Oud 29-11-2004, 17:35
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ik kom net thuis uit school en heb een hartstikke leuke dag gehad en nu vind ik een brief van mijn vader.

Ik zou het mijn god niet weten hoe ik dit ga oplossen

De brief :

Waar ik van baal :

- Dat je alle rotzooi achter je kont hebt laten liggen ;

Bananenschillen
Krant
Pleisters
Deurtjes open van kastjes
Lichten niet uit
Handdoek op bed
Ontbijttafel

- dat je verwarming niet laag stond
- dat je inmiddels bijna alle bioscoopbonnen van mij hebt gejat ( het waren er 20)
schade 180 euro.



Hoe ga je dat oplossen??

F.

Jikes... i have a big big problem en mijn mama wilt straks een gesprek met me,

wat zouden jullie doen
ik weet het echt even niet meer,
heb de laatste tijd wel meer dingen geflikt die niet konden

alvast bedankt,

p33n
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 17:36
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
stomme doos
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:38
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ja nogal

damn, ik dacht dat ik die bonnen gewoon mocht pakken

sjees anders, tsja, anders had ik het niet gedaan

Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:38
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Valt weinig aan te doen hea.. 't Klinkt misschien heel hard maar je zult het grotendeels aan jezelf te danken hebben.. Dus ja, dan krijg je ouders die zo gaan doen.. Gesprekken voeren hoort bij opvoeding lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:39
Harmony
Avatar van Harmony
Harmony is offline
Verantwoordelijkheid nemen, je wist dat het niet mocht. En vooral rusitg blijven, en geen slachtoffer gaan spelen. Probeer er op een volwassen manier uit te komen.
__________________
Het gras IS blauw.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:40
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
volwassen blijven, oke

sounds good
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:40
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Lullig voor je. Praat met je ouders en beloof gewoon dat je het niet meer zal doen, niet zielig gaan doen of zitten slijmen, je bent immers al 16. Idd, praten hoort bij de opvoeding lijkt me.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:52
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Je moet eens gaan nadenken, want als ik het zo lees, zullen ze wel gelijk hebben. Dan kan je wel deze avond doorkomen, maar het gaat erom dat je jezelf wat volwassener gedraagd en gewoon je zooi opruimt.

OVer die biosscoopbonnen. Het kan gebeuren dat je in de naiviteit gewoon denkt dat je die mag pakken, maar 20 bioscoopbonnen?? Dat moet jouzelf toch ook wel aan het denken zetten HE?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:58
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
wat een zeikerds zijn jouw ouders... wiem aakt zich nopu druk om een handdoek op een bed of een opengeslagen krant. Haha ook best droog dat ze dan zo'n briefje schrijven en de rekening er bij zetten..schade.... Menen ze dit serieus? Tja dat van die bioscoopbonnen is ook niet echt slim dat moet je eerst vragen. Maar alsd ik jouw was zou ik gewoon zeggen dat ze alleen die bonnen toch nooit op kregen en dat ze anders maar zouden blijven liggen ofzo...Of je schrijft net zo'n formeel briefje terug
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:59
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ja was ook wel mijn bedoeling,

mijn ouders zijn soms ook echt vreemd!
ik ga het later anders aanpakken!

en van dat schade,
tsja,

ik zal het toch maar terugmoeten betalen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:07
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 29-11-2004 @ 17:58 :
wat een zeikerds zijn jouw ouders... wiem aakt zich nopu druk om een handdoek op een bed of een opengeslagen krant. Haha ook best droog dat ze dan zo'n briefje schrijven en de rekening er bij zetten..schade.... Menen ze dit serieus? Tja dat van die bioscoopbonnen is ook niet echt slim dat moet je eerst vragen. Maar alsd ik jouw was zou ik gewoon zeggen dat ze alleen die bonnen toch nooit op kregen en dat ze anders maar zouden blijven liggen ofzo...Of je schrijft net zo'n formeel briefje terug
Denk niet echt dat dat een manier van oplossen is.. Je hoort hier toch gewoon over te kunnen praten? En denk heus niet dat ze een gesprek willen over een toevallig slingerende handoek.. Zal wel meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:08
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
valt wel mee..

moeten jullie veel doen in het huishouden?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:10
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
P33N schreef op 29-11-2004 @ 18:08 :
valt wel mee..

moeten jullie veel doen in het huishouden?
Ja Maar wat wil je als mn moeder en haar vriend praktisch full-time werken.. En ik wil niet overdrijven maar ons huis is iets groter dan een rijtjeshuis, gaat gewoon veel tijd inzitten. Ilona en ik doen hier heel veel, strijken, stofzuigen, was ophangen/afhalen, afwassen (indien nodig een beetje), badkamers/wc's schoonmaken etc.
Trouwens niet elke dag het hele lijstje hoor , maar elke dag wel iets.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:13
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
_TiggaH_ schreef op 29-11-2004 @ 18:10 :
Ja Maar wat wil je als mn moeder en haar vriend praktisch full-time werken.. En ik wil niet overdrijven maar ons huis is iets groter dan een rijtjeshuis, gaat gewoon veel tijd inzitten. Ilona en ik doen hier heel veel, strijken, stofzuigen, was ophangen/afhalen, afwassen (indien nodig een beetje), badkamers/wc's schoonmaken etc.
Trouwens niet elke dag het hele lijstje hoor , maar elke dag wel iets.
brrrr nee gellukkig niet zeg
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:14
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ja ik ook zoiets

mijn pa werkt zijn reet eruit

mijn ma heeft reuma en suikerziekte en is blij als ze de dag doorkomt..



en we hebben thuiszorg hulp etc
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:18
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
Praat er gewoon met ze over
Waarom heb je dan alle bioscoopbonnen gepakt? Het lijkt me toch dat je weet dat dat niet mocht.

Maar goed, over die lichten en die rommel, waarom spreken ze je daar niet gewoon over aan, ipv zo'n briefje?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
P33N schreef op 29-11-2004 @ 18:14 :
ja ik ook zoiets

mijn pa werkt zijn reet eruit

mijn ma heeft reuma en suikerziekte en is blij als ze de dag doorkomt..



en we hebben thuiszorg hulp etc
goh wat vreemd dan dat zij geen zin hebben om jouw klusjes allemaal na te lopen. Sorry hoor, maar volgens mij staan er echt geen belachelijke dingen op dat lijstje. En als jouw vader veel werkt en je moeder heeft reuma en suikerziekte, vind ik het niet heel raar dat ze aan jou vragen om zelf even je troep op te ruimen zodat zij dat niet hoeven te doen (sowieso vind ik dat niet raar, maar met jouw gegevens over je ouders al helemaal niet).

En wat betreft de bioscoopbonnen: hoe kan het in je opkomen dat je 20 bioscoopbonnen pakt die blijkbaar ergens in huis liggen zonder te vragen van wie die bonnen zijn en of je d'r één mag hebben?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:23
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 29-11-2004 @ 17:58 :
wat een zeikerds zijn jouw ouders... wiem aakt zich nopu druk om een handdoek op een bed of een opengeslagen krant. Haha ook best droog dat ze dan zo'n briefje schrijven en de rekening er bij zetten..schade.... Menen ze dit serieus? Tja dat van die bioscoopbonnen is ook niet echt slim dat moet je eerst vragen. Maar als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat ze alleen die bonnen toch nooit op kregen en dat ze anders maar zouden blijven liggen ofzo...Of je schrijft net zo'n formeel briefje terug
Volgens mij gaat die schade over de bioscooptickets (180 euro / 20 stuks = 9 euro per stuk, lijkt me best wel duur maar niet onmogelijk).

Citaat:
P33N schreef op 29-11-2004 @ 17:35 :
topicstart met brief
Overigens niet zo fijn dat je gewoon de tickets neemt zonder iets te vragen, maar langs de andere kant gek dat ze er na 20 keer niet achterkomen dat je dat deed. In ieder geval zul je ze (geheel/gedeeltelijk) moeten terugbetalen of je ouders een paar keer trakteren op een filmavondje.
Ik snap eigenlijk niet dat je zoiets hier post: je ouders zeggen je eigenlijk gewoon dat dit niet kan, als ik een gokje mag wagen zal dit niet hun eerste keer zijn dat ze dit zeggen, maar de fout ligt toch vooral bij jou. Daarnaast vind ik het niet behulpzaam van je ouders dat ze gewoon een brief schrijven; dit ijn dingen waarover jullie gewoon moeten kunnen praten. Volgens mij zijn je ouders niet kleingeestig, maar stapelen die kleine dingetjes gewoon op.
Ik hoop dat jullie in ieder geval deze situatie kunnen uitwerken, maar vergeet niet dat bijna iedereen wel zo'n momenten heeft, ik ook hoor en op dat moment zie je dat niet, maar na een tijdje zul je het wel begrijpen
__________________
vaknar staden lĺngsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 18:26.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2004, 19:18
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ik herken dit helemaal! Toen ik 2 jaar geleden tegen het ontsporen aan zat, kreeg ik een brief en een spiegel, met de boodschap dat ik naar mijn eigen gedrag moest kijken! Dat was even schrikken.

Als gevolg daarvan heb ik een gesprek gehad met mijn ouders, dat was geen leuk gesprek. Het beste wat je kan doen is ze gelijk geven en het menen. Ik heb een aantal "afspraken" met mijn ouders gemaakt (die zij bepaalden en waar ik me aan te houden had).

Toen ze na een tijdje zagen dat ik me aan de afspraken hield, ging het gezeur vanzelf over. Wat ook helpt is vragen of ze verandering zien, dan merken ze dat je je best doet. Dat maakt altijd indruk.

Heel veel succes!!!!!
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:36
Verwijderd
Pay the price!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:02
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
--> l&r.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:13
Eos
Avatar van Eos
Eos is offline
Citaat:
Dukko schreef op 29-11-2004 @ 19:36 :
Pay the price!

Nja idd ...

Jij hebt een fout begaan en moet nu maar 'boeten' ...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:38
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ja,

jullie hebben gelijk,

heel erg bedankt
het heeft me even een andere kijk gegeven op de situatie
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:29
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
nou, succes dan met je gesprek

(mijn mening is ook: 'pay the price' ) (origineel )
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:32
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Let is wat meer op hun jaja nu ben je de lul,, maareh door schade en schande wordt je wijs
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 21:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 29-11-2004 @ 17:36 :
stomme doos
En dat is nog zwak uitgedrukt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:36
Verwijderd
idd, ik snap het niet helemaal, je ruimt je rotzooi toch wel op als 17 jarige ( ik weet niet meer of het erbij stond of ...)
en ik denk ook wel dat je ouders daar best boos over mogen zijn

zeker als je zoveel geld van hen hebt opgemaakt, ookal zijn het bioscoop bonnen. Ik denk dat je wel eens mag gaan werken voor je geld als je dat nog niet deed. Ze hebben je al genoeg gegeven denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 21:36 :
idd, ik snap het niet helemaal, je ruimt je rotzooi toch wel op als 17 jarige
Nee hoor, mijn moeder, vader en ik lopen ook de hele dag constant achter m'n zusje van-bijna-17 d'r kont op te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2004 @ 21:40 :
Nee hoor, mijn moeder, vader en ik lopen ook de hele dag constant achter m'n zusje van-bijna-17 d'r kont op te ruimen.

dan ga jij die zus van je eens een flink pak slaag geven anders mag ze maar niet naar arnhem!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 21:42 :



dan ga jij die zus van je eens een flink pak slaag geven anders mag ze maar niet naar arnhem!
Dan wordt mijn mama boos op mij. Maar ze wordt ook boos als m'n zus weer eens niks opruimt. Maar dan ruimt m'n zus niks op, en daarom doet m'n moeder het maar, om van de zooi af te zijn. En m'n zus denkt: 'Hey, ons mam (ja, mensen, Brabant) doet het tóch wel' dus laat zij d'r rommel weer liggen. En zo was het ciurceltje weer rond.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2004 @ 21:53 :
Dan wordt mijn mama boos op mij. Maar ze wordt ook boos als m'n zus weer eens niks opruimt. Maar dan ruimt m'n zus niks op, en daarom doet m'n moeder het maar, om van de zooi af te zijn. En m'n zus denkt: 'Hey, ons mam (ja, mensen, Brabant) doet het tóch wel' dus laat zij d'r rommel weer liggen. En zo was het ciurceltje weer rond.

het wordt tijd dat jouw zus eens wat discipline leert! En ze heeft toevallig een broer die dat haar met harde hand kan leren
en ja, hier in dit gedeelte gebruiken ze ook altijd 'ons mam' maar ik niet
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 22:03 :
het wordt tijd dat jouw zus eens wat discipline leert! En ze heeft toevallig een broer die dat haar met harde hand kan leren
en ja, hier in dit gedeelte gebruiken ze ook altijd 'ons mam' maar ik niet
Als ik haar met 'harde hand' iets zou willen leren, zou ik 'met harde hand' van mijn vader enige corrigerende tikken ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2004 @ 22:11 :
Als ik haar met 'harde hand' iets zou willen leren, zou ik 'met harde hand' van mijn vader enige corrigerende tikken ontvangen.
dan deel jij heel toevallig ook een corrigerende tik uit aan je vader het is nooit te laat om mensen op te voeden. Dan had hij zijn dochter maar fatsoenlijk moeten opvoeden
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 22:19 :
dan deel jij heel toevallig ook een corrigerende tik uit aan je vader het is nooit te laat om mensen op te voeden. Dan had hij zijn dochter maar fatsoenlijk moeten opvoeden
Jij wilt mij in een familiecrisis hebben, he, jij!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2004 @ 22:30 :
Jij wilt mij in een familiecrisis hebben, he, jij!

wil je dan wel af en toe boos tegen je zusje zeggen dat ze haar rotzooi moet opruimen? dan ben ik al tevreden
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 22:32 :
wil je dan wel af en toe boos tegen je zusje zeggen dat ze haar rotzooi moet opruimen? dan ben ik al tevreden
Dat doe ik de hele dag al. Evenals de rest van de familie. Maar je kent vast wel de uitdrukking 'het ene oor in...'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2004 @ 22:44 :
Dat doe ik de hele dag al. Evenals de rest van de familie. Maar je kent vast wel de uitdrukking 'het ene oor in...'
tjongejonge gooi voortaan haar rotzooi het hele huis door
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 29-11-2004 @ 22:45 :
tjongejonge gooi voortaan haar rotzooi het hele huis door
Dan wordt het een nóg grotere rotzooi. Je wilt het niet echt snappen he?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 00:27
Verwijderd
Actie -> reactie,

Kortom draag de gevolgen van je acties.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:23
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Dat je vader zeurt over die biosbonnen kan ik begrijpen, maar die rotzooi? boeiend.

Als vader zijnde laat je het gewoon liggen, wacht je tot je dochter thuiskomt en zegt haar dat ze haar rotzooi moet opruimen.

Klaar, opgelost.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Samaris schreef op 30-11-2004 @ 08:23 :
Als vader zijnde laat je het gewoon liggen, wacht je tot je dochter thuiskomt en zegt haar dat ze haar rotzooi moet opruimen.

Klaar, opgelost.
Mijn vader heeft daar een goeie tacktiek voor, als het dan en dan niet weg is ruim ík op en dan gaan alles bij het grof vuil (en dat doet hij ook echt, mijn zus heeft ooit dozen en tassen van de stoep moeten vissen)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:33
Verwijderd
Hoe is het afgelopen?

Ik vind het wel vreemd dat iemand 20 biosbonnen thuis heeft liggen en er dan pas iets van zegt als je ze haast allemaal hebt opgemaakt. Ik neem aan dat iemand zoveel biosbonnen krijgt en niet zelf koopt, dus "schade 180 euro" vind ik wel wat overdreven..

Aan de andere kant snap ik echt niet hoe je kunt denken dat je ze gewoon mag pakken.. beetje vreemd.

Probeer gewoon voortaan je spullen op te ruimen.. iig in de rest van het huis. Wat je op je eigen kamer doet mag je zelf weten, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:52
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
zozo veel reacties,

ik heb nog geen gesprek gehad,

maar wat ik ga doen is gewoon volwassen reageren en wel er een punt van maken waarom hij me niet gewoon dit normaal kon zeggen ipv in een brief, en ook die schade, terugbetalen ga ik zeker doen, dat absoluut, maar om nou die schade te zeggen

maargoed, de discussie komt er aan, ik denk vanavond,

licht jullie verder nog wel in
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:01
Aep <3
Aep <3 is offline
Omg wat heeft de ts een ongelovelijke plaat voor haar hoofd. Wanneer je moeder reuma heeft en je vader zich een slag in de rondte werkt om alles te betalen is het toch niet teveel gevraagd om wat dingen te doen?? Ik ben af en toe ook weekje alleen thuis en dan zie je dat het vaak kleine dingen zijn die het hem doen.

En die 20 bonnen meenemen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 11:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
P33N schreef op 30-11-2004 @ 09:52 :
zozo veel reacties,

ik heb nog geen gesprek gehad,

maar wat ik ga doen is gewoon volwassen reageren en wel er een punt van maken waarom hij me niet gewoon dit normaal kon zeggen ipv in een brief, en ook die schade, terugbetalen ga ik zeker doen, dat absoluut, maar om nou die schade te zeggen

maargoed, de discussie komt er aan, ik denk vanavond,

licht jullie verder nog wel in
nou lekker volwassen zeg. Je vader gaan bekritiseren om zijn manier van aanpak die (in mijn ogen) helemaal niet zo raar is. Als je nou de schuld eerst eens bij jezelf zocht...
En denk je eens in dat je tegen je eigen dochter moet zeggen dat ze van je jat. Ik kan goed begrijpen dat je dat niet zomaar tegen iemand durft te zeggen en dat je het eerst op een briefje schrijft. Later moet er uiteraard toch een gesprek van komen en ook dat initiatief hebben ze genomen. En reken maar dat zij net zo tegen dat gesprek op zien als jij.

Maar nu zou ik nog steeds wel willen weten waarom jij dacht dat je 20 bioscoopbonnen van anderen zomaar mocht pakken. En waarom je het zo raar vindt dat je je eigen troep op moet ruimen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 11:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb ook heus wel eens wat gedaan waar pa&ma zacht gezegd niet blij mee waren, maar dat zeiden ze tegen me, in plaats van een lullig briefje. sorry hoor, maar als dat je idee is van kinderen opvoeden dan kan ik je moeilijk serieus nemen. en kindjes van zestien laten troep achter zich liggen, en dan ga je ze opvoeden, zodat ze dat over een paar jaar niet meer doen. (en over die bioscoopbonnen; kom op zeg, dat kun je zelf toch ook verzinnen dat je ouders die niet zo bedoeld hadden.) maar je kinderen briefjes sturen... ga dan gewoon naar jerry springer toe, heb je ook aandacht.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-11-2004 @ 11:25 :
ik heb ook heus wel eens wat gedaan waar pa&ma zacht gezegd niet blij mee waren, maar dat zeiden ze tegen me, in plaats van een lullig briefje. sorry hoor, maar als dat je idee is van kinderen opvoeden dan kan ik je moeilijk serieus nemen. en kindjes van zestien laten troep achter zich liggen, en dan ga je ze opvoeden, zodat ze dat over een paar jaar niet meer doen. (en over die bioscoopbonnen; kom op zeg, dat kun je zelf toch ook verzinnen dat je ouders die niet zo bedoeld hadden.) maar je kinderen briefjes sturen... ga dan gewoon naar jerry springer toe, heb je ook aandacht.
Ongelooflijk dikke vette
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:16
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-11-2004 @ 11:25 :
ik heb ook heus wel eens wat gedaan waar pa&ma zacht gezegd niet blij mee waren, maar dat zeiden ze tegen me, in plaats van een lullig briefje. sorry hoor, maar als dat je idee is van kinderen opvoeden dan kan ik je moeilijk serieus nemen. en kindjes van zestien laten troep achter zich liggen, en dan ga je ze opvoeden, zodat ze dat over een paar jaar niet meer doen. (en over die bioscoopbonnen; kom op zeg, dat kun je zelf toch ook verzinnen dat je ouders die niet zo bedoeld hadden.) maar je kinderen briefjes sturen... ga dan gewoon naar jerry springer toe, heb je ook aandacht.
Als je ziet hoe ze op het briefje reageert lijkt het mij dat dat meer uithaalt dan het zeggen.. Jij weet waarschijnlijk ook wel dat ouders dingen altijd 100 keer moeten zeggen en nu zo'n briefje.. Het komt wel over.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:44
Verwijderd
Een briefje is 1) ter verandering... 'kinderen' hebben er een houtje van een dikke huid te krijgen tegen preken. Het komt dus harder en duidelijker aan... plus je kunt geen smoes gebruiken 'Ja, ik vergeet het steeds' want het staat geschreven.
2) Ik denk dat je even een bepaalde grens heb bereikt bij je ouders, geef ze tijd. Wees blij dat je dan op dit moment niets persoonlijk hoeft te bespreken/aan te horen want dat kan uitlopen op een ruzie, dit eigenlijk niet.

O, en je vader bekritiseren op zijn manier van straffen/opvoeding lijkt me erg brutaal.

Simpel toch?
Wie zaait doet oogsten, puberteit

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:47
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-11-2004 @ 11:25 :
ik heb ook heus wel eens wat gedaan waar pa&ma zacht gezegd niet blij mee waren, maar dat zeiden ze tegen me, in plaats van een lullig briefje. sorry hoor, maar als dat je idee is van kinderen opvoeden dan kan ik je moeilijk serieus nemen. en kindjes van zestien laten troep achter zich liggen, en dan ga je ze opvoeden, zodat ze dat over een paar jaar niet meer doen. (en over die bioscoopbonnen; kom op zeg, dat kun je zelf toch ook verzinnen dat je ouders die niet zo bedoeld hadden.) maar je kinderen briefjes sturen... ga dan gewoon naar jerry springer toe, heb je ook aandacht.
Hier moet ik toch even op reageren.
Mijn ouders schreven me ook altijd brieven als ze echt ergens mee zaten, maar dit was meestal nadat ik er al meerdere keren op aangesproken was en dat niet hielp. Meestal als je (een puberaal) iemand ergens op aanspreekt krijg je een kwade reactie terug, omdat diegene zich automatisch gaat verdedigen. Als je een briefje schrijft is het een minder directe confrontatie en heeft de ontvanger de tijd om er even goed over na te denken. Ik was altijd wel blij met die briefjes en schreef er dan zelf eentje terug, die ik dan meenam naar het gesprek wat we meestal later hadden, zodat ik ook op een rijtje had wat ik precies dacht/wilde. Het maakt het een stuk duidelijker, en een stuk minder Jerry Springer-achtig omdat je schreeuwtaferelen omzeilt.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit voor marlieske..
Belladonna
49 12-10-2006 14:15
Verhalen & Gedichten kerstverhaal
Just Johan
10 22-12-2002 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.