Oud 09-01-2018, 14:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Omdat ik de vorige sloot!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Oud 09-01-2018, 15:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zullen we dan wel een cijfertje omhoog?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-01-2018, 15:37
Verwijderd
Ik was niet geheel serieus, Wolter.
Oud 09-01-2018, 16:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zullen we dan wel een cijfertje omhoog?
Graag, doe jij het?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-01-2018, 16:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik was niet geheel serieus, Wolter.
Weet ik, maar we zitten echt net voor een grote migratie naar veel zaken op de cloud waardoor dit best wel kut is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-01-2018, 16:29
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
De pliesie van Berlijn wilde vanalles weten over onze sneeuwpakken. En toen had ik allemaal waanzinnige theorieën in Mn hoofd over waarom ze dingen wilde weten, was het gewoon een suffe Heling zaak
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 09-01-2018, 16:46
Verwijderd
Gewoon die waanzinnige theorieën aanhouden en vertellen naar anderen "Een van de jassen is mogelijkerwijs gebruikt bij een overval "
Oud 09-01-2018, 16:47
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Overval door een koter met maatje 74 <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 09-01-2018, 17:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Graag, doe jij het?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-01-2018, 09:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
2 schijven in de RAID-5 van de server tegelijk stuk, laatste succesvolle backup van 3 januari
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-01-2018, 09:48
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Darrrrn, ik probeer een dame op leeftijd een computer systeem uit te leggen. Ik moet echt zo hard Mn best doen niet uitermate gefrustreerd te raken
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 10-01-2018, 14:06
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik werk vandaag ergens als invaller en ik moet excellijsten controleren en het is zo saaaaiiiii.
Oud 10-01-2018, 15:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Tot nu toe 0 reacties op de vacature voor de groep die ik ga verlaten per maart
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 10-01-2018, 15:04
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Tot nu toe 0 reacties op de vacature voor de groep die ik ga verlaten per maart
Niet jouw probleem Loesje, niet jouw probleem!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 10-01-2018, 15:59
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Voorbereiden op evaluaties, leuk toch.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-01-2018, 16:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die heb ik gisteren gehad en was allemaal erg positief weer
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-01-2018, 16:21
Verwijderd
Citaat:
2 schijven in de RAID-5 van de server tegelijk stuk, laatste succesvolle backup van 3 januari
Hoe groot zijn de disks? Als ze groter zijn dan 500GB moet je per direct je ICT'er ontslaan want die is totaal incapabel.
Oud 10-01-2018, 17:54
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Niet jouw probleem Loesje, niet jouw probleem!
I know, maar toch....!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Ads door Google
Oud 10-01-2018, 18:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Wat is 't voor functie? Hebben ze er aan een dubbele dropout?

Ik wil ergens heel graag weg waar ik nu zit, maar aan de andere kant gun ik ze dat niet. Ik wil ze 't leven zo zuur mogelijk maken voor ze me de laan uitsturen.
Laat ze maar lekker moeite doen.

Als alles lukt woon ik dit jaar nog in Roffa en dan ga ik daar wel iets zoeken .
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-01-2018, 19:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hoe groot zijn de disks? Als ze groter zijn dan 500GB moet je per direct je ICT'er ontslaan want die is totaal incapabel.
500GB volgens mij
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-01-2018, 20:55
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Die heb ik gisteren gehad en was allemaal erg positief weer
Ik ben vooral benieuwd of er eindelijk wat financiële waardering achter gaat zitten en dan bedoel ik niet, 50 euro bruto.

Ze hebben vanaf dit jaar de automatische baremaverhoging afgeschaft voor mijn level en dat onder mij, we gaan nu op basis van verdiensten krijgen, en niet noodzakelijk iedereen meer dus.

't Leuke is wel, dat ze slechts 75% van dat geld houden voor onze levels en de rest ook nog eens naar de reeds beter bedeelde hogere levels zal gaan.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-01-2018, 22:38
Verwijderd
Citaat:
500GB volgens mij
Dat is dus de grens voor RAID6. En helemaal als het dezelfde schijven zijn.
Oud 11-01-2018, 01:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oh, hoe zit dat dan? Heeft dat te maken met dat 't ie anders direct over z'n trut gaat bij een error omdat de parity dan niet meer klopt en ie niet kan rebuilden is? Of is 't risico dan een stuk hoger bij grotere schijven dat het fout gaat bij de rebuild door grotere kans op errors tijdens de rebuild?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 11-01-2018 om 01:29.
Oud 11-01-2018, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Oh, hoe zit dat dan? Heeft dat te maken met dat 't ie anders direct over z'n trut gaat bij een error omdat de parity dan niet meer klopt en ie niet kan rebuilden is? Of is 't risico dan een stuk hoger bij grotere schijven dat het fout gaat bij de rebuild door grotere kans op errors tijdens de rebuild?
Er is een omgekeerd evenredige relatie tussen MTBF en schijfgrootte. 500GB is onverantwoord in RAID5 en heeft RAID6 nodig. Tevens zijn de technieken waarmee HDD's geproduceerd worden niet meer betrouwbaar.
http://www.zdnet.com/article/why-rai...rking-in-2019/
Oud 11-01-2018, 08:34
Verwijderd
Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben". Dat is een extreem groot risico omdat, als er in die serie een productiefout zit, ze dus allemaal tegelijkertijd gaan. Ik koop ze het liefst van verschillende merken, zolang ze maar dezelfde grootte/snelheid/bus/protocol hebben.
Advertentie
Oud 11-01-2018, 09:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben". Dat is een extreem groot risico omdat, als er in die serie een productiefout zit, ze dus allemaal tegelijkertijd gaan. Ik koop ze het liefst van verschillende merken, zolang ze maar dezelfde grootte/snelheid/bus/protocol hebben.
Dat doen ze hier inderdaad ook ja, met niet-opeenvolgende serienummers.

Anyway, alle data van 4 t/m 8 januari is zo'n beetje verloren gegaan (gelukkig dat veel mensen vrij waren met kerst) en we starten na ruim 2 dagen grotendeels niet-productief op kantoor weer op. Lekker duur begin van het jaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-01-2018, 10:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh en klassiek zijn veel sysadmins van het type "schijven moeten het liefst opvolgende serienummers hebben".
haha ja, kans dat er meerdere rotte appels in dezelfde batch zitten is vrij aannemelijk.

Citaat:
Er is een omgekeerd evenredige relatie tussen MTBF en schijfgrootte. 500GB is onverantwoord in RAID5 en heeft RAID6 nodig. Tevens zijn de technieken waarmee HDD's geproduceerd worden niet meer betrouwbaar.
http://www.zdnet.com/article/why-rai...rking-in-2019/
Ah, helder. Dan zat ik al redelijk in de richting, maar idd vrij logisch meer diskspace = langere rebuilds + nog meer kans op errors tijdens rebuild omdat je al schijven mist
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-01-2018, 11:31
Verwijderd
Daarom hebben wij SSDs in RAID10 tegenwoordig. En die worden ook nog eens per 18 maanden preventief vervangen.
Oud 11-01-2018, 12:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Daarom hebben wij SSDs in RAID10 tegenwoordig. En die worden ook nog eens per 18 maanden preventief vervangen.


Hier gaat er na deze week ook wel het eea veranderen begrijp ik
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-01-2018, 12:52
Verwijderd
Ja want het kalf is nu verdronken
Oud 11-01-2018, 13:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En de schade zal zeker richting de ton lopen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-01-2018, 13:48
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Wat is 't voor functie? Hebben ze er aan een dubbele dropout?

Ik wil ergens heel graag weg waar ik nu zit, maar aan de andere kant gun ik ze dat niet. Ik wil ze 't leven zo zuur mogelijk maken voor ze me de laan uitsturen.
Laat ze maar lekker moeite doen.

Als alles lukt woon ik dit jaar nog in Roffa en dan ga ik daar wel iets zoeken .
Huh maar je werk was toch redelijk leuk? What happeneeeed?
Oud 11-01-2018, 14:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Huh maar je werk was toch redelijk leuk? What happeneeeed?
Het werk opzich is ook nog wel leuk, maar management is aan het kutten. Iemand die er al vanaf het begin werkte is zomaar de laan uitgestuurd zonder mededeling, een ander wordt ook in een 'verbetertraject' gezet en de ja-knikkers die hun werk helemaal niet zo goed doen komen overal mee weg en maken zelfs promotie.
Ik had een tijd terug al gevraagd of ik meer uren kon werken en dat was moeilijkmoeilijk, maar nu zijn er ineens allemaal nieuwe mensen aangenomen en werk ik mínder. Ik kan zo m'n huur niet betalen.

Dat alles plus de negativiteit bij m'n laatste evaluatie maakt dat het bedrijf m'n rug op kan. Hard werken wordt niet gewaardeerd. Ze gaan 't liefst voor iemand die lekker goedkoop is en geen weerwoord durft te geven.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-01-2018, 15:07
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Het werk opzich is ook nog wel leuk, maar management is aan het kutten. Iemand die er al vanaf het begin werkte is zomaar de laan uitgestuurd zonder mededeling, een ander wordt ook in een 'verbetertraject' gezet en de ja-knikkers die hun werk helemaal niet zo goed doen komen overal mee weg en maken zelfs promotie.
Ik had een tijd terug al gevraagd of ik meer uren kon werken en dat was moeilijkmoeilijk, maar nu zijn er ineens allemaal nieuwe mensen aangenomen en werk ik mínder. Ik kan zo m'n huur niet betalen.

Dat alles plus de negativiteit bij m'n laatste evaluatie maakt dat het bedrijf m'n rug op kan. Hard werken wordt niet gewaardeerd. Ze gaan 't liefst voor iemand die lekker goedkoop is en geen weerwoord durft te geven.
Ahh wat naar zeg . Ben je actief op zoek naar iets anders?
Oud 11-01-2018, 16:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Mwoah, ik kijk een beetje om me heen, maar niet heel actief. Het is sowieso lastig iets te vinden voor iemand boven de 30 zonder opleiding. Heb wel een idee voor in Roffa op het station.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-01-2018, 17:18
Verwijderd
We hebben vanmiddag vergadering gehad. Ik heb één collega die alleen maar ene niveau twee opleiding is, maar ook daadwerkelijk echt dat niveau heeft. Het ligt altijd aan anderen, ze voelt zich bij het minste of gerinste genegeerd of persoonlijk aangevallen, is niet aan te spreken op haar gedrag en ze is heel kortzichtig. Zij heeft in die vergadering aangegeven dat ik ergens vervelend op had gereageerd en zij zich aan de kant gezet voelde. Prima dat dat gezegd wordt, vooral doen. Geef aan wanneer ik iets kan veranderen waardoor jij je werk beter uit kunt voeren. Ga de confrontatie aan, wordt maar boos op me. Maar zeg niet "je gooide de deur dicht," terwijl je zelf gooit met opmerkingen als "dat is achteraf gelul," "gemakkelijk praten," "dat zal dan wel," en "Je zit hier te verkondigen hoe wij allemaal moeten doen, maar zelf zorg je er voor dat ik me heel klein voel en dichtklap." Er is godverdomme toch geen gesprek meer mogelijk? Alles is inderdaad achteraf gelul en ja, ik kan er niks meer aan doen, maar als je wil dat het de volgende keer ander gaat, moeten we het er geloof ik gewoon over hebben en dingen bespreekbaar maken. Kom nou. Die flauwekul. Achterlijke koe. Ik ben echt om te schieten nou. Doe normaal. Zij heeft een maatschappelijk werker nodig, geen collega's. Bah.
Ads door Google
Oud 12-01-2018, 09:12
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Heb jij dat ook een beetje tegen haar gezegd? Wellicht zonder krachttermen enzo?
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-01-2018, 09:43
Verwijderd
Nee want ik was dus helemaal totaal overdonderd. En nu ben ik dus aan het twijfelen of ik dat moet zeggen, omdat ik er echt ongeveer kei hard van overtuigd ben dat ze het niet snapt. Dus nu ben ik heel druk bezig met de afweging of ik het moet slikken en the bigger man moet zijn en het er bij moet laten óf de confrontatie aan gaan met als risico dat het nog meer frustreert omdat ze niet snapt wat ik bedoel. Ik heb het er gisterne met Jos over gehad en wil vandaag/maandag met de coach overleggen wat handig is. Want ik weet het echt niet. In hoeverre moet ik mijn professionaliteit bewaren als ik tegenover een klein kind zit?
Oud 12-01-2018, 09:44
Verwijderd
Inbreng/tips/andere manieren van kijken zijn welkom want ik weet het nietttttttt
Oud 12-01-2018, 14:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Schijven vervangen in de server, herstarten ze de server en moet hij bijna 3 miljoen bestanden controleren op consistentie. En dat dachten ze even in de pauze te doen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-01-2018, 15:13
Verwijderd
Wat voor platform?
Oud 12-01-2018, 19:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Windows Server, geen idee welke versie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-01-2018, 00:00
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb echt een van de mooiste banen te wereld

Nu weekend vieren.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-01-2018, 00:09
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Doei klantenservice, hallo product management <3 dit gaat zo leuk worden! En stiekem schijt ik m ook echt een beetje zeven kleuren, maar dat komt vast goed!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 13-01-2018, 12:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mwoah, ik kijk een beetje om me heen, maar niet heel actief. Het is sowieso lastig iets te vinden voor iemand boven de 30 zonder opleiding. Heb wel een idee voor in Roffa op het station.
Oeh, dan zie ik je bijna elke dag
Citaat:
We hebben vanmiddag vergadering gehad. Ik heb één collega die alleen maar ene niveau twee opleiding is, maar ook daadwerkelijk echt dat niveau heeft. Het ligt altijd aan anderen, ze voelt zich bij het minste of gerinste genegeerd of persoonlijk aangevallen, is niet aan te spreken op haar gedrag en ze is heel kortzichtig. Zij heeft in die vergadering aangegeven dat ik ergens vervelend op had gereageerd en zij zich aan de kant gezet voelde. Prima dat dat gezegd wordt, vooral doen. Geef aan wanneer ik iets kan veranderen waardoor jij je werk beter uit kunt voeren. Ga de confrontatie aan, wordt maar boos op me. Maar zeg niet "je gooide de deur dicht," terwijl je zelf gooit met opmerkingen als "dat is achteraf gelul," "gemakkelijk praten," "dat zal dan wel," en "Je zit hier te verkondigen hoe wij allemaal moeten doen, maar zelf zorg je er voor dat ik me heel klein voel en dichtklap." Er is godverdomme toch geen gesprek meer mogelijk? Alles is inderdaad achteraf gelul en ja, ik kan er niks meer aan doen, maar als je wil dat het de volgende keer ander gaat, moeten we het er geloof ik gewoon over hebben en dingen bespreekbaar maken. Kom nou. Die flauwekul. Achterlijke koe. Ik ben echt om te schieten nou. Doe normaal. Zij heeft een maatschappelijk werker nodig, geen collega's. Bah.
Wat een snowflake ik zou het voor nu laten gaan, maar voortaan super zakelijk met haar omgaan en extra duidelijk zijn dat je niet de hele dag bezig bent met haar tere zieltje.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-01-2018, 13:44
Verwijderd
Ja, eh, dan wordt de shitstorm alleen maar groter want dan voelt ze zich niet belangrijk en genegeerd en vergeten en zo. Het punt is dat ze niet in de gaten heeft dat dat iets is wat ze zelf doet, niet iets wat ik haar aan doe.
Oud 13-01-2018, 13:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hoe kijkt de rest van je collega's ertegenaan? Dat zou in dit geval ook wel een beetje uitmaken voor hoe ik ermee om zou gaan denk ik.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 13-01-2018, 14:04
Verwijderd
De meeste zijn het wel met mij eens en de coach ziet ook dat het iets is dat bij haar ligt, maar van mijn collega's houdt iedereen er zich enigszins buiten.
Oud 13-01-2018, 15:02
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik zou tegen haar zeggen dat jullie even moeten praten, en dan de situatie uitleggen vanuit jouw gevoel. Dat als er iets is dat ze dat tegen je moet zeggen zodat je 'r kan helpen en dat je aan beschuldigingen niks hebt. Als ze dan nog zo kortzichtig doet en zich aangevallen voelt is dat haar probleem.
Ik heb ook zo'n soort situatie gehad met 2 leidinggevenden. Ik hoorde vanuit de manager dat ze met me wilden praten omdat er 'wat botste' en toen heb ik aan hun uitgelegd wat het probleem is. Als er naar mij wordt geblaft, blaf ik terug, en dat zijn ze niet gewend.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 18-01-2018, 19:50
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik ben echt helemaal klaar met het vroege opstaan en het reizen. Half zes je bed uit en dan om half acht thuis komen is gewoon niet goed voor een mens.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #25
zeehond23
500 24-09-2015 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.