Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 15:03
koolmeesy
koolmeesy is offline
hallo Mede scholieren,

ik heb even een vraagje. ik heb een meningsverschil met mijn docent en dat gaat over het ongedaan maken van een voldoende. het gaat om een engels boekje (house of spies). ik ben nog al slecht in lezen dus heb gebruik gemaakt van de samenvatting van deze site. Bij de bekendmaking van de resultaten heb ik dat vertelt aan de docent en zij vond het niet goed. daarom heeft ze van mijn voldoende een onvoldoende gemaakt. ik moet hem dan ook herkansen.

nu is mijn vraag. valt een samenvatting lezen onder bedrog. in het examenreglement staat dat een pta cijfer alleen ongedaan kan worden gemaakt als er spraken is van bedrog. (ik zelf denk namelijk bij bedrog aan spieken of afkijken)

ik hoop snel antwoord te krijgen.

Groetjes Rick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2011, 15:19
Verwijderd
Je hebt je niet gehouden aan de opdracht, dus lijkt het me dat ze je daar een onvoldoende voor mag geven. Bedrog is dat je bv. net doet alsof je het boek wel had gelezen, en mja, dat doe je feitelijk wel, dus lijkt mij een valide reden om het cijfer aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 15:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Je hebt je niet gehouden aan de opdracht, dus lijkt het me dat ze je daar een onvoldoende voor mag geven. Bedrog is dat je bv. net doet alsof je het boek wel had gelezen, en mja, dat doe je feitelijk wel, dus lijkt mij een valide reden om het cijfer aan te passen.
Hm, ik vatte het op als 'ik heb het boek gelezen en toen voor de duidelijkheid nog een samenvatting opgezocht'. Als dat zo is (hoe ik het opvatte) dan zou ik het niet pikken, (bijna) iedereen doet dat wel, geloof ik, er is mij iig nooit duidelijk verteld dat het niet mag, het valt niet te controleren, en je hebt het boek wel gelezen, maar geprobeerd voor meer duidelijkheid te zorgen door die samenvatting. Als je dáár een onvoldoende voor krijgt, terwijl jij dus zo eerlijk was om het te zeggen, dan zou ik het onredelijk vinden en proberen om de betreffende docent duidelijk te maken dat bijna iedereen het doet en het nooit is aangegeven dat het niet zou mogen, ect. Desnoods kun je er andere leraren/leerlingen bij betrekken die je verhaal kunnen ondersteunen.

Maar als je het boek niet gelezen hebt en alleen de samenvatting hebt opgezocht, dan is het natuurlijk knap stom om dat aan je docent te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:23
Verwijderd
Oh ja, ik vatte het op als 'samenvatting gelezen ipv het hele boek', dan vind ik het logisch. Maar als je het boek wel hebt gelezen en de samenvatting ter ondersteuning, dan vind ik het ook stom van je docent. Ga in dat geval eens naar d'r toe om het uit te leggen, misschien begreep zij je ook verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 17:14
keepdreaming
keepdreaming is offline
Citaat:
je hebt het boek wel gelezen, maar geprobeerd voor meer duidelijkheid te zorgen door die samenvatting.
Zo vat ik 't ook op. Buiten dat zou ik natuurlijk nooit zeggen dat ik een samenvatting heb gelezen. Dat iedereen het doet, die kans is groot, maar dat deze docent dan (omdat jij het vertelde) je cijfer ongedaan wilt maken.. wel zielig hoor van die docent.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 17:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Is dit geen crosspost? Ik herinner me precies zo'n zelfde topic dat eerder gesloten werd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 12:49
Sergueï
Sergueï is offline
Plagiaat is het overnemen van andermans werk zonder correcte bronvermelding.
Ik zou met de docent overleggen over het waarom en hoe je dit gedaan hebt.
Het lijkt me sowieso verstandig om dit vooraf te doen en niet bij het inleveren van een werkstuk of verslag.
Ik denk dat je een herkansing nodig zult hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie pta cijfer ongedaan maken!
koolmeesy
10 30-01-2011 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.