Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2001, 19:27
Joyce-b
Joyce-b is offline
[quote]W1ZZ schreef:
Citaat:
als je even wat langer dan vijf seconden nadenkt is dat een hele normale opmerking... iedereen heeft elkaar nodig in deze wereld
dus ik heb hem nodig om de motor van m'n auto te repareren, en hij heeft mij nodig als zijn werkgever of als whatever...

dus in die zin heb ik hem dan voor m'n auto

Het ging me niet direct om de inhoud, meer de wijze waarom..
het klonk nogal uit de hoogte..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2001, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Joyce-b schreef:
Het ging me niet direct om de inhoud, meer de wijze waarom..
het klonk nogal uit de hoogte..
Dikke snikkel...

Hij heeft gewoon gelijk.

Alles heeft zijn plaats in deze wereld. Je hebt mensen die de simpele functies vervullen...die mijn vuilnis ophalen, mijn post bezorgen, mijn biertjes inschenken in het café, mijn auto repareren, mijn tuin aanharken en voor mij een boeketje samenstellen als ik iets aan Rosi wil sturen . Daar zijn die mensen hardstikke waardevol in en daar heb ik ook wel respect voor. Je moet ook niet te panisch doen over gelijkheid. Het is gewoon een feit dat sommige mensen minder slim zijn dan anderen, maar misschien niet minder waardevol...dat constateren heeft niets met neerbuigendheid te maken maar gewoon met een gezonde kijk op de samenleving van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 13:31
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:

Ik vind sommige vakken heel moeilijk, zoals wiskunde. Maar kdoe verder niet veel voor school. En trouwens, het is echt waar, al klinkt het raar.

En je moet niet lullen "Wheeliemaster" want ik kan wel een computer in elkaar zetten. En trouwens, ik word later advocaat of rechter en jij vuilnisman. Dus.

Over die gym pagina´s, hebben we wel dus, over Latijn en Grieks in de wiskunde bijvoorbeeld. Dus lul niet.


haha met vmbo-t zeker, daar kun je ook best nog wel veel meej hoor, en maybe ga k ik na de 4e wel door naar havo wat weet jij dervan
__________________
No speed, No life!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 18:28
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:

haha met vmbo-t zeker, daar kun je ook best nog wel veel meej hoor, en maybe ga k ik na de 4e wel door naar havo wat weet jij dervan


Als je vmbo t al moeilijk vind is havo niks voor je.
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 20:11
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:

Ik vind sommige vakken heel moeilijk, zoals wiskunde. Maar kdoe verder niet veel voor school. En trouwens, het is echt waar, al klinkt het raar.

En je moet niet lullen "Wheeliemaster" want ik kan wel een computer in elkaar zetten. En trouwens, ik word later advocaat of rechter en jij vuilnisman. Dus.

Over die gym pagina´s, hebben we wel dus, over Latijn en Grieks in de wiskunde bijvoorbeeld. Dus lul niet.

Ik vind dat je tog wel iets te vernederend doet t zijn hele domme mensen hoor. 60% gaat naar vmbo schijnt. Meer dan de helft. En je heb ook nog verschillen in het vmbo. Dus. Ok k geef toe k maak ze af en toe ook weleens belachelijk voor de grap maar weet dat t eigenlijk nergens op slaat maar jij meent het nog.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 21:43
Elkuh
Elkuh is offline
Al vind je da al moeilijk dan moet je een keer naar havo 3 of havo 4 komen!!!
__________________
boeiuh
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 11:57
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Als je vmbo t al moeilijk vind is havo niks voor je.


ik vind het niet moelijk, integendeel, ik doe haast nooit wat

__________________
No speed, No life!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 13:03
Muis!
Muis! is offline
skatertjuh, doe niet zo verschrikkelijk vernederend tegenover het vmbo!
Dat jij vmbo nou makkelijk vind, betekend niet dat het makkelijk IS. Waarom zouden minder slimme mensen niet mogen klagen over het vmbo? Zij vinden het toch echt wel moeilijk, dus waarom zouden ze daar niets over mogen zeggen?
Je zegt wel dat JIJ alleen recht van klagen hebt, want jij zit op het gym. Maar tegerlijkertijd zeg je dat je niets uitvoert en toch het gymnasium doorkomt. Dat betekent dus dat je het makkelijk vind, en helemaal niets te klagen hebt.

Kan je me hierop antwoord geven:
Denk je dat jij het moeilijker hebt op het gym, dan de starter vind deze topic op het vmbo?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 13:22
PV
PV is offline
*heeft bewondering voor degene die in deze topic Skatertjuh13 wat wijzer proberen te maken, al zal het ze waarschijnlijk niet lukken*

Ohja, VWO = atheneum + gymnasium En wat je in de brugklas krijgt verschilt per school, op mijn middelbare school waren er alleen havo/vwo brugklassen (zonder grieks/latijn dus)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 16:25
h@ppy
h@ppy is offline
tering shit.. moet alleen maar cijfers halen voor volgend jaar..
vet moeilijk en saai
__________________
make the best from your life... because one day it's gonna over... so make the best, be good for everybody and for the natuur, good-luck *************
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 19:43
lieveknuf
lieveknuf is offline
Citaat:
h@ppy schreef:
tering shit.. moet alleen maar cijfers halen voor volgend jaar..
vet moeilijk en saai
jah da moet ik duz ok
__________________
Mi HouDT HeeL VeeL VaN Joe... I STiLL LoF Joe RuTGeR...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 17:26
Girly!
Girly! is offline
[QUOTE]Skatertjuh13 schreef:
Ja klopt, maar kvind het irritant als vmbo´s gaan klagen hoe moeilijk ze het hebben.[/QUOT weer zo'n stuud!
HALLO????? IEDREEN WERKT OP ZIJN NIVEAU!
DUS JIJ KAN NIET BEPALEN OF EEN ANDER HET MOEILIJK HEEFT JA OF NEE!

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 17:54
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
[quote]Girly! schreef:
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Ja klopt, maar kvind het irritant als vmbo´s gaan klagen hoe moeilijk ze het hebben.[/QUOT weer zo'n stuud!
HALLO????? IEDREEN WERKT OP ZIJN NIVEAU!
DUS JIJ KAN NIET BEPALEN OF EEN ANDER HET MOEILIJK HEEFT JA OF NEE!
Uhm, je kan ook in normale letters schrijven, daardoor heb ik niet echt zin meer om te reageren, maar ik doe het toch maar. Weer zo`n stuud schrijf jij, en dan lul je dat iedereen bla bla niveau dit en dat? Lekker slim
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Uhm, je kan ook in normale letters schrijven, daardoor heb ik niet echt zin meer om te reageren, maar ik doe het toch maar. Weer zo`n stuud schrijf jij, en dan lul je dat iedereen bla bla niveau dit en dat? Lekker slim

Grappig zeg..

Goh Skatertje, als VWOer, ken jij de uitdrukking:

"Een bord voor je kop hebben"

?

Offtopic: Check de zin die in mijn recensie voor een boek voor nederlands schreef: "Het constante sarcasme waarmee Freek de gebeurtenissen benaderd is heel bijzonder te noemen, bijna elke pagina is het weer genieten over de prachtige metaforen die Marcel Maassen uit zijn pen weet te toveren." Heerlijk, heerlijk. U leest het goed, 15 jaar jong
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 20:20
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Grappig zeg..

Goh Skatertje, als VWOer, ken jij de uitdrukking:

"Een bord voor je kop hebben"

?

Offtopic: Check de zin die in mijn recensie voor een boek voor nederlands schreef: "Het constante sarcasme waarmee Freek de gebeurtenissen benaderd is heel bijzonder te noemen, bijna elke pagina is het weer genieten over de prachtige metaforen die Marcel Maassen uit zijn pen weet te toveren." Heerlijk, heerlijk. U leest het goed, 15 jaar jong
Ja, die ken ik.

En wat wil je met die quote zeggen? Zo bijzonder vind ik hem niet echt

__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 18:56
Verwijderd
ok dan einstein, leg me maar eens uit wat "sarcasme" is, en daarna wat een "metafoor" is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 11:50
Girly!
Girly! is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Uhm, je kan ook in normale letters schrijven, daardoor heb ik niet echt zin meer om te reageren, maar ik doe het toch maar. Weer zo`n stuud schrijf jij, en dan lul je dat iedereen bla bla niveau dit en dat? Lekker slim

We kunnen natuurlijk niet allemaal zo geweldig zijn als jou!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:41
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
ok dan einstein, leg me maar eens uit wat "sarcasme" is, en daarna wat een "metafoor" is.
Sarcasme is iets zeggen, maar het omgekeerde bedoelen. Bijv. "Wat zit je haar leuk" en dat dan sarcastisch bedoelde = "Het zit voor geen meter". Sarcasme is een heerlijke vorm van spot.

Een metafoor is een figuurlijke uitdrukking, bijvoorbeeld "Jan is de motor van het bedrijf" waarmee men bedoeld dat Jan heel belangrijk voor het bedrijf is. Of: "Het schip van de woestijn" waarmee men een kameel bedoeld. Beetje rare voorbeelden, maar dit is het dus.

Nu jij weer.
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:50
fliebertje
fliebertje is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Jij doet vwo, geen gymnasium
Ten eerste: Gymnasium is net als atheneum een onderdeel van het VWO dus die opmerking slaat sowieso al nergens op.
Ten tweede: Ik zit zelf in een parallelklas van atheneum en gymnasium (2e), en doe zelf gymnasium. Onze leraren maken echt geen onderscheid tussen welke opleiding je nou volgt, gymnasiasten moeten net zoveel doen als atheneumers, ook al hebben ze dan vier lesuren meer. Waarom is het zo'n groot verschil of je in atheneum of gymnasium zit? Ben je dan zoveel beter als je Grieks en Latijn hebt?

Dus als ik je goed begrijp, zijn wij gymnasiasten ontzettend zielig en hebben wij het ontzettend zwaar, maar de rest mag niet klagen want wij krijgen toch de beste baantjes? Wat een onzin! Als je in het Studiehuis zat kan ik het me nog wel voorstellen dat je vond dat het vmbo niet moest zeuren, maar in de tweede??
Een paar vriendinnen van mij zitten op het vmbo, en die moeten zo ongeveer het zelfde doen als wij, maar dan in veel kortere tijd.
Eigenlijk hebben ze het dus veel zwaarder, en hebben zij meer recht tot klagen dan gymnasiasten.

Voor jou is het misschien wel allemaal heel simpel (dat vind ik ook, maar dat doet er nu ff niet toe) maar er zijn ook mensen die moeten knokken om voldoendes te halen. Niet iedereen haalt zo makkelijk negens en tienen zoals jij
__________________
Wees reëel, eis het onmogelijke!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 13:58
sientje
sientje is offline
ik zit er nu ook op en ik vind het best wel moeilijk.
maar je went er wel aan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:34
Verwijderd
Citaat:
fliebertje schreef:

Ten eerste: Gymnasium is net als atheneum een onderdeel van het VWO dus die opmerking slaat sowieso al nergens op.
Ten tweede: Ik zit zelf in een parallelklas van atheneum en gymnasium (2e), en doe zelf gymnasium. Onze leraren maken echt geen onderscheid tussen welke opleiding je nou volgt, gymnasiasten moeten net zoveel doen als atheneumers, ook al hebben ze dan vier lesuren meer. Waarom is het zo'n groot verschil of je in atheneum of gymnasium zit? Ben je dan zoveel beter als je Grieks en Latijn hebt?

Dus als ik je goed begrijp, zijn wij gymnasiasten ontzettend zielig en hebben wij het ontzettend zwaar, maar de rest mag niet klagen want wij krijgen toch de beste baantjes? Wat een onzin! Als je in het Studiehuis zat kan ik het me nog wel voorstellen dat je vond dat het vmbo niet moest zeuren, maar in de tweede??
Een paar vriendinnen van mij zitten op het vmbo, en die moeten zo ongeveer het zelfde doen als wij, maar dan in veel kortere tijd.
Eigenlijk hebben ze het dus veel zwaarder, en hebben zij meer recht tot klagen dan gymnasiasten.

Voor jou is het misschien wel allemaal heel simpel (dat vind ik ook, maar dat doet er nu ff niet toe) maar er zijn ook mensen die moeten knokken om voldoendes te halen. Niet iedereen haalt zo makkelijk negens en tienen zoals jij
Precies. Studiehuis is een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:41
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
En meneer Bliksem, gaat u nog controleren of mijn antwoorden goed zijn?
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2015 [VMBO] Tijdelijke normering - VMBO
xxxxxAnnoniem
1 03-06-2015 14:21
Eindexamens 2014 [VMBO] Samengevat Biologie VMBO
larissaaa
2 12-05-2014 20:35
Eindexamens 2013 [VMBO] Normeringen VMBO-T 2013
vmbot
2 04-06-2013 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VMBO examens afschaffen?
Verwijderd
122 11-03-2005 13:09
Algemene schoolzaken ‘Het vmbo is een zinkend schip’
Gatara
18 16-02-2004 10:40
Algemene schoolzaken Vmbo
Gatara
32 18-01-2004 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.