Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 14:43
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Geachte bestuursleden van Buma en Stemra,

Bij deze roepen wij u op om het voor bij u aangesloten artiesten mogelijk te maken om werken onder andere licenties dan die van uw organisatie te verspreiden.

Tot op de dag van vandaag dienen aangesloten artiesten alle overdraagbare rechten van werken exclusief aan u over te dragen. Dit betekent dat artiesten niet ten volle gebruik kunnen maken van de promotiemogelijkheden van nieuwe media of nieuwe licentie vormen zoals Creative Commons.

Vooral niet-commercieel gebruik van de werken wordt hierdoor bemoeilijkt terwijl veel artiesten gebruik van hun werken op niet-commerciele basis graag willen toestaan om promotionele redenen.

Dit leidt tevens tot uitwassen zoals het moeten betalen aan de Buma/Stemra voor het streamen van eigen muziek op de eigen website door de artiest.

Dat het mogelijk is om zonder exclusiviteit de rechten te beheren van de bij uw aangesloten artiesten en componisten tonen de Amerikaanse rechten organisaties ASCAP en BMI die al geruime tijd zonder exclusivieit te werk gaat.

Wij hopen dat u ingaat op ons verzoek om op te komen voor talentvolle nieuwe artiesten die nieuwe manieren zoeken om hun muziek te exploiteren. Een eerste stap is het afschaffen van de exclusiviteitsbepalingen in uw contracten.



Gewoon even tekenen. Alles wat je kan doen om die klote organisatie dwars te zitten lijkt me meegenomen.
www.musicfrom.nl/bumawakeup/
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 14:56
Malfunction
Malfunction is offline
hehe mooi dat je mijn onderste toevoeging gewoon meegenomen hebt
__________________
SAID AND DONE - www.saidanddone.org
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:10
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Die onderschrijf ik volkomen dus vandaar
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:13
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline


zal hem even doorsturen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:55
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Done & spread.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:10
Verwijderd
Wat is buma stemra eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:24
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
"BUMA/STEMRA is de organisatie die in Nederland de belangen van componisten, tekstdichters en muziekuitgevers behartigt."

Feitelijk kun je niets uitbrengen zonder toestemming van de buma/stemra, althans als je geluidsdragers laten produceren. Ook al zit je nieteens aangesloten bij die bandieten.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:55
Verwijderd
Ik ben niet zo ziekelijk naïef dat ik denk dat zo'n petitie zin heeft, sorry.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 17:15
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-06-2007 @ 17:24 :
"BUMA/STEMRA is de organisatie die in Nederland de belangen van componisten, tekstdichters en muziekuitgevers behartigt."

Feitelijk kun je niets uitbrengen zonder toestemming van de buma/stemra, althans als je geluidsdragers laten produceren. Ook al zit je nieteens aangesloten bij die bandieten.
Huh? Lijkt me toch logisch dat dat wel kan, hoor? Niemand is verplicht om zijn of haar rechten af te staan aan eender wie. En in eigen beheer uitbrengen lijkt me niets onwettelijks aan. In België is dat toch zeker niet het geval.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 18:02
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Goede zaak, echter compleet zinloos..

Weet iemand het auteursrechten vrije festival van xs4all een paar jaar terug in de melkweg nog, waar League of XO Gentlemens, Osdorp Posse en nog wat bandjes optraden en waarvan ze allen overeen gekomen waren dat alles opgenomen zou worden en gratis ter download aangeboden zou worden? Waar de BUMA/Stemra vervolgens een hele dikke rekening naar xs4all ging sturen, en de boel uiteindelijk offline moest?

Dat soort praktijken, waarbij artiesten niet meer mogen bepalen wat ze doen, zijn fout, dat je bijna geen andere mogelijkheid meer hebt is een slechte zaak..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 08:56
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 28-06-2007 @ 18:15 :
Huh? Lijkt me toch logisch dat dat wel kan, hoor? Niemand is verplicht om zijn of haar rechten af te staan aan eender wie. En in eigen beheer uitbrengen lijkt me niets onwettelijks aan. In België is dat toch zeker niet het geval.
Ja hoeft je rechten niet af te staan nee, maar je moet wel "toestemming" vragen wil je iets laten reproduceren wat je in eigen beheer uitbrengt. Lijkt natuurlijk een formaliteit, maar mij schiet het in t verkeerde keelgat. Om over dat gedoe met die rechten, als je wel aangesloten bent, nog maar te zwijgen.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:46
Verwijderd
ik vind het maar ingewikkeld allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.