Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2001, 15:39
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik heb ff een vraagje, ik zit nu voor de 2e keer in atheneum3. Als ik overga dit jaar, wat 99 % zeker is, dan heb ik mijn overgangsbewijs van de 3e naar de 4e. Daar kan ik de opleiding mee doen die ik graag wil. Ik twijfel echt wat ik moet doen. Aan de ene kant heb ik het helemaal gehad met school en aan de andere kant wil ik wel een diploma hebben. Heeft iemand tips voor mij?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2001, 15:45
miro
Avatar van miro
miro is offline
Niet echt tips, ik ben zelf ook gestopt na de 3e ik heb toen 3 jaar MBO in 1 gedaan. Het is hard werken maar ik loop nou 4 (!!!) jaar voor op mn oud klasgenoten (volgend jaar slaag ik voor mn HBO)

Tis wel jammer om te stoppen als je atheneum, maar als je iets niet wilt dan moet je het ook gewoon niet doen. Bedenk je wel dat je GEEN diploma hebt als je stopt dus je je vervolgopleiding wel MOET halen. Anders sta je straks met helemaal lege handen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 15:46
Verwijderd
Gewoon je opleiding afmaken, want mocht het om de een of andere manier niet lukken met je opleiding, of je kunt met die opleiding een werk krijgen, ik noem maar wat, dan heb je altijd nog je diploma. Daarmee kun je dan een heleboel andere opleidingen kiezen, bovendien kom je met diploma sneller aan een baan.

Laurens
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 15:50
Ilona1
Ilona1 is offline
Ja dat is waar maar ik heb al informatie opgevraagd over die opleiding. En ze nemen me in ieder geval wel aan. Maarja, nog langer doorgaan hou ik denk ik niet vol! Ik heb echt de hersenen om vwo te doen, maar de wil is er echt niet! Ik ga er zeg maar tegen mijn zin naartoe!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 15:51
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ik heb echt de hersenen om vwo te doen, maar de wil is er echt niet! Ik ga er zeg maar tegen mijn zin naartoe!
ach meis, dat had ik ook. Je moet doen wat je zelf het leukste lijkt. Wat voor opleiding is het eigenlijk? MBO? HBO? wat wil je doen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 18:15
the tourist
the tourist is offline
als je er echt geen zin in hebt, zal de tweede fase ook moeilijk worden. omdat je nu al bent blijven zitten moet je dan misschien naar de havo. daarna kan je naar de hbo, maar daar kan je met mbo ook heen. dus ik denk dat als je er echt helemaal geen zin in hebt, je maar naar die opleiding moet gaan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:49
killer beeb
killer beeb is offline
15 is nog erg jong voor een vervolgopleiding en een diploma is wel cewl

Maar als je het helemaal hebt gehad, en je wilt graag verder, dan zou ik dat echtwel doen. Schijt wat je ouwelui vinden...
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 15:40
Verwijderd
Ik zou gewoon je school afmaken, ga desnoods naar de Havo of Mavo, maar zorg dat je een diploma op zak hebt. Want er hoeft maar iets te gebeuren waardoor die andere opleiding niet door kan gaan, en dan heb je in ieder geval een diploma, en daar kom je veel verder mee tegenwoordig. Want overal vragen ze naar je opleiding/diploma's en evt. cursussen. En dan een leuke baan vinden als je zegt dat je gestopt bent in ath 3, omdat je er 'geen zin meer in had', gaat je neit lukken.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 16:02
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
bigmoi Want overal vragen ze naar je opleiding/diploma's en evt. cursussen. En dan een leuke baan vinden als je zegt dat je gestopt bent in ath 3, omdat je er 'geen zin meer in had', gaat je neit lukken.

Succes!

[/B]
Als ze naar je diploma's vragen zeg je gewoon, dat je atheneum hebt gedaan. pas als ze er naar vragen of je het ook idd afgemaakt hebt zeg je dat je maar tot 3 hebt gedaan. Tuurlijk kun je een baan krijgen als je gestopt bent in ath 3. Als je tenminste een opleiding daarna hebt gedaan, maar dat is ze toch ook van plan? Ikzelf heb de HAVO niet afgemaakt, en ik heb nu al 3 aanbiedingen staan van bedrijven of ik daar wil komen werken (londen,parijs en nederland) Doe gewoon wat je wilt dan komt het altijd goed, kijk maar naar mij

Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:30
heavinly
heavinly is offline
Tja.. ik heb ook niet meer zo'n zin om verder te gaan (5vwo) en als ik over ben naar de 6e mag ik ook de studie doen die ik wil, maar ik wil wel mn diploma. Ik denk dat dat heel belangrijk is. Het klinkt heel 'wijze raad' achtig, maar ik denk toch dat het zo is.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 18:23
Ilona1
Ilona1 is offline
I know, ik heb er over nagedacht, en heb besloten toch mijn diploma vwo te gaan halen, omdat mensen ook meer respect voor je hebben op deze manier. En dat je op deze manier veel makkelijker aan de baan kan komen die je wilt! Ik word nog eens verstandig!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 19:43
Verwijderd
Heel verstandig...

Als je de hersens hebt om het VWO te halen moet je dat altijd doen...niet alleen om de kansen die je er later mee hebt maar gewoon het hele èlan wat heerst op een VWO, de mensen die je tegenkomt en inderdaad het maatschappelijk aanzien.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 21:19
miro
Avatar van miro
miro is offline
hmm het lijkt wel alsof er niks van mijn reply wordt aangetrokken. Als je iets niet echt wilt dan lukt het ook niet, zeker niet atheneum.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 18:11
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik wil het wel...
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid rood worden?
devils_dare
35 13-09-2003 15:05
Psychologie Nachtmerries pleaz ..help.
Jessy
13 01-08-2003 13:32
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof is slecht
Markam
45 14-05-2002 14:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.