Oud 20-04-2017, 16:22
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Ik zelf ben er streng op tegen want waarom zou je genieten van iets dat meer nadelen voor ons prachtlijf heeft? Je lichaam moet je koesteren! Ik wou de mening van anderen horen over dit onderwerp. Gewoon nieuwsgierig!
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2017, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ik zelf ben er streng op tegen
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je zelf geen alcohol inneemt of dat je wilt dat het helemaal verboden wordt? Of nog iets anders?

Citaat:
want waarom zou je genieten van iets dat meer nadelen voor ons prachtlijf heeft?
Meer nadelen dan wat? Waarom zou het aantal nadelen ter zake doen?

Citaat:
Je lichaam moet je koesteren!
Waarom moet dat?

En op dat laatste dan ook aansluitend de grote vraag/mijn mening: moet niet iedereen dat zelf weten? Waarom zou je dat voor anderen willen bepalen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 16:38
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Ik neem geen alcohol en de nadelen van het drinken vind ik op langere termijn niet mooi klinken en dan mis ik het toch niet in het leven maar de anderen mogen het ook zelf weten, daarom startte ik deze topic zodat ik de mening hoorde van mensen die het wel doen
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 16:58
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Ik vind dat een drankje niet erg is, iedereen die jankt dat het slecht is stelt zich een beetje aan want:

-De uitlaatgassen verpesten ook je lichaam
-De straling van telefoons, tv's, radios en bleutooth apperaten zijn ook slecht
-Roken is ook slecht
-De uv-straling van de zon is ook slecht

enzovoort..

Dus het maakt niet uit want als je niet drinkt word je lichaam nog steeds kapot gemaaakt en als er mensen zijn die willen drinken moet jij het ze niet gaan verbieden dus laat ze hun ding doen. Tenslotte heb je maar 1 leven en ik vind dat je alles moet hebben gedaan voor je sterft
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 16:58
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Je kan beter spijt hebben dat je iets WEL hebt gedaan, dan van iets dat je NIET hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat een drankje niet erg is, iedereen die jankt dat het slecht is stelt zich een beetje aan want:

-De uitlaatgassen verpesten ook je lichaam
-De straling van telefoons, tv's, radios en bleutooth apperaten zijn ook slecht
-Roken is ook slecht
-De uv-straling van de zon is ook slecht

enzovoort..

Dus het maakt niet uit want als je niet drinkt word je lichaam nog steeds kapot gemaaakt en als er mensen zijn die willen drinken moet jij het ze niet gaan verbieden dus laat ze hun ding doen. Tenslotte heb je maar 1 leven en ik vind dat je alles moet hebben gedaan voor je sterft
Letterlijk alles wat je zegt is een drogreden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 16:59
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Citaat:
Ik vind dat een drankje niet erg is, iedereen die jankt dat het slecht is stelt zich een beetje aan want:

-De uitlaatgassen verpesten ook je lichaam
-De straling van telefoons, tv's, radios en bleutooth apperaten zijn ook slecht
-Roken is ook slecht
-De uv-straling van de zon is ook slecht

enzovoort..

Dus het maakt niet uit want als je niet drinkt word je lichaam nog steeds kapot gemaaakt en als er mensen zijn die willen drinken moet jij het ze niet gaan verbieden dus laat ze hun ding doen. Tenslotte heb je maar 1 leven en ik vind dat je alles moet hebben gedaan voor je sterft
Dit vind ik een goed nou een prime antwoord
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:00
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Citaat:
Letterlijk alles wat je zegt is een drogreden.
drogreden?
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ik neem geen alcohol en de nadelen van het drinken vind ik op langere termijn niet mooi klinken en dan mis ik het toch niet in het leven maar de anderen mogen het ook zelf weten, daarom startte ik deze topic zodat ik de mening hoorde van mensen die het wel doen
Duidelijk! Ik doe het omdat ik het lekker vind. Zowel alcoholische drank zelf als het gevoel dat ik er van krijg. Ik weet dat het niet gezond is, dus heel rationeel is het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:01
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Citaat:
Duidelijk! Ik doe het omdat ik het lekker vind. Zowel alcoholische drank zelf als het gevoel dat ik er van krijg. Ik weet dat het niet gezond is, dus heel rationeel is het niet.
Oke
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:02
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Maar wat is drogreden?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:03
Nuex
Avatar van Nuex
Nuex is offline
Citaat:
Maar wat is drogreden?
Een verzonnen iets dat geen logica bevat is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt.t
__________________
Bedankt voor het lezen van dit onderschrift maar, je kunt ook filosoferen over een gevulde toekomst vol warmte en vreugd!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:05
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Ik vond mijn reden prima
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is drogreden?
Een redenering die niet klopt, kort gezegd. Dat andere dingen ook ongezond zijn, is natuurlijk geen reden om wel of niet alcohol te drinken. Het staat er volledig los van. Volgens jou redeneerwijze zou ik mensen mogen vermoorden, want uitlaatgassen zijn ook ongezond
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:28
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
Een redenering die niet klopt, kort gezegd. Dat andere dingen ook ongezond zijn, is natuurlijk geen reden om wel of niet alcohol te drinken. Het staat er volledig los van. Volgens jou redeneerwijze zou ik mensen mogen vermoorden, want uitlaatgassen zijn ook ongezond
Nee, maar het is niet zo dat als je niet drinkt dat je lichaam dan totaal geen schade oploopt. Dat bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar het is niet zo dat als je niet drinkt dat je lichaam dan totaal geen schade oploopt. Dat bedoelde ik
Maar dat is dus geen geldig argument.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 19:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zelf ben er streng op tegen want waarom zou je genieten van iets dat meer nadelen voor ons prachtlijf heeft? Je lichaam moet je koesteren! Ik wou de mening van anderen horen over dit onderwerp. Gewoon nieuwsgierig!
Ik vind het persoonlijk prima om af en toe voor het lekker een biertje te drinken, of een ander drankje wat alcohol bevat. Wanneer je goed maat kunt houden is het helemaal niet zo'n drama. Er zijn ook mensen die per week een paar liter cola drinken, daar zit dan wel geen alcohol in, maar gezond is het ook niet te noemen. Iedereen maakt wel eens keuzes die niet goed voor je lijf zijn.

Ik probeer in het algemeen vrij gezond te leven, en af en toe alcohol of minder gezond eten is dan i.m.o. geen drama.

Belangrijk is wel dat je je eigen grenzen kent en maat kunt houden. Helaas ken ik ook een aantal mensen die serieus kampen of gekampt hebben met alcohol-verslaving. Ik denk dat je in dat geval beter niet kunt drinken.

Het idee dat je alcohol moet drinken omdat je anders "niet gezellig" bent, of omdat "het erbij hoort" vind ik wel een vervelende houding.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 20:56
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Alles in mate, niks te veel of te weinig innemen.
Met alcohol is het niet erg om zo nu en dan alcohol te drinken en dat is dan ook niet schadelijk.
Je moet wel weten wanneer het genoeg is en dan is er niks aan de hand vind ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Interview alcohol!!!
svdzee
32 15-11-2009 00:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete profielwerkstuk, willen jullie die invullen?!
-m-n-
2 25-09-2007 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Alcohol promillage moet teruggebracht worden naar 0
nielstel
52 23-04-2005 15:09
Levensbeschouwing & Filosofie Een christen kan maar beter niet uitgaan
debotjuh
26 03-07-2003 19:41
Drugs & Alcohol Alcohol in de waterpijp
apekop123
29 03-07-2003 17:51
Drugs & Alcohol waarschuwing op alcohol flessen???
lian
12 25-10-2002 01:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.