Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2013, 18:17
Anna6
Anna6 is offline
Gefeliciteerd!!!
Ik heb mijn aanmeldingen voor AUC en UCU precies een week geleden gesubmit. Ik wil zo graag naar AUC!

Citaat:
Wie van jullie hebben er allemaal met de early-bird deadline meegedaan? Ik zelf namelijk niet, maar berichten van mensen die al aangenomen zijn maken me wel wat zenuwachtiger. Straks zijn alle plaatsen al op voor ze aan mij toe komen, haha. Ik hoop dat dat wel mee zal vallen.
Dit gevoel heb ik ook een beetje. Alsof al heel veel mensen een interview hebben gehad.
Ik las net wel op de website van AUC dat ze de application deadline hebben opgeschoven naar 1 April dus dat is gunstig.
Advertentie
Oud 05-02-2013, 18:35
x_Pien
x_Pien is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Wie van jullie hebben er allemaal met de early-bird deadline meegedaan? Ik zelf namelijk niet, maar berichten van mensen die al aangenomen zijn maken me wel wat zenuwachtiger. Straks zijn alle plaatsen al op voor ze aan mij toe komen, haha. Ik hoop dat dat wel mee zal vallen.
Hmm ik heb meegedaan, maar ik heb nog niks gehoord. Zijn er al mensen die iets van UCU gehoord hebben dan?
Oud 06-02-2013, 11:56
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik heb me bij UCU en AUC aangemeld, geen van beide voor de early bird deadline. Eerder net op tijd. Toevallig vanochtend een mailtje gekregen dat die van AUC in behandeling is genomen, van UCU nog niks.

Oh dat idee van wie het eerst komt, 't eerst maalt heb ik ook gekregen, maar ja aan het begin was er gewoon minder concurrentie en meer tijd dan nu. Ik zou ook niet wachten met mensen interviewen en aannemen tot de deadline als ik de admissions office was. Komt wel goed volgens mij, als je een plekje verdient, krijg je die wel.

Laatst gewijzigd op 06-02-2013 om 12:04.
Oud 06-02-2013, 12:26
Vera1995
Vera1995 is offline
Heey iedereen,
ik was early bird bij UCU en heb dus mijn interview al gehad. Momenteel zit ik in spanning te wachten om te horen of ik wel of niet aangenomen ben, die drie weekjes are killing me, haha . In ieder geval, om even te reageren op de vraag hiervoor, de vrouw die mij interviewde zei dat ze met de early bird ongeveer een derde (250 van de 750) verwachte aanmeldingen binnen hebben gekregen. Hier houden ze ook rekening mee met het toelaten van mensen. En volgens mij zijn er altijd nog de wachtlijsten waar ze mensen op zetten als ze niet helemaal zeker zijn. Verder niets om je zorgen over te maken dus!
Groetjes Vera
Oud 06-02-2013, 14:08
Verwijderd
Ik was ook bij de early bird deadline, bij amsterdam en utrecht. Nog steeeeds niks gehoord, utrecht is nu 4 weken geleden, amsterdam 3 weken..

Maar idd, wat Diamera zegt, als je een plekje verdient, krijg je die wel!
Oud 06-02-2013, 16:39
Joca
Joca is offline
Hoi! Ik ben een van die mensen die het topic al heel lang volgen en eens besluiten om zelf een account aan te maken Ik heb twee weken geleden mijn applications ingestuurd voor AUC en LUC. Vandaag mail van AUC gekregen om volgende week woensdag langs te komen voor een interview. Dat is veel sneller dan ik eigenlijk had verwacht. Een klasgenoot had al voor de early bird deadline gesubmit (1 december was die toch?) en die had begin januari bericht en het interview zelf had hij vorige week.

Dus of er nou een systeem achter zit, of gewoon vet geluk. Nou ja, het is wel tof ^^
Oud 06-02-2013, 19:55
Cods
Cods is offline
Blijkbaar ben ik niet de enige die deze topic al een tijdje volgt.
Ik ben afgelopen dinsdag op gesprek geweest bij LUC. Ging best goed, maar het wachten duur me nu al te lang.
Maar ik vroeg me af waarom bijna niemand naar LUC gaat
Oud 06-02-2013, 20:25
JJEmmers
JJEmmers is offline
Ook ik volg dit topic al enige tijd met veel belangstelling.
Ik heb me aangemeld op zowel UCU en LUC waarbij mijn voorkeur bij die laatste ligt.
Het is dan ook leuk om te horen dat er meer mensen op dit topic zich daar hebben aangemeld.
In Utrecht heb ik mijn gesprek al achter de rug, dat ging naar mijn gevoel wel goed.
Degene die het interview afnam zou mij aanbevelen bij de Dean dus dat is zeker positief.
Op 20 februari heb ik mijn gesprek bij LUC, hier kijk ik erg naar uit.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Oud 06-02-2013, 22:47
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ha leuk, nog meer applicants . Ik heb me niet bij LUC aangemeld omdat ik de open dag niet kon bezoeken, en ik wil me niet aanmelden zonder gezien te hebben waar ik dan terechtkom. En LUC heeft geen campus of wel?

Sowieso heb ik LUC niet echt grondig bestudeerd, ik weet alleen dat het bestaat... de universiteit van Leiden trekt me niet zo. Misschien ga ik nog wel kijken bij LUC, voor de lol. Wat trekt jullie daar zo?
Oud 07-02-2013, 14:56
aljasleen
aljasleen is offline
Nu het bevestigingsbrief mailtje dat alles goed is aangekomen en dat ze er naar kijken van zowel AUC als UCU gehad, ik moest voor Utrecht alleen nog wel mijn cijferlijst met logo van de school mailen, want dat moest er per se op. Dus nu zien we het wel wanneer ik een uitnodiging voor een gesprek krijg. Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen dat mailtje en de daadwerkelijke uitnodiging?
Oud 08-02-2013, 13:10
Verwijderd
Bij mij zat er geloof ik iets minder dan een maand tussen, want ik had mijn interview al vrij vroeg. Tussen het interview en de toelating zat echter relatief lang, want ik kreeg de toelating geloof ik in april of zo. (Ik ben niet helemaal meer zeker van de precieze data.) En dit hele verhaaltje geldt trouwens voor UCU.
Oud 08-02-2013, 18:47
hildevdschans
hildevdschans is offline
Bij mij zat er bij Amsterdam en Maastricht slechts twee weken tussen. Bij UCU heeft het langer geduurd.
Ik heb vandaag weer goed nieuws gekregen, ik ben ook aangenomen op AUC! Ben heel erg blij om dat te horen, maar mijn eerste keus blijft nog steeds UCU. Daar ben ik gister op gesprek geweest, ik heb gesproken met de decaan zelf. Echt een ontzettend aardige man! Ik heb een heel goed gevoel over het gesprek, nu nog wachten tot 1 maart.....
Nog niemand anders goed nieuws gekregen?
Oud 08-02-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Bij mij zat er bij Amsterdam en Maastricht slechts twee weken tussen. Bij UCU heeft het langer geduurd.
Ik heb vandaag weer goed nieuws gekregen, ik ben ook aangenomen op AUC! Ben heel erg blij om dat te horen, maar mijn eerste keus blijft nog steeds UCU. Daar ben ik gister op gesprek geweest, ik heb gesproken met de decaan zelf. Echt een ontzettend aardige man! Ik heb een heel goed gevoel over het gesprek, nu nog wachten tot 1 maart.....
Nog niemand anders goed nieuws gekregen?
Wow, gefeliciteerd! Wat goed! Hoe kreeg je het te horen, by post of by email? Ik wacht nog steeds in spanning, maar nu ik hoor dat jij al aangenomen bent, wordt het wel spannender..
Oud 08-02-2013, 20:03
Anna6
Anna6 is offline
Citaat:
Bij mij zat er bij Amsterdam en Maastricht slechts twee weken tussen. Bij UCU heeft het langer geduurd.
Ik heb vandaag weer goed nieuws gekregen, ik ben ook aangenomen op AUC! Ben heel erg blij om dat te horen, maar mijn eerste keus blijft nog steeds UCU. Daar ben ik gister op gesprek geweest, ik heb gesproken met de decaan zelf. Echt een ontzettend aardige man! Ik heb een heel goed gevoel over het gesprek, nu nog wachten tot 1 maart.....
Nog niemand anders goed nieuws gekregen?
Super, gefeliciteerd!! Waarom is UCU je eerste keus?

Ik heb een week geleden een mailtje gekregen van AUC dat ze m'n aanmelding ontvangen hebben ("your application is now being processed"). Van Utrecht heb ik nog niks gehoord. Ik heb 2,5 week geleden voor allebei m'n application ingestuurd.
Oud 09-02-2013, 11:30
hildevdschans
hildevdschans is offline
Citaat:
Wow, gefeliciteerd! Wat goed! Hoe kreeg je het te horen, by post of by email? Ik wacht nog steeds in spanning, maar nu ik hoor dat jij al aangenomen bent, wordt het wel spannender..
Ik heb inderdaad nieuws gekregen via e-mail! Komt wel goed, niet te veel zorgen over maken.
Oud 09-02-2013, 11:31
hildevdschans
hildevdschans is offline
Citaat:
Super, gefeliciteerd!! Waarom is UCU je eerste keus?
.
Ik weet niet, op de een of andere manier dacht ik toen ik daar rondliep echt meteen van ja dit is het haha. Bovendien is de campus daar echt super en ik ben helemaal fan van Utrecht als stad zelf!
Oud 09-02-2013, 13:12
Rampii_95
Rampii_95 is offline
Lastig, lastig. Me 2 weken geleden voor Amsterdam en Utrecht aangemeld, maar 'k weet niet of ik wel naar zoiets heen moet. Heb nl. geen idee hoe men is op zo'n campus en of het wel goed is me aan zoiets vast te leggen. Open dag Utrecht heb ik gemist, dus daar kan ik helemaal niks over zeggen. Maarja, wat ik in A'dam heb opgestoken klonk wel oké dus we zien het allemaal wel! Eerst maar eens dat interview, kom maar op!
Oud 09-02-2013, 13:14
Verwijderd
Probeer eens een meeloopdag in Utrecht, je krijgt dan echt een idee hoe het er op de campus aan toe gaat.
Oud 09-02-2013, 16:06
Cods
Cods is offline
Citaat:
Ha leuk, nog meer applicants . Ik heb me niet bij LUC aangemeld omdat ik de open dag niet kon bezoeken, en ik wil me niet aanmelden zonder gezien te hebben waar ik dan terechtkom. En LUC heeft geen campus of wel?

Sowieso heb ik LUC niet echt grondig bestudeerd, ik weet alleen dat het bestaat... de universiteit van Leiden trekt me niet zo. Misschien ga ik nog wel kijken bij LUC, voor de lol. Wat trekt jullie daar zo?
LUC, heet Liberal Arts&sciences: Global Challenges, en legt dus heel erg veel nadruk op het buitenland en de politiek. De main themes zijn peace, justice and sustainability. Ik ben niet naar andere UC's geweest dus echt vergelijken kan ik niet
Oud 09-02-2013, 18:23
JJEmmers
JJEmmers is offline
Verder is een van de speerpunten van het LUC dat je er in het kader van 'Global Challenges' alle officiële talen van de VN (naast Engels ook nog Arabisch,Russisch,Mandarijn,Frans en Spaans) kunt leren.

Hoewel het LUC geen echte campus heeft zoals je die in Amsterdam en Utrecht wel hebt, is men momenteel bezig met het bouwen van een nieuw gebouw in de buurt van Den Haag CS.
Dit zal zowel de plaats zijn waar de lessen gegeven worden als de plaats waar de studenten zullen gaan wonen. Op die manier heb je toch een soort van campusgevoel.
Oud 09-02-2013, 20:16
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
... ik ben echt een sukkel. Die variëteit aan talen, wauw, en verder is het alsof jullie uit mijn motivatie citeren... Ik heb er niet eens naar gekeken, vanwege het ontbreken van de campus die ze inmiddels wel (in het vooruitzicht) hebben.

Maar goed, ik snap de voorkeur
Oud 11-02-2013, 16:08
aljasleen
aljasleen is offline
Iedereen die al aangenomen is ergens heel erg gefeliciteerd!

Ik heb vandaag een mailtje van Amsterdam gehad, of ik nog even mijn cijferlijsten op schoolpapier mét handtekening van de 4e, 5e en 6e op wil sturen. Ik raak een beetje gefrustreerd van alles alsmaar regelen terwijl ze meer hebben aan mijn cijferlijst met schoolexamencijfergemiddeldes die ik al gestuurd had.

Heeft er nog iemand zo'n verzoek gekregen, Utrecht wilde ook al een extra lijst hebben, of ben ik de enige?
Oud 11-02-2013, 21:44
hildevdschans
hildevdschans is offline
Citaat:
Iedereen die al aangenomen is ergens heel erg gefeliciteerd!

Ik heb vandaag een mailtje van Amsterdam gehad, of ik nog even mijn cijferlijsten op schoolpapier mét handtekening van de 4e, 5e en 6e op wil sturen. Ik raak een beetje gefrustreerd van alles alsmaar regelen terwijl ze meer hebben aan mijn cijferlijst met schoolexamencijfergemiddeldes die ik al gestuurd had.

Heeft er nog iemand zo'n verzoek gekregen, Utrecht wilde ook al een extra lijst hebben, of ben ik de enige?
Het is inderdaad ontzettend veel werk allemaal, maar uiteindelijk zeker de moeite waard lijkt mij!
Ik heb dat verzoek ook gehad van AUC, gelukkig hadden ze op school mijn oude rapporten nog, want die kon ik zelf nergens meer vinden....
Oud 12-02-2013, 15:50
Anna6
Anna6 is offline
Ik kreeg vanochtend een mailtje van AUC en ik ben uitgenodigd voor een interview!
Oud 13-02-2013, 23:35
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Kent iemand het ATLAS University College in Twente dat komend schooljaar start? Ik ben aangenomen, maar twijfel nog heel erg of dat is wat ik wil.
Oud 14-02-2013, 18:29
x_Pien
x_Pien is offline
Iemand al iets van UCU gehoord? ik nog steeds niks, ik haat wachten haha!
Oud 14-02-2013, 18:36
Anna6
Anna6 is offline
Citaat:
Iemand al iets van UCU gehoord? ik nog steeds niks, ik haat wachten haha!
Heb je al een interview gehad of niet?
Oud 14-02-2013, 18:38
Anna6
Anna6 is offline
Citaat:
Kent iemand het ATLAS University College in Twente dat komend schooljaar start? Ik ben aangenomen, maar twijfel nog heel erg of dat is wat ik wil.
Ik weet van het bestaan af maar ik heb geen idee wat het inhoud. Het is heel technisch neem ik aan?
Oud 14-02-2013, 19:49
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Ik weet van het bestaan af maar ik heb geen idee wat het inhoud. Het is heel technisch neem ik aan?
Ja, het is een Liberal Arts & Science met focus op techniek en engineering. Beetje als in Leiden, maar dan dus met een andere focus.. Ik ben vooral benieuwd wat voor andere studenten ik daar kan verwachten en wat die andere studenten ervan verwachten.
Oud 18-02-2013, 07:46
Verwijderd
En weer een nieuwe week om te wachten op het goede nieuws.. :')
Oud 18-02-2013, 14:26
Cods
Cods is offline
Ik heb zojuist een email ontvangen dat ik ben toegelaten tot Leiden University College, Zo blij!
Oud 18-02-2013, 17:05
B-Swift
B-Swift is offline
Ik heb morgen een gesprek bij UCU, om 3 uur!

Iemand nog tips? =O
Oud 18-02-2013, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zojuist een email ontvangen dat ik ben toegelaten tot Leiden University College, Zo blij!
Gefeliciteerd!

Citaat:
Ik heb morgen een gesprek bij UCU, om 3 uur!

Iemand nog tips? =O
Heel veel succes! Zorg ervoor dat je op tijd vertrekt (want je weet maar nooit met de ns..), blijf vooral jezelf, weet waarom jíj degene bent die moet worden aangenomen, oefen vantevoren even met het Engels praten als je dat niet gewend bent en gaan met die banaan!
Oud 19-02-2013, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb morgen een gesprek bij UCU, om 3 uur!

Iemand nog tips? =O
Sowieso wat hierboven allemaal al staat, en:
- lees de krant nog eens goed door, vorm een mening over de belangrijkste actualiteiten.
- bedenk een antwoord op de belangrijkste vragen (waarom moet ik aangenomen worden? Waarom liberal arts & sciences? Waarom UCU?)
- en tot slot: laat je niet uit het veld slaan als ze rare, irritante of vervelende vragen gaan stellen! Mijn interviewer probeerde me enorm uit te lokken, wees hier dus een soort van mentaal op voorbereid hahaha. (Was ik dus niet xd)

Heel veel succes, en laat nog even weten hoe het gegaan is!
Oud 19-02-2013, 15:08
Doornroos
Doornroos is offline
Even een vraag tussen als jullie gesprekken door. Hoe erg wordt er naar je cijfers gekeken op een University College? En bovendien, wanneer je cijfers niet echt denderend zijn, zijn er manieren om dat op te halen? Zoals bijspijkercurssen die je toelatingskans kunnen verhogen? En tellen cijfers uit bijvoorbeeld vwo 4 even erg mee als de cijfers van bijvoorbeeld je school- of centrale examens?
Oud 19-02-2013, 15:19
Verwijderd
Ik hoefde alleen mijn meest recente cijferlijst op te sturen, dus dat was die van begin 6vwo, in mijn geval stonden daar geen 4vwo cijfers meer op. Verder blijven cijfers natuurlijk een belangrijk selectieonderdeel, maar je kunt iets lagere cijfers wel compenseren met bv. vrijwilligerswerk en internationale ervaring. Speciale bijspijkercursussen lijken mij niet kansverhogend, dan kun je beter bijles nemen om ervoor te zorgen dat je middelbareschoolcijfers omhoog gaan. (Dit trouwens voor UCU, over andere colleges kan ik niks zeggen.)
Oud 19-02-2013, 19:13
Doornroos
Doornroos is offline
Oké, bedankt!
Oud 19-02-2013, 21:54
B-Swift
B-Swift is offline
Vandaag had ik het gesprek op UCU!
Ik kreeg iemand (haar naam ben ik vergeten, ik ben nooit goed geweest in namen xD) die een course geeft in social science: iets met the causes of violence... UCU'ers zal het wel bekend voorkomen, want volgens haar was de studie erg populair.
Maar enfin, ze begon me eerst te vertellen over de geschiedenis van de campus, het idee achter de community en beantwoordde een paar van mijn vragen (ik was namelijk niet op de open dag geweest). Erg aardig.
Toen legde ze me uit dat het gesprek behoorlijk informeel en ontspannen was, en dat het gesprek er gewoon om draait om te achterhalen of iemand goed bij UCU past.
Vervolgens probeerde ze aan de hand van vele vragen een plaatje bij me te schetsen: waar ik geïnteresseerd in was, wat mijn grootste talenten zijn, hoe ik plan als ik weet dat er heel veel werk gedaan moet worden, waar ik me zie over 10 jaar en zo verder.
Ik kreeg ook nog de vraag hoe het nou kwam dat ik zo goed was in engels. Toen ik hier nuchter op reageerde dat ik vast veel films gekeken heb (aangezien ik niet echt van mezelf het idee heb dat ik een engelswonder ben), moest ze hard lachen. Leuk ^^
In ieder geval, zoals je misschien wel merkt, is het gesprek gewoon erg informeel en is het de bedoeling dat je aan een persoon laat zien wie je bent. Aan het eind van het gesprek legde ze mij dan ook het doel uit:
ze maakt een rapport, die samen met je application vervolgens door andere mensen (onder andere de dean) worden bekeken. Zij kijken vervolgens naar de interesses die iedereen heeft, en proberen dan niet alleen de meest bij UCU passende mensen aan te nemen, maar ook een zo divers mogelijke jaarlaag samen te stellen. Ze kon me dus ook helemaal niets garanderen over of ik zou worden aangenomen of niet: de diversiteit op de universiteit speelt ook een rol.
Al met al hoef je je dus geen zorgen te maken! Het is geen sollicitatie, maar puur een blik van een UCU-medewerker op wie je bent en of je wel bij UCU past.
Wat het gesprek betreft heb ik er dus een goed gevoel over, en ik hoop zeker dat ik word aangenomen!

Maar zeker weten kan dus niet O_o. Zo... spannend...

Laatst gewijzigd op 19-02-2013 om 22:01.
Oud 20-02-2013, 19:17
Lotte28
Lotte28 is offline
Hee allemaal,

Afgelopen week ben ik naar de open dag op het LUC geweest en ik heb ontdekt dat dit echt helemaal mijn ding is! Eerder had ik er nooit over nagedacht om aan een University College te studeren, maar nu ik eenmaal in Den Haag geweest ben, ben ik helemaal overtuigd! Vooral het idee van Global Challenges spreekt mij enorm aan. Ik ben nu bezig alles in orde te maken, recommandation letter is in orde en mijn CV heb ik ook samengesteld.

Nu resten mij de twee moeilijkste dingen nog, de motivatiebrief en het essay. Zijn er hier andere mensen die zich al hebben aangemeld, of zelfs al zijn aangenomen op het LUC? Welk onderwerp hebben jullie gekozen voor je essay? Ik twijfel sterk tussen: 'Why are revolutions important' en 'Discuss a literary work that influenced your understanding of global citizenship.' Daarnaast vind ik het lastig om in die motivatiebrief in max 500 woorden te beschrijven waarom juist ik de aangewezen persoon ben voor het LUC, haha! Heeft iemand hier nog tips voor?

Alvast superthanks,
xxx
Oud 21-02-2013, 13:00
Cods
Cods is offline
Citaat:
Hee allemaal,

Afgelopen week ben ik naar de open dag op het LUC geweest en ik heb ontdekt dat dit echt helemaal mijn ding is! Eerder had ik er nooit over nagedacht om aan een University College te studeren, maar nu ik eenmaal in Den Haag geweest ben, ben ik helemaal overtuigd! Vooral het idee van Global Challenges spreekt mij enorm aan. Ik ben nu bezig alles in orde te maken, recommandation letter is in orde en mijn CV heb ik ook samengesteld.

Nu resten mij de twee moeilijkste dingen nog, de motivatiebrief en het essay. Zijn er hier andere mensen die zich al hebben aangemeld, of zelfs al zijn aangenomen op het LUC? Welk onderwerp hebben jullie gekozen voor je essay? Ik twijfel sterk tussen: 'Why are revolutions important' en 'Discuss a literary work that influenced your understanding of global citizenship.' Daarnaast vind ik het lastig om in die motivatiebrief in max 500 woorden te beschrijven waarom juist ik de aangewezen persoon ben voor het LUC, haha! Heeft iemand hier nog tips voor?

Alvast superthanks,
xxx
Ik ben afgelopen week aangenomen bij LUC, echt onzettend leuk. Ik heb als onderwerp Why are revolutions important gekozen. In het begin vond ik het ook heel moeilijk hoe moet het nu allemaal, maar ik heb aan mijn Engels docent gevraagd of ze er naar wilde kijken nadat ik hem had geschreven dit heeft ze gedaan. De motivatie brief heb ik niemand laten lezen, daar was ik wel tevreden over. Ik vond max. 500 woorden ook wel wat weinig in het begin, maar je moet proberen veel te zeggen maar in weinig worden, een beknopte weergave. Veel succes en misschien tot volgend jaar
Oud 21-02-2013, 13:01
Cods
Cods is offline
Citaat:
Even een vraag tussen als jullie gesprekken door. Hoe erg wordt er naar je cijfers gekeken op een University College? En bovendien, wanneer je cijfers niet echt denderend zijn, zijn er manieren om dat op te halen? Zoals bijspijkercurssen die je toelatingskans kunnen verhogen? En tellen cijfers uit bijvoorbeeld vwo 4 even erg mee als de cijfers van bijvoorbeeld je school- of centrale examens?
Bij LUC kijken ze niet heel strikt naar cijfers, het is een bewijs voor je motivatie maar als je dit kan compenseren met buitenschoolse activiteiten vinden ze het ook goed. Ik doe zelf veel buitenschoolse activiteiten en sta gemiddeld rond de 7.5 en ik ben afgelopen week aangenomen dus.
Oud 21-02-2013, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Bij LUC kijken ze niet heel strikt naar cijfers, het is een bewijs voor je motivatie maar als je dit kan compenseren met buitenschoolse activiteiten vinden ze het ook goed. Ik doe zelf veel buitenschoolse activiteiten en sta gemiddeld rond de 7.5 en ik ben afgelopen week aangenomen dus.
Een 7,5 is dan ook een prima gemiddelde, natuurlijk.
Oud 21-02-2013, 15:30
Cods
Cods is offline
Citaat:
Een 7,5 is dan ook een prima gemiddelde, natuurlijk.
Zeker een prima gemiddelde, maar niet overdreven hoog, ik wil gewoon ff duidelijk maken dat ze niet alleen maar de slimste toelaten
Oud 21-02-2013, 17:55
Verwijderd
Dat is inderdaad zeker waar, ook voor UCU (en ik denk eigenlijk wel voor de meeste UC's). Al zou het met een 6,5 wel erg lastig binnenkomen zijn, denk ik.
Oud 23-02-2013, 17:35
x_Pien
x_Pien is offline
Citaat:
Heb je al een interview gehad of niet?
Ja, 25 Jan al! ACh, wordt een spannende week dan komende week, ze zouden het voor 1 mrt laten horen haha.

Heb ook komende week mijn admission interview voor LUC, iemand tips?Hoe goed moet je je essay kennen, welke andere dingen worden gevraagd?

Iedereen heel veel sterkte met wachten!
Oud 23-02-2013, 17:47
Anna6
Anna6 is offline
Citaat:
Ja, 25 Jan al! ACh, wordt een spannende week dan komende week, ze zouden het voor 1 mrt laten horen haha.

Heb ook komende week mijn admission interview voor LUC, iemand tips?Hoe goed moet je je essay kennen, welke andere dingen worden gevraagd?

Iedereen heel veel sterkte met wachten!
Oeh spannend! Hoe ging je interview in Amsterdam? Wat vroegen ze nog rare dingen die ik moet weten? Ik heb een interview over twee weken.

Succes met je interview bij LUC!
Oud 24-02-2013, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, 25 Jan al! ACh, wordt een spannende week dan komende week, ze zouden het voor 1 mrt laten horen haha.

Heb ook komende week mijn admission interview voor LUC, iemand tips?Hoe goed moet je je essay kennen, welke andere dingen worden gevraagd?

Iedereen heel veel sterkte met wachten!
Jaaa, we gaan het sowieso deze week horen van UCU, want donderdag is het 1 maart.. Zo ongelooflijk spannend! Laten we duimen voor elkaar hahaha

Wie had er nou nog meer early admission gedaan bij UCU? En weet iemand of bij de early admission van AUC ook een datum is waarvoor je het uiterlijk hoort?
Oud 24-02-2013, 16:13
Cods
Cods is offline
Citaat:
Ja, 25 Jan al! ACh, wordt een spannende week dan komende week, ze zouden het voor 1 mrt laten horen haha.

Heb ook komende week mijn admission interview voor LUC, iemand tips?Hoe goed moet je je essay kennen, welke andere dingen worden gevraagd?

Iedereen heel veel sterkte met wachten!
Dat gesprekje valt allemaal wel mee. Ik vond het zelfs gezellig. Ze legde eerst uit wat zei zou doen met betrekking tot de interview, zodat je weet van zij van jou en jij van haar verwacht. Ze begon bij mij met algemene dingen wat is je motivatie, wat vind je van de international classroom en welke major zou je willen kiezen en waarom. Hierbij refereerde ze naar mijn motivatie brief. Toen kwam de essay aan bod, ze vroeg mij waarom ik het onderwerp wat ik gekozen had, had gekozen, hoe ik een essay maak, en wat vragen gebaseerd op de inhoud waar ik toch wel eventjes over na moest denken, hoogstwaarschijnlijk vragen waar je niet het goede antwoord moet geven maar waar ze kijken op wat voor manier je denkt. Als laatste vroeg ze als je een metaphor of analogy moest geven van de manier waarop jou hersenen werken wat zou dit zijn? Toen was mijn gesprekje alweer afgelopen. Misschien tot volgend jaar
Welke university college heeft jou voorkeur?
Oud 24-02-2013, 16:20
x_Pien
x_Pien is offline
Citaat:
Oeh spannend! Hoe ging je interview in Amsterdam? Wat vroegen ze nog rare dingen die ik moet weten? Ik heb een interview over twee weken.

Succes met je interview bij LUC!
Jaa! Ik heb AUC niet gedaan, UCU wel en dat interview was best leuk! Ze vragen expres geen standaard dingen, mijn gesprek ging over familie, literatuur en Utrecht als stad. Komt echt goed!
Oud 24-02-2013, 16:21
x_Pien
x_Pien is offline
Citaat:
Jaaa, we gaan het sowieso deze week horen van UCU, want donderdag is het 1 maart.. Zo ongelooflijk spannend! Laten we duimen voor elkaar hahaha

Wie had er nou nog meer early admission gedaan bij UCU? En weet iemand of bij de early admission van AUC ook een datum is waarvoor je het uiterlijk hoort?
Hihi jaaaa ik heb echt de neiging om onder de brievenbus te slapen, eten en leren haha! Ik zal duimen!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
dippedinice
1 27-09-2013 15:01
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
rianne3006
14 09-01-2002 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.