Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2015, 17:14
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Hee! Weet iemand hoe duur een jointje ongeveer is? Want ik heb het gevoel dat een gast me heeft afgezet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2015, 17:17
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Bij de coffeeshops in mijn stad zijn de goedkoopste voorgedraaide jointjes € 2,50,- per stuk.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 17:31
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Oke, thnx. Ik had volgensmij voor €4 per stuk jointjes met nauwelijks effect. Nu heb ik 3 sterkere afgesproken voor €15 (Na veel doordringen werd het 15 ipv 20). Is dat erg duur of valt het wel mee? Ik heb geen idee, ik ben een beetje een noob
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 17:36
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Oke, thnx. Ik had volgensmij voor €4 per stuk jointjes met nauwelijks effect. Nu heb ik 3 sterkere afgesproken voor €15 (Na veel doordringen werd het 15 ipv 20). Is dat erg duur of valt het wel mee? Ik heb geen idee, ik ben een beetje een noob
Dat kan ik zo niet zeggen. Dat hangt er heel erg van af wat voor wiet of hasj in zit en hoeveel wiet of hasj in zit.

De ene soort wiet is duurder dan de andere. Sommige soorten betaal je bijvoorbeeld 10 euro per gram voor, als je dan 0,5 gram in elke joint doet en er drie maakt dan is 15 euro voor drie joints niet zo gek nog niet.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 17:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Aan de ene kant is het de vraag of je het duur vindt (in verhouding met de werkelijke waarde), aan de andere kant ook gewoon aan jou de keus of je die €15,- er voor over hebt en kunt missen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 17:45
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Oke, nou in ieder geval waren die voor €4 per stuk niet goed. We hebben er een open gemaakt en we zagen nauwelijks wiet. Iemand die het al vaker had gedaan zei dat het niet normaal was. Hopelijk krijg ik nu wel waar voor mijn geld...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 17:49
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik heb het er wel voor over, maar niet als ze nauwelijks effect hebben. Maarja, hij zou ze sterker maken zei hij, dus ik hoop het maar.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 16:13
Obelise
Obelise is offline
Ik denk dat als je gewoon een echte stoner aanspreekt op school hij je best wat beters kan leveren.

Maar het is gebruikelijk dat je ongeveer 50% meer betaald als je het via-via doet.
je joint zou ongeveer 1/6e wiet moeten zijn. (minimaal)
Anders hebben we het niet meer over een nederlands jointje

3-4 euro voor 1/5e van de joint aan wiet, is een redelijke prijs.

Hoe dan ook, ja je bent behoorlijk afgezet, die joint was ongeveer 1 euro waard, als er echt zo weinig wiet in zat.
En zelfs dan ben ik gul met het bedrag >_>
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 19:32
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik denk dat ik t een beetje verkloot heb bij die gast... We hadden 3 voor €15 afgesproken, maar ineens zei dat het te weinig was en hij wou €20. Hij zei dat hij 1 gram voor €10 koopt. Daarna zei hij dat ik €15 moest geven voor een halve gram over 3 joints of 20 voor een hele gram. Dus toen zei ik: "maar 1 gram is 10€ en shag, flu en tip zijn bij elkaar 1,50 ofzo. Dan kan je toch wel een hele gram doen voor €15?"
Hij ging een beetje zeiken over tijd en moeite en geld enzo dus ik had alles ff berekend en toen zei ik: "rollen kost, weet ik veel, 10 minuten ofzo. Laten we zeggen dat je 12 euro kwijt bent aan de spullen. 3 euro voor de moeite. Das een bedrag van €18 per uur. Verdiende ik dat maar..." Dus hij zei dat 15 voor 1 gram goed was.
Maar toen ik hem vroeg wanneer hij t had zei hij dat zijn ouders hem betrapt hadden. Bullshit, want hij deed er super vaag over. Maar nu negeert hij me. En terwijl ik hem vroeg wanneer hij t had zat hij bij zijn vrienden. Die hebben sws gezegd dat hij t niet moest doen enzo...
Ik vind t echt super kut, want hij en al zijn vrienden (dat zijn er nog al wat) haten me nu. En ik kan ook nergens meer jointjes krijgen en een van die smokers aanspreken durf ik echt niet. Maar dat kan me niet zo veel schelen. K heb er echt geen zin in nu. Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen...

Het is eigenlijk een ander probleem maar ik zet het maar hierbij
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 20:23
Obelise
Obelise is offline
Je moet je natuurlijk ook voorstellen dat hij zich strafbaar als dealer voor minderjarige voordoet, voor zo'n 2-3 euro winst.

Dat is echt dat niet waard

Daarom vind hij het een beetje kut.

en zoals ik al vertelde 50% meer betalen, is heel gebruikelijk.

Als je nog tips nodig hebt, vraag ze maar

zou gewoon soz zeggen, en zeggen dat hij de prijs mag bepalen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 23:14
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ja, dat dacht ik ook al, dat het ook risico's met zich mee brengt. Want hij is ook 14. Maar sowieso, als ik nu nog €20 wil geven kan dat al niet meer. Want hij denkt dat ik het heb doorgeluld aan zijn ouders. Terwijl ik dat helemaal niet heb gedaan. Een vriend van hem noemde mij een bitch, heel zachtjes zodat ik het net kon horen. En nu heeft HIJ tegen ZIJN ouders verteld over mij... En dan zegt hij dat IK het heb verteld! Een docent zei ook tegen mij dat ze gehoord had dat ik drugs dealde. Ik ontkende het natuurlijk en zij zei ook dat het waarschijnlijk een misverstand was. Maar toch raar, dat allebij tegelijk... Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 14:41
Obelise
Obelise is offline
Dit is dus wat je krijgt als je moeilijk doet met illegaal zaakjes...

Ik zou gewoon iedereen die je een dealer of gebruiker noemt, zeggen dat je gewoon eens geïnteresseerd was, en verder geen gebruiker bent, gewoon iemand die het eens wou meemaken.

En verder kan je zeggen dat je wel je wiet deelde, maar niet verkocht.
En dat omdat een vriend je een jointje of 2-3 wou geven, jij hem iets wou geven voor ze moeite.
Dus een bedankje onder vrienden, betaalde je hem voor.

En voor de rest, het lijkt alsof je er niet veel problemen over hebt gekregen/gaat krijgen, dus gewoon niet meer doen

Zoek iemand betrouwbaar die je niet in de rug steekt, en tot die tijd, gewoon zelf een plantje groeien.
Je mag wel al een plantje gaan groeien thuis, en dan hoef je niets te kopen ^^
krijg je nog een stuk meer voor die 20 euro!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2015, 14:45
johan97
johan97 is offline
Sorrie dat ik het zeg, maar je word letterlijk genaaid door die gozer die je die joints verkoopt. Als je er niets van gemerkt hebt dan kunnen het drie dingen zijn: Er zit geen wiet in die joint of er zit veel te weinig in (misschien voor 0,50 cent) of het is van bijzonder slechte kwaliteit.

Bij een dealer kost de goedkoopste wiet ongeveer 3 euro per gram. In een coffeeshop 5 euro per gram. Uit een enkele gram draai je 3 redelijk goede joints. Voorgedraaide joints zijn, in verhouding met de hoeveelheid die erin zit, in een coffeeshop altijd duurder. Circa 2,50 tot 3,50 euro.

Je hebt wiet van 5 euro en zelfs van 13 euro. De prijs is afhankelijk van de sterkte (de hoeveelheid THC die erin zit) en de smaak. De keuze in de verschillende soorten is bijna eindeloos.
Wiet wat binnen gekweekt is onder lampen is altijd duurder dan de buitenwiet.

Laatst gewijzigd op 10-06-2015 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 20:01
Kaas046
Kaas046 is offline
Citaat:
Sorrie dat ik het zeg, maar je word letterlijk genaaid door die gozer die je die joints verkoopt. Als je er niets van gemerkt hebt dan kunnen het drie dingen zijn: Er zit geen wiet in die joint of er zit veel te weinig in (misschien voor 0,50 cent) of het is van bijzonder slechte kwaliteit.

Bij een dealer kost de goedkoopste wiet ongeveer 3 euro per gram. In een coffeeshop 5 euro per gram. Uit een enkele gram draai je 3 redelijk goede joints. Voorgedraaide joints zijn, in verhouding met de hoeveelheid die erin zit, in een coffeeshop altijd duurder. Circa 2,50 tot 3,50 euro.

Je hebt wiet van 5 euro en zelfs van 13 euro. De prijs is afhankelijk van de sterkte (de hoeveelheid THC die erin zit) en de smaak. De keuze in de verschillende soorten is bijna eindeloos.
Wiet wat binnen gekweekt is onder lampen is altijd duurder dan de buitenwiet.
Ik weet niet wat voor een wiet jij haalt maar 3 euro per gram?? dat is wel erg goedkoop mattie. En 5 euro voor 3 joints? Ik woon in de buurt van de cofeeshop en bij ons is dat minstends 9 euro voor een beetje kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2015, 21:58
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Ik heb (nog) geen problemen met docenten gekregen en zal dit waarschijnlijk ook niet krijgen. In een gesprek zei die gozer dat er een kind was dat t tegen zijn/haar ouders heeft verteld en dat die ouders een mailtje hebben gestuurd naar zijn mentor. Hij zei ook dat het kind wiet heeft gekregen van hem, maar ik was de enige... Dus het moest een van mijn vrienden zijn. We waren met zijn vieren en ik en 2 anderen zouden het echt NOOIT doorlullen, dus ik denk te weten wie het was. Ik denk dat dat meisje het aan haar ouders heeft verteld en mij als een soort van tussenpersoontje heeft beschreven. Zo van: iris regelde het met die gozer en deelde het met mij. Ofzo. Die ouders hebben denk ik een mailtje gestuurd naar zijn mentor en daar stond ik ook in als tussenpersoontje ofzo. Een docent zei tegen mij dat ze had gehoord dat ik drugs dealde, maar dat ze er heilig van overtuigd was dat ik dat niet zou doen (goede leerling, geniaal! Kreeg bijna de slappe lach!). Waarschijnlijk heeft die docent die mentor ervan overtuigd dat ik dat nooit zou doen en krijg ik nu geen problemen. Best een vaag verhaal en ik heb het bijna helemaal verzonnen, maar ik kan niet bedenken wat er anders gebeurd zou zijn. Het zou wel echt te grappig zijn als mijn docent die mentor heeft overtuigd! Argg, ik wil zo graag weten wie het heeft doorgeluld. Maar waarschijnlijk kom ik er nooit achter
Niet echt nuttige informatie voor jullie ofzo, maarja.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 00:04
johan97
johan97 is offline
Citaat:
Ik weet niet wat voor een wiet jij haalt maar 3 euro per gram?? dat is wel erg goedkoop mattie. En 5 euro voor 3 joints? Ik woon in de buurt van de cofeeshop en bij ons is dat minstends 9 euro voor een beetje kwaliteit.
5 euro is de goedkoopste in de coffeeshop zoals ik eerder al zei. En het kan wel oplopen tot 13 euro. Ongeveer dezelfde kwaliteit als de 5 euro coffeeshop wiet kost bij een goeie dealer 3 euro. Een goeie dus geen amateur loopjongetje met een beperkt vooraadje. En zo'n dealer heeft wel meer dan alleen softdrugs. Het kan zelfs 2 euro per gram worden maar dan zou je een kilo moeten kopen. En als je het zelf zou kweken heb je het voor nog geen eens een kwartje per gram. Maar ik gebruik en kweek die shit niet meer, ben toch in gaan zien dat men er alleen maar dommer en luier van word.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 00:17
johan97
johan97 is offline
Citaat:
Ik heb (nog) geen problemen met docenten gekregen en zal dit waarschijnlijk ook niet krijgen. In een gesprek zei die gozer dat er een kind was dat t tegen zijn/haar ouders heeft verteld en dat die ouders een mailtje hebben gestuurd naar zijn mentor. Hij zei ook dat het kind wiet heeft gekregen van hem, maar ik was de enige... Dus het moest een van mijn vrienden zijn. We waren met zijn vieren en ik en 2 anderen zouden het echt NOOIT doorlullen, dus ik denk te weten wie het was. Ik denk dat dat meisje het aan haar ouders heeft verteld en mij als een soort van tussenpersoontje heeft beschreven. Zo van: iris regelde het met die gozer en deelde het met mij. Ofzo. Die ouders hebben denk ik een mailtje gestuurd naar zijn mentor en daar stond ik ook in als tussenpersoontje ofzo. Een docent zei tegen mij dat ze had gehoord dat ik drugs dealde, maar dat ze er heilig van overtuigd was dat ik dat niet zou doen (goede leerling, geniaal! Kreeg bijna de slappe lach!). Waarschijnlijk heeft die docent die mentor ervan overtuigd dat ik dat nooit zou doen en krijg ik nu geen problemen. Best een vaag verhaal en ik heb het bijna helemaal verzonnen, maar ik kan niet bedenken wat er anders gebeurd zou zijn. Het zou wel echt te grappig zijn als mijn docent die mentor heeft overtuigd! Argg, ik wil zo graag weten wie het heeft doorgeluld. Maar waarschijnlijk kom ik er nooit achter
Niet echt nuttige informatie voor jullie ofzo, maarja.
Je kan er wel achter komen een kwestie van vissen, uithoren en net doen alsof er niets aan de hand is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Opgelicht ?
eredinek
5 29-04-2016 12:32
Drugs & Alcohol Truffels
m!ke
24 08-05-2009 20:50
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50
Drugs & Alcohol Wiet puur of niet?
C r Y p S
45 31-10-2003 03:19
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.