Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 15:43
EnangQ
Avatar van EnangQ
EnangQ is offline
wow
ik was verbaasd toen ik deze clip bij mtv zag.....
blackalicious met een clip! je kan wel zien dat ze nu bij mca zitten.

mn vraag is nu ...als een underground groep/artiest een clip maakt (lees: de platenmaatschappij geeft ze geld om er één te maken) zijn ze dan commercieel?


om mijn eigen visie maar eens ff te geven...
ik vind het wel een goede ontwikkeling dat steeds meer underground groepen een record deal krijgen bij een grote platenmaatschappij.
en het is vernieuwend ....kijk maar naar the roots, jurassic 5, dilated peoples etc etc....
die hebben ook allemaal wel eens een clipje of 2 gemaakt
__________________
whats the difference between rap & hip hop. its like saying you are in love than being in love. rap is the word, hip hop is the feeling
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 15:48
White Cluster
Avatar van White Cluster
White Cluster is offline
ik vind het spijtig als underground groepen een clip gaan maken omdat al die andere nu metal mannetjes dat dan ook leuk gaan vinden.Zoals TV Limp bizkit,linkin park..heeft verkloot.Als ik een clip zie van mn favoriete band denk ik echt van jongens blijf ervan af en blijf mooi trancenummers draaien.Als jij een nummer al jaren kent en dan brengt die band dat nummer ineens op clip uit en het komt in de top 10 ja das echt kut vind ik..kan dat gevoel niet omschrijven.Voor de bands zelf is het misschien wel leuk om is een clip te maken en is van het suc6 te proeven als hun clip/muziek in de smaak valt maar voor de echte fans is het Kut.

Laatst gewijzigd op 20-06-2002 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
EnangQ schreef:

mn vraag is nu ...als een underground groep/artiest een clip maakt (lees: de platenmaatschappij geeft ze geld om er één te maken) zijn ze dan commercieel?
Als je tekent bij een platenmaatschappij ben je per definitie commercieel. Je bent namelijk van plan je muziek te verhandelen. Om over clips maar niet te spreken. Maar is dat iets negatiefs? Vind ik niet. Het gaat om de kwaliteit van de muziek. En als ze daarmee succes hebben, mooi toch?

Ik vind het trouwens wel een mooi nummer.

Citaat:
Hybrid schreef:
ik vind het spijtig als underground groepen een clip gaan maken omdat al die andere nu metal mannetjes dat dan ook leuk gaan vinden.Zoals TV Limp bizkit,linkin park..heeft verkloot.Als ik een clip zie van mn favoriete band denk ik echt van jongens blijf ervan af en blijf mooi trancenummers draaien.Als jij een nummer al jaren kent en dan brengt die band dat nummer ineens op clip uit en het komt in de top 10 ja das echt kut vind ik..kan dat gevoel niet omschrijven.Voor de bands zelf is het misschien wel leuk om is een clip te maken en is van het suc6 te proeven als hun clip/muziek in de smaak valt maar voor de echte fans is het Kut.
Waarom? En wat is een echte fan? Hebben alleen mensen van het eerste uur recht het labeltje "echte fan"? Ik kan me best voorstellen dat het speciale gevoel dat je hebt bij het kennen van een goede underground band wat minder wordt als ze populair worden, maar is het nou echt zo erg? Als de muziek goed is, hoef je je nergens voor te schamen. Bands als Limp Bizkit hebben er zelf voor gekozen hun stijl te veranderen.

En de meeste trance-artiesten zijn ook underground begonnen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:26
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline

props naar MCA records en blackalicious, dat ze dat durven, ik bedoel blackalicious is verry abstract qua hip hop en het is denk ik niet iets wat veel top-40 fans diggen.. En het laat teminste zien dat hip hop niet alleen maar over 'bling bling' hoeft te gaan..

en JA ze zijn commercieël(net als the roots, jurassic 5, dilated peoples etc etc....)
, want ze willen hun cd's verkopen en ze zitten niet voor niets bij een Major Label..

maar dit laat teminste een vooruitgang zien in hip hop, en ik hoop echt dat veel mensen nu ook het album gaan kopen, want dat is alleen maar goed voor het beeld wat mensen van hip hop hebben..
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:31
SpiT
Avatar van SpiT
SpiT is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als je tekent bij een platenmaatschappij ben je per definitie commercieel. Je bent namelijk van plan je muziek te verhandelen. Om over clips maar niet te spreken. Maar is dat iets negatiefs? Vind ik niet. Het gaat om de kwaliteit van de muziek. En als ze daarmee succes hebben, mooi toch?

Ik vind het trouwens wel een mooi nummer.

Waarom? En wat is een echte fan? Hebben alleen mensen van het eerste uur recht het labeltje "echte fan"? Ik kan me best voorstellen dat het speciale gevoel dat je hebt bij het kennen van een goede underground band wat minder wordt als ze populair worden, maar is het nou echt zo erg? Als de muziek goed is, hoef je je nergens voor te schamen. Bands als Limp Bizkit hebben er zelf voor gekozen hun stijl te veranderen.

En de meeste trance-artiesten zijn ook underground begonnen.

mee eens.. je hebt trance-artiesten die 'underground' zijn, maar als je nie in trance geinteresseerd ben dan ken je die nie, en denk je gloof ik dat alle trance commercieel is ofsow... nja..
__________________
..'cause we all get tired. I mean eventually there is nothing left to do but sleep.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:37
White Cluster
Avatar van White Cluster
White Cluster is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als je tekent bij een platenmaatschappij ben je per definitie commercieel. Je bent namelijk van plan je muziek te verhandelen. Om over clips maar niet te spreken. Maar is dat iets negatiefs? Vind ik niet. Het gaat om de kwaliteit van de muziek. En als ze daarmee succes hebben, mooi toch?

Ik vind het trouwens wel een mooi nummer.

Waarom? En wat is een echte fan? Hebben alleen mensen van het eerste uur recht het labeltje "echte fan"? Ik kan me best voorstellen dat het speciale gevoel dat je hebt bij het kennen van een goede underground band wat minder wordt als ze populair worden, maar is het nou echt zo erg? Als de muziek goed is, hoef je je nergens voor te schamen. Bands als Limp Bizkit hebben er zelf voor gekozen hun stijl te veranderen.

En de meeste trance-artiesten zijn ook underground begonnen.
Als de muziek goed is hoef je je idd voor niks te schamen,maar ik vind het gewoon niet zo leuk om naar muziek te luisteren die iedereen kent.En iedereen heeft recht op het 'label' van echte fan maar ik kan de mensen die gaan roepen dat Drowning pool ofzo supergaaf is nadat ze drowning pool pas 1 dag kennen ofzo niet zo goed verdragen.(klopt deze zin?)Dat de muziek zelf populair vind ik dan eigelijk niet zo erg,het zijn de mensen die ermee gaan stoer doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Het "Burzum - Jesus' Tod deel 4" Luistertopic
Eresh'kigål
500 06-09-2004 12:49
Muziek What's on ?
antigone
500 03-02-2004 19:57
Muziek wie kent deze bands
cottoncandy
13 19-06-2003 09:29
Muziek help me.......
sweety sabine
9 20-12-2002 19:42
Muziek Écht goeie hiphop
Verwijderd
161 07-10-2002 23:05
Muziek kotex past bij jou *wat luister je nu*
Verwijderd
244 12-09-2002 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.