Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 21:21
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
heej, ik weet niet zeker of dit bericht hiet hoort maar ik probeer het maar gewoon.

Er word vaak gezegt dat uiterlijk minder belangrijk is dan innerlijk. Bijvoorbeeld dat mensen zeggen: "Uiterlijk is niet belangrijk voor me! het gaat erom wat er in die persoon schuilt" Maar als het puntje bij paaltje komt, zie je toch vaak dat mensen liever op een 'mooi' mens afstappen om een praatje te maken, dan op een 'lelijk' persoon afstappen.
En dan heb ik 't niet alleen over het uiterlijk van iemand die bijv. een grote neus heeft of extreem veel puisten. Maar ik heb het ook over de kledingstijl van iemand, iemand stapt bijvoorbeeld eerder op een kakker af, dan op zo'n 'enge' alto.
Nou vraag ik me af wat jullie hiervan vinden. Gaat het eigenlijk altijd alleen maar om uiterlijk of speelt innerlijk toch een belangrijkere rol? Ik weet wel, dat een eerste indruk belangrijk is. Maar ik denk toch dat uiterlijk niet alleen telt.

Bijv:
Toen ik een vriend van me voor het eerst zag, dacht ik nog:"sjees wat een kakker zeg! en wat een puisten heeft die jongen!"
En nu, is hij één van mijn beste vrienden.

Volgens mij heeft dit ook vaak met vooroordelen te maken, want als je denkt: "alle gothic's zijn depressieve shit" zie ik je ook niet op een gothic afstappen, en verafschuw je ze vaak ook.
Het gaat bijvoorbeeld ook vaak rond dat de zogenoemde 'modekutjes' alleen maar aan mode en aan jongens denken.
Ik voel me vaak vreemd als mijn vriendinnen zeggen: "moet je die zien he! wat een gezicht! en die schoenen dan." Ik denk dan vaak: mijn vrienden zijn ook niet perfect qua uiterlijk en toch geef ik om ze!En natuurlijk denk ik ook wel eens: wat een eikel lijkt me dat, en als ik die persoon dan beter leer kennen is dat helemaal niet zo, en kan ik me niet meer voorstellen dat ík dat ooit dacht.

Heeft iemand dit ook? En wat vind jij belangrijker? Innerlijk of uiterlijk? Wel eerlijk antwoorden, en niet meteen zeggen Innerlijk-want-dan-lijk-ik-zo'n-lief-persoon!

Liefs, Nijn.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2003, 21:31
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Uiterlijk is gewoon het eerste waarmee je geconfronteerd word in een persoon, en dat asocieer je bewust of onbewust met iets, waardoor je vooroordelen krijgt etc.
En zodra je iemand dan spreekt kan het tegenvallen en meevallen.

Voor mij is innnerlijk natuurlijk belangerijker, maar als ik uit ben zal ik eerder iemand aanspreken die mij qua uiterlijk aanspreekt, dan iemand die ik er afgrijselijk uit vind zien.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:54
BBEM
BBEM is offline
ik ga voor het innerlijkt absoluut van personen.
maar heel vaak kun je aan het uiterlijk toch wel een beetje afleiden hoe diegene achter dat vel is.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 00:06
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 11-10-2003 @ 23:33:
Innerlijk en uiterlijk vind ik allebei belangrijk. Je moet verder met iemand z'n innerlijk, maar in bijvoorbeeld een relatie wil ik wel iemand die ik aantrekkelijk vind. Dat betekend niet perse knap, maar als ik iemand niet aantrekkelijk vind heb ik weinig hoop op een relatie.
wat zij zegt
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 11:43
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Soms worden 'lelijke' mensen in mijn ogen mooi, puur doordat ze een mooi innerlijk hebben. Na een tijdje zie je het uiterlijk toch niet meer zo, dan is iemand gewoon ..die iemand. Zegmaar.
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:41
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 11-10-2003 @ 23:33:
Dat betekend niet perse knap, maar als ik iemand niet aantrekkelijk vind heb ik weinig hoop op een relatie.
Zonder een goed innerlijk zit er toch ook geen relatie in, ookal istie nog zo aantrekkelijk?

Ik vind het een samenspel tussen beiden. Je bent vrienden met iemands innerlijk, maar voordat je dat wist ging je toch af op zijn/haar uiterlijk..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:49
Susanne
Susanne is offline
Innerlijk en uiterlijk is beide wel belangrijk in watvoor relatie dan ook. Het is gewoon zo dat je in een discotheek/café eerder op iemand afstapt die er mooi en verzorgt uitziet op een gedrocht. Meestal als je de persoon beter leert kennen en 't innerlijk is klote haak je wel snel af. Innerlijk is voor mij dus wel belangrijk in een relatie, maar uiterlijk in 't begin nog wel meer. Bijvoorbeeld in 't begin van mijn relatie vond ik m'n vriend helemaal perfect qua uiterlijk, nu ik hem langer ken zie ik gewoon veel meer 'minpuntjes', maar daar leer je mee leven omdat ie een mooi innerlijk heeft. Het heft elkaar dus ook op.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 13:47
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
baanbrekend
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:02
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Niet weer...
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 15:22
Verwijderd
op het eerste gezicht is natuurlijk uiterlijk belangrijker.
maar uiteindelijk toch wel innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 18:35
Verwijderd
iedereen zegt wel dat ze niet naar uiterlijk kijken maar das toch nie waar. op het eerste gezicht gaat het toch om uiterlijk je gaat sneller met iemand praten die er wat aardig, leuk vriendelijk weet ik wat uitziet dan iemand die er heeeel 'eng' uitziet en onaardig. daarna gaat het denk ik pas om innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 12-10-2003 @ 12:43:
Soms worden 'lelijke' mensen in mijn ogen mooi, puur doordat ze een mooi innerlijk hebben. Na een tijdje zie je het uiterlijk toch niet meer zo, dan is iemand gewoon ..die iemand. Zegmaar.
Goed gezegd
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 18:55
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Mn ex is nu helemaal gothic, dat vind ik echt vreselijk, maar van binnen is ze heel lief
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:07
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
kweet niet.
Natuurlijk kijk je altijd naar het uiterlijk. Die bij je past.
Als die jongen ongeveer de zelfde soort kledingssmaak heeft ikis de kans ook groter dat je verder nog wat gemeen hebt.
en inderdaad innerlijk is ook belangrijk. Maar daar kijk je pas later na. Tenminste ik wel. Was net als met m'n ex was wl ok en ook wel lief maar sommige dingen ergerde ik me onwijs aan. Dusse dumpen die hap.

maar het is bijden even belangerijk
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:35
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
mn beste vriendin is HEEL erg alternatief, 2 andere vriendinnen lopen heel erg voor op de mode, weer een paar andere vriendinnen skaten en zien er ook zo uit....ik heb eigenlijk ook nog nooit een meisje hier gezien dat qua kledingstijl/muziek een beetje zoals ik is.....

mn vrienden [waar ik t meest mee omga] zijn wel bijna allemaal erg [underground]hiphop/skate....met een paar uitzonderingen....alle jongens waar ik verliefd op ben geweest/exen ook....

maar bij mn vrienden zitten net zo goed lelijke als knappe mensen, dat maakt me niks uit en let ik ook op t eerste gezicht echt niet op....
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 22:12
Deathflower
Deathflower is offline
je uiterlijk bepaalt toch de eerste indruk van iemand, in combinatie van het doen-en-laten / gedrag van die persoon.
en idd zoals al gezegd werd: ik wil toch iemand aantrekkelijk vinden als ik snel een relatie met diegene krijg, het innerlijk telt natuurlijk ook altijd heel zwaar mee, maar het uiterlijk ook wel degelijk...
en als ik diegene niet aantrekkelijk zou vinden zou ik dus niet meteen geïnteresseerd voor een relatie, misschien later, na een tijdje, wel als ik deze persoon beter ken.
__________________
*~*With Pink Sour Plastic Mouth*~*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Borderline schreef op 12-10-2003 @ 16:22:
op het eerste gezicht is natuurlijk uiterlijk belangrijker.
maar uiteindelijk toch wel innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 14:13
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik durf te wedden dat zo ongeveer iedereen die mij voor het eerst ziet, denkt "jee wat een kakker" terwijl als je me beter leert kennen, ik dat helemaal niet blijk te zijn. Ik krijg vaak opmerkingen van vrienden (!) als ik iets zeg als "wat een klootzak is die vent toch zeg" dat ze dan zeggen " jeetje dat had ik van jou niet verwacht" Echt onzin.
Uiterlijk zegt soms helemaal niks. Ja, tuurlijk wel iets maar niet veel. Het innerlijk is veel belangrijker en dan pas zie je wat voor persoon iemand anders is.
Ik heb vrienden die qua uiterlijk ontzettend verschillend zijn, maar qua innerlijk vinden we allemaal hetzelfde. Dus als het om vriendschap gaat maar uiterlijk echt helemaal niks uit.

Bij liefde, dan is het een ander verhaal, dan moet er een samenwerking zijn tussen uiterlijk en innerlijk. Dan hoeft de ander niet ontzettend knap te zijn maar moet het wel je type zijn.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2003, 14:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zo, hoeveel cliché's kan je in 1 topic stoppen, meid?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:54
Allure
alleen lelijke mensen zeggen dat het innerlijk belangrijker is dan het uiterlijk.... Voor mij is het half om half
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:30
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Het gaat niet om innerlijk.. Of uiterlijk..
Het gaat om de uitstraling die een persoon heeft. En hoe jij die uitstraling interpreteert. Als die uitstraling jou aanspreekt, zal je er bijv. in de disco ofzo sneller op af stappen dan iemand anders.
Het gaat, heel stom gezegd, om vibes, een bepaald gevoel wat je over je heen krijgt als je naar iemand kijkt, of als je iemand hoort praten bijvoorbeeld. Nee, dat heeft niets te maken met uiterlijk, maar inderdaad, de uitstraling.

Dames en heren, het punt van mijn post hier is dus dit:
Het draait om de uitstraling.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:51
Verwijderd
tja, lelijke mensen kunnen net zo aardig zijn als mooie mensen, maar

LELIJK IS LELIJK



een lelijk schilderij wordt toch ook nie mooi als je de schilder aardig vindt? je zegt het wel dan dat je t mooi vindt, maar das natuurlijk onzin, net zo als bij lelijke mensen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 16-10-2003 @ 20:51:
tja, lelijke mensen kunnen net zo aardig zijn als mooie mensen, maar

LELIJK IS LELIJK



een lelijk schilderij wordt toch ook nie mooi als je de schilder aardig vindt? je zegt het wel dan dat je t mooi vindt, maar das natuurlijk onzin, net zo als bij lelijke mensen
owja, en Allure is een dieptrieste iconjatter!

Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:15
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 16-10-2003 @ 20:51:
tja, lelijke mensen kunnen net zo aardig zijn als mooie mensen, maar

LELIJK IS LELIJK



een lelijk schilderij wordt toch ook nie mooi als je de schilder aardig vindt? je zegt het wel dan dat je t mooi vindt, maar das natuurlijk onzin, net zo als bij lelijke mensen
Inderdaad.. Al zou een meisje enorm lief zijn maar oerlelijk, en een snor en een baard hebben dan zou ik net zo goed afknappen als op een knappe BrEeZahbitch. Da's net zo erg.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 02:25
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Ik heb een gemiddeld of misschien wel knap uiterlijk, teminste als ik me vergelijk wat er loopt met de leuke meisjes.
Je ziet van die ongelooflijke kneusen zowel innerlijk als uiterlijk zijn ze verschikkelijk en nog hebben ze een meid die er leuk uit ziet.
Maarja dat zijn waarschijnlijk wel de breezersletjes, zelfs die gaan voor het innerlijk.
Nouja een vaste relatie gaat veel meer om het innerlijk, een korte trouwens ook denk ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 02:26
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 16-10-2003 @ 20:51:
tja, lelijke mensen kunnen net zo aardig zijn als mooie mensen, maar

LELIJK IS LELIJK



een lelijk schilderij wordt toch ook nie mooi als je de schilder aardig vindt? je zegt het wel dan dat je t mooi vindt, maar das natuurlijk onzin, net zo als bij lelijke mensen
helemaal mee eens, mensen die zeggen dat het alleen om het innerlijk gaat, zijn eigelijk gewoon bi!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:59
Verwijderd
Mja, tuurlijk kijk je eerst naar het uiterlijk..logisch.
Behalve natuurlijk als je een internetrelatie begint of zo.

Ik val op de stijl en ook uitstraling zoals hier reeds werd vernoemd. Iemand die er interessant uitziet en niet te oppervlakkig. Als ik dan met zo iemand gesproken heb en hem/haar beter leer kennen, dan kan ik pas bepalen of ik hem graag heb of niet.

Ik ga dus ook niet zo vlug geneigd zijn om op lelijke mensen af te stappen (maar dan echt héél lelijk).
MAAR!! aan de andere kant, ik walg nogal van die mooie prentjes, je weet wel, zo'n gladde huid, perfect kapsel, gladgestreken kledij...te perfect...bwuh.

Ik interesseer me eerder in het imperfecte.

Kortom, 't is de stijl (kledij) en de uitstraling die me het eerst aantrekt en na verloop van tijd kijken of het klikt, of ik op dezelfde golflengte zit.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:07
Verwijderd
Ik had hier laatst ook een discussie over met een vriend van me...
Als je iemand voor het eerst ziet, kijk je toch echt eerst naar uiterlijk. Je bent volgens mij niet geneigd om op hele lelijke mensen af te stappen, maar eerder op knappere. Maar té perfect is ook weer niet goed. Over het innerlijk van die persoon weet je dan eigenlijk nog niks. Dan ga je toch echt op uiterlijk af.
Zelf zei ik altijd dat het innerlijk belangrijker was. Ik ben geen persoon die snel zegt van mensen dat ze lelijk zijn (misschien ook wel omdat ik zelf niet al te perfect ben...). Maar uiterlijk is voor mij toch wel belangrijk. Het klinkt gemeen, maar misschien zelfs belangrijker dan innerlijk. Dat heeft ook met de uitstraling te maken van iemand. Iemand met een bepaalde uitstraling die me aantrekt hoeft niet Mr. Universe te zijn.
Maar innerlijk is toch iets wat me erg aantrekt. Het karakter en de eigenschappen van iemand moeten me wel aanspreken. Ik moet wel in staat zijn een fatsoenlijk gesprek met iemand te houden. Dat bereik je niet met uiterlijk alleen.
Conclusie: de combinatie vind ik het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:15
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
het is zo. Ik vin innelijk belangrijker dan uiterlijk. Maar als je een lelijk iemand ziet ga je er toch nie bij zitte omdat je nie weet of het een innelijk goed persoon is. Bij een mooi iemad zie je gelijk die is mooi. Dus je moet meer stappen ondernemen bij een lelijk iemand dan bij een mooi iemand.



En zo is ut en nie anders!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:21
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 16-10-2003 @ 20:51:
tja, lelijke mensen kunnen net zo aardig zijn als mooie mensen, maar

LELIJK IS LELIJK



een lelijk schilderij wordt toch ook nie mooi als je de schilder aardig vindt? je zegt het wel dan dat je t mooi vindt, maar das natuurlijk onzin, net zo als bij lelijke mensen
Ik ken een lelijke jongen die altijd wel veel lekkere meisjes heeft, en het is nog een enorme sukkel ook nog.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:41
sorry
sorry is offline
en er zijn ook nog mensen die kijken naar de portemonnee
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:08
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
dat verscheelt natuurlijk. want, als ik iemand op straat zie die ik mooi vind, of met uitgaan, denk ik of zeg ik wel dat hij/zij mooi is, maar ik stap niet op die persoon af. dat doe ik nooit.

pas als ik iemand leer kennen en zie hoe de persoon praat beweegt, houding, humor, bla ga zo maar verder is het veel interessanter.

Citaat:
Soms worden 'lelijke' mensen in mijn ogen mooi, puur doordat ze een mooi innerlijk hebben. Na een tijdje zie je het uiterlijk toch niet meer zo, dan is iemand gewoon ..die iemand. Zegmaar.
ook helemaal waar

daarom valt het meestal ook gewoon niet meteen op als iemand die je al een tijdje kent naar de kapper geweest is ofzo.
vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:30
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
sorry schreef op 19-10-2003 @ 16:41:
en er zijn ook nog mensen die kijken naar de portemonnee
Moeten ze niet bij mij aankomen ik ben altijd blut!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Innerlijk/Uiterlijk?
AndriesGoesLife
42 23-07-2010 22:49
Liefde & Relatie droomprins/prinses
Frankrijk
96 18-10-2006 07:47
Liefde & Relatie Uiterlijk of innerlijk belangrijk?
TranceGirl
69 11-01-2004 18:57
Liefde & Relatie verhouding innerlijk - uiterlijk
Blisss
49 16-11-2002 12:00
Lifestyle Eerste indruk: handen
michieldewit
34 29-10-2002 00:11
Liefde & Relatie Afknapper of juist niet?
Synonym
10 10-07-2002 22:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.