Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 18:36
Verwijderd
Ik had met een vriendin een gesprek over open relaties en ik ben benieuwd wat jullie bijvoorbeeld verstaan onder een open relatie.
Hebben jullie zelf een open relatie of zou je dat willen? En waarom dan wel of niet?

Als je een open relatie hebt of zou hebben, is er/zou er (denk je) dan nog een soort drempel zijn om echt buiten je relatie te experimenteren of is er geen drempel en zoen of seks heel gemakkelijk 'zomaar' met iemand buiten je relatie?
Zou je het je partner vertellen of niet?

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 18:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2005, 18:41
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik ben geloof ik niet zo'n fan van open relaties. Bij een relatie moet je gewoon helemaal voor elkaar gaan.. En als je dan nog behoefte hebt aan lichamelijk contact (zoenen/sex) met anderen moet je niet aan een relatie beginnen..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-05-2005 @ 19:36 :
Ik had met een vriendin een gesprek over open relaties en ik ben benieuwd wat jullie bijvoorbeeld verstaan onder een open relatie.
Hebben jullie zelf een open relatie of zou je dat willen? En waarom dan wel of niet?

Als je een open relatie hebt of zou hebben, is er/zou er (denk je) dan nog een soort drempel zijn om echt buiten je relatie te experimenteren of is er geen drempel en zoen of seks heel gemakkelijk 'zomaar' met iemand buiten je relatie?
Ik heb er geen. Ik wil er geen. Ik ben niet jaloers maar wel onzeker. Lijkt me duidelijk genoeg. Bovendien vind ik dat er bepaalde dingen speciaal moeten zijn in een relatie.. en een deel van die dingen vallen dan opeens af.

Geen idee. Ik denk dat het opeens een stuk makkelijker wordt. En ik vind dat dus geen voordeel.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Uniq86 schreef op 02-05-2005 @ 18:41 :
Ik ben geloof ik niet zo'n fan van open relaties. Bij een relatie moet je gewoon helemaal voor elkaar gaan.. En als je dan nog behoefte hebt aan lichamelijk contact (zoenen/sex) met anderen moet je niet aan een relatie beginnen..
precies wat ik wou zeggen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:45
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Ik heb al zo'n 3 keer een open relatie gehad waarin wij ook vrij waren om met anderen te zoenen of sex te hebben. Maar 1 jongen wilde alleen sex als hij erbij mocht zijn, dus een trio.

Het fijne vond ik dat je de vrijheid heb, je nog niet totaal gebonden bent en ik hield in die tijd enorm van uitgaan met alle plezier daarbij

Als je er achter staat heb ik niks op tegen, behalve als een van de twee ineens sterkere gevoelens gaat krijgen, dan houd het voor mij al snel op.

Nu ben ik niet meer zo voor die open relaties, want ik kan niet zeggen dat er in die tijd totaal geen jaloezie was, want dat was er wel degelijk...

uhm afijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:47
Verwijderd
Laat ik zelf ook maar reageren :

Ik heb geen relatie, maar ik zou ook geen open relatie willen. Daarvoor ben ik toch te jaloers en heb ik echt zoiets van 'hij hoort bij mij (en stiekem een beetje van 'hij is van mij') en wil ik hem niet delen met iemand anders.
Dat wat wij dan hebben en delen is iets van ons beiden en ik zou niet graag willen dat een ander daar in meedeelt zeg maar. Afblijven

Maar als ik het wel zou willen/hebben zou er denk ik toch een soort drempel zijn voordat ik met een ander zou zoenen en al helemaal met seks. Nogmaals, ik kan me helemaal niet voorstellen dat ik dat met een ander zou doen ofzo, maar toch
Maar toch is er dus denk ik een drempel, want je hebt zeg maar ook die loyaliteit etc etc naar die ander toe.
Ik weet ook niet of ik dat zou zeggen aan die ander en of je dat zou 'moeten' zeggen. Of die ander dat wel wil weten

Ik denk ook dat het heel moeilijk is om alleen maar lustgevoelens te hebben. Ik weet niet of dat helemaal mogelijk is. En wat als de gevoelens dan groeien ofzo? Nee, lijkt me niets.

Maar men moet dus vooral doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Voor mij zal het iig niet werken (denk ik )

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:51
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Ik ben niet tegen een open relatie. Ten eerste moet iedereen lekker doen wat diegene zelf wil. En ik geloof er in dat je lust en liefde apart kunt houden.
Veel mensen denken dat als je een open relatie hebt je relatie eraan onderdoor zal gaan, of dat je tekort komt in je relatie, en het dus zoekt buiten je relatie. Maar dat hoeft helemaal niet.
Het kan zijn door pure nieuwsgierigheid. Net als mensen die samen naar een parenclub gaan oid.

Ik vind wel dat je het goed moet bespreken met elkaar, en weten waar iemands grens ligt. Zo denk ik erover.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:58
Verwijderd
Bij 'open relatie' denk ik ten eerste aan gewoon een simpele relatie waar er naast met elkaar, ook met andere gegaan wordt. 'T is ook maar of je met elkaar afspreekt of alle uitjes worden gemeld, ligt aan je 'regeltjes'. Iig een soort relatie waar maar weinig mensen tegen kunnen.

Ik iig niet, ben ik veel te jaloers voor en ik zie dat niet als relatie. Mijn is mijn, en anders is het gewoon 'een vriend die ik toevallig ook neuk'.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 21:57
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Bij een open relatie denk ik aan een relatie waarbij je naast je "vriend" ook nog met andere mag zoenen/ naar bed mee mag gaan. Gezien die definitie ervan, zou ik nooit aan een open relatie beginnen. Ik neem genoegen aan 1
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 21:58
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Onder een open relatie versta ik dat je psychisch monogaam bent, maar op lichamelijk gebied geen verantwoording hebt. Je mag dus zoenen en neuken met wie je wil. Ik hou niet van dergelijke open relaties.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 22:48
Verwijderd
Ik heb zelf een open relatie gehad, maar ik heb haar gedumpt omdat ik me te veel aan haar ging ergeren. Ze was te dom.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 23:48 :
Ik heb zelf een open relatie gehad, maar ik heb haar gedumpt omdat ik me te veel aan haar ging ergeren. Ze was te dom.
Wie is de 'haar'?


(lastig he zo, met die open relaties dan verward je haren )

Hoe flauw
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-05-2005 @ 23:59 :
Wie is de 'haar'?


(lastig he zo, met die open relaties dan verward je haren )

Hoe flauw
Eh?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 23:16
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 23:48 :
Ik heb zelf een open relatie gehad, maar ik heb haar gedumpt omdat ik me te veel aan haar ging ergeren. Ze was te dom.
Oh romantisch, echte ware liefde.. Mephostophilis wie had nou zo'n casanova achter jou gezocht.

Maargoed ik ga mee met de 1 reactie in dit topic, ik vind het 100% niks
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-05-2005 @ 00:05 :
Eh?
Wie heb je gedumpt omdat je je aan haar ging ergeren? Je vriendin of je scharrel?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 23:40
Verwijderd
Ik hou teveel van mijzelf om een open relatie toe te laten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 03:06
DVQ
DVQ is offline
ik zou het opzich wel eens willen, maar denk dat het op den duur toch op niets zal uitdraaien aangezien ik snel jaloers ben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 03:20
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
ik ben apathisch qua jaloezie dus open relatie vind ik geweldig
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2005, 06:39
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik weet niet of ik het zou willen

In mijn langste relatie had ik nooit echt de behoefte om het met andere mannen te vrijen. Ik had wel na 3 jaar meer behoefte aan seks dan dat er aanwezig was, en het was soms best wel moeilijk om niet op verleidingen in te gaan.

Maar om nu te zeggen dat ik mijn volgende relatie ene open relatie wil maken...nee. Daarvoor heb je scharrels, dat is minder kopzorgen.

Ik heb trouwens wel een tijdje omgang gehad met ene man die al een vriendin had. Ik wasniet echt jaloers, maar dat hele stiekeme gedoe is niet goed voor je geduld. Ik wil gewoon aandacht wanneer het MIJ uitkomt, en niet wanneer zijn vriendin hem even niet claimt. Ik vind dat ik meer waard ben dan dat.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 08:56
Verwijderd
In mijn ogen is een open relatie zoiets als meerdere partners hebben, maar er is maar één van die partners die de titel heeft ofzo. Waar je net dat (beetje meer) gevoel voor hebt.

Het zou absoluut niet mijn soort relatie zijn. Mijn vriend moet maar genoeg aan mij hebben hoor. In zoverre iemand van een ander kan zijn, is mijn vriend van mij, en ik zit dus echt niet te wachten op een relatie waarin ik hem zou moeten delen. Ik moet zeggen dat ik er totaal geen behoefte aan heb. De gedachte dat ik mijn hele leven alleen nog maar bij hem zou zijn beangstigd mij ook totaal niet, heb geen behoefte aan experimenteren. Bovendien, denk dat ik mezelf heel erg zou moeten inhouden om de ander niet af te maken

Ik denk dat ik me ook helemaal niet speciaal zou voelen voor hem, want wie weet wat hij die middag nog gedaan heeft.... Ik zou denk ik ook bang zijn voor mijn gezondheid ivm soa's. Scheurt zo'n condoom weer, heb je dat gedonder.

Fijn voor je als je je wel prettig voelt in een open relatie, maar het is niets voor mij
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Open relatie=je hebt een relatie, met alles dr op en dr aan, alleen neuk/zoen je af en toe ook met anderen en dat mag ook.

Volgens mij kan dit prima werken.
Volgens mij kan dit voor mij absoluut niet prima werken.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:07
fractuur
fractuur is offline
Van mij mogen anderen vooral alles doen wat ze leuk vinden, dus ook parenclubs, open relaties ed, het is alleen niets voor mij. Ik ben niet jaloers aangelegd ofzo, maar met een vriend deel je dingen die ik niet met anderen wil delen. Maar das mijn instelling, genoeg mensen die er anders over denken, en van mij mogen ze.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ben veel te jaloers voor een open relatie.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Uniq86 schreef op 02-05-2005 @ 19:41 :
Ik ben geloof ik niet zo'n fan van open relaties. Bij een relatie moet je gewoon helemaal voor elkaar gaan.. En als je dan nog behoefte hebt aan lichamelijk contact (zoenen/sex) met anderen moet je niet aan een relatie beginnen..
I'm with her.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:52
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
n open relatie zou voor mij niks zijn, ben ik te jaloers voor
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 11:06
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz, aan de ene kant zou een open relatie wel wat voor mij zijn want ik ben absoluut niet zon jaloersig-type. en ik vind ook idd wel dat je liefde&lust gescheiden kan houden, (als je bv met een jongen zoent in n discotheek ofzo, is dat vaak om de "lust" want je spreekt m nooit weer en who cares)

maar aan de andere kant, als je een relatie met elkaar hebt vind ik ook dat je ook écht voor elkaar moet gaan, hmzz, moeilijk
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 11:17
Verwijderd
Technisch gezien vind ik het een goed idee, maar ik ben er een beetje te jaloers voor. Het vriendje trouwens ook.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
grl schreef op 02-05-2005 @ 19:42 :
Ik heb er geen. Ik wil er geen. Ik ben niet jaloers maar wel onzeker. Lijkt me duidelijk genoeg. Bovendien vind ik dat er bepaalde dingen speciaal moeten zijn in een relatie.. en een deel van die dingen vallen dan opeens af.

Geen idee. Ik denk dat het opeens een stuk makkelijker wordt. En ik vind dat dus geen voordeel.
Ik ben het compleet met grl eens.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:08
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Zwaar tegen open relaties.

Ik hoor bij haar en zij hoort bij mij, en niemand anders!
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:00
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik geloof niet in open relaties. In ieder geval niet op deze leeftijd.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:33
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb totaal geen behoefte aan een open relatie als ik verliefd ben. Dan wil ik hem met niemand anders delen, maar dan zou ik ook niemand anders leuk genoeg vinden om mee te zoenen.
Als je niet echt verliefd bent, en gewoon wat aanrommelt met een persoon, en je zoent ondertussen ook nog met anderen wanneer je uitgaat, dan noem ik dat geen open relatie. Dan kun je helemaal niet spreken van een relatie. Dat is gewoon aanrotzooien
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:13
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
vrije liefde


nee, niet mijn ding
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:41
Verwijderd
Ik doe niet aan open relaties, maar ik vind dat mensen dat wel voor zichzelf moeten bepalen. Als mensen niet trouw kunnen zijn aan elkaar lijkt het me handiger om dat in de vorm van een open relatie te doen, dan om stiekem vreemd te gaan. Dat is wel zo duidelijk tegenover elkaar.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:46
Verwijderd
Lijkt me helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Uniq86 schreef op 02-05-2005 @ 19:41 :
Ik ben geloof ik niet zo'n fan van open relaties. Bij een relatie moet je gewoon helemaal voor elkaar gaan.. En als je dan nog behoefte hebt aan lichamelijk contact (zoenen/sex) met anderen moet je niet aan een relatie beginnen..
Dat vind ik ook. Ik kan er echt niet tegen als mijn vriend met andere meiden dingen zou 'doen'. Gruwel al bij de gedachte.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Niet voor mij weggelegd. Ik wil mijn vriend gewoonweg niet graag met iemand anders 'delen', en daarnaast heb ik zelf momenteel geen behoefte aan andere jongens. Heb meer dan genoeg aan hem, en dat wil ik graag zo houden.

Overigens heb ik niets tegen open relaties. Ook kunnen ze in mijn ogen prima functioneren, wat niet wil zeggen dat ik er zelf ooit graag één zou willen. Dank u zeer
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit open relatie
Mikado
57 14-01-2008 17:38
Liefde & Relatie Een open relatie.
Verwijderd
46 04-06-2007 15:47
Liefde & Relatie zou je een relatie beginnen met...
Shitonya
360 06-10-2005 21:42
Liefde & Relatie open relatie
Woudschim
106 24-06-2005 21:10
Liefde & Relatie Wat voor relatie heb jij?
suzieQ
62 20-12-2004 19:19
Liefde & Relatie een open relatie
Verwijderd
39 08-01-2004 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.