Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 13:09
little_sunshine
Avatar van little_sunshine
little_sunshine is offline
De felroze elastieken spannen als ze onbeholpen naar me lacht. Ik hoop dat dit eendje uitgroeit tot een mooie zwaan. Ze wordt uitgelachen door twee mannetjes die bijna omvallen van stoerheid. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat achter die Nike-pet en het diamantenkruisje in het oor, heel wat onzekerheid schuilt. Ik onderdruk de neiging om mijn arm om het meisje heen te slaan en samen met haar de tong uit te steken naar de de boze buitenwereld. In plaats daarvan geef ik de jochies mijn meest vernietigende blik. Per slot van rekening is mijn zelfvertrouwen ook nog niet zwanenhoog.
__________________
~boe~

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 13:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2007, 16:04
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Als ik het verhaal lees, heb ik bij iedere zin het gevoel of er extra mooie hulpwoorden bij zijn geplakt, waardoor voor mij het verhaal klinkt als een opsomming van die woorden. Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
little_sunshine schreef op 01-03-2007 @ 14:09 :
Ik hoop dat dit eendje uitgroeit tot een mooie zwaan.
Ik zou die zin wat later in het verhaal zetten. Maar dit komt een beetje raar over door het vaker gebruiken van zwaan/zwanen (laatste woord ook al..), dus dan misschien 'zwanenhoog' vervangen door een andere woord?

Citaat:
little_sunshine schreef op 01-03-2007 @ 14:09 :
In plaats daarvan geef ik de jochies mijn meest vernietigende blik. Per slot van rekening is mijn zelfvertrouwen ook nog niet zwanenhoog.
Weet niet of 'jochies' wel de goede woordkeus is Dat zeg je toch vaker over jongere mensen of mensen waar je op neer kijkt. De ik-persoon is stiekem toch een beetje bang van ze (toch?)..

Verder vind ik het mooi
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 12:28
Orpheus
Orpheus is offline
Ik vind het wel heel erg kort.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:13
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
ja, kort
maar niet slecht!
leuk uitgangspunt. ik kan me ook zo ergeren aan die schoffies die alles en iedereen aankijken alsof ze ****** zijn en jij verwoordt het mooi
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:48
little_sunshine
Avatar van little_sunshine
little_sunshine is offline
Bedankt voor de reacties

@Missy: het komt voor jou dus te gekunsteld over? Waarin uit zich dat vooral?

@Jeroenjeroen: 'zwanenhoog' is inderdaad een raar woord, maar mijns inziens een mooie terugverwijzing naar het eendje dat uit groeit tot een mooie zwaan. En daarom ook geen probleem om het twee keer te gebruiken. Ondanks dat de ik 'bang' is, blijven het jochies, I guess. En verder bedankt voor het compliment

@Orpheus: ik waarschuwde je al in de topicnaam...

@homehapero: dankjewel voor de complimenten!

Het miniverhaaltje was meer een hersenspinsel dat ik in de bus had en als tekstberichtjes in mijn mobiel heb geschreven, bij gebrek aan pen en papier.
__________________
~boe~
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 19:46
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
little_sunshine schreef op 05-03-2007 @ 10:48 :@Missy: het komt voor jou dus te gekunsteld over? Waarin uit zich dat vooral?
Zo kan je het misschien wel zeggen, ja. Het leest voor mij niet zo gemakkelijk weg. Niet vlot. Bijvoorbeeld:
Citaat:
little_sunshine schreef op 01-03-2007 @ 14:09 :De felroze elastieken (..) Ik hoop dat dit eendje uitgroeit tot een mooie zwaan. (..) achter die Nike-pet en het diamantenkruisje in het oor (..)
Ik weet niet, het is moeilijk uit te leggen. Voor mijn gevoel zijn het mooie zinnen die aan elkaar geplakt zijn. Maar aan de andere kant heeft het wel wat. Eigenlijk zou ik wel is iets langers willen lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [(Heel) kort verhaal] Russische vliegvelden
Issun
7 14-12-2011 22:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis.
Ieke
0 07-08-2005 13:46
Liefde & Relatie Het meisje uit de bus
Ragnar
14 11-05-2004 02:39
Verhalen & Gedichten [heel kort verhaal] de pistache-noot
b-z
4 30-03-2004 14:59
Verhalen & Gedichten [kort verhaal] Busreis
rwin
4 06-10-2003 20:20
ARTistiek Verhaal: Twee werelden
Kapee
14 22-02-2002 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.