Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2018, 18:17
Verwijderd
Blijkbaar was het zondig om met jezus bier te drinken en te discussiëren als hij terug op aarde was, ik zou mezelf naar de hel sturen en Jezus zou over mij oordelen enzo en dan ook vinden dat ik naar de hel moest. En ik zei: ik denk dat Jezus een dikke lul krijgt als hij over me oordeelt.

Toen werd ie loco

Is toch niet te geleuuuuuve is toch niet normaaaaalll?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2018, 18:19
Verwijderd
Ik bedoel Jezus is toch ook maar een man met gevoelens?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 18:34
Verwijderd
Lol, is het publiek leesbaar ergens?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 18:53
Verwijderd
nope

Zal ik eens al mijn fitties hier copy pasten?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 19:06
Verwijderd
Gaarne <3
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 19:07
Verwijderd
Of via PM!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 21:53
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Nee hier!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 22:24
Verwijderd
*pakt popcorn en flesje bastaard* ik zit al klaar
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 01:03
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
*pakt popcorn en flesje bastaard* ik zit al klaar
Pak ik ff iets anders
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 01:13
Verwijderd
Ik zal dit doen als ik weer nuchter ben
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 10:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk, als Jezus echt is/was/zou zijn, hij niet roept dat mensen naar de hel gaan. Hij lijkt me niet het prekerige type.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ik denk, als Jezus echt is/was/zou zijn, hij niet roept dat mensen naar de hel gaan. Hij lijkt me niet het prekerige type.
Euh, jawel? Hij heeft het zelf gezegd, volgens de bijbel?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 11:47
Verwijderd
Laat je niet in de luren leggen door het knuffelfundamentalisme van mensen als Elin3. Echt, serieus, Jezus was een fucking rat en hij riep op tot dood en verderf, net zo hard als om liefde. Het was gewoon net als David Koresh, een zieke en verdraaide geest.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 12:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Euh, jawel? Hij heeft het zelf gezegd, volgens de bijbel?
Jongeee beetje cherrypicken en alles
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 12:26
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
nope

Zal ik eens al mijn fitties hier copy pasten?
Ja, hierrrr.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk, als Jezus echt is/was/zou zijn, hij niet roept dat mensen naar de hel gaan. Hij lijkt me niet het prekerige type.
Hij genas mensen en vergaf mensen hun zonden. Hij was juist tegen veroordeling, hij ging om met de outcast van de maatschappij en zorgde ervoor dat een vrouw die vreemd gegaan was niet gestenigd werd. In die tijd was het gebruikelijk dat zo'n vrouw de doodstraf kreeg, maar Jezus zei dat diegene die zonder zonde was dan maar de eerste steen moest werpen. Niemand gooide een steen en uiteindelijk zei Hij dat Hij haar ook niet zal veroordelen. Hij liet vooral zien wat het betekende om met God te leven. Hij riep niet "Jij gaat naar de hel!" maar hij waarschuwde er wel voor. Kijk maar naar het verhaal over de rijke jongeling die aan Jezus komt vragen hoe hij in de hemel kan komen, dan zegt Jezus wel dat dat alleen kan door God. Mattheus 25:31-46 benadrukt ook wel dat er wel een oordeel zal plaatsvinden waar je niet zomaar aan ontkomt. Hij is wel eerlijk en realistisch in mijn optiek. Helaas gaat "God is liefde dus iedereen kan wel naar de hemel" niet op.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:14
Verwijderd
Hoezo hij was tegen veroordeling? Hij deed niets anders. Aan de fucking lopende band. Welke bijbel lees jij toch iedere keer?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:14
Verwijderd
"If any man come to me, and hate not his father, and mother, and wife, and children,and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple." - Luke 14:26
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2018, 13:15
Verwijderd
"I am come to set a man at variance against his father, and the daughter against her mother, and the daughter in law against her mother in law. And a man's foes shall be they of his own household." Matthew 10:35-36

"The father shall be divided against the son, and the son against the father; the mother against the daughter, and the daughter against the mother; the mother in law against her daughter in law, and the daughter in law against her mother in law." Luke 12:51-53

Er zijn echt talloze van dit soort citaten. Hij was een fucking looney, een gestoorde, en als het 2018 was zou hij opgesloten zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:17
Verwijderd
Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword. Matthew 10:34, Luke 12:51-53

And I saw heaven opened, and behold a white horse; and he that sat upon him was called Faithful and True, and in righteousness he doth judge and make war. Revelation 19:11
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:17
Verwijderd
Whosoever therefore shall be ashamed of me and of my words in this adulterous and sinful generation; of him also shall the Son of man be ashamed. Mark 8:38
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:19
Verwijderd
Hoe kan je dit lezen en niet denken "Jeetje, ik denk dat we Trump toch maar een tweede termijn geven in plaats van deze idioot het laten proberen."

For fucks sake. En de vorige keer dat ik je hierop wees zei je "oh jeetje, dat wist ik niet, ik moet hier meer over lezen". Je kent gewoon je eigen heilige boek niet, jij en miljarden anderen lopen achter een psychopaat aan en je ziet het verdomme zelf niet eens. WAKE TEH FUCK UP
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Laat je niet in de luren leggen door het knuffelfundamentalisme van mensen als Elin3. Echt, serieus, Jezus was een fucking rat en hij riep op tot dood en verderf, net zo hard als om liefde. Het was gewoon net als David Koresh, een zieke en verdraaide geest.
Jezus heeft de bijbel niet geschreven hè! En verder, doe niet zo zuur, laat mensen lekker geloven wat ze willen geloven. Roepen dat Jezus is een rat was tegen een christen, is net zo effectief als tegen een atheïst roepen dat hij naar de hel gaat. Niet.
Citaat:
Hij genas mensen en vergaf mensen hun zonden. Hij was juist tegen veroordeling, hij ging om met de outcast van de maatschappij en zorgde ervoor dat een vrouw die vreemd gegaan was niet gestenigd werd. In die tijd was het gebruikelijk dat zo'n vrouw de doodstraf kreeg, maar Jezus zei dat diegene die zonder zonde was dan maar de eerste steen moest werpen. Niemand gooide een steen en uiteindelijk zei Hij dat Hij haar ook niet zal veroordelen. Hij liet vooral zien wat het betekende om met God te leven. Hij riep niet "Jij gaat naar de hel!" maar hij waarschuwde er wel voor. Kijk maar naar het verhaal over de rijke jongeling die aan Jezus komt vragen hoe hij in de hemel kan komen, dan zegt Jezus wel dat dat alleen kan door God. Mattheus 25:31-46 benadrukt ook wel dat er wel een oordeel zal plaatsvinden waar je niet zomaar aan ontkomt. Hij is wel eerlijk en realistisch in mijn optiek. Helaas gaat "God is liefde dus iedereen kan wel naar de hemel" niet op.
En hierdoor snap ik dus niet dat er van die ellendelingen tussen zitten die zich wel genoodzaakt voelen om te melden dat je naar de hel gaat, tenzij je “Jezus in je hart laat”. Mazzel.

Ik vind religie echt fascinerend, maar ik geloof het gewoon niet. Vind ik soms best jammer. Ik heb ook heel interessante gesprekken met moslims op mijn werk over het geloof en hoe zij tegen het einde aankijken enzo
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 13:47
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Jezus heeft de bijbel niet geschreven hè! En verder, doe niet zo zuur, laat mensen lekker geloven wat ze willen geloven.
Mee eens. Laat mensen toch eens in hun waarde en toon eens respect!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"If any man come to me, and hate not his father, and mother, and wife, and children,and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple." - Luke 14:26
Citaat:
"I am come to set a man at variance against his father, and the daughter against her mother, and the daughter in law against her mother in law. And a man's foes shall be they of his own household." Matthew 10:35-36

"The father shall be divided against the son, and the son against the father; the mother against the daughter, and the daughter against the mother; the mother in law against her daughter in law, and the daughter in law against her mother in law." Luke 12:51-53

Er zijn echt talloze van dit soort citaten. Hij was een fucking looney, een gestoorde, en als het 2018 was zou hij opgesloten zijn.
Jij bent op dit moment het perfecte voorbeeld van wat Jezus met deze teksten bedoeld. Geloof geeft (helaas) verdeeldheid. In dit geval tussen ons, omdat ik wel geloof en jij niet. Jezus geeft aan dat geloven betekent dat je in bepaalde zaken je geloof belangrijker acht dan familie en vrienden. Dat het belangrijker is om vanuit je geloof te leven dan altijd je vrienden en familie maar te vriend te houden. Er wordt nergens gezegd dat geloof vrijblijvend is, of dat het je niets kost. Het zet ook gewoon vijandschap (Genesis 3 referentie, ik weet even geen beter woord) tussen wie wel gelooft en wie niet gelooft, niet actief waarbij we elkaar te lijf moeten gaan (heb je vijanden lief) maar je staat toch heel anders in het leven en dat botst. Jezus zegt volgens mij "als je familie/ vrienden/ geld/ bezit/ <vul maar in> je in de weg staat om te geloven, kies dan je geloof boven datgene".
(Je quote volgens mij wel drie keer hetzelfde gesprek i.p.v. dat Jezus dit aan de lopende band zei)

Citaat:
Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword. Matthew 10:34, Luke 12:51-53

And I saw heaven opened, and behold a white horse; and he that sat upon him was called Faithful and True, and in righteousness he doth judge and make war. Revelation 19:11
Wederom die verdeeldheid waar ik het net over had (je verwijst ook naar hetzelfde gedeelte, dus niet heel gek).
Bij het wereldbeeld van een Christen hoort het oordeel. Geloof je niet in een oordeel en een eeuwigheid, dan heb je voor je gevoel de redding van Jezus ook niet nodig

Openbaringen is vrij complexe materie en een hoop symboliek, maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat er een oordeel komt. Als je het hele boek Openbaringen leest komt daar aan de orde hoe de strijd tussen goed en kwaad plaats vind, hoe er vervolgingen zullen zijn en oorlogen. Dat gaat er niet vredig aan toe. Gelukkig stopt het daar niet, er volgt nog een visioen over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Een plek waar God is met alle gelovigen, waar het alleen nog maar goed is. Waar juist geen pijn, of oorlog of ellende meer is. Dat is een bemoediging voor Christenen die te maken krijgen met lijden, pijn, veroordeling of zelf vervolging.

Citaat:
Whosoever therefore shall be ashamed of me and of my words in this adulterous and sinful generation; of him also shall the Son of man be ashamed. Mark 8:38
Niet geel gek, als jij je schaamt voor je geloof en daar niet voor uit durft te komen dat Jezus dat niet tof vindt. Hij werd mens en stierf aan een kruis en jij vind het als christen nog te veel gevraagd om eerlijk te zeggen dat je Jezus volgt. Geloven is niet vrijblijvend, dat is een behoorlijk radicale keuze in mijn ogen. Jezus vraagt je om er vol voor te gaan, en belooft ook hulp van Zijn Geest voor wie dat doet.

Citaat:
Hoe kan je dit lezen en niet denken "Jeetje, ik denk dat we Trump toch maar een tweede termijn geven in plaats van deze idioot het laten proberen."

For fucks sake. En de vorige keer dat ik je hierop wees zei je "oh jeetje, dat wist ik niet, ik moet hier meer over lezen". Je kent gewoon je eigen heilige boek niet, jij en miljarden anderen lopen achter een psychopaat aan en je ziet het verdomme zelf niet eens. WAKE TEH FUCK UP
Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2018, 14:35
Verwijderd
godverdomme ik had hier een heel betoog neergezet over waarom deadlock gelijk had en waarom ik atheist ben en hoe ik het zie

is de post zo lang dat ik uitgelogd wordt en mijn post is weg
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Nah, het is geen 'complexe materie', tenzij je met 'complexe materie' bedoelt dat er nogal wat tegenstrijdigheden c.q. onverenigbare statements in staan waarbij verschillende partijen verschillende lezingen geven. Suffe cherrypicking uit een document dat in alle opzichten behalve nostalgie en fictieve verhalen volledig waardeloos is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:38
Verwijderd
Maar goed, mijn punt is wat betreft oordelen dat er maar iemand op de wereld is die kan oordelen en dat ben je zelf. Geen god, geen jezus, geen gelovige, NIEMAND. Alleen jijzelf.

Ik heb veel Christenen vlak voor hun dood in de stress zien raken, omdat ze ineens gingen twijfelen en ik alleen maar dacht: Ja je bent inderdaad helemaal alleen en je sterft ook alleen. Nu moet je het oordeel ineens in deze korte termijn zelf bedenken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:41
Verwijderd
Verder denk ik dat er vanwege dit oordeel ook te veel wordt afgeschoven op anderen door christenen, god weet het wel, dat biechten zin heeft, want dan ben je het kwijt en kun je gerust verder doorgaan met zondigen, (kinderen) misbruiken, mishandelen, onderdrukken en de bijbel gebruiken als leidraad en brainwashen en manipuleren. Niemand neemt de verantwoordelijkheid voor zijn daden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:45
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Nee Transcavia, het is veel complexer. Jouw caviabreintje kan dat niet aan.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Jij bent op dit moment het perfecte voorbeeld van wat Jezus met deze teksten bedoeld. Geloof geeft (helaas) verdeeldheid. In dit geval tussen ons, omdat ik wel geloof en jij niet. Jezus geeft aan dat geloven betekent dat je in bepaalde zaken je geloof belangrijker acht dan familie en vrienden. Dat het belangrijker is om vanuit je geloof te leven dan altijd je vrienden en familie maar te vriend te houden. Er wordt nergens gezegd dat geloof vrijblijvend is, of dat het je niets kost. Het zet ook gewoon vijandschap (Genesis 3 referentie, ik weet even geen beter woord) tussen wie wel gelooft en wie niet gelooft, niet actief waarbij we elkaar te lijf moeten gaan (heb je vijanden lief) maar je staat toch heel anders in het leven en dat botst. Jezus zegt volgens mij "als je familie/ vrienden/ geld/ bezit/ <vul maar in> je in de weg staat om te geloven, kies dan je geloof boven datgene".
(Je quote volgens mij wel drie keer hetzelfde gesprek i.p.v. dat Jezus dit aan de lopende band zei)



Wederom die verdeeldheid waar ik het net over had (je verwijst ook naar hetzelfde gedeelte, dus niet heel gek).
Bij het wereldbeeld van een Christen hoort het oordeel. Geloof je niet in een oordeel en een eeuwigheid, dan heb je voor je gevoel de redding van Jezus ook niet nodig

Openbaringen is vrij complexe materie en een hoop symboliek, maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat er een oordeel komt. Als je het hele boek Openbaringen leest komt daar aan de orde hoe de strijd tussen goed en kwaad plaats vind, hoe er vervolgingen zullen zijn en oorlogen. Dat gaat er niet vredig aan toe. Gelukkig stopt het daar niet, er volgt nog een visioen over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Een plek waar God is met alle gelovigen, waar het alleen nog maar goed is. Waar juist geen pijn, of oorlog of ellende meer is. Dat is een bemoediging voor Christenen die te maken krijgen met lijden, pijn, veroordeling of zelf vervolging.



Niet geel gek, als jij je schaamt voor je geloof en daar niet voor uit durft te komen dat Jezus dat niet tof vindt. Hij werd mens en stierf aan een kruis en jij vind het als christen nog te veel gevraagd om eerlijk te zeggen dat je Jezus volgt. Geloven is niet vrijblijvend, dat is een behoorlijk radicale keuze in mijn ogen. Jezus vraagt je om er vol voor te gaan, en belooft ook hulp van Zijn Geest voor wie dat doet.


Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt.
Och, wat kun je het goed uitleggen en goedpraten.

No offence verder maar dit staat bijvoorbeeld dwars op mijn overtuiging en ik interpreteer die spreuken echt HEEL ANDERS.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Nee Transcavia, het is veel complexer. Jouw caviabreintje kan dat niet aan.
Ik had een hele mooie post.

Wel wil ik toevoegen dat ik uiteraard wel vind dat iedereen gerespecteerd moet worden, welk geloof dan ook. Maar zodra iemand mij probeert te overtuigen of overhalen om te geloven of gaat janken over mijn atheisme ofzo dan word ik wel link. En naar MIJN OORDEEL mag dat ook gewoon.

Ik moet weer aan het werk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:54
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Och, wat kun je het goed uitleggen en goedpraten.
Anderzijds genoeg religieuzen die dit soort geleuter verketteren in het kader van 'Branden zul je, charlatan! En niet alleen in de hel maar ook hier op aarde!' -- hilarisch, niet?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:54
Verwijderd
Citaat:
En de vorige keer dat ik je hierop wees zei je "oh jeetje, dat wist ik niet, ik moet hier meer over lezen". Je kent gewoon je eigen heilige boek niet, jij en miljarden anderen lopen achter een psychopaat aan en je ziet het verdomme zelf niet eens. WAKE TEH FUCK UP
De christenen die ik ontmoet heb die de bijbel helemaal hebben gelezen (dus oude+nieuwe) zijn echt op 2 handen te tellen, en al die mensen zijn al lang dood (mijn grootouders/familie in ierland).

Ik heb enkele jaren geleden nog het oude testament gelezen, jezus allemachtig, wat een ellendig boek

Het valt mij idd op dat 99% van christenen een hippie/eigen interpretatie volgen van wie zij denken dat jezus is zonder het boek ooit opengeslagen te hebben en echt letterlijk te lezen wat god/jezus oa allemaal doen. En tsjah, dan kun je net zo goed in Odin of Thor geloven. De bijbel is geen boek van verzoening, de bijbel is keihard, zit vol met extremisme, genocide, racisme en andere narigheden.

Het is echt mij een raadsel waarom mensen anno 2018 nogsteeds zoveel waarde geven aan een verhalenbundel uit het bronzen tijdperk, maarja.

Mijn favo stukje uit de bijbel :

2 Kings 2:23-25
Citaat:
Then he went up from there to Bethel; and as he was going up by the way, young lads came out from the city and mocked him and said to him, “Go up, you baldhead; go up, you baldhead!” 24 When he looked behind him and saw them, he cursed them in the name of the LORD. Then two female bears came out of the woods and tore up forty-two lads of their number. 25 And he went from there to Mount Carmel, and from there he returned to Samaria.
moral of the story : geen kale mensen uitlachen, anders stuurt god twee beren om je te verslinden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:55
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wel wil ik toevoegen dat ik uiteraard wel vind dat iedereen gerespecteerd moet worden, welk geloof dan ook.
Dat vind ik dus niet, zeker niet per definitie.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Anderzijds genoeg religieuzen die dit soort geleuter verketteren in het kader van 'Branden zul je, charlatan! En niet alleen in de hel maar ook hier op aarde!' -- hilarisch, niet?
Wat bedoel je precies?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2018, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Mee eens. Laat mensen toch eens in hun waarde en toon eens respect!
als ik 31 ben en in de tandenfee en sinterklaas geloof, en iemand anders vindt dit belachelijk dan is dat hun goed recht. Iedereen mag lekker geloven wat hij wilt, maar ik mag ook kritiek hebben op hun wereldbeeld/religieuze ideeën. Dat hoeft niet gelijk disrespectvol te zijn. Ik geloof in de evolutietheorie, statistisch gezien vindt 90% van de wereld mij daarom een mongool, hun goed recht, ik hun ook.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik dus niet, zeker niet per definitie.
Waarom niet?

En begin aub niet over gelovige terroristen, want ik schrijf dat terrorisme ook niet toe aan een geloof, maar aan personen/een groep personen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:02
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wat bedoel je precies?
Dat de mooie uitleg geen enkele meerwaarde heeft. Afgezien van interne rationaliseringen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:03
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom niet?
Respect verdient een lat. Respecteer respect, if you will. Mijn respect wordt uitgedeeld conform mijn standaard.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:03
Verwijderd
ik MOET nu uitloggen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:04
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
En begin aub niet over gelovige terroristen, want ik schrijf dat terrorisme ook niet toe aan een geloof, maar aan personen/een groep personen.
Haha zo simpel zit ik niet in elkaar, no worries.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Verder denk ik dat er vanwege dit oordeel ook te veel wordt afgeschoven op anderen door christenen, god weet het wel, dat biechten zin heeft, want dan ben je het kwijt en kun je gerust verder doorgaan met zondigen, (kinderen) misbruiken, mishandelen, onderdrukken en de bijbel gebruiken als leidraad en brainwashen en manipuleren. Niemand neemt de verantwoordelijkheid voor zijn daden.
Ik vind dat je nog gewoon je eigen verantwoordelijkheid hebt, of je nu gelooft of niet. Een ander heeft er weinig boodschap aan dat God jou vergeeft als jij die ander pijn gedaan hebt of kwaad gedaan hebt. Geloven of om vergeving vragen geeft absoluut geen vrijbrief om je slecht te gedragen. In de bijbel staat zelfs dat je als gelovige (als leraar in de kerk bijvoorbeeld, maar ik denk ook in het algemeen) zelfs meer verantwoordelijkheid hebt om je goed te gedragen, juist omdat je een voorbeeldfunctie hebt voor anderen.

Biechten heb ik niks mee, ik denk niet dat je als gewoon mens autoriteit hebt om zonden te vergeven. Maargoed, biechten komt uit de katholieke hoek en daar draait het ook meer om je werken. Protestantse visie is dat alleen geloof eeuwig leven kan geven, en dat je door je geloof anders gaat handelen.

Veel mensen zijn naar mijn idee ook eerder religieus (wat zich uit in krampachtig vasthouden aan regels en tradities) dan gelovig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 15:46
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
als ik 31 ben en in de tandenfee en sinterklaas geloof, en iemand anders vindt dit belachelijk dan is dat hun goed recht. Iedereen mag lekker geloven wat hij wilt, maar ik mag ook kritiek hebben op hun wereldbeeld/religieuze ideeën. Dat hoeft niet gelijk disrespectvol te zijn. Ik geloof in de evolutietheorie, statistisch gezien vindt 90% van de wereld mij daarom een mongool, hun goed recht, ik hun ook.
Ik heb geen care voor "laat mij toch geloven, respecteer mij gewoon". Het is een holle frase, met hoofdzakelijk oppositie de mond snoeren als doel, door een misplaatst appèl te doen op empathie. Offense is taken, not given. Grow up.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Jezus heeft de bijbel niet geschreven hè! En verder, doe niet zo zuur, laat mensen lekker geloven wat ze willen geloven. Roepen dat Jezus is een rat was tegen een christen, is net zo effectief als tegen een atheïst roepen dat hij naar de hel gaat. Niet.
De bijbel is het woord van god en jezus is god. Dus jezus heeft de bijbel wel geschreven.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Jij bent op dit moment het perfecte voorbeeld van wat Jezus met deze teksten bedoeld. Geloof geeft (helaas) verdeeldheid. In dit geval tussen ons, omdat ik wel geloof en jij niet. Jezus geeft aan dat geloven betekent dat je in bepaalde zaken je geloof belangrijker acht dan familie en vrienden. Dat het belangrijker is om vanuit je geloof te leven dan altijd je vrienden en familie maar te vriend te houden. Er wordt nergens gezegd dat geloof vrijblijvend is, of dat het je niets kost. Het zet ook gewoon vijandschap (Genesis 3 referentie, ik weet even geen beter woord) tussen wie wel gelooft en wie niet gelooft, niet actief waarbij we elkaar te lijf moeten gaan (heb je vijanden lief) maar je staat toch heel anders in het leven en dat botst. Jezus zegt volgens mij "als je familie/ vrienden/ geld/ bezit/ <vul maar in> je in de weg staat om te geloven, kies dan je geloof boven datgene".
(Je quote volgens mij wel drie keer hetzelfde gesprek i.p.v. dat Jezus dit aan de lopende band zei)

Wederom die verdeeldheid waar ik het net over had (je verwijst ook naar hetzelfde gedeelte, dus niet heel gek).
Bij het wereldbeeld van een Christen hoort het oordeel. Geloof je niet in een oordeel en een eeuwigheid, dan heb je voor je gevoel de redding van Jezus ook niet nodig

Openbaringen is vrij complexe materie en een hoop symboliek, maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat er een oordeel komt. Als je het hele boek Openbaringen leest komt daar aan de orde hoe de strijd tussen goed en kwaad plaats vind, hoe er vervolgingen zullen zijn en oorlogen. Dat gaat er niet vredig aan toe. Gelukkig stopt het daar niet, er volgt nog een visioen over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Een plek waar God is met alle gelovigen, waar het alleen nog maar goed is. Waar juist geen pijn, of oorlog of ellende meer is. Dat is een bemoediging voor Christenen die te maken krijgen met lijden, pijn, veroordeling of zelf vervolging.



Niet geel gek, als jij je schaamt voor je geloof en daar niet voor uit durft te komen dat Jezus dat niet tof vindt. Hij werd mens en stierf aan een kruis en jij vind het als christen nog te veel gevraagd om eerlijk te zeggen dat je Jezus volgt. Geloven is niet vrijblijvend, dat is een behoorlijk radicale keuze in mijn ogen. Jezus vraagt je om er vol voor te gaan, en belooft ook hulp van Zijn Geest voor wie dat doet.


Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt.
Ik kan altijd wat met alle antwoorden. Dit bevestigt alleen maar hoe geïndoctrineerd je bent. Ik ken de bijbel en z'n interpretaties enkele ordes van groottes beter dan jij. Wollige interpretaties omdat die jou toevallig goed uitkomen is prima, maar als je verwacht dat ik daar respect voor opbreng heb je het verkeerd, ik veeg m'n diarree er nog niet mee weg.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen care voor "laat mij toch geloven, respecteer mij gewoon". Het is een holle frase, met hoofdzakelijk oppositie de mond snoeren als doel, door een misplaatst appèl te doen op empathie. Offense is taken, not given. Grow up.
dit zeg ik toch ?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 16:17
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
dit zeg ik toch ?
Hm, dan heb ik je "dat hoeft niet disrepectvol" verkeerd begrepen en bedoelen we inderdaad hetzelfde
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je nog gewoon je eigen verantwoordelijkheid hebt, of je nu gelooft of niet. Een ander heeft er weinig boodschap aan dat God jou vergeeft als jij die ander pijn gedaan hebt of kwaad gedaan hebt. Geloven of om vergeving vragen geeft absoluut geen vrijbrief om je slecht te gedragen. In de bijbel staat zelfs dat je als gelovige (als leraar in de kerk bijvoorbeeld, maar ik denk ook in het algemeen) zelfs meer verantwoordelijkheid hebt om je goed te gedragen, juist omdat je een voorbeeldfunctie hebt voor anderen.

Biechten heb ik niks mee, ik denk niet dat je als gewoon mens autoriteit hebt om zonden te vergeven. Maargoed, biechten komt uit de katholieke hoek en daar draait het ook meer om je werken. Protestantse visie is dat alleen geloof eeuwig leven kan geven, en dat je door je geloof anders gaat handelen.

Veel mensen zijn naar mijn idee ook eerder religieus (wat zich uit in krampachtig vasthouden aan regels en tradities) dan gelovig.
Juist! Dat jij vindt dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen, ligt aan jou en is niet aan het geloof toe te schrijven.

En veel gelovigen zien het anders dan jij. Ik ken er genoeg, en die zijn allemaal fuckin' insane.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2018, 17:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Juist! Dat jij vindt dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen, ligt aan jou en is niet aan het geloof toe te schrijven.

En veel gelovigen zien het anders dan jij. Ik ken er genoeg, en die zijn allemaal fuckin' insane.
Ben wel een beetje nieuwsgierig wat voor gelovigen jij kent Ik ken zelf wel weer een hoop gelovigen die gelukkig gewoon heel nuchter zijn en wel eigen verantwoordelijkheid nemen. Ook politiek gezien zijn die realistisch, met het idee "ik geloof maar dat betekent niet dat ik iedereen mijn normen en waarden op moet willen leggen, want zij hechten niet dezelfde waarde aan de Bijbel als ik".
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.