Oud 23-03-2018, 21:08
PinkPanther_
V - Lid
PinkPanther_ is offline
Heey allemaal,

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit nu op het derde jaar van het vwo.
Dit jaar moeten wij een profielkeuze maken. Natuurlijk weet ik dat je vakken moet kiezen die je echt leuk vind en waar je ook redelijk goed in bent, maar toch weet ik het niet meer.
Ik ben echt bang dat ik het in de bovenbouw niet ga redden, ondanks het feit dat ik nu wel voldoende sta voor alles en geen tekorten heb. Is de bovenbouw te doen als je vwo doet?

Wat ik heel graag wil is N&T/N&G als profielkeuze, omdat ik geneeskunde wil studeren. Het probleem is alleen dat ik volgens de docent het vak niet moet volgen, dat was het advies.
Daarnaast moet ik nog een keuze maken voor een extra keuzevak. Dit maakt het alleen maar moeilijker.

Ik wil Frans volgen, met wis B, natuurkunde en de verplichte vakken bij N&G. Bij het vrije deel heb ik de keuze uit: wis D, informatica, bedrijfseconomie, aardrijkskunde, tekenen en geschiedenis. Wel weet ik dat ik geen tekenen en gs wil. Maar welke keuze zou het beste voor de toekomst zijn? Ik weet niet welke het handigst is. Op dit moment twijfel ik echt heel erg aan mezelf en ik weet ook niet of ik niet beter naar havo kan gaan.

Stress is normaal right?

Graag zou ik advies willen van mensen die een van deze vakken hebben gevolgd of mij in iedergeval kunnen geruststellen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2018, 08:00
Pluis
29V - Forumbaas
Pluis is offline
Hoi, de bovenbouw is niet ineens compleet anders dan de onderbouw hoor. Het wordt gewoon net als nu langzaam een beetje moeilijker elke keer. Ik heb ook N&G gedaan en ben daarna geneeskunde gaan studeren (in 2006 trouwens, ik ben een oude sok) en ik heb destijds voor aardrijkskunde gekozen. Niet al je vakken hoeven nuttig te zijn voor later, voor zo'n studie heb je echt genoeg aan de kennis van je verplichte vakken.
Oja nog een tip: staar je niet blind op geneeskunde. Niet iedereen komt door de selectie en je moet dan wel een acceptabel alternatief voor jezelf hebben bedacht. Ik was een beetje dom en heb pas op het laatste moment bedacht dat scheikunde dan mijn tweede keuze zou zijn.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten