Oud 24-03-2010, 19:18
something..
something.. is offline
ik heb een vraag ik zelf drink zo nu en dan een biertje (en ben er te jong voor (15) dus vandaar)
ik ben soms nog is wat wazig geweest en soms melig na een aantal biertjes
maar nu had ik de vraag
na hoeveel biertjes of bacardï"s of baco"s zijn jullie aangeschoten (meligheid gedragsverandering wazig zien ect.)

ik wil namelijk liever niet eerst door mijn kots rollen zodat ik mijn grenzen ken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2010, 19:53
Pyro Power
Pyro Power is offline
Kan er zelf redelijk goed tegen, ben pas goed wazig, maar nog wel in staat om te fietsen na 10 pijpjes. Natuurlijk ligt dit erg aan je zelf. Kun je je zelf goed in controlle houden?, ben je wel wat gewent? Gewicht, geslacht, lengte, lichaamsvolume..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:03
something..
something.. is offline
tja ben 1,78 ben zo rond de 60kg (lichaamsbouw niet dik niet dun ) mijn ouders drinken niet maar mijn opa die kan het behoorlijk (en kan er goed tegen) en mijn oom (van die zelfde kant)
weetniet echt of ik er zelf geweldig goed tegen kan kan wel wat hebben 2 biertjesmaar aankomende vrijdag worden het er miss wel meer dus tjah

hoe bedoel je volume ??
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:03
Verwijderd
ja ligt er een beetje aan, als ik nu 2 halve liters zou drinken lig ik zo half slapend op bed, als ik op een lange zaterdag(nacht) feest 10 bier drink voel ik me nog niet echt aangeschoten. Maar ik denk 5-7 ofzo?

Moet er wel bij zeggen dat dat eigenlijk helemaal niets over jou zegt. Hoe snel jij aangeschoten wordt ligt inderdaad aan allerlei dingen, die van hierboven, en hoeveel je gegeten hebt en hoe snel je drinkt.

met volume bedoelt hij denk ik hoe groot je lichaam is (sommige mensen zijn gewoon kleiner (gebouwd) dan anderen)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:05
something..
something.. is offline
tjah ik vrees dat ik snel wat wegdrink
en eten doe ik nooit zo veel
aangezien ik zeer gevoelig ben oor vetten en daardoor snel heel zwaar word
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:08
Verwijderd
ik denk dat de enige manier om het te weten te komen toch echt is door het zelf uit te proberen, wij kunnen dat hier niet voor je zeggen Drink vooral rustig je biertje, en als je merkt dat je er veel van gaat voelen gewoon stoppen met bier drinken. Als je gaat kotsen komt dat meestal doordat je te snel teveel alcohol gedronken hebt. Als je rustig blijft drinken merk je vanzelf wel dat het niet meer goed gaat en kun je nog op tijd stoppen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:10
something..
something.. is offline
ja idd ik kan wel goed mijn symptonen aanvoelen
en ken de gemiddelde statieken
dus hoop/denk niet dat ik echt dronken word (das niet mijn bedoeling)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:17
Verwijderd
Hoezo hoop je dat? Of je dronken wordt heb je compleet zelf in de hand, dus daar valt niet veel aan te hopen toch Zoals ik zei, als je rustig drinkt en je stopt direct zodra je het idee krijgt dat het te veel wordt kan er niet zoveel mis gaan.

oja, als je niet helemaal naar de klote wilt gaan, zou ik niet meedoen aan drankspelletjes mocht je die vrijdag gaan spelen kan lachen zijn, maar niet als je niet dronken wilt worden en je je eigen grenzen niet kent ;p
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:27
something..
something.. is offline
nee typte verkeerd ik denk niet dat ik dronken word
en die spelletjes doe ik niet aan mee nee maar dat heb ik nooit gedaan ga ik niet doen ook
eerst even rustig grenzen kennen
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 23:10
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
je gaat sowieso een keer over je grens heen, want de meeste mensen worden overmoedig als ze aangeschoten worden. En zeker als je net begint met drinken weet je niet wat je grens is. Het beste probeer je dat dus een keer thuis of bij vrienden (nog beter) uit.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 00:11
Verwijderd
Hangt er helemaal vanaf. De ene keer ben ik na 3 biertjes al in de mix maar voor hetzelfde geld komt het pas na 8-10.

Maar jij bent 15. Drink gewoon rustig aan. Ga geen onnozele drankspelletjes doen. Je merkt het meestal vanzelf als je aangeschoten bent. Daarna is het de kunst om niet meer te drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 13:35
something..
something.. is offline
ja daarom ik beperk me ook maar het iseensoort neem mee wt je op kan
dus i nem maar een paarblikjes verder niet

en tjah dat zeggen ze wel ... dat iedereen een keer onbewst dronken word
alleen ik lever nu nog niet of beter gezegd helemaal niet
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 16:10
silentbob
silentbob is offline
ik ben aangeschoten na 7-10 biertjes
maar as ik wiet heb gehad kan ik al aangeschoten zijn na 4-5

ben nog nooit echt heel erg dronken geweest, ben me namelijk altijd vrij goed bewust van mn grenzen en op een gegeven moment stop ik gewoon, dan heb ik geen behoefte meer aan meer
drink ook niet echt vaak genoeg om er wat van te voelen btw
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 16:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dat ligt héél erg aan de situatie
Ik drink al een aantal jaar erg weinig alcohol, dus ik heb niet zoveel meer nodig als toen ik 16/17 was. Als ik een hele dag heb gewerkt en ik drink daarna 2 halve liters voel ik ze aardig aankomen, meestal is dit ook icm een jointje, maargoed
Toen ik nog regelmatig grote hoeveelheden dronk kon ik na 10 halve liters nog prima recht fietsen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 13:35
Descholier
Descholier is offline
was met 5biertjes en 4flugels aangeschote
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
was met 5biertjes en 4flugels aangeschote
vooral die 4 flugels deden het 'm?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 17:55
Verwijderd


ik eis een verbod op flugels
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 19:32
Verwijderd
Na 5-7 VAZEN ben ik pas een klein beetje aangeschoten. Een VAAS is 0.25L (maar daar gaat makkelijk 0.33L in.

@TS: Alcohol maakt oudere mensen slaperig, maar jonge mensen niet. Het is dus moeilijk voor jou om je grenzen te ontdekken. Jij blijft doordinken, terwijl wij (ouderen) gaan slapen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2010, 01:17
Verwijderd
De ene avond voel ik 2 wijntjes al en de andere avond leg in in een tijdsbestek van 3 uur zonder al teveel problemen 2 flessen in m'n nek. Volgens mij heeft 't te maken met mijn voedingspatroon van de afgelopen paar dagen alsmede nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 10:46
something..
something.. is offline
Citaat:
Na 5-7 VAZEN ben ik pas een klein beetje aangeschoten. Een VAAS is 0.25L (maar daar gaat makkelijk 0.33L in.

@TS: Alcohol maakt oudere mensen slaperig, maar jonge mensen niet. Het is dus moeilijk voor jou om je grenzen te ontdekken. Jij blijft doordinken, terwijl wij (ouderen) gaan slapen.
jadat was gisteren te merken bij ons
we waren volgens mij meer tegen dronken aan dan aangeschoten
ik stopte er dus maar mee na een aantal biertjes en 2 bacardi cola
beetje drijverig en hoofdpijn maar was gister wel gezellig
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 12:19
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Hier heeft iemand mooi een promillagetabel uiteengezet.
Met 0.2 mag je niet meer autorijden.
Wanneer je je aangeschoten voelt is ook afhankelijk van nachtrust, of je genoeg gegeten hebt, vochthuishouding etc.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Hier heeft iemand mooi een promillagetabel uiteengezet.
Met 0.2 mag je niet meer autorijden.
Wanneer je je aangeschoten voelt is ook afhankelijk van nachtrust, of je genoeg gegeten hebt, vochthuishouding etc.
Waarom gaat de tabel maar tot 10 glazen alcohol? Normaal begint het daar pas gezellig te worden. Nou weet ik niet wat ongeveer mijn promillage zal zijn en of ik mag autorijden (na een bepaalde tijd)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 23:07
jumbobeer
jumbobeer is offline
Ik zelf drink bijna nooit omdat ik denk zou het niet wille mee maken kater alles dus mijn limite is 1/3 glasjes ben ook nog pas 15 en ik stap niet erg veel maar als ik u was doe mijn na maar een is nooit verkeerd drink met maten nooit aleen haha
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 07:23
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
drink met maten nooit aleen haha
Met citaat reageren
Oud 29-03-2016, 20:25
Veyre
Veyre is offline
Je moet gewoon een beetje experimenteren en je eigen grens leren kennen, ikzelf was voor de eerste keer redelijk aangeschoten na een stuk of 6 shotjes Jägermeister (35% vol.) en een aantal biertjes. Was toen ook 13 à 14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2016, 12:16
ektegangster
Avatar van ektegangster
ektegangster is offline
Ik merk al snel effect van een paar glaasjes. Maar om echt dronken te zijn maar nog wel te kunnen fietsen zijn toch wel minimaal 9 glaasjes voor nodig. En ik ben zelfs nog lichter dan jij. Ik zou gewoon van te voren goed eten dat helpt je ook goed om een leuke avond te hebben (doordat je dan minder van de alcohol merkt).

Laatst gewijzigd op 25-04-2016 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 14:09
Partygirlx
Partygirlx is offline
Ik ben 13 een meisej en k had ongeveer 200 ml wodka op (37,5%) was goed aangeschoten hahaha, niet dronken en ook geen kater
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 22:57
Skyle
Skyle is offline
Ik drink ongeveer 1 keer per maand een biertje ._. Ouders zouden flippen als ik echt ga drinken...

Verder zijn sommige mensen eerder dronken dan anderen. Mijn moeder moet echt niet meer dan 2 glazen wijn drinken, ik kan al helemaal niks aan, dus het verschilt nogal per persoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Alcohol gebruik enquete
poedelzzzz
67 20-11-2006 13:03
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.