Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2018, 18:40
Emmaxx
Emmaxx is offline
Hoi allemaal
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik vinger mezelf enzo en kom daardoor ook gwn klaar.
Mijn vriendin is al ontmaagd en ze heeft er geen spijt van ofzo. Ik zou het ook wel willen opzich want ik voel wel dat ik er klaar voor ben. Maar ik heb 1 probleem dat is namelijk dat ik gelovig ben dus van mijn geloof moet ik wachten tot het huwelijk. Ik weet niet wat ik moet doen

Laatst gewijzigd op 15-04-2018 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 18:56
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou voor jezelf bepalen wat voor soort moslima je wilt zijn. Want de Islam is best veel verschillende dingen, toch? Ik ken progressieve moslima's die voor gemengd bidden en vrouwelijke imams en tegen kledingvoorschriften zijn. Ze vinden seks voor 't huwelijk geen zonde, en hun geloof is met de tijd meegegaan.

Maar alleen jijzelf kan bepalen of je progressief bent, en in welke mate. Niemand anders kan voor jou bepalen hoe je invulling geeft aan jouw geloof.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 18:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Je 'geloof' is bepaald door je ouders danwel opvoeding. Je kunt daar vrijwillig last van blijven houden of je kunt daar korte metten mee maken. Up to you.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 19:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bepaal je eigen grenzen. Bedenk je vooral waarom je iets wel of niet wil doen. Vind je seks iets heel speciaals, wat je echt maar met één iemand wil beleven, dan is geen seks voor huwelijk best een goede grens, vind je dat niet zo belangrijk, dan kan je er gerust wat soepeler mee omgaan. Bedenk vooral waar jij staat - en wat jij belangrijk vindt.

Ik ben zelf gelovig (christelijk) en daardoor zijn er ook bepaalde dingen die ik niet doe, niet "omdat dat niet mag van mijn geloof", maar omdat ik er zelf van overtuigd ben dat het beter voor me is om die dingen niet te doen. Die overtuiging komt wel deels voort uit mijn geloof, maar gaat een stuk dieper dan simpelweg de "regels" van mijn religie volgen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 19:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oja, en als je ervoor kiest om seks te hebben, doe het dan wel veilig! Praat over wat je wel/niet wil, en gebruik een voorbehoedsmiddel.

Condooms kun je kopen bij de Etos/Kruidvat of bestellen bij bol.com. En als er iets misgaat met het condoom (bijv. hij scheurt of je partner blijkt onbetrouwbaar en doet hem stiekem af) dan kun je binnen 72 uur nog een Morning After Pil halen bij de drogisterij. Dat kost ongeveer een tientje.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 11:55
Emmaxx
Emmaxx is offline
Citaat:
Bepaal je eigen grenzen. Bedenk je vooral waarom je iets wel of niet wil doen. Vind je seks iets heel speciaals, wat je echt maar met één iemand wil beleven, dan is geen seks voor huwelijk best een goede grens, vind je dat niet zo belangrijk, dan kan je er gerust wat soepeler mee omgaan. Bedenk vooral waar jij staat - en wat jij belangrijk vindt.

Ik ben zelf gelovig (christelijk) en daardoor zijn er ook bepaalde dingen die ik niet doe, niet "omdat dat niet mag van mijn geloof", maar omdat ik er zelf van overtuigd ben dat het beter voor me is om die dingen niet te doen. Die overtuiging komt wel deels voort uit mijn geloof, maar gaat een stuk dieper dan simpelweg de "regels" van mijn religie volgen.
Ik vind seks voor het huwelijk wel echt een grote zonde ook voor later vinden sommige mannen het ook echt zonde.
Het is meer dat ik er echt klaar voor ben en dat ik het ook wil maar ik weet niet of ik het later wel een goeie keus vind. Maar het maakt het ook zo lastig omdat veel mensen om me heen hebben het al gedaan en dan komen ze met verhalen en dan denk ik ik wil het ook echt meemaken. Het maakt het ook lastig omdat ik geen vrienden heb die in de zelfde situatie zitten omdat ze niet gelovig zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 12:12
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik vind seks voor het huwelijk wel echt een grote zonde ook voor later vinden sommige mannen het ook echt zonde.
Het is meer dat ik er echt klaar voor ben en dat ik het ook wil maar ik weet niet of ik het later wel een goeie keus vind. Maar het maakt het ook zo lastig omdat veel mensen om me heen hebben het al gedaan en dan komen ze met verhalen en dan denk ik ik wil het ook echt meemaken. Het maakt het ook lastig omdat ik geen vrienden heb die in de zelfde situatie zitten omdat ze niet gelovig zijn...
Je bent er dus níet "echt klaar" voor; zolang religie zo'n invloed mag hebben op je moreel kompas, ben je m.i. verstandelijk nog lang niet volwassen.

Het ergste is: daar kan jij weinig aan doen, behalve -vroeg of laat- ownership claimen over jezelf, je verstandelijke vermogens, en hoe jij je leven wilt leven. Dit in tegenstelling tot je leven inrichten op misvattingen als "seks voor het huwelijk is een zonde". Je bent een slachtoffer van indoctrinatie en, zolang je niet aan deze conclusie wilt, rest je maar één ding de rest van je leven: jongleren met een ideologie die zeer waarschijnlijk botst met wat jij wilt doen met/in je leven en jouw omgeving die een verwachtingspatroon heeft van jou, als vrome moslima.

Van mij mag jij het jezelf zo moeilijk maken als je wilt, ik vind het vooral oprecht tragisch.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 12:26
Verwijderd
Citaat:
waarom
Niet mee eens. Seks is het enige waarbij je per definitie niet hoeft te motiveren WAAROM je iets wel of niet wil doen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 14:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet mee eens. Seks is het enige waarbij je per definitie niet hoeft te motiveren WAAROM je iets wel of niet wil doen.
Jezelf afvragen waarom je geen seks wil hebben lijkt me toch stukken beter dan alleen geen seks hebben omdat je religie dat voorschrijft of omdat je ouders zeggen dat het niet mag.
Als je nadenkt over het waarom kan je zelf de keuze maken, los van wat anderen zeggen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 15:17
Verwijderd
Ja dat is wel zo maar toch ben ik voor het accepteren van "daarom" als goede reden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 16:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja dat is wel zo maar toch ben ik voor het accepteren van "daarom" als goede reden.
Dat sluit ik ook niet uit hè? "Gewoon omdat je daar zin in hebt" is net zo goed een prima reden. Maar jezelf dingen verbieden zonder je af te vragen waarom je dat dan niet zou doen, dat zou je moeten voorkomen. Bewust een keuze maken helpt je ook om eventuele grenzen te stellen, te houden of aan te passen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 22:19
Emmaxx
Emmaxx is offline
Citaat:
Ja dat is wel zo maar toch ben ik voor het accepteren van "daarom" als goede reden.
Waarom daarom is geen goeie manier van denken met dit onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 23:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Waarom daarom is geen goeie manier van denken met dit onderwerp.
Kun je vertellen waarom je dat vindt?

Voor mij heeft 't een beetje twee kanten.

Enerzijds is het goed om na te denken over waarom je iets wel/niet doet, en bewuste keuzes te maken. Al is het om te voorkomen dat je dingen doet waar je ongelukkig van wordt, of waar je niet achter staat. In die zin is 'daarom' niet zo'n goede reden. Maar tegelijkertijd ben je niemand iets verschuldigd. Je mag zelf weten hoe je je seksleven inricht, en de enige die 't ermee eens moet zijn ben jij (en je partner). In die zin is 'daarom' een prima reden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 01:02
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Ik heb nooit echt begrepen waarom seks voor het huwelijk vies, slecht of verboden is. Die taboo seks voor het huwelijk vind ik wat gedateerd en overbodig. Dan ondervindt je toch tijdens het huwelijk toch problemen, puur omdat je geen ervaring hebt opgedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 08:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb nooit echt begrepen waarom seks voor het huwelijk vies, slecht of verboden is. Die taboo seks voor het huwelijk vind ik wat gedateerd en overbodig. Dan ondervindt je toch tijdens het huwelijk toch problemen, puur omdat je geen ervaring hebt opgedaan.
Het doel is vooral om seks maar met één persoon te delen, en dan is het huwelijk een behoorlijk veilige grens. (In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat je samen één wordt als je seks hebt, dat is voor christenen een reden om seks als iets heel exclusiefs te zien. Wat de Koran precies zegt over seks voor het huwelijk weet ik niet. Misschien kan TS daar wat meer over vertellen?) Wat je tegelijkertijd wel moet beseffen is dat zo'n regel uit een heel andere tijd stamt. In die tijd trouwde je jong, en was er geen sprake van daten zoals dat tegenwoordig heel normaal is. Wachten was veel minder een issue, simpelweg door de manier waarop de maatschappij omging met het huwelijk. Je kreeg eigenlijk niet de kans om alvast wat te experimenteren. Voorbehoedsmiddelens waren er toen ook nog niet zoals we die nu kennen, en door seks te hebben liep je nu eenmaal risico op zwangerschap. In die tijd had je het heel moeilijk als single moeder, dus dat is nog een reden waarom wachten gepromoot werd, dan werd het kind tenminste in een gezin geboren.

Ervaring opdoen kan altijd, voor je huwelijk, maar ook binnen je huwelijk. Als je al eerder ervaring opdoet is het niet alsof je vanaf je trouwdag nooit meer wat nieuws of wat anders probeert, volgens mij kan je daar altijd nog wel in blijven ontwikkelen ongeacht wanneer je daarmee start. Het lijkt me persoonlijk heel onwennig als je voor je trouwdag elkaar bijvoorbeeld nog niet eens naakt heb gezien, maar een vriendin van mij maakte met haar vriend juist die keuze zodat het ook makkelijker zou zijn om te wachten tot na hun huwelijk.

Gedateerd? Ja en nee. Als je het zelf belangrijk vindt om maar met één iemand het bed te delen is het een vrij veilige grens.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 16:28
timmie1305
timmie1305 is offline
ligt er compleet aan wat je zelf wil. ik wil ook ontmaagd worden en ben pas 12.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Het doel is vooral om seks maar met één persoon te delen, en dan is het huwelijk een behoorlijk veilige grens. (In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat je samen één wordt als je seks hebt, dat is voor christenen een reden om seks als iets heel exclusiefs te zien. Wat de Koran precies zegt over seks voor het huwelijk weet ik niet. Misschien kan TS daar wat meer over vertellen?) Wat je tegelijkertijd wel moet beseffen is dat zo'n regel uit een heel andere tijd stamt. In die tijd trouwde je jong, en was er geen sprake van daten zoals dat tegenwoordig heel normaal is. Wachten was veel minder een issue, simpelweg door de manier waarop de maatschappij omging met het huwelijk. Je kreeg eigenlijk niet de kans om alvast wat te experimenteren. Voorbehoedsmiddelens waren er toen ook nog niet zoals we die nu kennen, en door seks te hebben liep je nu eenmaal risico op zwangerschap. In die tijd had je het heel moeilijk als single moeder, dus dat is nog een reden waarom wachten gepromoot werd, dan werd het kind tenminste in een gezin geboren.

Ervaring opdoen kan altijd, voor je huwelijk, maar ook binnen je huwelijk. Als je al eerder ervaring opdoet is het niet alsof je vanaf je trouwdag nooit meer wat nieuws of wat anders probeert, volgens mij kan je daar altijd nog wel in blijven ontwikkelen ongeacht wanneer je daarmee start. Het lijkt me persoonlijk heel onwennig als je voor je trouwdag elkaar bijvoorbeeld nog niet eens naakt heb gezien, maar een vriendin van mij maakte met haar vriend juist die keuze zodat het ook makkelijker zou zijn om te wachten tot na hun huwelijk.

Gedateerd? Ja en nee. Als je het zelf belangrijk vindt om maar met één iemand het bed te delen is het een vrij veilige grens.
Hij bedoelt natuurlijk experimenteren meerdere bedpartners.

Ik zou mooi niet het risico gaan lopen dat ik trouw met iemand die niet goed in bed is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 18:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hij bedoelt natuurlijk experimenteren meerdere bedpartners.

Ik zou mooi niet het risico gaan lopen dat ik trouw met iemand die niet goed in bed is.
Dan moet ie dat zeggen!

Denk dat je het in zo'n geval ook vooral samen leert (ideaal gezien ga je dan namelijk allebei als maagd het huwelijk in) en misschien ook wel gewoon sneller tevreden bent (omdat je toch geen vergelijkingsmateriaal hebt). Wie weet heb je daadwerkelijk betere seks, omdat je zo aan elkaar gewend raakt en je je huidige seksleven alleen vergelijkt me je vroegere seksleven met dezelfde partner (je focus ligt om de ontwikkeling die je samen doormaakt, en nooit op de vergelijking met een ander).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 19:03
Verwijderd
Ik dump mannen als ze niet goed in bed zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 19:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik dump mannen als ze niet goed in bed zijn.
Als je verder toch (nog) niet de ambitie hebt om je rest van je leven met diegene te spenderen is het de tijdsinvestering in het verbeteren van zijn seks skills waarschijnlijk ook niet zo waard

Ps. Zullen we nu weer on-topic gaan? Anders moet ik mezelf straks nog een waarschuwing sturen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 19:19
Verwijderd
Zullen we het even centraal houden!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit ontmaagd worden
Daphne99
5 06-05-2013 13:57
Seksualiteit wil ONTMAAGD WORDEN (ben 15)
xboyboyx
7 19-07-2006 14:04
Seksualiteit Wie word eerder ontmaagd?
amoblaz
56 17-06-2006 07:15
Seksualiteit Ik wil ontmaagd worden (ben 15)
xboyboyx
24 02-05-2006 17:41
Seksualiteit ontmaagd worden
meisje833
52 13-12-2005 15:36
Seksualiteit Kun je ontmaagd worden door een meisje?
Madame Blanche
25 29-12-2002 02:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.