Oud 02-01-2018, 21:54
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Hoi ik ben Eva, 12 jaar (gr. 8 basischool) ik woon pas 3 jaar in Nederland ( dat is ook een soort van probleem) Nu ga ik aan mijn verhaal beginnen. Ik zit dus 3 jaar in NL en de eerste jaar op school ging perfect, een nieuwe taal die ik snel beheersde en veel vriendinnen. Ik had er al snel zin in het leven in nederland.
Maar dat duurde echter alleen 1 jaar. Na dat de nieuwschierigheid van me af was zag ik al hoe de groepjes gemaakt zijn binnen mijn klas. Waar ik maar niet zo bij hoorde. Ik dacht toen dat het nog niet zo erg was: in het pauze is er altijd wel klasgenoten die met me spelen wilt. Dat was nog in groep 6, en in groep 7 hoorde ik langzamerhand niet meer zo goed als toen bij.
Ik weet niet hoe dat komt maar nu denk ik terug, misschien was dat ik na het wennen weer me zelf kon zijn en een andere karakter toonde wat niemand accepteerde of wat was het? Ik heb nu wel hartsvriendinnen gelukkig. En toen midden in het jaar kwamen er twee meisjes bij van een andere school, die werden ook zo populair als wat maar het populairliteit werd maar niet afgenomen. Het was dus niet het zelfde als ik? Nou ja ik moet wel zeggen dat ik een rustige karakter hebt en nooit iemand anders achter naloopt. En de twee nieuwe meisjes zijn druk, super druk. Ik werd steeds meer alleen gelaten, ik weet dat het mijn probleem is en niet van die meisjes. Ze zijn druk maar ook super lief
In groep 8 wordt het probleem maar steeds erger en erger, ik word zelfs tijdens de spelletjes tijden alleen gelaten????!! Maar nou, ik heb nu dus duidelijk geen hartsvriendinnen meer ! Opeens! Ze zeggen wel ' oh Eva je bent mijn hartsvriendin ik hou van jou.' Maar het is niet zo! Ze zijn gewone vriendinnen geworden, die mijn wel als 5de of zelfs .....ste vriendin behandelen. Lig het aan mij of zijn mijn vriendinnen veranderd?
Ja ik ben soms wel wat apart, ik ben van veel dingen de enige. Ik kies wat ik zelf wilt en niet wat de anderen kiezen
Ik wil niet meer zonder beste vriendinnen op school zijn! Al half jaar heb ik het vol gehouden en nu moet ik nog half jaar?? Ik ga dan naar het stedelijk gym in Nijmegen en daar wil ik vriendinnen en weer plezier!
Wat ik niet aan snap is dat ik voor dat ik naar nederland ging wel heel veel alleliefste vriendinnen had en bff. Die nu 4000 km van me zitten en alleen met chat te bereiken zijn. Waarom heb ik in Nederland geen beste vriendinnen meer?
Ik ben bang dat op de gym dit ook gebeurt, wat moet ik zonder vriendinnen (6) jaren overleven??
Zijn jullie populair in de klas en wat voor karakter heb jij en hoe maak je hier vrienden?

Groetjes Eva

Laatst gewijzigd op 02-01-2018 om 22:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2018, 22:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je naar de middelbare school gaat verandert er een hoop. Je gaat steeds meer ontdekken wie jij bent en gaat misschien ook wel met een heel ander type mensen om als je eerst deed. Vriendinnen, maar misschien ook wel vrienden. In groep 8 was ik beste vrienden met een jongen en een meisje waarvan ik dacht dat ze altijd mijn vrienden zouden blijven. Een van hen zie ik nog regelmatig omdat we soms naar dezelfde kerk gaan (we zijn heel erg uit elkaar gegroeid terwijl we in groep 6 echt hartsvriendinnen waren), die jongen heb ik al jaren niks meer van gehoord. Jammer? Ja. Erg? Eigenlijk niet, want ik heb sinds de basisschool wel weer veel andere mensen leren kennen, die eigenlijk veel beter bij me passen. Natuurlijk is het leuker met beste vriendinnen om je heen, maar met kennissen en gewone vrienden om je heen kan je ook veel lol hebben. Veel mensen hebben maar één echte beste vriend of vriendin (en daarnaast misschien nog een even goede of betere band met hun partner). Is er misschien iemand in de klas die je nog niet zo goed kent, maar waar je eens meer interesse in kan tonen? Soms vind je vriendschap op de meest onverwachte plaats.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 09:29
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Als je naar de middelbare school gaat verandert er een hoop. Je gaat steeds meer ontdekken wie jij bent en gaat misschien ook wel met een heel ander type mensen om als je eerst deed. Vriendinnen, maar misschien ook wel vrienden. In groep 8 was ik beste vrienden met een jongen en een meisje waarvan ik dacht dat ze altijd mijn vrienden zouden blijven. Een van hen zie ik nog regelmatig omdat we soms naar dezelfde kerk gaan (we zijn heel erg uit elkaar gegroeid terwijl we in groep 6 echt hartsvriendinnen waren), die jongen heb ik al jaren niks meer van gehoord. Jammer? Ja. Erg? Eigenlijk niet, want ik heb sinds de basisschool wel weer veel andere mensen leren kennen, die eigenlijk veel beter bij me passen. Natuurlijk is het leuker met beste vriendinnen om je heen, maar met kennissen en gewone vrienden om je heen kan je ook veel lol hebben. Veel mensen hebben maar één echte beste vriend of vriendin (en daarnaast misschien nog een even goede of betere band met hun partner). Is er misschien iemand in de klas die je nog niet zo goed kent, maar waar je eens meer interesse in kan tonen? Soms vind je vriendschap op de meest onverwachte plaats.
Ja weet je, ik heb eigelijk geen hoop meer, ik heb bij iedereen geprobeerd er vriendinnen en vrienden er van te maken. Maar ze passen gewoon niet bij mij. Ik hoop nu alleen deze halfjaar nog mijn best te doen voor leren en dan op de middelbare school iemand te vinden die bij me past. 1 jaar zonder vriendinnen is best lang hé, ik moet nog half jaar.
Ik ben gewoon blij dat ik het kwijt ben.
En ik heb eigelijk hier nooit echte bff hebt gehad
hoeveel keer in de week spreek jij af? Ik eerst in gr 6 iedere week 1 tot 2 keer, groep 7 1 keer in de week en nu in deze situatie spreek ik niet meer af. Gewoon omdat het niet meer leuk is met mensen die jou niet meer belangrijk vinden.

Laatst gewijzigd op 03-01-2018 om 09:34.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 09:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben nu 22 dus mijn leven ziet er waarschijnlijk iets anders uit dan jouw leven Toen ik jonger was zag ik sommige vrienden ook standaard één keer per week omdat we naar dezelfde kerk of jeugdvereniging gingen, als we elkaar daar zagen praatten we weer bij. Ik had ook vrienden die ik vrijwel alleen op school zag en vrienden die ik nooit zag maar wel veel sprak (omdat ze ver weg woonden of omdat ik ze via internet kende). Daarnaast was ik best wel close met m'n moeder en vertelde ik haar veel.

Wat afspreken betreft, spreken jullie dan af met een groepje, of één op één?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 09:44
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Ik ben nu 22 dus mijn leven ziet er waarschijnlijk iets anders uit dan jouw leven Toen ik jonger was zag ik sommige vrienden ook standaard één keer per week omdat we naar dezelfde kerk of jeugdvereniging gingen, als we elkaar daar zagen praatten we weer bij. Ik had ook vrienden die ik vrijwel alleen op school zag en vrienden die ik nooit zag maar wel veel sprak (omdat ze ver weg woonden of omdat ik ze via internet kende). Daarnaast was ik best wel close met m'n moeder en vertelde ik haar veel.

Wat afspreken betreft, spreken jullie dan af met een groepje, of één op één?
Een op een
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 09:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een op een
Dat zou met de meeste mensen nog wel leuk kunnen zijn. Ook als ze jou niet super belangrijk vinden, kan je het nog best gezellig hebben. Als je iets actiefs gaat doen (samen taart bakken, een eind skaten, gamen, etc.) hoef je geen hele diepe persoonlijke dingen te delen, maar kan je wel een leuke middag of avond hebben samen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 09:49
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Dat zou met de meeste mensen nog wel leuk kunnen zijn. Ook als ze jou niet super belangrijk vinden, kan je het nog best gezellig hebben. Als je iets actiefs gaat doen (samen taart bakken, een eind skaten, gamen, etc.) hoef je geen hele diepe persoonlijke dingen te delen, maar kan je wel een leuke middag of avond hebben samen.
Dankje wel voor al je reacties😊😊😊
Met citaat reageren
Oud 06-01-2018, 21:22
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Ik heb vandaag een officiele IQ test gedaan, en wat op het internet rond gesurft. Ik heb uitgevonden dat de zeer hoogbegraafden wel meer van sociaal problemen krijgen. Misschien was dat het wel
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 10:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben destijds helemaal in m'n eentje naar een andere middelbare school gegaan dan al m'n klasgenootjes. Dat maakte niks uit, want ik was niet de enige die nog niemand kende in de klas. Ik had op dag 1 al een vriendinnetje gemaakt.
Dat IQ maakt ook niet zoveel uit, want je komt straks op de middelbare school terecht bij mensen die ongeveer even goed/slim zijn.

Oh en doe je ook al iets buiten school? Een sport of iets met muziek of een andere hobby? Dat is ook een goede manier om vrienden te maken!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 13:47
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Ik ben destijds helemaal in m'n eentje naar een andere middelbare school gegaan dan al m'n klasgenootjes. Dat maakte niks uit, want ik was niet de enige die nog niemand kende in de klas. Ik had op dag 1 al een vriendinnetje gemaakt.
Dat IQ maakt ook niet zoveel uit, want je komt straks op de middelbare school terecht bij mensen die ongeveer even goed/slim zijn.

Oh en doe je ook al iets buiten school? Een sport of iets met muziek of een andere hobby? Dat is ook een goede manier om vrienden te maken!
ja, maar ik vind sport met balletjes niet zo leuk. Want ik ben al vaker het doelwit geweest dus ja. Ik doe alleen paardrijden�� En dat IQ heb ik nu alleen mee op het basisschool, want ik weet wel zeker dat het op de middelbare beter gaat����
__________________
.↬ Nιjитjε § Lιlσ ♥ § ♞
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 13:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja, maar ik vind sport met balletjes niet zo leuk. Want ik ben al vaker het doelwit geweest dus ja. Ik doe alleen paardrijden
Genoeg sporten zonder bal, judo, karate, zwemmen, atletiek, dansen, skaten/ schaatsen. Een vechtsport is vaak ook goed voor je zelfvertrouwen en weerbaarheid. Je zou ook op toneel of kookles kunnen gaan, daar kan je ook makkelijk nieuwe mensen leren kennen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 20:39
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Genoeg sporten zonder bal, judo, karate, zwemmen, atletiek, dansen, skaten/ schaatsen. Een vechtsport is vaak ook goed voor je zelfvertrouwen en weerbaarheid. Je zou ook op toneel of kookles kunnen gaan, daar kan je ook makkelijk nieuwe mensen leren kennen.
Dat is waar, alleen ik vind paardrijden het leukst. Dan ben je met je paard en je vriendinnen samen.
__________________
.↬ Nιjитjε § Lιlσ ♥ § ♞
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 20:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is waar, alleen ik vind paardrijden het leukst. Dan ben je met je paard en je vriendinnen samen.
Heb je daar wel leuke contacten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 22:04
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Heb je daar wel leuke contacten?
Nee, zijn alleen paardrij vriendinnetjes. Nou ja ik wil wel vriendinnen met ze worden maar ze negeren het. Tijdens het rijden kletsen we wel veel met elkaar
__________________
.↬ Nιjитjε § Lιlσ ♥ § ♞
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 22:34
Tuinslang101
Tuinslang101 is offline
Houd contact met de mensen waar je nog steeds een band mee hebt, als naar de 1e gaat ontmoet je nieuwe mensen en kan je een nieuwe start maken
Met citaat reageren
Oud 08-01-2018, 16:17
Eva_NiLi
Avatar van Eva_NiLi
Eva_NiLi is offline
Citaat:
Houd contact met de mensen waar je nog steeds een band mee hebt, als naar de 1e gaat ontmoet je nieuwe mensen en kan je een nieuwe start maken
Dat vind ik ook����
__________________
.↬ Nιjитjε § Lιlσ ♥ § ♞
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 09:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 17:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 17:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:33
Liefde & Relatie verliefd op ex van me beste vriendin?? [heel lang:$]
Oktober
9 21-03-2004 15:54
Verhalen & Gedichten [verhaal] Chrisje
Angeles
17 29-01-2003 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.