Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 21:35
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
MANCHESTER (ANP) - Flatbewoners in het Britse Manchester zijn eindelijk verlost van een ongewenste gast. Een drie meter lange boa constrictor huisde twee maanden in rioolbuizen van het gebouw en liet regelmatig zijn kop in de wc-pot zien. Dat meldde de Britse krant The Times dinsdag.

Om te voorkomen dat de slang uit het toilet zou kruipen, plaatsten de bewoners bakstenen op de wc-klep. Ze maakten melding van de ongewenste gast, maar omdat de brandweer niets kon vinden, werden ze niet serieus genomen. Tot een negentienjarige jongen het beest op de badkamervloer vond. Hij liet de slang in een bak kruipen en belde de dierenbescherming.

Volgens een woordvoerder van de dierenbescherming is het niet ongebruikelijk dat kleinere slangen in het rioolstelsel zitten. Maar een boa constrictor van drie meter noemde hij ,,echt uitzonderlijk''. Waarschijnlijk werd de slang achtergelaten door een oud-bewoner, die in augustus wegens huurschulden uit zijn appartement was gezet.
bron

De vraag: Wat zou jij doen als zoiets gebeurde?

TS begint: Ik zou echt heel hard gillen als ik hem zag, niet meer in de buurt van de wc/de badkamer komen en de dierenambulance bellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 21:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
als ie m'n huis binnen kwam had ik hem afgemaakt denk ik... we hebben ook een hond en een slang van 3 meter zou een mens ook nog wel aankunnen, veel te gevaarlijk om zomaar in huis te hebben

Hoe ik hem zou afmaken?
Gewoon met een knuppel zn schedel in slaan ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:50
Verwijderd
even vangen en dan dierentuin bellen ofzo

een boa constrictor die in je badkamer zit moet haast tam zijn en er zijn manieren zat om ze te vangen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 02:10
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 21-10-2005 @ 02:50 :
even vangen en dan dierentuin bellen ofzo

een boa constrictor die in je badkamer zit moet haast tam zijn en er zijn manieren zat om ze te vangen.
stoere bink
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:06
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Alle huisdieren meenemen en weggaan. Daarna bellen en niet meer naar binnen gaan voor ik zeker weet dat hij weg is en hij geen kindjes of vriendjes heeft achtergelaten.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:43
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
gewoon proberen te pakken en opvang bellen


jezus tis maar een boa constrictor
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 21-10-2005 @ 03:10 :
stoere bink
Mja. Ik vind honden persoonlijk enger. Van een Boa weet ik precies wat het wel of niet gaat doen opzich...

Dus zo stoer nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Een 3 meter lange Boa... Da's voor een Boa in particulier gevangenschap al vrij uitzonderlijk, meeste houders geven zo'n beest tegen de tijd dat ie zo lang wordt aan een dierentuin, die zijn in een normaal huis nauwelijks meer te houden. Dus ik zou wel even schrikken ja

Maar ik heb bijna 2 jaar met slangen en andere reptielen/amfibien gewerkt dus ik zou niet direct bang zijn oid, ik weet wat ze doen, wat ze kunnen en een 3 meter lange boa zou me kunnen doden als hij dat zou willen maar ik ga er vanuit dat het beest goed gevoed is en niet zo sterft van de honger dat ie meteen voor zo'n grote prooi gaat, dan moet ie erg wanhopig zijn.

Gewoon even oppakken is nou niet bepaald handig, dat beest is 3 meter lang, ik ben met mijn armen wijd die lengte niet en ik wil toch graag voorkomen dat als ie zich bedreigd gaat voelen me alsnog aanvalt, dat leg ik af. Ik zou in ieder geval zorgen dat hij niet weg kan komen en waarschijnlijk in de eerste instantie mijn oud collega's bellen om te komen helpen (en een heeeeule grote bench mee te nemen) en vervolgens een opvanghuis zodat die het dier mee kunnen nemen zodra we hem onder controle hebben.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:03
Verwijderd
pakken en vangen zijn verschillende dingen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:10
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ik zou in paniek raken.
ben zo bang voor slangen.
denk dat ik het huis uit zou rennen en hulp zou gaan halen.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 21-10-2005 @ 03:10 :
stoere bink
nee hoor, ik doe precies hetzelfde. Als Nederland tropisch zou zijn en dat mormel hangt in een boom is het een ander verhaal natuurlijk, dit is een ontsnapt afgestompt tam dier. Wat verwacht je?

Hij zal hoogstens je verwarmingspijp wurgen. Als het dier uberhaupt nog weet dat voedsel van nature warm is.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DutchGirl schreef op 21-10-2005 @ 12:43 :
gewoon proberen te pakken en opvang bellen


jezus tis maar een boa constrictor
Van "maar" 3 meter lang, die je zo "maar" even kan doden als ie zou willen
Nee, ik zie zo'n beest in mijn huis toch liever dood dan levend.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:16
Verwijderd
Maar wat betreft diervriendlijkheid sta je daar niet om bekend, dus dat antwoord was te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:20
Verwijderd
Eerst de dierentuin/dierenambulance/politie bellen en daarna dat beestje pakken/vangen/vasthouden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Stap 1: ik smijt de badkamerdeur dicht.
Stap 2: ik verzamel alle meubelen en spullen die we in huis hebben.
Stap 3: ik zet de hele verzameling voor de badkamerdeur.
Stap 4: ik bel politie op (niet het alarmnummer nee) en informeer naar wie ik verder nog moet hebben plus nummer (nee, dit ga ik niet op internet opzoeken, want ik ren gillend door het huis).
Stap 5: zodra iemand arriveert die het beestje weg moet halen vertrek ik naar de andere kant van het land.

Damn nee, ik ben al bang voor slangen op tv. Hier moet ik echt niet aan denken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:07
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
DutchGirl schreef op 21-10-2005 @ 12:43 :
gewoon proberen te pakken en opvang bellen


jezus tis maar een boa constrictor
Til jij even de 3 meter lang boa op
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 21-10-2005 @ 19:16 :
Maar wat betreft diervriendlijkheid sta je daar niet om bekend, dus dat antwoord was te verwachten.
Ik hou best van dieren, dierenmishandeling kan ik ook echt niet tegen (ik zorg natuurlijk wel dat mocht het voorkomen die boa in 1 keer dood is).
Ik heb het alleen niet op katten en insecten, verder vind ik eigenlijk alles wel leuk (bij slangen/spinnen en gevaarlijke (roof)dieren vind ik het alleen leuk op tv/op een redelijke afstand/ in een hok.
Als zo'n grote slang in mijn huis zou zitten, zou ik die doodmaken ja, je moet niet vergeten dat zo'n beest heel goed in staat is je te doden. Daarbij heb ik ook een ontzettend nieuwsgierige hond rondlopen, dat risico zou ik gewoon niet willen nemen. Jammer voor de slang ja, maar toch liever die slang dan iemand die hier woont.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 21-10-2005 @ 20:07 :
Til jij even de 3 meter lang boa op
Is dat zwaar dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2005, 22:24
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 21-10-2005 @ 22:37 :
Ik hou best van dieren, dierenmishandeling kan ik ook echt niet tegen (ik zorg natuurlijk wel dat mocht het voorkomen die boa in 1 keer dood is).
Ik heb het alleen niet op katten en insecten, verder vind ik eigenlijk alles wel leuk (bij slangen/spinnen en gevaarlijke (roof)dieren vind ik het alleen leuk op tv/op een redelijke afstand/ in een hok.
Als zo'n grote slang in mijn huis zou zitten, zou ik die doodmaken ja, je moet niet vergeten dat zo'n beest heel goed in staat is je te doden. Daarbij heb ik ook een ontzettend nieuwsgierige hond rondlopen, dat risico zou ik gewoon niet willen nemen. Jammer voor de slang ja, maar toch liever die slang dan iemand die hier woont.
Ik denk niet echt dat een drie meter lange boa jou als doelwit zal zien. Je hond daarentegen... tsja
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 23:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Grimm schreef op 21-10-2005 @ 23:24 :
Ik denk niet echt dat een drie meter lange boa jou als doelwit zal zien. Je hond daarentegen... tsja
3 meter is altijd nog langer dan dat ik ben.
Ik zou iig geen kans maken als zo'n beest me aan zou vallen, dan toch maar liever dood.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 02:06
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 00:01 :
3 meter is altijd nog langer dan dat ik ben.
Ik zou iig geen kans maken als zo'n beest me aan zou vallen, dan toch maar liever dood.
Waarom zou een Boa jouw aanvallen? Slangen zijn niet zo gevaarlijk als ze lijken voor de mens. (de meesten iig) Ze vallen geen mensen aan tenzij ze zwaar en dan ook zwaar ondervoed zijn en een mens kunnen hebben als prooi (en gaan dan nog bij voorkeur voor baby's/kleine kinderen), of als ze zich bedreigd voelen. Kortom: zolang jij het beest niets doet, doet hij jou ook niets, dus zorg dan gewoon dat ie niet weg kan komen en ga een telefoontje plegen zodat het dier weggehaald kan worden. Doden is in mijn ogen geen optie
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:34
Verwijderd
Mh, boa's zijn toch niet giftig? Dan zou ik van een afstandje iets op 'm gooien/zetten waardoor hij gevangen is, denk ik. En anders snel de wc-bril en de badkamerdeur dichtdoen. En vervolgens natuurlijk iemand bellen die meer verstand van die beesten heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:44
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Grimm schreef op 21-10-2005 @ 23:23 :
Is dat zwaar dan?
Ik heb een boa van 2 meter een keer vast gehouden, die die was al niet bepaalt licht
__________________
Disgustibus non est disputandem

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-10-2005 @ 03:06 :
Waarom zou een Boa jouw aanvallen? Slangen zijn niet zo gevaarlijk als ze lijken voor de mens. (de meesten iig) Ze vallen geen mensen aan tenzij ze zwaar en dan ook zwaar ondervoed zijn en een mens kunnen hebben als prooi (en gaan dan nog bij voorkeur voor baby's/kleine kinderen), of als ze zich bedreigd voelen. Kortom: zolang jij het beest niets doet, doet hij jou ook niets, dus zorg dan gewoon dat ie niet weg kan komen en ga een telefoontje plegen zodat het dier weggehaald kan worden. Doden is in mijn ogen geen optie
Je weet niet waar dat beest vandaan komt, of hij ondervoed is etc.
Zulke dieren kunnen heel onvoorspelbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-10-2005 @ 09:34 :
Mh, boa's zijn toch niet giftig?
Toch is een beet van een boa niet prettig heb ik me laten vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 11:18 :
Toch is een beet van een boa niet prettig heb ik me laten vertellen
Neuh, da's waar, maar als een beet niet direct dodelijk is, durf ik nog wel in de buurt van het dier in kwestie te komen. Als een hond of een paard of een papegaai je bijt, is het ook niet bepaald prettig
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-10-2005 @ 13:07 :
Neuh, da's waar, maar als een beet niet direct dodelijk is, durf ik nog wel in de buurt van het dier in kwestie te komen. Als een hond of een paard of een papegaai je bijt, is het ook niet bepaald prettig
Een boa van 3 meter lang heeft een behoorlijke bek gevuld met een heleboel kleine messcherpe tandjes, daarbij, als hij op dat moment honger zou hebben ben je dus niet blij
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:39
Verwijderd
Daarbij, MT, je blijft volhouden dat zo'n beest je 'Zo even zou kunnen doden'. Dat is waar, leuke en aardig maar als uit zn buurt blijft en de deur voor zijn neus dicht doet kan het beest helemaal niets meer.

Een Boa Constr. van drie meter kan hoogstens een middelgrote hond naar binnen werken, gezien zijn kaken e.d. Don't be fooled by size. Ik zou wél uit mn huis vluchten als ik een pofadder tegen zou komen in mn badkamer.

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 16:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 11:17 :
Je weet niet waar dat beest vandaan komt, of hij ondervoed is etc.
Zulke dieren kunnen heel onvoorspelbaar zijn.
Boa's zwerven hier ook echt los door het land heen Nee schat, als een Boa hier ergens los rondkruipt, dan is ie ontsnapt uit een terrarium. En zolang het lokale nieuws niet vol staat met meldingen van de eigenaar dat ie weg is, dan is ie nog niet lang weg en dus goed gevoed. Daarbij kan hij jou wel doden als hij echt wil (dan moet ie zich dus bedreigd voelen) maar hij zal je niet weg kunnen werken. Geen enkel dier valt zonder reden aan. Dus als er een optie is: opsluiten en deskundigen bellen, dan doe je dat. Je gaat niet op eigen houtje met een shotgun dat beest achterna zitten terwijl het niet nodig is.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 22-10-2005 @ 17:46 :
Boa's zwerven hier ook echt los door het land heen Nee schat, als een Boa hier ergens los rondkruipt, dan is ie ontsnapt uit een terrarium. En zolang het lokale nieuws niet vol staat met meldingen van de eigenaar dat ie weg is, dan is ie nog niet lang weg en dus goed gevoed. Daarbij kan hij jou wel doden als hij echt wil (dan moet ie zich dus bedreigd voelen) maar hij zal je niet weg kunnen werken. Geen enkel dier valt zonder reden aan. Dus als er een optie is: opsluiten en deskundigen bellen, dan doe je dat. Je gaat niet op eigen houtje met een shotgun dat beest achterna zitten terwijl het niet nodig is.
Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat hij zich heel snel bedreigd voelt. En zo'n boa is dan wel niet giftig, hij is nog altijd sterker dan een mens.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:21
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-10-2005 @ 18:16 :
Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat hij zich heel snel bedreigd voelt. En zo'n boa is dan wel niet giftig, hij is nog altijd sterker dan een mens.
Ook Boa's geven eerst een waarschuwing. In dat geval ben je te dichtbij en moet je even een paar stappen achteruit doen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 22-10-2005 @ 18:21 :
Ook Boa's geven eerst een waarschuwing. In dat geval ben je te dichtbij en moet je even een paar stappen achteruit doen.
Nu kijk ik graag tv en soms kijk ik wel eens naar die rare australiër op animal planet, maar je ziet toch ook wel slangen die gelijk aanvallen, maar dat zijn meestal gifslangen (die zich wschlk ook niet zo prettig voelen)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:54
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-10-2005 @ 18:23 :
Nu kijk ik graag tv en soms kijk ik wel eens naar die rare australiër op animal planet, maar je ziet toch ook wel slangen die gelijk aanvallen, maar dat zijn meestal gifslangen (die zich wschlk ook niet zo prettig voelen)

Haha, ook gifslangen doen aan waarschuwingen door lichaamstaal, je moet ze alleen herkennen. En ja, zo'n beest valt niet aan zonder reden, dus geef die reden niet, heb je nergens last van.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 21:35
Verwijderd
Voor zover ik weet kan een relatief vette boa (van 3 meter ed) niet verder uitvallen dan een meter, als het dan niet minder is. Beest heeft zn eigen lengte en gewicht tégen zich.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:20
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 13:24 :
Een boa van 3 meter lang heeft een behoorlijke bek gevuld met een heleboel kleine messcherpe tandjes, daarbij, als hij op dat moment honger zou hebben ben je dus niet blij
Dus wil jij hem aanvallen? Zo lang dat beest niet om je heen zit issie totaal niet gevaarlijk. Dus uit de buurt blijven en de deskundige bellen. Zo'n mooi beest als een bao maak je niet zomaar af , je gooit toch ook niet een mt de shreader in omdat die op de stoep rijdt
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 22-10-2005 @ 23:20 :
je gooit toch ook niet een mt de shreader in omdat die op de stoep rijdt
Dat ligt er geheel aan van wie hij is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2005, 22:46
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 23:36 :
Dat ligt er geheel aan van wie hij is
die van jouw
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 22:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 22-10-2005 @ 23:46 :
die van jouw
Ik heb er geen meer
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:41
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Zorgen dat 'ie in een kamer of plek zit waar die niet uit komt, waar het heel koud is en dan Dierenambulance bellen ofzo? (Zullen ze blij mee zijn om zo'n beest te vangen)
Ws zou ik eerst een moment met m'n mond en ogen openstaan van WTF..
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:15
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou kijken of het mogelijk is om het beest in de badkamer op te sluiten. Daarna de dierentuin bellen en een camera halen om nog wat mooie plaatjes te schieten als ik daar de kans voor krijg.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2005 @ 13:24 :
Een boa van 3 meter lang heeft een behoorlijke bek gevuld met een heleboel kleine messcherpe tandjes, daarbij, als hij op dat moment honger zou hebben ben je dus niet blij
Ons hondje ook
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 22:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-10-2005 @ 22:28 :
Ons hondje ook
Een beet van een boa is echt een stuk minder prettig dan een beet van een hondje
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:33
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-10-2005 @ 23:08 :
Een beet van een boa is echt een stuk minder prettig dan een beet van een hondje
Ik kan met zekerheid zeggen dat dat dus niet zo is
Heb zelf meer dan 20 slangen waarvan 5 Boa constrictors, waar ik door mijn eigen fout (eerder op de dag voedseldieren aangeraakt, dan later de slang hanteren die vervolgens denkt dat hij voedsel krijgt) ook wel eens door gebeten ben ondertussen.

Zelfs een kleine hond kan toch zeer veel pijnlijker bijten dan een boa constrictor, een hond 'bijt' namelijk ook echt, meaning hij zet kracht op zijn kaken en houdt vast. Een boa krijgt dit moeilijk voor elkaar, hij heeft niet zoveel kracht in zijn kaken dus het enigste wat pijn zou kunnen doen is de impact-slag, (als je erg dichtbij staat en hij haalt uit, komt hij met een redelijke versnelling tegen jou tot stilstand) Bijten daarentegen kan hij haast niet, die bek zit niet voor niets zo vol met al die speldepunt tandjes, als hij die niet had dan kon hij niet eens z'n eten vasthouden. En dan nog, ik ben een stuk of 4 keer gebeten in al deze tijd, en heb er nog nooit iets aan over gehouden. Het enigste waar je last van hebt is een weekje speldenpuntjes in je hand/arm/waar je dan ook maar gebeten bent, en als de slang écht erg groot is dan heb je kans op een blauwe plek oid, maar that's it.

Maar om terug te komen op de vraag van Wizkid: Als ik die boa tegen zou komen in mijn badkamer, zou ik eerst even m'n overige kleine huisdieren uit de buurt halen voor het geval hij die ineens ziet en wél hongerig zou zijn. Daarna zou ik een hoeslaken en m'n slangenhaak pakken en m'n vriend bellen, als die slang ineens om m'n been hangt is ie er met hulp iets eerder van af dan al s ik in m'n eentje bezig ben. Als hij hongerig is en uithaalt naar de haak, haal ik een rat en wacht tot hij halverwege is, dan kan ie iig niet meer uithalen op het moment dat ie z'n bek vol heeft zitten (dit is eigenlijk niet nodig maar ik probeer een slang nooit aanleiding te geven mij te bijten door stress, en hem in een hoekje drijven veroorzaakt dat juist). Is ie niet vals, dan probeer ik hem aan het eind van zijn lichaam beet te pakken, pak hem achter zijn kop beet om eventuele uitvallen voor te blijven, stop hem in het hoeslaken en knoop dit dicht.

Waarschijnlijk zal ik daarna wel een melding geven bij Amivedi dat ik een boa gevonden heb, maar dan mogen ze bellen als ze de eigenaar gevonden hebben, een terrarium heb ik zelf nog wel over voor zo'n dier. En zoals Sovreze ook al zei, de strike-afstand van zo'n slang is niet zo bijster groot, en zéker niet omhoog. Als gozer zou je een beetje pech hebben als ie rond je edele delen in je broek blijft hangen, maar tot aan je gezicht komt ie echt niet.

Ik vang al meerdere jaren slangen op en heb zelf ook boa constrictors van 2 meter, grotere dieren heb ik ook gehanteerd en er is niets gevaarlijks aan zolang je maar geen vreemde slang met val-vrees om je nek legt, dan kom je in de klassieke 'wurg-situatie' terecht: Persoon vindt de slang om zijn/haar nek eng, en probeert een beetje meer ruimte te creeëren. De slang heeft geen poten en dus niet veel houvast, is bang te vallen en probeert iets dichter rond de nek te komen liggen. Persoon raakt in paniek na 1 of 2 keer en probeert de slang van de nek te trekken. Slang is bang te vallen (zou ook niet op m'n ribben terecht willen komen van in verhouding zo'n hoogte) en probeert zichzelf te redden, met als gevolg een "wurg-situatie".

Silverwolf
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:14
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Silverwolf schreef op 30-10-2005 @ 15:33 :
Ik vang al meerdere jaren slangen op en heb zelf ook boa constrictors van 2 meter, grotere dieren heb ik ook gehanteerd en er is niets gevaarlijks aan zolang je maar geen vreemde slang met val-vrees om je nek legt, dan kom je in de klassieke 'wurg-situatie' terecht: Persoon vindt de slang om zijn/haar nek eng, en probeert een beetje meer ruimte te creeëren. De slang heeft geen poten en dus niet veel houvast, is bang te vallen en probeert iets dichter rond de nek te komen liggen. Persoon raakt in paniek na 1 of 2 keer en probeert de slang van de nek te trekken. Slang is bang te vallen (zou ook niet op m'n ribben terecht willen komen van in verhouding zo'n hoogte) en probeert zichzelf te redden, met als gevolg een "wurg-situatie".
Cool Dus als je ooit wordt aangevallen door een wurgslang moet je dichter bij de grond zien te komen...? Lijkt me wel sterk dat zo'n beest ineens zou stoppen met wurgen dan, dat doet ie ook niet zomaar. Niet?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:33
Verwijderd
.... en met elke soort beet, welk dier dan ook, moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat jijzelf meer schade aan kan richten doordat je je arm/hand weg trekt, dan er in eerste instantie zou zijn geweest als je dat níet had gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 07:49
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 09-11-2005 @ 19:14 :
Cool Dus als je ooit wordt aangevallen door een wurgslang moet je dichter bij de grond zien te komen...? Lijkt me wel sterk dat zo'n beest ineens zou stoppen met wurgen dan, dat doet ie ook niet zomaar. Niet?
Dit ging natuurlijk over het om je nek leggen van een zogenaamd 'tamme' slang (meaning: 1 in gevangenschap, tam is een relatief begrip) Wat inhoud dat dat beest met goede verzorging geen aanleiding heeft iemand te wurgen voor voedsel. Dit is verder ook geen aanval, maar een schrikreactie. Als je een slang in zo'n situatie laat ondersteunen door een extra persoon zal hij ophouden met 'wurgen'. Een volwassen boa constrictor kan makkelijk met een aantal maaltjes per jaar (eens per maand of soms eens per 2 of 3 maanden) maar dat bestaat dan voornamelijk uit ratten/konijnen/kippen/etc. Een slang kan echt wel inschatten of hij iets op kan ja of nee. Regel is dat een slang niet aan een prooi begint die in doorsnede dikker is dan het dikste gedeelte van zijn lijf. Dikker kan er wel IN, maar dan kan de slang na het eten nergens meer heen door het gewicht van de prooi, en dat houdt in dat hij een aanval van een eventuele andere jager niet kan afweren. Er zijn wel gevallen bekend van grotere slangen die een impala opaten, en vervolgens na het eten maar bleven liggen omdat ze nergens meer heen konden

Als je ooit oog in oog komt te staan met een wurgslang van een meter of 4 a 5 (maar denk niet dat je die hier zomaar tegen komt, of vraag de eigenaar hoe lang geleden dat beest nog gegeten heeft voor je zijn kamergrote terrarium in stapt ) en hij valt TOCH aan, ja, dan heb je een probleem. Vanaf die lengte past hij namelijk toch iets makkelijker om je heen. Dan bijt ie waarschijnlijk toch nog in je bovenbeen, maar er zit een stuk langer lijf achter wat om je heen geslagen kan worden dan bij de boa uit de beginnerspost die maar 3 meter zou zijn. De enige tip die ik je dan nog mee kan geven is dat je moet proberen de staart van je vandaan te houden (geen geintje) omdat je hem alleen van daaraf af kunt rollen om het zo te zeggen. Al zal dat in je eentje met een 5 meter lange slang moeilijk gaan ja

Verder hebben we het hier wel over aanvallen, maar de meeste slangen hebben toch wel door dat ze mensen toch niet naar binnen krijgen, en het gevaar van een beet is groter dan het gevaar gewurgd te worden. Een beet wordt meestal ingeluidt met het hoorbaar sissen (van nijd) van een slang, en bij zo'n grote is dat natuurlijk niet mis te verstaan (ik kon mijn 1,2 meter lange opgevangen boa door het glas van het terrarium tot de andere kant van de kamer horen)) het oprichten van het lichaam wat in princiepe "rot op" betekent, en als je dan nog dichter in de buurt komt dan gaat het dier "slaan", dit betekent dat hij naar voren schiet, met zijn tanden een uitval doet (niet zijn bek sluit, maar dus echt met zijn bovenkaak op je slaat) en vervolgens weer terug naar achteren schiet.

En zoals Sovreze al zei: het terugtrekken van je hand is dan wel een natuurlijke schrikreactie, toch kun je dat in dit soort gevallen beter laten. Het slaan van de slang levert je een paar puntjes in je hand/arm/whatever op, en misschien een blauwe plek als het erg hard was, maar als je je arm terugtrekt heb je kans op het afbreken van de tanden van de slang (ik hoor al wat mensen roepen: Jah! dat gaan we doen, dat zal 'm leren! ) maar da's meestal een groter probleem voor jou dan voor de slang. Die heeft echt wel meer tanden dan die 3 a 4 die bij jou achterblijven in je arm en kunnen gaan ontsteken (want krijg ze er maar eens uit, meestal zijn het de bovenste puntjes en moeten die er gewoon uitzweren) Verder kan het ook zijn dat dat helemaal niet gebeurt, en dat je ipv puntjes gewoon sneden in je arm trekt.

Maar al met al: mócht je ooit toch aangevallen worden door een slang van meer dan 3 meter; Succes!
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:09
Verwijderd
Inderdaad. Een agressieve slang kan snel happen mja. Alcohol en warm water bij de hand.
Voorkom het behandelen in je eentje als je niet helemaal zeker weet waar je mee bezig bent en bij slangen die flink groot zijn.

Dat terugtrekken niet mag is ook heel belangrijk inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:30
Silverwolf
Silverwolf is offline
Alcohol is een goed middel om slangen zover te krijgen los te laten ja, heb hier wel eens gehad dat 2 koningspythons dachten dat de ander voer was en ineens in elkaar hingen en probeerden elkaar te wurgen. Beetje alcoholische drank op een wattenstaafje, in de bek wrijven en moet je eens kijken hoe snel ze loslaten! Wel oppassen dat je maar weinig gebruikt want het is zwaar giftig voor ze, maarja, mocht je er ooit aan denken en met zo'n slang om je nek nog naar de koelkast kunnen lopen dan boeit het je echt niet of ie dood gaat aan de alcohol ja of nee, zolang ie maar loslaat natuurlijk

Er is ook een regel voor het hanteren van slangen, als ze meer dan 2 meter lang zijn moet je eigenlijk met 1 persoon per meter werken. Op zich een goede regel
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een decembersprookje in drie delen
Verwijderd
9 20-12-2008 18:59
Flora & Fauna Algemeen Namen Topic
rodina
499 13-11-2007 08:53
Drugs & Alcohol (stoner)verhaal
Ghoulscout
4 23-07-2003 00:23
Verhalen & Gedichten (stoner)Verhaal
Ghoulscout
0 21-07-2003 16:23
De Kantine Zoveel mogelijk dieren met de...
Verwijderd
34 18-03-2003 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.