Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 14:48
Calvin
Calvin is offline
Ik vind het, en o ik krijg hier lieve reacties op, nogal aandoenlijk als ik hier berichtjes lees van meisjes van 12, 13 of 14 jaar jong die zeggen dat ze willen sterven voor hun geliefde (gaaaaap).. of van 'hem' houden..

Ben toch benieuwd wat dan de definitie is van 'houden van' en op welke momenten jij t gezegd hebt (en waar achteraf misschien iets anders bleek..)? En maakt leeftijd in de beleving uit?


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 14:53
miro
Avatar van miro
miro is offline
kdenk dat houden van en leeftijd niet zoveel met elkaar te maken hebben. Zelf was ik net 15 toen ik een vaste vriend kreeg en ik kan duidelijk zeggen dat ik van hem hield, nee leeftijd en het kunnen zeggen dat je van iemand houdt heeft niks met elkaar te maken. Hoewel ik mezelf soms ook wel verbaas over de meisjes en jongens van 12 die het doen.

Je schrikt trouwens wel als er op je 14e tegen je gezegd wordt dat iemand van je houdt, dan zeg je het maar terug, zonder bedoeling erbij dus.

De definitie van "houden van"? kweet het eerlijk gezegd niet, valt daar wel een definitie voor te geven? Het is in ieder geval meer dan verliefdheid, minder dan liefhebben (schijnt). Je voelt wanneer je van iemand houdt, wanneer je niet meer zonder die ander zou kunnen ( kan dat niet bij verliefdheid dan)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:56
aisha
aisha is offline
jah, je zegt ongeveer met je berichtje, dat mensen van 14, (net als ik) niet oprecht van een jongen kunnen houden.
ik heb zelf al bijna een jaar een vriend (17) en IK HOU VAN M.
en hoe ik dat weet, ik wil m altijd zien, ik vinnut erg as we ruzie hebben, ik heb (bijna) geen oog meer voor andere jongens, en plan me toekomst met m, ik wil lief voor m zijn, ik vinnont heel erg erg toen ut een tijdje uit was, ik praat heel veel over m, tegen iedereen. en dat kan ook verliefd zijn zijn, maar ut is nu al een jaar precies ut zelfde, en ik ervaar het zo dat ik van m hou. en dat ik 14 ben, heeft daar niks mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:57
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik denk dat je best met heel je hart van iemand kunt houden als je 14 bent.
Het is nogal naief om te denken dat je ook werkelijk je hele leven samen zult zijn met diegene, maar dat is meestal een gebrek aan realiteit. Niet aan liefde.

Dus, je kan heel erg van iemand houden als je 13 bent.

Maar, het is weer heel anders om van iemand te houden als je 20 bent.

En warschijnlijk ook weer anders als je 50 bent.

Niet minder echt, maar wel anders.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:00
aisha
aisha is offline
jah ik weeet dat ut naif is om te denken dat ik vooraltijd bij m zal blijven, en ik ook denk niet dat het gebeurt, maar k denk er wel es aan, hoe het zou zijn....
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik denk niet dat het 'gevoel' veel verschilt als je ouder wordt. Je bent eerst verliefd, en later groei je als het ware aan mekaar vast. Je houdt van mekaar, en kan niet zonder elkaar.

Ik vindt dat je niet van houden-van kunt spreken als je net 2 weken iets met mekaar hebt, maar een 14-jarige die al 12 maanden heel gelukkig is met zijn/haar vriendin/vriend kan volgens mij wel degelijk erg sterk van iemand houden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:18
Zorkman
Zorkman is offline
nog maar één keer gezegd (allez..maar tegen 1 persoon)
klopte wel,
als ge aanneemt bij houden van da het natuurlijk niet wederzijds moet zijn
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:37
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
Dat je jong bent betekent nog niet dat je liefde voor iemand minder hevig/gemeend/oprecht/echt is
__________________
guinevieve
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:51
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik denk nie da die bedoelt da je als 14e jarige niet van iemand kunt houden, maar dat die het eerder zeggen zonder precies te weten wat het inhoud: dat ze even snel tegen iemand zeggen dat ze van iemand houden dan dat ze verliefd op iemand zijn...

Maar ik denk dat da nie alleen bij 14 en 15 jarige is, mara ook bij oudere mensen....

Iedereen zegt het op een andere moment in een relatie, sommige wachten er gewoon liever even mee en voor andere is het gewoon dat te zeggen en gooien het er eerder uit.
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:25
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik vind niet dat leeftijd ermee te maken heeft, naja niet heel veel..
tgaat erom of je het meent, ik vind dat houden van echt een gevoel moet zijn van je hele leven bij elkaar willen blijven, echte liefde, niet zomaar een wazig verliefdheidje..
en ik denk niet dat dat al op je 12e zo vaak voorkomt.
__________________
I'm in the forest
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:33
pinkjade
pinkjade is offline
ik heb al een beswel lange tijd een vriend, ben nu 15, maar ahd ook al iets met hem toen ik 14 was. En ja, ik houd van hem! Ik vindt t een beetje onzin dat volgens jouw opvatting ik nu wel van hem kan houden en toen ik 14 was niet, wat ik voel voor hem is nog pruciez tzelfde
__________________
*no1 in this world is worth ur tears... except tha one who is and that person will neva make u cry..*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:04
SunShine 18
SunShine 18 is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:
[B]Ik denk nie da die bedoelt da je als 14e jarige niet van iemand kunt houden, maar dat die het eerder zeggen zonder precies te weten wat het inhoud: dat ze even snel tegen iemand zeggen dat ze van iemand houden dan dat ze verliefd op iemand zijn...

B]
dat denk ik ook...men DENKT en ZEGT snel dat ze van iemand houden op het moment dat ze erg verliefd zijn...

x
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 22:28
Verwijderd
'Houden van' kan wel degelijk op alle leeftijden. Alleen de voorwaarden die vervuld moeten worden om van iemand te gaan houden nemen in aantal toe wanneer je ouder (en meer ervaren) wordt.

Iemand van 13 of 14 kan best menen, zoals boven ook al gezegd, dat zij (het zijn meestal meisjes die dat zeggen) met heel haar hart van 'r vriend houdt. En dat is ook zo. Maar op dat moment zoekt ze niet zoveel meer dan gewoon lekker knuffelen, (misschien) wat meer en gewoon gezelschap.

Naarmate je ouder wordt komen er ook andere dingen bij kijken..wederzijds respect, elkaar perfect aanvoelen, begrip, maar ook opbouwende kritiek...houden van is iets wat ieder voor zich moet bepalen. En de uitspraak 'ik zou voor hem sterven' of 'ik zal altijd bij hem blijven/van hem blijven houden' is dan meer een gevolg van gebrek aan realiteitszin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse discussie - vertalingen
.Pure
6 22-12-2004 15:42
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pedofielsite van web gehaald
Isa
184 14-08-2003 11:23
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Seksualiteit animalsex
angelnummertwee
154 02-02-2003 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.