Oud 08-04-2018, 15:38
problematiek
problematiek is offline
Hey hoi,

Ik zou graag even jullie mening hebben. Ik ben 18 en heb nu een halfjaar een vriend van 21. Nu heb ik het volgende probleem: mijn vriend heeft nu even pauze van zijn studie (geen les) en heeft heel veel vrije tijd. Deze vrije tijd vult hij in met gamen, soms wel 14 uur per dag. Nu heb ik het zelf heel erg druk met mijn studie dus ik merk er niet altijd evenveel van, maar ik vind het vreselijk dat hij zijn huis niet uit komt en zijn sociale leven zo laat verpieteren. Laatst hadden we ruzie en ik liet hem weten dat ik overstuur was en met hem wilde bellen. Dit wilde hij eerst niet omdat hij een net met een nieuw potje wilde beginnen, maar uiteindelijk heb ik hem weten te overtuigen met me te bellen om het een en ander uit te praten. Ik was een tijdje met hem aan de telefoon toen ik hem opeens op zijn toetsenbord hoorde tikken. Het bleek dat hij dus gewoon aan het gamen was en helemaal niet luisterde naar wat ik te vertellen had. Dat kwetste me enorm en dat heb ik hem verteld. Elke poging echter die ik tot nu toe heb ondernomen om hem te vertellen dat ik het gevoel heb dat hij verslaafd is aan gamen pakt verkeerd uit en eindigt in ruzie. Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet want ik voel me niet gewaardeerd. Iemand ervaring of een advies voor me?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2018, 20:39
LauraaK
LauraaK is offline
Citaat:
Hey hoi,

Ik zou graag even jullie mening hebben. Ik ben 18 en heb nu een halfjaar een vriend van 21. Nu heb ik het volgende probleem: mijn vriend heeft nu even pauze van zijn studie (geen les) en heeft heel veel vrije tijd. Deze vrije tijd vult hij in met gamen, soms wel 14 uur per dag. Nu heb ik het zelf heel erg druk met mijn studie dus ik merk er niet altijd evenveel van, maar ik vind het vreselijk dat hij zijn huis niet uit komt en zijn sociale leven zo laat verpieteren. Laatst hadden we ruzie en ik liet hem weten dat ik overstuur was en met hem wilde bellen. Dit wilde hij eerst niet omdat hij een net met een nieuw potje wilde beginnen, maar uiteindelijk heb ik hem weten te overtuigen met me te bellen om het een en ander uit te praten. Ik was een tijdje met hem aan de telefoon toen ik hem opeens op zijn toetsenbord hoorde tikken. Het bleek dat hij dus gewoon aan het gamen was en helemaal niet luisterde naar wat ik te vertellen had. Dat kwetste me enorm en dat heb ik hem verteld. Elke poging echter die ik tot nu toe heb ondernomen om hem te vertellen dat ik het gevoel heb dat hij verslaafd is aan gamen pakt verkeerd uit en eindigt in ruzie. Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet want ik voel me niet gewaardeerd. Iemand ervaring of een advies voor me?

Alvast heel erg bedankt!
Hi,
Breng je veel tijd met hem door?
Zo niet, vind ik dat hij wel wat meer zijn best voor je mag doen. Tuurlijk, veel jongens gamen veel, maar 14 uur is veel hoor. En dan nieteens tijd voor jou vrij maken. Ik zou het er eens met hem over hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2018, 02:30
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
14 uur per dag is idioot veel.

Ga eens in een geile outfit naar hem toe en probeer hem daarmee af te leiden tijdens een potje. Mocht dat niet werken, dan is het hopeloos.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2018, 09:35
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
14 uur per dag is idioot veel.

Ga eens in een geile outfit naar hem toe en probeer hem daarmee af te leiden tijdens een potje. Mocht dat niet werken, dan is het hopeloos.
Why?? Dit soort gasten gaat gewoon gamen. Beter dat je nu weet dan pas met samen wonen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2018, 01:23
Anonieme.jongen
Anonieme.jongen is offline
Kijk ik vind gamen ook leuk en doe het vaak maar als ik een vriendin had ging zij altijd voor ik zou me ps4 door het raam gooien voor haar....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2018, 08:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je vriend heeft blijkbaar andere prioriteiten in het leven dan jij. Er is kans dat dat gaat veranderen, maar dat kan gerust nog jaren duren. Vraag je af of dit iets is wat je kunt accepteren, of dat er een kans is dat dit op korte termijn kan veranderen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2018, 22:58
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou me niet zo richten op 'verslaafd aan gamen'. Zelfs als het een verslaving is, dan is geestelijke verslaving meestal een copingmechanisme voor grotere problemen. Daar moet iemand zelf mee aan de slag, het heeft geen zin om te zeggen 'je bent verslaafd en dat kwetst mij'. Bovendien hoef je niet gelijk een verslaving te hebben als je ervoor kiest om veel te gamen, en is het niet jouw verantwoordelijkheid om hem te behoeden voor een verwaarloosd sociaal leven.

Waar ik me wel op zou richten: dat je ongelukkig bent! Jullie hebben dan wel een relatie, maar hij klinkt niet als jouw vriend of partner. Hij gaat met je om alsof je gewoon iemand bent die hij kent. Wat jij wil en voelt lijkt voor hem helemaal geen prioriteit, en hij lijkt geen zin te hebben om te investeren in jullie band. Nogal wiedes dat je je niet gewaardeerd voelt!

Hoe lang is dit al gaande, en wat haal je nog uit de relatie?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2018, 23:00
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Kijk ik vind gamen ook leuk en doe het vaak maar als ik een vriendin had ging zij altijd voor ik zou me ps4 door het raam gooien voor haar....
Beetje overkill. Niet gelijk al je hobby's uit het raam gooien voor een partner, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie M'n ex maakt me zo onzeker...
devilcat
73 13-01-2004 12:49
Levensbeschouwing & Filosofie Dogma in de Islam
Hannibal
246 12-02-2002 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.