Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 08:46
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik ben benieuwd of er ook minimale eisen bestaan voor de geluidsisolatie van tussenwanden. Ik heb al gekeken of er in het Bouwbesluit wat over staat, maar ik ben zelf niet verder gekomen dan de wettelijke minimumeisen ten aanzien van geluidsisolatie voor daken en buitenmuren. Ik weet dat het een cliché is dat studentenhuizen gehorig zijn, maar bij mij is het zo extreem dat ik zelfs gefluister op de kamer naast mij hoor. Wat het geluid betreft maakt het weinig uit in welke van de twee kamers ik mij bevind als er geluid geproduceerd wordt in de kamer naast mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2006, 13:48
Ivo
Ivo is offline
De wand tussen jouw kamer en de kamer naast jou, is een wand binnenshuis, ervan uitgaande dat beide kamers in hetzelfde studentenhuis zitten. Zover ik weet zijn daar niet echt eisen voor, alleen voor woningscheidende wanden zullen die er wel zijn. En dan nog, heel veel regels uit het bouwbesluit zijn alleen van toepassing op nieuwbouw. Het is tenslotte financieel en praktisch gewoon niet haalbaar om panden steeds te verbouwen zodat ze aan het laatste bouwbesluit voldoen. Over het algemeens is het zo dat alleen met betrekking tot veiligheid het soms verplicht is om je pand wel aan te passen aan nieuwe eisen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 14:00
Verwijderd
Of je gewoon de huisgenoot in de kamer naast je goed opvoeden
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:14
Verwijderd
vraag ik me ook af, het mens naast mij schreeuwt namelijk de hele dag door en draait harde muziek en ze is zo'n kutwijf dat als ik t vriendelijk vraag ze begint te gillen en te schelden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:24
Verwijderd
Namens iamcj: Voor verbouw, nieuwbouw en renovatie vanaf ca. 1970 gelden er in ieder geval bepaalde eisen, afdeling 3.3 en 3.5 http://www.bouwbesluitonline.nl/ gaan daarover. Of er voor 1970 ook eisen waren, weet hij niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2006 @ 15:00 :
Of je gewoon de huisgenoot in de kamer naast je goed opvoeden
Daar ben ik mee bezig. Probleem is echter dat ook als er op een 'gewoon' volume gepraat wordt, ik dat heel duidelijk hoor. Overdag niet zo'n probleem, maar 's avonds en 's nachts wordt het vervelender. Ter illustratie: als het in mijn kamer donker is en het huisgenootje naast mij heeft het licht aan, dan zie je het licht door de kieren schijnen.

O ja, de tussenwand is recentelijk geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat was dus duidelijk geen Plusklus.

Jouw wandplaten loshalen, geluidsisolerende platen aanbrengen tussen de balken, en jouw platen er weer opzeten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 00:59
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Wonen in een bunker zou in zo'n geval zo slecht nog niet zijn.

Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 06:50
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 29-10-2006 @ 20:14 :
vraag ik me ook af, het mens naast mij schreeuwt namelijk de hele dag door en draait harde muziek en ze is zo'n kutwijf dat als ik t vriendelijk vraag ze begint te gillen en te schelden.
Daar is een goede remedie voor, namelijk haar leven vergallen en haar het huis uit pesten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 10:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-10-2006 @ 20:14 :
vraag ik me ook af, het mens naast mij schreeuwt namelijk de hele dag door en draait harde muziek en ze is zo'n kutwijf dat als ik t vriendelijk vraag ze begint te gillen en te schelden.


Maar dat dan dus op volume tien om drie uur 's nachts, elke nacht in de week dat ze iets belangrijks heeft waarvoor nachtrust noodzakelijk is, moet je kijken hoe snel het mens bij zal draaien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 11:23 :
[afbeelding]

Maar dat dan dus op volume tien om drie uur 's nachts, elke nacht in de week dat ze iets belangrijks heeft waarvoor nachtrust noodzakelijk is, moet je kijken hoe snel het mens bij zal draaien.
Vergeet niet de subwoofer tegen de muur te zetten
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 14:08
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-10-2006 @ 11:23 :


(cover ''Masters of Hardcore'')

Maar dat dan dus op volume tien om drie uur 's nachts, elke nacht in de week dat ze iets belangrijks heeft waarvoor nachtrust noodzakelijk is, moet je kijken hoe snel het mens bij zal draaien.
Dan heeft deze muziek toch meer effect.

Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 14:39
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2006 @ 15:00 :
Of je gewoon de huisgenoot in de kamer naast je goed opvoeden
bij fluisteren hoort ts het al, denk niet dat je iemand zo kan opvoeden dat hij/zei nog >25Db aan geluid produceert
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:47
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Andere kamer zoeken. In zo'n krakemikkig huis wil je niet wonen

Wat vervelende buurvrouwen betreft: als ze teveel lawaai produceert en weigert op te houden kun je gewoon de politie bellen. Na 3 x bellen nemen ze de stereo in beslag. Leert ze het dan nog niet af, dan zou ik naar de woningbouw gaan. Liefst met een bestandje waarin je hebt bijgehouden wanneer en hoelang de geluidsoverlast was. Als zij te lang doorgaat met overlast veroorzaken kan ze d'r huis uitgeschopt worden.

Bovenstaande procedure werkte goed bij m'n buurvrouw iig, de woningbouw maakte iig indruk op haar . Al drie weken geen last meer van haar muziek terwijl ik normaal letterlijk meetrilde

Ach, ze hoeft nog maar 2/3 x over de schreef te gaan en ze wordt d'r huis uitgegooid
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:48
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
El Kim schreef op 31-10-2006 @ 16:47 :
Andere kamer zoeken. In zo'n krakemikkig huis wil je niet wonen

Wat vervelende buurvrouwen betreft: als ze teveel lawaai produceert en weigert op te houden kun je gewoon de politie bellen. Na 3 x bellen nemen ze de stereo in beslag. Leert ze het dan nog niet af, dan zou ik naar de woningbouw gaan. Liefst met een bestandje waarin je hebt bijgehouden wanneer en hoelang de geluidsoverlast was. Als zij te lang doorgaat met overlast veroorzaken kan ze d'r huis uitgeschopt worden.

Bovenstaande procedure werkte goed bij m'n buurvrouw iig, de woningbouw maakte iig indruk op haar . Al drie weken geen last meer van haar muziek terwijl ik normaal letterlijk meetrilde

Ach, ze hoeft nog maar 2/3 x over de schreef te gaan en ze wordt d'r huis uitgegooid
M'n buurvrouw heeft geen stereo aan en produceert ook helemaal niet zoveel geluid. Probleem is echter dat als zij de tv op een gewoon volume zet, ik dat al hoor. Overdag geen probleem, maar als zij 's nachts thuiskomt en nog een film gaat kijken, wordt het vervelender.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-10-2006 @ 21:48 :
M'n buurvrouw heeft geen stereo aan en produceert ook helemaal niet zoveel geluid. Probleem is echter dat als zij de tv op een gewoon volume zet, ik dat al hoor. Overdag geen probleem, maar als zij 's nachts thuiskomt en nog een film gaat kijken, wordt het vervelender.
Dat heb ik ook met mijn buurjongen. Die houdt van misdaadseries rond 12 uur 's avonds, helemaal niks vreemds aan, maar als ik om 6 uur op moet staan, wordt 't vervelend.

De oplossing? Oordopjes
Of een aantal matrassen tegen je muur aan zetten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt de wand opnieuw (laten) plaatsen en gewoon de rekening naar de huisbaas sturen. Je kunt echter ook de wand laten zitten en aan beide kanten isolatiewanden plaatsen. Dit kun je zelf. Ze zijn ongeveer vijf tot acht centimeter dik en houden een hoop herrie tegen. Hier gaat het ook gebeuren, tegen het plafond zelfs!

Het kost wel wat, maar het scheelt een hoop. Ik zou er overigens je huurcontract goed op naslaan, vaak staan er passages in die het huisgenoten verbieden anderen overlast te bezorgen. Laat aan je huisbaas zien of horen dat dat in de huidige situatie onmogelijk is na te leven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-10-2006 @ 22:50 :
De oplossing? Oordopjes
En dat is sowieso een prachtoplossing. Ik woon ook in een extreem gehorig huis en een setje herriestoppers doen wonderen. Voorheen lag ik minstens twee nachten per week wakker, nu is het gewoon altijd lekker slapen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2006, 13:30
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Mja, bij mijn buurvrouw staat de muziek harder dan in de gemiddelde discotheek... en ik dreun dus letterlijk m'n huis uit (ik trilt gewoon mee, en soms zelfs m'n hele huis ) Isolatie; het zijn containers dus geluid draagt ver. Maar IMHO kan je muziek vrij hard aan zonder dat je je buren last bezorgt. Maar zij is gewoon bijzonder asociaal.

Vanmiddag had ik weer last van d'r, ik hoor haar bas even hard als mijn muziek. Terwijl ze 2 weken gelden op gesprek moest komen bij de woningbouw vanwege de geluidsoverlast . (ik was niet de enige die geklaagd had...)

Mja, nog 1 laatste waarschuwing, dan een sommering en dan uitzetting...

weet iemand toevallig hoelang dat duurt?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 13:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
El Kim schreef op 01-11-2006 @ 14:30 :
weet iemand toevallig hoelang dat duurt?
Hangt er van af hoe veel werk ze er van maken, duurt het tussen de twee weken en twee maanden. Gewoon de druk op de woningbouw houden (liefst met verschillende huurders tegelijk) zodat ze haast maken met die uitzetting.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 02:05
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 31-10-2006 @ 16:47 :
Andere kamer zoeken. In zo'n krakemikkig huis wil je niet wonen

Wat vervelende buurvrouwen betreft: als ze teveel lawaai produceert en weigert op te houden kun je gewoon de politie bellen. Na 3 x bellen nemen ze de stereo in beslag. Leert ze het dan nog niet af, dan zou ik naar de woningbouw gaan. Liefst met een bestandje waarin je hebt bijgehouden wanneer en hoelang de geluidsoverlast was. Als zij te lang doorgaat met overlast veroorzaken kan ze d'r huis uitgeschopt worden.

Bovenstaande procedure werkte goed bij m'n buurvrouw iig, de woningbouw maakte iig indruk op haar . Al drie weken geen last meer van haar muziek terwijl ik normaal letterlijk meetrilde

Ach, ze hoeft nog maar 2/3 x over de schreef te gaan en ze wordt d'r huis uitgegooid
mijn beheerder zei al dat ze dr eruit gingen tieven als ze nog meer klachten kregen en ze had al een probleem aangezien dr vriend een opvliegerige idioot is en t meisje voor mij ook al last van haar had. ik ben nou gewoon alles aan t noteren en dat dump ik dan bij mn beheerder en dan ben ik over niet al te lange tijd van dat asociale kutwijf af...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:39
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-11-2006 @ 03:05 :
mijn beheerder zei al dat ze dr eruit gingen tieven als ze nog meer klachten kregen en ze had al een probleem aangezien dr vriend een opvliegerige idioot is en t meisje voor mij ook al last van haar had. ik ben nou gewoon alles aan t noteren en dat dump ik dan bij mn beheerder en dan ben ik over niet al te lange tijd van dat asociale kutwijf af...
Woon jij toevallig in Amsterdam? op de NDSM-werf? Zo ja, waar? (mail of pb anders maar) Dit klinkt namelijk zooo ontzettend als mijn buurvrouw.

NB: kan trouwens niet, ik ben de enige die direct naast haar woont (zij woont op de hoek) en haar benedenbuurvrouw had geloof ik ook geklaagd. Ik huur bij DUWO.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend

Laatst gewijzigd op 10-11-2006 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:57
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 10-11-2006 @ 15:39 :
Woon jij toevallig in Amsterdam? op de NDSM-werf? Zo ja, waar? (mail of pb anders maar) Dit klinkt namelijk zooo ontzettend als mijn buurvrouw.

NB: kan trouwens niet, ik ben de enige die direct naast haar woont (zij woont op de hoek) en haar benedenbuurvrouw had geloof ik ook geklaagd. Ik huur bij DUWO.
ik woon in rotterdam in een studentenhuis en vandaag mn beheerder weer lastiggevallen en zei dat ie sowieso met de woningstichting ging overleggen en dat ze evt iets aan de isolatie gingen doen want ik hoor dus echt alles wat ze doet en da's schijtirritant.
maar ik hoop gewoon dat ze dr eruit gooien...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 08:49
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
El Kim schreef op 10-11-2006 @ 15:39 :
Woon jij toevallig in Amsterdam? op de NDSM-werf? Zo ja, waar? (mail of pb anders maar) Dit klinkt namelijk zooo ontzettend als mijn buurvrouw.

NB: kan trouwens niet, ik ben de enige die direct naast haar woont (zij woont op de hoek) en haar benedenbuurvrouw had geloof ik ook geklaagd. Ik huur bij DUWO.
wat doet dat meisje verkeerd dan volgens jou
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 16:59
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Dan moet je maar naast bejaarden gaan wonen, dan krijg je je rust.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2006, 17:08
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 14-11-2006 @ 17:59 :
Dan moet je maar naast bejaarden gaan wonen, dan krijg je je rust.
Hahahahahahahaha

Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:12
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-10-2006 @ 22:50 :
Dat heb ik ook met mijn buurjongen. Die houdt van misdaadseries rond 12 uur 's avonds, helemaal niks vreemds aan, maar als ik om 6 uur op moet staan, wordt 't vervelend.

De oplossing? Oordopjes
Of een aantal matrassen tegen je muur aan zetten
Waar kan ik goeie oordopjes krijgen? Klopt 't dat 't het beste is om die dingen op maat te laten maken? Als dat zo is, is er ook wat te verzinnen om die dingen door de ziektekostenverzekering vergoed te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:18
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
gerwin schreef op 14-11-2006 @ 18:08 :
Hahahahahahahaha

Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat ze het niet over jou post had
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 14-11-2006 @ 17:59 :
Dan moet je maar naast bejaarden gaan wonen, dan krijg je je rust.
nee, als je ongelimiteerd teringherrie wil maken ga je maar in een hutje op de hei wonen waar je niemand lastig kan vallen
en dat geld ook voor al die idioten die denken dat ik graag naar hun muziek wil luisteren in t OV
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.