaar kon zijn, omdat ze geen onderzoek er naar hebben gedaan. Het is zoiezo onzin dat ze het hebben ingeoverd omdat de meste zich niet kunnen aanpassen aan al het hw van deuniersiteit. Je bent nog maar 16 en dan moet je zoveel hw krijgen als op de universiteit, want dat is/was zo ongeveer de bedoeling: meer hw om je te laten wennen aan de universiteit en dan ben je nog maar 16. Wat willen ze doen : het bevolkingsoverschot beperken door mensen zo hard te laten werken dat ze ter plekke een hartaanval op hun veertigste krijgen, omdat z ete hard moesten werken op school.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 19:46
Verwijderd
Ja, bij ons op school zijn de cijfers echt laag, iedereen staat meer dan twee onvoldoendes op zijn raport.
Mentor zei wel dat er voor de 2e fase hogere cijfers gehaald werden. Ik vind vooral de overstap te groot; als je de 3e en de 4e klas vergelijkt, merk je gewoon dat je veel meer moet doen om een vijf te halen. Dat heb niet alleen ik, maar iedereen van de havo/vwo klassen...

laurens
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 19:53
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ja, ben ik weg, wordt de tweede fase makkelijker.
Dan wil ik wel dat 'ons' diploma meer waard is!
vind ik wel een goed id, om het goed te maken

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 21:36
Elkuh
Elkuh is offline
Vet, dan heb ik ut strakjes lekker makkelijk!!
__________________
boeiuh
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 23:34
scala
scala is offline
great! echt geweldig gwoon bah, komen ze pas na 3 jaar achter en straks heb ik wel gewoon examen in dat 'te zware studiehuis'. Als ik zak, mag ik ze dan aanklagen?
nou nog hopen dat ze wat verstandiger gaan nadenken voordat ze weer rare beslissingen maken. Gs uit het algemene pakket? vaag...kan je beter de handelingsdelen aanpassen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2001, 00:01
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
oftwel.. over 3 jaar voeren ze ut in
en over 5,6 jaar komen ze achter dat 2e fase 1 grote flop is
en dan gaan we weer terug naar ut oude systeem
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 00:02
guyver
Avatar van guyver
guyver is offline
ach ja daar heb je ze voor he. ff paar jaar proberen en dan weer weg hale
__________________
i was hopping i could enlight your life, but now i know i can
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 10:56
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Er zitten goede dingen in, maar neem nou het profielwerkstuk. Dat slaat compleet nergens op.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 12:26
noble knight
noble knight is offline
ANW moet blijven ik had er makkelijk een 10 voor gehaald op mijn eindlijst. Duits en Frans moeten weg bij de natuur kant. Daarvoor moet er een soort samenhang komen met informatica, techniek, natuurkunde, en wiskunde komen. Ook moet techniek als volledig vak terug keren. Dan wordt N&T opeens mijn hemel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 17:15
Mik-mother
Mik-mother is offline
Ik heb ook in de krant gelezen dat heel veel scholieren een burn-out krijgen!!!
__________________
It's the mind that makes the body rich.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 18:49
crp
crp is offline
't Zal wel aan mij liggen maar ik vind 't een eitje. Ik vind het makkelijker als de 3e klas.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:50
daphne14
daphne14 is offline
ja ok ik heb het ook niet veel drukker maar toch zit er wel een enorme last op je
raar je moet ongeveer evenveel doen als in de 3e klas maar het is toch weer zwaarder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2001, 20:18
elsbizkit
elsbizkit is offline
ja nu komen ze erachter...puh

en nu gaak strx naart hbo, willen ze dat ook helemaal veranderen! nou ja zeg, ik ben altijd de dupe!

ik voel me een proefkonijn
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:21
RottenApple
RottenApple is offline
Ik vind de tweede fase echt relaxed!! Ik hoef nooit wat te doen... en nu heeft mijn moeder een artikel gelezen over dat de tweede fase te zwaar is...en nu zegt ze de hele tijd: ja je moet aan je huiswerk...groommmmmmmmmmm... terwijl ik echt NIKS te doen heb...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 21:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
RottenApple schreef:
Ik vind de tweede fase echt relaxed!! Ik hoef nooit wat te doen... en nu heeft mijn moeder een artikel gelezen over dat de tweede fase te zwaar is...en nu zegt ze de hele tijd: ja je moet aan je huiswerk...groommmmmmmmmmm... terwijl ik echt NIKS te doen heb...
ik vind het steeds minder relaxed worden, vorig jaar iig wel heeeeel relaxed
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 10:41
Verwijderd
O.K.

Mijn broertje gaat dit tof vinden. Hij zit ook altijd te schelden op de Tweede Fase, hoewel hij eigenlijk geen reet uitvoert. Hij zit nu in 5-gymnasium en haalt gem. een 7 voor alle vakken zonder ook maar iets te doen...hypocriet
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 12:59
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
nare man schreef:
O.K.

Mijn broertje gaat dit tof vinden. Hij zit ook altijd te schelden op de Tweede Fase, hoewel hij eigenlijk geen reet uitvoert. Hij zit nu in 5-gymnasium en haalt gem. een 7 voor alle vakken zonder ook maar iets te doen...hypocriet
dat zijn scholieren he, t kan altijd beter en nog relaxter, dus altijd klagen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 14:59
Verwijderd
Ik weet niet of de 2e fase echt zwaarder is. Ik zit er nu voor het 4e jaar in(keer in de 5e blijven zitten). Ik weet dat de leerlinge oude stijl veel en veel meer moesten lezen en ze hadden dan die scripties. Ik moet nu alleen nu in het examenjaar VWO echt me best doen. En dat valt flink tegen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 15:14
femme
femme is offline
mehh... ik zit nu dus ook in 5 havo... naja... tis fijn voor mijn 'volgelingen', maar dan vind ik dat ze ons examen minder zwaar mogen berekenen...
__________________
* I'm not a complete idiot, some parts are missing... *
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Kunnen de slachtoffers van de 2e fase (die dus op die domme dingen(CKV, en et te zware wiskunde enz.)zijn blijven zitten) geen schadevergoeing krijgen?? Ik vergooi nu 2 jaar door die onzin....alleen maar omdat ze nu pas wat willen gaan doen aan wiskundeB1...maar ik ben dr door gesneuveld....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:53
crp
crp is offline
Citaat:
RottenApple schreef:
Ik vind de tweede fase echt relaxed!! Ik hoef nooit wat te doen... en nu heeft mijn moeder een artikel gelezen over dat de tweede fase te zwaar is...en nu zegt ze de hele tijd: ja je moet aan je huiswerk...groommmmmmmmmmm... terwijl ik echt NIKS te doen heb...
Ik heb echt exact hetzelfde. M'n moeder zit de hele tijd te zaniken over hoe ze het maar niet snapt dat alle docenten zeggen dat je per dag toch wel minimaal 2 uur bezig bent. Ze mogen van geluk spreken als ik per week 2 uur met m'n huiswerk bezig ben.

Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 14:28
saartje
saartje is offline
Daar heb ik nu toch niks meer aan
__________________
SHUT UP!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.