Oud 12-02-2003, 20:56
heavinly
heavinly is offline
Ik heb nu sinds een poosje dat ik de hele tijd verkouden ben, denk ik dat de ene over is, begint er een nieuwe verkoudheid. Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen? Het is echt supervervelend (plus, het kost veel.. tissues/zakdoeken/neusspray/keelsnoepjes).

(kvond dit niet echt iets voor in het topic "zware verkoudheid")
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen?
Lage weerstand.

Enchinea Force (van Vogel, te koop bij drogist en apotheek) verhoogt je weerstand. Echinea heeft bij mij erg geholpen, vroeger was ik altijd de hele herfst en winter verkouden/ziek en in de lente en zomer vaak ook, maar sinds ik echinea een aantal jaar in de r-maanden heb geslikt is dit veel minder geworden. Zorg er verder voor dat je voldoende en gezond eet, dat je voldoende drinkt en dat je op tijd naar bed gaat ed.

Beterschap.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:29
Ingemar
Ingemar is offline
kben ook continue verkouden, geen idee waar het door komt. En Leo, echinae ga ik nie slikken hoor, dat zijn veels te grote pillen! en dat drankje is vies (ik wil niemand ontmoedigen hoor! )
Kheb ook een aantal allergien, misschien dat dat er wat mee e maken heeft ? Of heb je er geen?
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Ingemar schreef:
kben ook continue verkouden, geen idee waar het door komt.
Jij moet gewoon gezonder eten en op tijd naar bed.

Citaat:
En Leo, echinae ga ik nie slikken hoor, dat zijn veels te grote pillen! en dat drankje is vies (ik wil niemand ontmoedigen hoor! )
Zo groot zijn ze niet. En die druppels proef je amper, je kunt ze ook in sinasappelsap doen of wat je dan ook lekker vindt. Jammer, geen excusen meer.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:35
heavinly
heavinly is offline
Tja, met pillen heb ik ook best wel moeite maar goed, als ik weet dat het aan mn weerstand ligt ben ik al een heel stuk verder, want dan kan ik daar iig wat aan doen. Mn moeder zei namelijk dat het ook aan mn amandelen zou kunnen liggen en ik heb eigenlijk weinig zin om daar naar te laten kijken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:36
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jij moet gewoon gezonder eten en op tijd naar bed.

Ik eet ontzettend gezond, kheb net nog 2 mandarijntjes op en vanmorgen 2 glaasjes sinaasappelsap en brinta en ook nog vitalinea ofzo die yoghurt, gezond he...!
Over op tijd anar bed hebben we het even niet...

Zo groot zijn ze niet. En die druppels proef je amper, je kunt ze ook in sinasappelsap doen of wat je dan ook lekker vindt. Jammer, geen excusen meer.
die druppels mochten tog alleen in water?
Die pillen zijn groter dan die van claritine en die zijn groot genoeg!!
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:46
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ik heb nu sinds een poosje dat ik de hele tijd verkouden ben, denk ik dat de ene over is, begint er een nieuwe verkoudheid. Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen? Het is echt supervervelend (plus, het kost veel.. tissues/zakdoeken/neusspray/keelsnoepjes).

(kvond dit niet echt iets voor in het topic "zware verkoudheid")

Neusspray mag je btw maar 2 weken achter elkaar gebruiken,
daarna werkt hij niet meer en kan juist bij langer gebruik loopneus, verstopte neus veroorzaken! *Staat in mijn bijsluiter*
En misschien even langs de huisarts? Waarschijnlijk is het idd
een lage weerstand, maar ff checken kan geen kwaad denk ik!
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
Tja, met pillen heb ik ook best wel moeite maar goed, als ik weet dat het aan mn weerstand ligt ben ik al een heel stuk verder, want dan kan ik daar iig wat aan doen. Mn moeder zei namelijk dat het ook aan mn amandelen zou kunnen liggen en ik heb eigenlijk weinig zin om daar naar te laten kijken
Het bestaat gelukkig ook in druppels. (En zo verschrikkelijk groot zijn die pillen niet en desnoods neem je ze met een hap vla oid in, kan ook.)

't kan idd aan je amandelen liggen, maar je amandelen beschermen je ook tegen ziektes ed, het heeft niet altijd zin om je amandelen er uit te laten halen. Ik had altijd megagrote amandelen...ik heb ze nog steeds, maar ben wel minder vaak verkouden dan vroeger, gelukkig.

(En Ri: alleen in water...tja, zou kunnen, maar ja, d'r mag zoveel niet. En anders doe je het in een mini laagje water, dat je het in één slok op kunt en dan met je neus dicht en daarachteraan dan meteen een glas sap oid. Werkt ook wel, bij mij iig. (En op tijd naar bed gaan maakt ook echt uit, dus... ))
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:02
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
mjuh als kind van 6 jaar ofzo wask ook altidj dag in dag uti verkouden
toen was het paar jaartjes wat minder... (lees: 3 maanden per jaar NIET verkouden)

nu ben ik al wel weer 3 of 4 jaar achter elkaar verkouden
gebruik elke dag neusspray...

en k ruik veel minder
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:15
Leintje
Leintje is offline
Amandelen beschermen je inderdaad tegen ziektes, maar bij te grote amandelen zijn de amandelen overgevoelig en reageren ze op het geringste waardoor je dus verkouden wordt.. Je kunt die dus in iedere geval even laten checken en verder inderdaad gezond eten op tijd naar bed en gaan en niet achterlijk dun gekleed naar buiten gaan, zoals ik wel es zie. Dan vriest het en dan zijn er van die meisjes van een jaar of 15 en die gaan dan naar buiten met een veeeeeel te korte jas en veeeeel te kort truitje... kijk ZO word je dus ziek! Als je dus gewoon gezond leeft ben je niet zo vaak verkouden, blijft dit wel zo... misschien is het dan een slim om even bij de dokter langs te gaan, die weet er meer vanaf dan wij allemaal bij elkaar.. dussss
__________________
rather vex the world than divert it :P
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:24
OPEC
OPEC is offline
- weke vogeltjes hebben weke bekjes-

Probeer is wat mee buiten te komen, bouw je je weerstand mee op en slaap 's nachts met je venster open...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 21:45
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
kben nu ook al paar keer achter elkaar verkouden geworden begint zwaar irritant te worden kan snachts niet slapen doordat mijn neus vol zit enzo en dan stik ik weer half.
en op het werk moet ik telkens niezen door de tlbuizen zijn erg fel. en slik ook al vitamine pillen maar helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Leintje schreef:
Amandelen beschermen je inderdaad tegen ziektes, maar bij te grote amandelen zijn de amandelen overgevoelig en reageren ze op het geringste waardoor je dus verkouden wordt..
Maar ik denk ook dat ze dat worden omdat er iets in je lichaam je ziek wil maken, ze vangen de eerste 'klappen' op, zeg maar... 'k heb iig wel eens van mensen gehoord die chronisch verkouden waren die hun amandelen lieten verwijderen en vervolgens nog vaker en erger verkoud waren, lijkt me ook niet de bedoeling. Bij mijn zijn ze er ondanks alles in gebleven, ook met de gedachte dat ze bij het ouder worden vaak kleiner worden...maar goed, dat was een keuze van onze doktor(s) en van mij en mijn ouders. Zal per arts verschillen wat ie doet.

Citaat:
Als je dus gewoon gezond leeft ben je niet zo vaak verkouden, blijft dit wel zo... misschien is het dan een slim om even bij de dokter langs te gaan, die weet er meer vanaf dan wij allemaal bij elkaar.. dussss
Ik geloof dat een volwassene per jaar gemiddeld 3 keer verkouden is en een kind gemiddeld 6 keer (is onderzocht)...vind ik best veel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.