Oud 06-06-2002, 20:35
Miss USA
Miss USA is offline
Ik heb het altijd al niet vertrouwd, en ziehier het bewijs: vandaag las ik in de krant dat McDonalds heeft toegegeven dat hun patat niet vegetarisch is. De franse frietjes worden namelijk gebakken in vet met een runderextract. Enkele hindoestanen hebben nu tegen McDonalds een proces aangespannen (koeien zijn heilig voor hun). Ze krijgen een schadevergoeding.
Vorige maand las ik nog in 'Leven', het blad van de vegetarische vereniging 'Lekker Dier' dat veganisten en vegetariers gewoon bij de Mc konden eten, dat het zelfs een zeer goede maaltijd was: de vegaburger met de patat enzo. Niet dus! Beetje flauw van McDonalds om vol te houden dat het allemaal wel vegetarisch is! Dat moet toch een keer uitkomen! Mij lijkt dat iemand die er wat verstand van heeft dat zo proeft en het ook zo bewezen kan worden of er rundvleesextract in zit. Ach, ik moet die troep daar gewoon helemaal niet eten.
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 20:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
gelukkig eten de meeste vegetariers sowieso niet bij de mac. maar eikels.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
oud nieuws en ik (niet vegatarier overigens) boycott de mac toch
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:00
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
En zo'n hindoe kan nu de Mac aanklagen?
Vaag.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik kom daar ook nauwelijks, ééns in de 2 jaar ofzo.

Maar ik zit nu ook te overwegen een klacht in te dienen.

Ik heb in m'n hele leven nog nóóit (bewust ) vlees gegeten.
Ben overigens geen veganist ofzo, die zijn gek.
Maar wel levenslang vegetarier.
(En ik ben kerngezond, neem ook niet dagelijks 20 vitamine-pillen en voedingssupplementen... )
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
he veganisten zijn ok!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joostje schreef:
he veganisten zijn ok!
Absoluut

Ben het zelf niet, maar kan er absoluut respect voor opbrengen.

Maar goed, de Mac boycot ik over het algemeen toch... hoewel dat niet betekend dat ik dit niet nog slechter vind...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:18
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Maar ik zit nu ook te overwegen een klacht in te dienen.
Als je bij alles wat je niet aanstaat een klacht in gaat dienen word nederland net amerika. Niet doen dus.
En wat wil je eisen trouwens ? 5 BigMacMenu bonnen ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:31
FLH
FLH is offline
McDonald verkoopt sowieso rotzooi.
Dit minpuntje (het verzwijgen van het gebruik van dat vet) kan er dan ook nog wel bij.

Dat die Hindoes een klacht indienen klinkt inderdaad erg Amerikaans. Wonen ze toevallig in de VS?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Als je bij alles wat je niet aanstaat een klacht in gaat dienen word nederland net amerika. Niet doen dus.
En wat wil je eisen trouwens ? 5 BigMacMenu bonnen ?
Onzin, ze hebben consumenten gewoon bewust voorgelogen. Zou niet meer als terecht zijn als ze daarvoor gestraft worden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 23:06
@pie
@pie is offline
ik eet er geen whopper minder om
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:40
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
En zo'n hindoe kan nu de Mac aanklagen?
Vaag.
De Mac heeft overal in de wereld vestigingen. Het zal me niet verbazen als dat in India ook zo is. Zodoende...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:44
FLH
FLH is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:


De Mac heeft overal in de wereld vestigingen. Het zal me niet verbazen als dat in India ook zo is. Zodoende...
Hebben ze in India geen Indiase werknemers dan?
Die zullen dat vet toch niet gebruiken als ze Hindoe zijn?

Misschien werken er geen Hindoes bij McDonald
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:47
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
boeit mij niet, maar ik vind het wel zielig voor de vegetariërs die daar wel friet denken te kunnen eten
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:19
Verwijderd
Gelukkig boycotte ik de Mac sowieso al.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:


Absoluut

Ben het zelf niet, maar kan er absoluut respect voor opbrengen.

Maar goed, de Mac boycot ik over het algemeen toch... hoewel dat niet betekend dat ik dit niet nog slechter vind...
ik nu ook...

alleen das om andere redenen....

en vegansten zijn zieke personen die een overschot aan emoties loslaten op "zielige diertjes"
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:42
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik eet zoiezo al niet bij de Mac, tenzij het niet anders kon, ik eet liever bij de Burger King.

Maar liever eet ik nog iets anders dan fastfood.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:32
bam
Avatar van bam
bam is offline
grappemakers
niet goedgenoeg krant gelezen?
er wordt dus duidelijk mede gedeeld dat hij in AMERIKA is.
en in het laaste deel van het artikel wordt er gezegd dat het bij de nederlandse mac's niet is en dat daar "raapolie" wordt gebruik.

wtf mag "raapolie" dan wel niet zijn?
2de hands olie?
voor mensen die op bronnen geilen: http://nu.nl/document?n=57663
__________________
Ik ben nieuw

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 15:36.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
grappemakers
niet goedgenoeg krant gelezen?
er wordt dus duidelijk mede gedeeld dat hij in AMERIKA is.
en in het laaste deel van het artikel wordt er gezegd dat het bij de nederlandse mac's niet is en dat daar "raapolie" wordt gebruik.

wtf mag "raapolie" dan wel niet zijn?
2de hands olie?
voor mensen die op bronnen geilen: http://nu.nl/document?n=57663
pfftt. Bedankt man! Ik had bijna nooit meer patat gegeten bij de Mac Donalds hier

(Ik ben vegetarier)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:41
Verwijderd
Wat een gezeik...

Je gaat toch überhaupt niet bij de Mac eten? Aanstellers.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:50
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
ff een vraagje tussendoor.
Waarom boycotten jullie de mac (bijna) allemaal. Wat voor troep gooien ze nog meer door het eten

k wou hier al een topic over openen maar wist niet waar dat zou moeten, dus nu doe ik het maar ff hier.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:57
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
pff al dat gezeik
in bijna AL het eten zitten gifstoffen tegenwoordig
de 'gezonde' appeltjes die je bij je groenteman koopt zijn 8 maanden geleden geplukt, sinasappels van de Albert Heijn zijn oranje geverfd en het brood vande bakker is gebakken met besmet graan uit Oekraine
en als je het niet gelooft moet je het maar ff nazoeken/vragen
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 16:09
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
pff al dat gezeik
in bijna AL het eten zitten gifstoffen tegenwoordig
de 'gezonde' appeltjes die je bij je groenteman koopt zijn 8 maanden geleden geplukt, sinasappels van de Albert Heijn zijn oranje geverfd en het brood vande bakker is gebakken met besmet graan uit Oekraine
en als je het niet gelooft moet je het maar ff nazoeken/vragen
wat jij beweerd moet je kunnen bewijzen
ik zou zeggen kom maar op met die bron
leukleukleuk mensen om bronnen vragen

en over je post
DAT SLAAT OP ***
appels die 8 maanden geleden geplukt zijn
PFF WAHAHAH dan zijn de appels helemaal weggerot verschimmeld en weet ik veel oftewel er is dus nix meer van over.

__________________
Ik ben nieuw

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 16:16
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
perseus schreef:


pfftt. Bedankt man! Ik had bijna nooit meer patat gegeten bij de Mac Donalds hier

(Ik ben vegetarier)
kleine moeite. ik had het artikel toevallig gister al gelezen
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:01
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
bambix schreef:
wat jij beweerd moet je kunnen bewijzen
ik zou zeggen kom maar op met die bron
leukleukleuk mensen om bronnen vragen

en over je post
DAT SLAAT OP ***
appels die 8 maanden geleden geplukt zijn
PFF WAHAHAH dan zijn de appels helemaal weggerot verschimmeld en weet ik veel oftewel er is dus nix meer van over.

al die brongeile mensen ik zal wel ff 1 gaan zoeken
en over die appels
de grap is dus dat ze volgespoten zitten met conserveermiddelen en bestrijdingsmiddelen, vandaar dat ze niet wegrotten
maargooed
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 17:18
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
over de conserveermiddelen en bestrijdingsmiddelen

ik heb geen zin om precies alles aan te geven maar kijk maar bij de 1e de beste voedingssite

www.voedingscentrum.nl enzo

en de mac is ook hartstikke ongezond maar daarom ga ik echt niet geen cheeseburgers meer eten
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:04
VisioN
VisioN is offline
http://www.mcspotlight.org/campaigns...trans_hol.html
__________________
if you try, you win at least experience
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:47
bam
Avatar van bam
bam is offline
zeer overtuigend
ik ben overtuigd
maar dit weerhoudt mij er niet van om 1x in het jaar toevallig bij de mac te gaan eten voor de gezelligheid met je vrienden en dan een food fight houden
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:50
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Wat een ongelofelijk zielig stukje zeg. Bordevol met fabeltjes, leugens, verdraaide feiten en niet ter zake doend gezeur.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:40
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
vooral deze rekensom is echt briljant (uit die url)---->

"In Zuidamerikaanse landen wordt graan aan het vee gevoerd dat het vlees in McDonald's hamburgers produceert. Vee consumeert 10 keer zoveel graan en soja als mensen doen: een calorie vlees vereist tien calorieen graan. 145 miljoen ton graan en soja gebruikt als veevoer, levert slechts 21 miljoen ton bruikbaar vlees en bijprodukten op. Dat betekent een verspilling van 124 miljoen ton per jaar, met een waarde van 20 biljoen Amerikaanse dollars. Met dit bedrag kun je de hele wereldbevolking een jaar lang voeden, kleden en onderbrengen."

best leuk aangekleed maar er klopt natuurlijk geen kut van


"Wat ze vergeten te vertellen is dat voedsel met veel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en weinig vezels, vitaminen en mineralen - zo ongeveer een gemiddeld McDonald's menu dus - de oorzaak kan zijn van kanker en hartklachten. Dit is geen vergezochte theorie, maar een algemeen aanvaard medisch feit. In Groot-Brittannie alleen al sterven jaarlijks ongeveer 180.000 mensen door hartklachten. "



naja verder ga ik het niet lezen dit is echt van een bedroevend niveau
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:55
mitsj
mitsj is offline
ach ach .... ik word altijd een beetje ziek van groentegeile hippies met hun anti-alles gezeik.

Ze zeggen dat McDonalds kinderen misleid door gemene reclames te maken , maar ze zitten zelf net zo erg reclame te maken op hun site.

En ze vinden dat McDonalds de dieren bloedig en barbaars dood maakt. Sorry hoor , maar een dier dood maken met 10.000 volt vind ik een stuk diervriendelijker en plezanter dan hoe wij dieren 1000 jaar geleden dode , of zelfs 100 jaar.

Citaat:
De anti-mac site schreef :
In het slachthuis proberen dieren vaak te ontsnappen.
ach joh , doe eens gezond.
Die dieren hebben nogeens het verstand om na te kunnen denken. Anatomisch zijn ze gewoon daartoe niet in staat.
Ze weten nog eens wat er met ze gebeurd in slachthuizen.
Vega-propaganda dus.

Citaat:
anti-mac site schreef :
* Onderzoek heeft uitgewezen dat een groot deel van de mensen die bij fastfood restaurants eet, dat doet omdat ze er toevallig zijn - niet omdat ze het eten zo lekker vinden of omdat ze honger hebben.
Sorry hoor maar als het neit te pruimen was dan ging er niemand naar toe. Ook zo leuk hoe ze zeggen : 'onderzoek heeft uitgewezen'. Op die manier kan ik ook allemaal leuke onderzoekjes verzinnen die neit bestaan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:03
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
ff een vraagje tussendoor.
Waarom boycotten jullie de mac (bijna) allemaal. Wat voor troep gooien ze nog meer door het eten

k wou hier al een topic over openen maar wist niet waar dat zou moeten, dus nu doe ik het maar ff hier.
Ik boycot de Mac niet alleen om de troep die in het eten zit.

Wat ook ontzettend belangrijk is, is de economische postitie en invloed op de hele wereld die multinationals als de Mac hebben.
Dit soort bedrijven buiten vooral in armen landen de mensen uit, en verkopen hun rotzooi hier. Ze hebben dus enorm veel macht.
Zo worden de koeien in Amerika uitgebeend door illegale Mexicanen..
Het zelfmoordpercentage van Amerikaanse veeboeren ligt drie keer zo hoog dan een doorsneeburger..

Maargoed, daarom boycot ik dit soort bedrijven dus.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:07
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Oja, om even op het topic in te gaan: dit verbaasd me ook helemaal niks van de niet-plantaardige olie.
Ik begrijp heel goed dat mensen er een rechtszaak tegenaan spannen, die voelen zich hard genaaid.

Ik zelf heb er gelukkig ook niet meer gegeten sinds ik vegetarisch eet. (en daarvoor nauwlijks)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:36
maaike0
maaike0 is offline
tja wat mij verbaast is dat veel mensen hier een soort afschuw tegen de mac donalds hebben, dan vraag ik me toch af waar al die gasten van de mac vandaan komen.....(ik sta er iedere zaterdag achter de kassa en verveel me nooit)

(dit wil niet zeggen dat ik het "mac-eten" lekker vind ofzow)
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat een gezeik...

Je gaat toch überhaupt niet bij de Mac eten? Aanstellers.
Als je bij zo'n.. 'restaurant' gaat eten kun je dit wel verwachten ja
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:19
suze02
suze02 is offline
Ach, ik vind McDOnalds eten gewoon lekker,en da thet niet helemaal pluis is dat wisten we al een hele tijd ik vind het dus raar dat iedereen er zo'n ophef over maakt dan moet je er gewoon niet eten.Trouwens dan zit er overal wel ene luchtje aan en vind je altijd wel iets om over te klagen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2002, 21:34
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Ach, ik vind McDOnalds eten gewoon lekker,en da thet niet helemaal pluis is dat wisten we al een hele tijd ik vind het dus raar dat iedereen er zo'n ophef over maakt dan moet je er gewoon niet eten.Trouwens dan zit er overal wel ene luchtje aan en vind je altijd wel iets om over te klagen.
hoe heet dat programma ook al weer....smaakpolitie! Bah als je ziet wat er dan allemaal wel niet pluis is, is inderdaad veel bahbah!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:50
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
MacDo is echt zo'n uitspatting van onze consumptemaatschappij, en dan vooral die happymeals, die kinderen 1 uurtje doelloos plezier geven met een stuk felgekleurd plastic.

REIE
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:08
bam
Avatar van bam
bam is offline
na al diej reactie heb ik t stuk maar helemaal gelezen en niet al1 de eerste alinea. en heb de site erachter bekeken.
en kwam dit tegen http://www.mcspotlight.org/media/pre...ian310502.html
grappige mac.... maarjah mac ik eet er ik vin het wel best zo vaak kom ik er toch ook niet.
Ik snap niet dat mensen al1 de mac afkraken vanwege "ongure practijken" er zyn genoeg andere bedrijven om afte kraken...

[edit] nu ik de titel topic nog es lees
"de patat is niet vegatarisch" klopt niej egt maarjah das een bijzaak
__________________
Ik ben nieuw

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:02
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
ff een vraagje tussendoor.
Waarom boycotten jullie de mac (bijna) allemaal. Wat voor troep gooien ze nog meer door het eten

k wou hier al een topic over openen maar wist niet waar dat zou moeten, dus nu doe ik het maar ff hier.
Ik boycot ze niet om een of andere levensovertuiging ofzo, ik boycot ze helemaal niet.
Ik ben er op Koninginnedag nog geweest en het is lekker, alleen ik vind de hamburgers bij de Burger King lekkerder en ik eet zoiezo liever iets anders dan een fastfood-hamburger.(ik haal vaak belegde broodjes bij een broodjeszaak als ik in Amsterdam ben)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 13:13
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
bambix schreef:
wtf mag "raapolie" dan wel niet zijn?
2de hands olie?
Olie uit (knol)rapen, lijkt me zo...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:03
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Alle respect voor vegetariers en veganisten, maar wat voor ongelofelijke mierenneuker ben je als je een proces aan gaat spannen omdat je frietjes in vet met runderextract gebakken zijn.

Als je het zo streng gaat naleven dan mag je eigenlijk niets meer eten en niets meer gebruiken, want als je dan plantjes in het bos plukt steel je ook eten van dieren.

Waanzin toch?


*gaat straks lekker naar de Mac*
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:14
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Dat was mooi de laatste keer dat ik vrijwillig die runderentent binnen ben gelopen

-d
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:31
QT
Avatar van QT
QT is offline
de volgende keer dat ik s avonds in de stad ben ga ik gewoon n mac flurry halen hoor (als ze dan al niet de tent hebben moeten dichtgooien )

tja en dan zit er een runderextract in is dat nou zo erg? (NO OFFENCE!) (misschien was t wel van scharrelkoeien )



nouja ik zal wel zijn omdat ik absoluut geen vegetarier ben,
ik hou wel van een lekker stukje vlees, maar ik vin t een beetje zeurderig

dan kun je ook wel geen planten meer gaan eten als er dierlijke mest gebruikt is want die komt toch van de bioindustrie


nouja dat bewust liegen is iig wel verkeerd en je moet het geloof van andere mensen nou eenmaal respecteren
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:14
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Alle respect voor vegetariers en veganisten, maar wat voor ongelofelijke mierenneuker ben je als je een proces aan gaat spannen omdat je frietjes in vet met runderextract gebakken zijn.
>>>Voor hun zijn koeien heilig, heb daar dan respect voor.

Als je het zo streng gaat naleven dan mag je eigenlijk niets meer eten en niets meer gebruiken,
>>>Het is geen kwestie van niet mogen, maar niet willen

want als je dan plantjes in het bos plukt steel je ook eten van dieren.
>>>Al onze planten worden toch gekweekt, en met die paar plantjes die geplukt worden blijven er genoeg over.

Waanzin toch?
>>>Nee dus


*gaat straks lekker naar de Mac*
>>>Smul er van...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:26
@pie
@pie is offline
Citaat:
eztah schreef:

>>>Voor hun zijn koeien heilig, heb daar dan respect voor.

tuurlijk, maar zij letten daar zelf wel op (zoals blijkt)

en dus had McDonalds eerder gecontroleerd moeten worden? ik wil niet moeilijk doen, maar hoeveel TIENTALLEN jaren zitten er nou al mcdonalds in nederland? als vegetariërs of veganisten er zouden eten en zouden twijfelen, zouden ze dan dat spul gewoon niet moeten eten, of een onderzoek in moeten stellen? een beetje naïef om over zoiëts 'belangrijks' dan iets zomaar te geloven en niet te controleren..

>>>Het is geen kwestie van niet mogen, maar niet willen

als je het niet wil, mag het van jezelf niet.. of probeer ik jouw verdraaide woorden te verdraaien?

>>>Al onze planten worden toch gekweekt, en met die paar plantjes die geplukt worden blijven er genoeg over.

de dieren die hierbij betrokken zijn, zijn ook gekweekt, dus wat is het probleem? weet je zeker dat die plantjes niet in kleine hokjes hebben gestaan ofzo
wat een gezeik allemaal.. ik respecteer iedereen om z'n mening, maar als zoiets als dit gebeurt dan ligt dat echt niet alleen aan McDonalds

en daarbij: wat bewijst het nou dat hier in nederland dat vet gebruikt word? waarom is de consumentenbond ofzo daar nog niet achtergekomen?

DENKT NA
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:22
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
[QUOTE]@pie schreef:
[B]

tuurlijk, maar zij letten daar zelf wel op (zoals blijkt)
>>>Nee, de mc heeft ze jaren voorgelogen.

en dus had McDonalds eerder gecontroleerd moeten worden? ik wil niet moeilijk doen, maar hoeveel TIENTALLEN jaren zitten er nou al mcdonalds in nederland? als vegetariërs of veganisten er zouden eten en zouden twijfelen, zouden ze dan dat spul gewoon niet moeten eten, of een onderzoek in moeten stellen? een beetje naïef om over zoiëts 'belangrijks' dan iets zomaar te geloven en niet te controleren..
>>Ik heb dr ook nooit meer gegeten sinds ik vegetarisch eet, ik heb het bnooit vertrouwd.
Misschien is het naief van mensen te denken dat het eten te vertrouwen is, maar als dat meerdere malen door de Mc Donalds bevestigd wordt, gaan de meeste mensen daar gewoon van uit.


als je het niet wil, mag het van jezelf niet.. of probeer ik jouw verdraaide woorden te verdraaien?
>>>Nee, je wil het zelf niet, het mag wel.

de dieren die hierbij betrokken zijn, zijn ook gekweekt, dus wat is het probleem? weet je zeker dat die plantjes niet in kleine hokjes hebben gestaan ofzo
>>>
Het ging over beesten in een bos.

--------------------------------------------------------------------------------


wat een gezeik allemaal.. ik respecteer iedereen om z'n mening, maar als zoiets als dit gebeurt dan ligt dat echt niet alleen aan McDonalds
>>>Feit blijft dat de meeste mensen geloven wat de overheid of de media beweert. Oftewel: dingen die van 'hoger macht' zijn zullen wel kloppen...Denken veel mensen.
Mensen zijn niet kristisch, en dan maak je dus fouten, das iid waar.
Maar ze moeten gewoon eerlijk zijn over hun producten. Daar valt niet omheen te lullen


en daarbij: wat bewijst het nou dat hier in nederland dat vet gebruikt word? waarom is de consumentenbond ofzo daar nog niet achtergekomen?
>>>
Dat is helemaal niet gek.
Er wordt zo ontzettend veel geld aan verdiend (belasting alleen al) dat zoiets 'perongeluk' over het hoofd gezien wordt.
Zo gaat dat wanneer er geld verdiend kan worden.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
En zo'n hindoe kan nu de Mac aanklagen?
Vaag.
geld mijn beste jongen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tja het is nogal lullig als je door de mac in je volgend leven in een vlieg veranderd.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 01:01
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
tja het is nogal lullig als je door de mac in je volgend leven in een vlieg veranderd.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.