Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2011, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ik dacht misschien een soort borrel met salsamensen, zonder dans, maar gewoon lekker ouwehoeren met wat muziek ofzo. Of kijken naar salsa-dingen van anderen.
Je denkt te ingewikkeld en/of ik heb last van hobbydeformatie. Naar salsafeesten ga je alleen om zelf te dansen, een soort borrel zonder dans heet een borrel.
Advertentie
Oud 03-07-2011, 16:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat kun je toch zien?
Whut Hoe lang ken je Syori nou eigenlijk?
Oud 03-07-2011, 16:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Whut Hoe lang ken je Syori nou eigenlijk?
Dat is ook beter. Als ze me te lang kennen krijgen ze door dat ik een klootzak ben.
Oud 03-07-2011, 16:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik hoor hier naast me: "heb ik al door!"
Oud 03-07-2011, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Het hangt natuurlijk van de film af. Maar de meeste van mijn lievelingsfilms zijn de tweede keer wel beter dan de eerste keer, denk ik. Je ziet gewoon meer als je je minder hoeft in te spannen om het verhaal te volgen.
Maar jij vind dus niet dat filmmakers in principe allemaal tot doel moeten hebben om een film af te leveren die de eerste keer al meteen op zijn best is, of in ieder geval 100% begrepen en gewaardeerd kan worden?
Want een hoop mensen kijken een film maar een keer natuurlijk.

Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar hij vond dus dat een film minder is, als hij meerdere kijkbeurten nodig heeft om beter te worden.
Ik vind juist dat je een heel rijke en goede film hebt, als je hem pas kan vatten bij meerdere kijkbeurten, en ook telkens beter wordt.
Oud 03-07-2011, 16:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Leuke foto, Noedelhap!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Quis: opsteken!
Oud 03-07-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor hier naast me: "heb ik al door!"
Fijn, dan hoef ik 't d'r niet subtiel te pm'en
Oud 03-07-2011, 16:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Quis: opsteken!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Leuke foto, Noedelhap!
Consequent beleid dus: BAN!
Oud 03-07-2011, 16:15
Verwijderd
Ok, ik ga het opsteken!
Oud 03-07-2011, 16:15
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Consequent beleid dus: BAN!
Dat kan Geel niet
Oud 03-07-2011, 16:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb het echt allemaal zelf proberen te schrijven, maar meer dan duizend woorden aan een analyse van één gedicht besteden wordt me te veel . Interw0bz for the rescue!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Dat kan Geel niet
Dan roept ie maar een plusje
Oud 03-07-2011, 16:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dan roept ie maar een plusje
Nah, ik postte iets educatiefs, geen shock-pic/k! Dus geen ban!
Oud 03-07-2011, 16:32
Verwijderd
Hmm, ik wou dat ik net zo goed met haar was als Fizzle. Het zit omhoog en dat zal het ook wel blijven...maar het kan mooier.
Oud 03-07-2011, 16:33
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Nah, ik postte iets educatiefs, geen shock-pic/k! Dus geen ban!
Je hebt gezien dat die foto weggehaald is? Dat is niet voor niets gebeurd.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je hebt gezien dat die foto weggehaald is? Dat is niet voor niets gebeurd.
Oh, bugger.

Waarom mag educatief niet? Moet het dan getekend zijn?
Oud 03-07-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Nah, ik postte iets educatiefs, geen shock-pic/k! Dus geen ban!
Mijn piemels waren supereducatief:

Leerpuntjes:
1) Je kunt hamburgers vouwen van piemels
2) Er zijn piemels groter dan een hoofd.
Oud 03-07-2011, 16:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mijn piemels waren supereducatief:

Leerpuntjes:
1) Je kunt hamburgers vouwen van piemels
2) Er zijn piemels groter dan een hoofd.


Oh, het waren die reallife piemelvouwdingen? Zat de Eiffeltoren en Nessie er ook tussen?
Oud 03-07-2011, 16:40
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Oh, bugger.

Waarom mag educatief niet? Moet het dan getekend zijn?
Het 'moet' niets. Maar real life afbeeldingen van geslachtsdelen mogen niet.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:


Oh, het waren die reallife piemelvouwdingen? Zat de Eiffeltoren en Nessie er ook tussen?
O.a. Ook wat negerpiemels dus Die groter waren dan het hoofd van de vrouw die er onder hing.

Nee, alleen de hamburger, want die wil ik graag vouwen
Oud 03-07-2011, 16:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het 'moet' niets. Maar real life afbeeldingen van geslachtsdelen mogen niet.
En fotorealistische tekeningen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me ook af, waarom mag een foto niet en een plaatje wel? Mag een schilderij dan wel? En een heel realistisch schilderij, dat je bijna niet van een foto zou kunnen onderscheiden?
Oud 03-07-2011, 16:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar jij vind dus niet dat filmmakers in principe allemaal tot doel moeten hebben om een film af te leveren die de eerste keer al meteen op zijn best is, of in ieder geval 100% begrepen en gewaardeerd kan worden?
Nee, dat laatste kan sowieso bij bijna geen enkele heel goede film. De, bij gebrek aan een beter woord, betekenissen van bepaalde kleur-, compositie-, geluids- of decorkeuzes dringen doorgaans pas tot je door als je daar echt op gaat letten, en dat vergt meerdere kijkbeurten.

Citaat:
Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar hij vond dus dat een film minder is, als hij meerdere kijkbeurten nodig heeft om beter te worden.
Ik vind juist dat je een heel rijke en goede film hebt, als je hem pas kan vatten bij meerdere kijkbeurten, en ook telkens beter wordt.
Ik snap die mening ook niet. Vrijwel alles wordt beter bij herhaling, omdat je het gewoon beter gaat begrijpen en er meer in ontdekt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 16:48
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Nou, ik ga me aan Game of Thrones wagen
Oud 03-07-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ik snap die mening ook niet. Vrijwel alles wordt beter bij herhaling, omdat je het gewoon beter gaat begrijpen en er meer in ontdekt.
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat veel mensen het vermaak van een film niet zoeken in het ''begrijpen'' maar in ''lol verhaaltje met evt. mooie beelden.'' En in dat laatste geval wordt een film juist saaier als je hem al kent.
Oud 03-07-2011, 16:49
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
En ik vind het piemel-en-kuttenbeleid van s.com hypocriet en betuttelend. Boeiend dat kinderen van 12 een piemel in beeld zien. Worden ze hard van.
Oud 03-07-2011, 16:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En ik vind het piemel-en-kuttenbeleid van s.com hypocriet en betuttelend. Boeiend dat kinderen van 12 een piemel in beeld zien. Worden ze hard van.
De jongens dan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 16:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, dat laatste kan sowieso bij bijna geen enkele heel goede film. De, bij gebrek aan een beter woord, betekenissen van bepaalde kleur-, compositie-, geluids- of decorkeuzes dringen doorgaans pas tot je door als je daar echt op gaat letten, en dat vergt meerdere kijkbeurten.

Ik snap die mening ook niet. Vrijwel alles wordt beter bij herhaling, omdat je het gewoon beter gaat begrijpen en er meer in ontdekt.
Maar de eerste keer moet een vonk wel overspringen, dat je hem interessant vindt of er iets waardevols in ziet, ondanks dat je hem wel of niet begrijpt.
Oud 03-07-2011, 16:51
Verwijderd
Citaat:
En ik vind het piemel-en-kuttenbeleid van s.com hypocriet en betuttelend. Boeiend dat kinderen van 12 een piemel in beeld zien. Worden ze hard van.
Citaat:
De jongens dan.
Oud 03-07-2011, 16:51
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik snap die mening ook niet. Vrijwel alles wordt beter bij herhaling, omdat je het gewoon beter gaat begrijpen en er meer in ontdekt.
Ik heb anders bij veel gedichten dat ik ze bij meerdere malen lezen slechter vind worden. Minder interessant of bijzonder.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 16:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat veel mensen het vermaak van een film niet zoeken in het ''begrijpen'' maar in ''lol verhaaltje met evt. mooie beelden.'' En in dat laatste geval wordt een film juist saaier als je hem al kent.
Hm, dat ben ik niet met je eens. Er zijn heel oppervlakkige films waar ik keer op keer van kan genieten. Bovendien is het genieten van een verhaal onlosmakelijk verbonden met het tot op zekere hoogte begrijpen van de context, de personages, de 'betekenis', et cetera.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb anders bij veel gedichten dat ik ze bij meerdere malen lezen slechter vind worden. Minder interessant of bijzonder.
Maar dan was het nooit een goed gedicht, imo.
Salsa wordt ook leuker naarmate je het herhaalt en herhaal. Bachata ook!
Oud 03-07-2011, 16:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar de eerste keer moet een vonk wel overspringen, dat je hem interessant vindt of er iets waardevols in ziet, ondanks dat je hem wel of niet begrijpt.
De eerste keer dat ik A Bout de Souffle zag vond ik er niets aan, de tweede keer wel. Maar dat heeft misschien ook veel meer filmervaring te maken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 16:54
Verwijderd
wát val ik midden in een piemeltopic?
Oud 03-07-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Hm, dat ben ik niet met je eens. Er zijn heel oppervlakkige films waar ik keer op keer van kan genieten. Bovendien is het genieten van een verhaal onlosmakelijk verbonden met het tot op zekere hoogte begrijpen van de context, de personages, de 'betekenis', et cetera.
Dat snap ik, maar jij geniet sowieso bovengemiddeld veel van films kijken. Niet iedereen is er even weg van, en er zijn echt zat mensen die het wel leuk vinden om eens iets te zien, maar dan is het na één keer ook wel weer genoeg. Juist omdat ze geen zin hebben in het hele ''begrijpen'' gedoe, of omdat ze liever een nieuwe oppervlakkige film zien, dan een oude nog een keer. En ehhh, niet om het een of ander, maar oppervlakkige films zijn vaak te begrijpen na het lezen van de synopsis, dus die hoef je echt niet meerdere keren te zien om te context, de personages of wat dan ook te kunnen volgen.

Ik geniet meer van het herlezen van ''Het proces'' dan van het lezen van het nieuwste ''Zadelpijn en ander damesleed." Andere mensen niet, die lezen liever iedere zomer tien nieuwe thrillers of chickflicks dan dat ze óóit een klassieker inkijken. En als ik zoiets als Zadelpijn en ander damesleed in een vlaag van verstandsverbijstering zou lezen, en het dan nog ''best aardig'' zou vinden, zou alsnog niks me ertoe bewegen het nóg eens te lezen. Als ik nooit meer Het proces zou mogen lezen, lees ik dan liever een nieuwe chickflic. Smaken verschillen.
Oud 03-07-2011, 17:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat snap ik, maar jij geniet sowieso bovengemiddeld veel van films kijken. Niet iedereen is er even weg van, en er zijn echt zat mensen die het wel leuk vinden om eens iets te zien, maar dan is het na één keer ook wel weer genoeg. Juist omdat ze geen zin hebben in het hele ''begrijpen'' gedoe, of omdat ze liever een nieuwe oppervlakkige film zien, dan een oude nog een keer. En ehhh, niet om het een of ander, maar oppervlakkige films zijn vaak te begrijpen na het lezen van de synopsis, dus die hoef je echt niet meerdere keren te zien om te context, de personages of wat dan ook te kunnen volgen.
Dat hangt er vanaf. Als je bijvoorbeeld Raiders of the Lost Ark voor het eerst ziet, kun je gewoon genieten van de actiescènes. De tweede keer kun je bewondering gaan krijgen voor hoe knap ze gefilmd zijn. En als je daartoe niet in staat bent, ben je waarschijnlijk geen filmliefhebber, dus tel je voor deze kwestie niet mee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-07-2011, 17:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Soms ben ik net een zwangere vrouw. Ik zit nu van die gebakken, harde ringen met vanillesmaak te eten. Met kruidenboter.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 17:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
I killed the topic!

Maar, zeg je 'het metrum is jambe' of moet je het anders zeggen?

En! Wat betekent 'avondlijke venster' in de volgende regels?

Citaat:
Ik ben voor bijna alles bang geweest:
voor ’t donker, voor figuren op het kleed,
voor stilte, voor een schorre kreet,
van de avondlijke venster, voor een feest,
voor kijken in de tram en voor mezelf.
Serieus, wat wordt daarmee bedoeld?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 03-07-2011 om 17:37.
Oud 03-07-2011, 17:39
Verwijderd
Killed the topic again!
Oud 03-07-2011, 17:40
Verwijderd
Ik zit nu een mango te verorberen.
Oud 03-07-2011, 17:42
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Nee, dat is interessant.
__________________
Schmach.
Oud 03-07-2011, 17:45
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Mango's zijn vies.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 17:48
Verwijderd
Ik ben gek op wat 'moeilijkere' films.
Oud 03-07-2011, 17:48
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Mango's zijn vies.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 03-07-2011, 17:49
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik ben gek op wat 'moeilijkere' films.
Hoe bedoel je 'moeilijk'? Diepgaand, als in psychologisch?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 03-07-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Mango's zijn vies.
Oud 03-07-2011, 17:50
Verwijderd
Diepgaand, psychologisch, moeilijk te doorgronden, etc., inderdaad. Zeg maar dat het echt een uitdaging wordt om er naar te kijken en zo'n film goed te begrijpen.
Oud 03-07-2011, 17:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Dan weet je vast ook wat een 'avondlijke venster' is, Commendatore!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.