Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2011, 18:26
stefano12
stefano12 is offline
Hey,

Wie doet hier aan leren in de vakantie?
Even je talen bijspijkeren of de scheikundesommen nog even doornemen bijvoorbeeld.

Stef
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2011, 18:56
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb 15 augustus een herkansing, dus ik moet wel gaan leren
Verder probeer ik ook een beetje mijn Spaans bij te spijkeren (niet voor school).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 15:44
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik ben m'n basiskennis van auditing aan 't opfrissen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 17:08
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ik heb wat extra lees-en luister materiaal voor frans meegenomen. Maar ik moet zeggen dat 't wel erg moeilijk is om eraan te beginnen.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 07:22
stefano12
stefano12 is offline
@lalalalie. Ik herken het helemaal! Ik heb 't dan met engels. Maar ik probeer er elke dag wel iets aan te doen:-).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 21:10
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Vakantie = voor mij gewoon vakantie; ik hoef niet echt iets bij te spijkeren, te oefenen of op te halen. De zomervakantie vind ik eigenlijk ook de enige 'echte' vakantie van het schooljaar, want in de andere vakantie worden de daaropvolgende weken óf volgepropt met huiswerk en normale toetsen, óf er volgt een SE-week, óf er volgt een week vol met praktische opdrachten...

Dus van m'n zomervakantie probeer ik zoveel mogelijk te genieten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 11:11
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
de aantekeningen uit mn schriften typ ik over zodat ik ze kan gebruiken als ik voor mn examen moet gaan leren, verder doe ik niets.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 16:02
apk
apk is offline
Ik ben mezelf statistiek aan het aanleren op www.drstat.net
In september ga ik pedagogiek studeren en tijdens die opleiding krijg je ook (iets) statistiek.
Het is meer dan tien jaar geleden dat ik wiskunde gehad heb (dat was dan ook nog eens in de eerste/tweede klas van vmbo 4.) Om te voorkomen dat ik straks een enorme inhaalslag moet maken, ben ik maar vast begonnen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 21:43
Verwijderd
Ik leer een beetje gitaar spelen, maar voor de rest doe ik echt niks aan leren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 09:54
Verwijderd
Ik leer echt helemaal niks in de vakantie, nou heb ik ook niks om voor te leren. Ik ken trouwen wel mensen die hun boeken voor volgend schooljaar extra vroeg bestellen, zodat ze alvast kunnen leren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 11:54
piraat013
piraat013 is offline
Ik kijk mij boeken globaal laatste week van zomervakantie door maar ik geniet gewoon van mijn vakantie geen gezeik heerlijk
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 17:57
loveforfashion
loveforfashion is offline
Ik wilde ik in de vakantie piano leren spelen, mijn Frans en Duits verbeteren en Nederlandse en Engelse boeken gaan lezen. Verder mezelf voorbereiden met wat basis kennis voor nieuwe vakken die ik volgend jaar krijg. Tot nu toe ben ik nergens aan toe gekomen doordat mijn ouders zo nodig het huis moesten verbouwen en ik meer dan de helft van mijn vakantie daaraan besteed heb. Natuurlijk wilde ik niet heel de vakantie gaan studeren, maar een klein beetje aandacht besteden aan die dingen leek me wel een goed idee. Haha alleen denk ik niet dat ik aan studeren meer toe kom, misschien wel lekker lezen, maar gatver ik zie het nu niet zitten om te gaan leren aangezien ik nog zo weinig van de vakantie over heb.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 11:44
violingirl93
violingirl93 is offline
In de vakantie tussen 5 en 6 vwo heb ik mijn profielwerkstuk gemaakt en een paar boekverslagen voor Nederlands. Was heel fijn dat ik dat toen na de vakantie af had. Nu ben ik klaar met de middelbare en leer ik dagelijks een lijstje (variërend van 18 tot 38) Engelse woordjes, omdat veel van mijn studieboeken in het Engels zijn en ik niet echt het idee heb dat ik daar met mijn huidige woordenschat heel veel van ga begrijpen. Gewoon met wrts, werkt heel goed voor mij en kost ook niet zoveel tijd. Verder lees ik Engelse boeken. Dat is gewoon leuk en natuurlijk ook goed voor mijn Engels.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 15:30
Rainbowcake
Avatar van Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Duits grammatica en wiskunde, lichte vorm van discalculie en ik zuig gewoon in duits.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 08:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Duits grammatica en wiskunde, lichte vorm van discalculie en ik zuig gewoon in duits.
Even snel een offtopicvraag uit interesse: maar hoe merken mensen en/of bepalen ze eigenlijk dat iemand discalculie heeft? Kan het ook niet gewoon zijn dat die gene slecht in rekenen/wiskunde/getallen is of er gewoon geen zin in heeft?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 09:04
Rainbowcake
Avatar van Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Citaat:
Even snel een offtopicvraag uit interesse: maar hoe merken mensen en/of bepalen ze eigenlijk dat iemand discalculie heeft? Kan het ook niet gewoon zijn dat die gene slecht in rekenen/wiskunde/getallen is of er gewoon geen zin in heeft?
Ik heb al vanaf het eerste moment dat ik met getallen te maken kreeg er moeite mee gehad, in groep 8 deed ik werk van groep 5 omdat het anders écht te moeilijk was, als ik rijtjes ga stampen weet ik ze de volgende dag niet meer, theorieën vergeet ik, en daarop hebben ze geloof ik gebaseerd dat ik een lichte vorm heb, omdat ik vlak na het stampen van rijtjes wél alles op kan noemen. Ook heb ik geen inzicht in getallen. Als je bijvoorbeeld aan mij vraagt wat -6 x 5 moet ik er al over nadenken. Daarom heb ik nu ook wiskundeboeken meegekregen om huiswerk te maken, omdat ik anders alle theorieën vergeet.
__________________
- I'm not lazy, I'm on energy saving mode.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:01
Verwijderd
Economie en maatschappijwetenschappen. Want komend jaar krijg ik die vakken voor het eerst sinds de 2e (economie) en voor het eerst in mijn leven (maw). Ik ga namelijk na de havo vwo doen (:
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 08:03
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb al vanaf het eerste moment dat ik met getallen te maken kreeg er moeite mee gehad, in groep 8 deed ik werk van groep 5 omdat het anders écht te moeilijk was, als ik rijtjes ga stampen weet ik ze de volgende dag niet meer, theorieën vergeet ik, en daarop hebben ze geloof ik gebaseerd dat ik een lichte vorm heb, omdat ik vlak na het stampen van rijtjes wél alles op kan noemen. Ook heb ik geen inzicht in getallen. Als je bijvoorbeeld aan mij vraagt wat -6 x 5 moet ik er al over nadenken. Daarom heb ik nu ook wiskundeboeken meegekregen om huiswerk te maken, omdat ik anders alle theorieën vergeet.
Ow, okay, duidelijk.

In ieder geval veel succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2011, 13:55
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ben nu begonnen met wiskunde B te oefenen. Heb er ontzettend veel moeite mee (was overgestapt van wiskunde A, kon ik dus verwachten) maar heb gelukkig vooruitgang geboekt
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 16:54
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Economie en maatschappijwetenschappen. Want komend jaar krijg ik die vakken voor het eerst sinds de 2e (economie) en voor het eerst in mijn leven (maw). Ik ga namelijk na de havo vwo doen (:
Maw is echt heel makkelijk kwestie van stampen economie op Vwo is veel te wiskundig maar dat merk je zelf ik heb vrienden die Vwo doen en soms vergelijk ik mijn boeken van Havo en die van Vwo
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 11:39
Rainbowcake
Avatar van Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Citaat:
Ow, okay, duidelijk.

In ieder geval veel succes
Dankje. Met regelmaat en veel herhaling lukt het me wel om het te redden tot mijn eindexamen.
__________________
- I'm not lazy, I'm on energy saving mode.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:47
lotje95
Avatar van lotje95
lotje95 is offline
Ik heb in de vakantie een klein beetje Wiskunde B gedaan (ik heb A en B (en C&M) , idee van mijn leraar uit de derde, en vorig jaar ging het wel goed, maar nu in de vijfde snap ik er nog geen snars van en de leraar mailt niet terug XD Morgen is mijn eerste les wis B...). Ik had nog het plan om een boekverslag voor Nederlands te maken, omdat de leraar een te weinig had opgegeven en ik nu dus een boekverslag achter loop.. Heb ik niet gedaan XD
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:25
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb in de vakantie een klein beetje Wiskunde B gedaan (ik heb A en B (en C&M) , idee van mijn leraar uit de derde, en vorig jaar ging het wel goed, maar nu in de vijfde snap ik er nog geen snars van en de leraar mailt niet terug XD Morgen is mijn eerste les wis B...). Ik had nog het plan om een boekverslag voor Nederlands te maken, omdat de leraar een te weinig had opgegeven en ik nu dus een boekverslag achter loop.. Heb ik niet gedaan XD
Pff... wiskunde in de vakantie. Moet er (voorlopig) nog even niet aan denken...

Nee, het is zonnig buiten, iedereen is buiten aan het genieten van het weer. En jij denkt in huis na: "wat zal ik doen, in de zon gaan liggen en van het weer en de spelende kindjes buiten gaan genieten of als een slome op mijn bloedhete kamer een oersaai boekverslag maken". Dan is de keuze snel gemaakt, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 16:57
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
ik heb niks gedaan afgelopen weken voor school dus dat wordt flink leren in de vakantie ;P
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 06:35
Verwijderd
Kijk, aankomende vakantie wordt toch met dat butweer, dus ik heb alvast een rekensommetje gemaakt en ik kwam uit dat wel 4 uur nodig heb om álles van Latijn te herhalen. Hmmm....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2011, 08:36
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Mijn (kleine) vakanties vallen altijd voor de Tentamenweken, dus ik zal wel moeten
Maar in de zomervakantie doe ik niks, behalve misschien mijn engels wat opfrissen dmv veel films& series kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans verbeteren in de vakantie
loveforfashion
5 16-06-2011 15:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken leren in vakantie
looneylover
11 19-07-2006 18:01
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie
Vlooienband
0 01-10-2003 14:31
Algemene schoolzaken leren in de vakantie
ireentjuhp
9 16-08-2003 16:11
Algemene schoolzaken In de vakantie leren? Hoe?
alpha
9 03-07-2003 14:23
Algemene schoolzaken pww
DaPimp
19 30-12-2001 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.