Oud 01-12-2012, 22:11
Verwijderd
Dit is echt goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2012, 23:44
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Bedankt, Miekepieke en sad mafioso.
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 00:14
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline


De regels gaan zichzelf nog vormen, want alles kan nog. Bijvoorbeeld:

- Elke dag een gedicht schrijven.
- Een maand een dicht-samenwerking (met verschillende personen?)
- Dichten over dingen
- Schrijven over december zonder ook maar één keer een 'kerstig' woord te gebruiken
- Het ontbrekende gedicht in een bundel schrijven
- Dichten bij de foto van iemand anders
- Een medley maken van alle foute kerstnummers.

Welke leuke DoP-ers willen met mij meedoen? Geen verplichtingen, het is namelijk gewoon leuk om samen te brainstormen en bezig te zijn. Misschien kunnen we een klein boekje maken aan het eind, of een actieve dichtblog beginnen. Nouja, ideeën genoeg, nu die dichtinspiratie nog.

Groeten van Twaalf, die hoopt dat mensen samen met haar mooie dingen willen gaan maken.
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool

Laatst gewijzigd op 02-12-2012 om 00:25.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 10:35
Verwijderd
Ik ben nauwelijks een DoP-per, maar een groot deel van je reeks klinkt erg interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 23:35
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
DoP-per zijn is ook geen vereiste om aan te sluiten/ mee te denken/ bezig te gaan. Zelf suggesties of ideeën?
Anderen die zin hebben in een vrijblijvend, leuk, nog te vormen projectje?

Mijn dingetje van vandaag.

__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 14:18
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Twee dingen om te delen.

1. Ik interviewde laatst een dichter, die zei:

“Er zijn altijd dingen in je leven die je bezighouden. Als je een goed gedicht schrijft, sijpelt dat er altijd in door. Je kunt over heel iets anders schrijven en toch komt dat thema terug. Het afgelopen jaar is er in mijn privéleven veel veranderd. Je kunt besluiten daar niet over te schrijven, maar het komt er toch in."

2.


wandeling

Vergeefs probeer ik een witte wandeling te maken

takjes op de aarde zwart als verkoolde beendertjes
en te vroeg gewaaide blaadjes glimmend groen van de regen

er is wind van naderende herfst

waren wij dat
vriendinnen die uitblonken in het oplossen van conflicten?
ik denk aan je en ken je niet meer op vanzelfsprekende wijze
als degene die thuishoort in de spontaniteit van mijn hart

er is mist tussen mij en de natuur.

zo eenvoudig kan het niet zijn dat wrok rechtstreeks met
liefde heeft te maken

en ik weet niet eens waarom ik boos op je ben
in de gedachten aan jou vind ik geen vreugde meer is dat het?

ik zie je
ik zie je op lange benen en met een zo mooi maar gesloten
gezicht
je eigen gang gaan.


Hannes Meinkema
Uit: Het persoonlijke is poëzie (1979)
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 00:54
East
East is offline
Hoi! Ik vind het supertof dat je zo veel aandacht besteedt aan het beeld bij gedichten - ik ben daar de laatste tijd ook mee bezig, een manier om tekst meer kracht te geven. Foto's filmpjes muziekjes enz. Het is allemaal redelijk experimenteel maar jouw voorstel voor een projectje klinkt heel leuk! Ik ben zelf dus nog een beetje 'zoekende' en alles wat er uit mijn hersenen wordt geperst plemp ik op een blogje (meer als een archief voor mezelf eigenlijk). Lijkt me heel leuk om een dichtblog met meer mensen bij te houden, eventueel een boekje te maken met beeld/dicht combinaties, of (met mensen die meer van muziek weten dan ik) wat gedichtjes te 'vermuzieken'.

Afijn je ziet wel aan mijn tekst dat ik voor vanalles opensta, lijkt me leuk om er met meer mensen over te na te denken in ieder geval!

Overigens vrees ik wel dat mijn gedichtjes het niet bij die van jou halen qua toegankelijkheid en bijzonderheid! maar alles heeft een begin enz
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 13:43
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Leuk, leuk, leuk!

Ik wil het loskoppelen van de decembermaand, maar gewoon echt iets leuks opzetten. Vond jouw idee over muziek echt heel nice. Ben jij goed met wordpress of iets soortgelijks?

Wat ik nu voor me zie

- Dichtblog, poëzie in elke vorm mogelijk.
- Een soort redactie. (Beheerder website, hoofd/eindredactie, dichters die enkel content leveren.)
- Gemaakt in wordpress, of iets anders makkelijk hanteerbaars
- Rubrieken. Muziek, beeld, tien-woord-gedichten (ik roep maar iets), Culinair dichten, Clichés zonder clichés.
- Enige mate van toegankelijkheid en niveau: ik wil het in principe op mijn Facebook durven zetten


Geïnteresseerden tot nu toe:

1. twaalf
2. sad mafioso
3. East

Nog meer mensen?
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 19:52
East
East is offline
Ja, leuk! Ik wil ook graag iets leuks opzetten en het is natuurlijk nog veel toffer om dat samen met like-minded mensen te doen!

Ter inspiratie, deze website kwam ik tegen: http://dejagers.tumblr.com/ Wel een professioneler doel, maar leuk om te zien dat andere jonge mensen een beetje op dezelfde manier denken

Ik kan redelijk goed met WordPress omgaan. Heb mijn eigen blog nu gewoon in blogspot gemaakt, dat is nog weer veel makkelijker (maar ook minder opties natuurlijk). Ik vind jouw lijstje tof. Ik zie het vooral voor me als een platform waar een aantal jonge dichters/tekstschrijvers op allerlei manieren hun teksten aan de wereld laten zien als de wereld daarin geinteresseerd is natuurlijk). En toegankelijkheid/niveau zijn daarbij heel belangrijk, vind het Facebook criterium wel een goeie!

Weet niet of er via dit forum veel respons zal komen. Weet jij misschien nog andere plekken waar mensen geinteresseerd zouden kunnen zijn om zich aan te sluiten? En ken jij misschien nog echte muziekmensen die ons eventueel zouden kunnen helpen met dat muziek idee, of ben jij zelf super mega muzikaal?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 12:45
East
East is offline
Hee! Ben je er nog?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 12:10
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Ja! Door omstandigheden kan ik deze week niet zoveel. Maar in het nieuwe jaar moeten we maar eens verder gaan brainstormen.
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 02:21
East
East is offline
O jee, hoop dat alles wel goed is. Laat maar weten als je er weer klaar voor bent
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 01:13
Iloveme123
Iloveme123 is offline
Wow hoe mooi. Sprakeloos. Probeer mijn gevoelens enzo ook op papier te zetten of als ik wat bijzonders heb meegemaakt maar t zal nooit zo goed worden als dit <3
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Wow hoe mooi. Sprakeloos. Probeer mijn gevoelens enzo ook op papier te zetten of als ik wat bijzonders heb meegemaakt maar t zal nooit zo goed worden als dit <3
Dichten is ook niet specifiek gevoelens op papier gooien. Dichten is spelen met taal, eventueel met inhoud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Waar een thuis kan zijn
The Larch
8 01-11-2011 16:19
Verhalen & Gedichten FINALE: Het beste DoP-gedicht van 2006
Reynaert
24 04-01-2007 12:59
Verhalen & Gedichten Wedstrijd-Poll: Thema "de fluitende blokeend"
Halogeen
170 02-07-2005 08:30
Verhalen & Gedichten Twaalf voor één
Reynaert
13 04-05-2004 19:24
Verhalen & Gedichten (Gedicht) De Doorgang.
Tisch
5 26-10-2003 10:22
Verhalen & Gedichten 3 gedichten op een rij...
slisje
5 21-09-2001 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.