Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2008, 15:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is het de bedoeling dat je in een sollicitatiebrief/CV precies zet wat je welk jaar gedaan hebt..? Ik heb namelijk juni 2006 mijn havo diploma gehaald en ga nu pas in september 2008 weer studeren. Zal ik dan moeten vermelden wat ik in die tussenperiode heb gedaan? Of kan ik gewoon stoppen bij 2006 en weer beginnen bij 2008? Heb namelijk anders zo'n gat erin ofzo...
(heb toen ook niet gewerkt, maar heb therapie gehad)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*

Laatst gewijzigd op 04-01-2008 om 15:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2008, 15:34
Verwijderd
Je kan het leeg laten, maar je zal ongetwijfeld wel de vraag krijgen wat je dan gedaan hebt. Of je er over moet liegen; ik zou het niet doen. Maar sommige werkgevers 'schrikken' ook van het feit dat je 'in behandeling' bent geweest
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 15:36
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Wat jij wilt, en ligt ook een beetje aan de baan. Als het een bijbaantje is, gaat niemand daar moeilijk over doen. Als het een fulltime baan voor langere tijd is, dan zal er zeker naar gevraagd worden als jij het niet op je CV hebt gezet. Je bent niets verplicht op je CV te zetten.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 16:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je hoeft niet te vermelden dat je in therapie bent geweest, al is er voor een (bij)baan wel kans dat er wordt gevraagd wat je in de tussentijd hebt gedaan.

Het is erg gebruikelijk om in je CV te vermelden in welk jaar (vaak zelfs nog maand) je diploma's hebt behaald, een nieuwe studie bent begonnen, een bijbaan hebt gehad, enz. Je kan het weglaten, maar dan heb je ook weer grote kans dat er naar wordt gevraagd. Een CV zonder jaartallen ziet er ook erg incompleet en dus, in mijn ogen, onzorgvuldig uit..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 19:17
PV
PV is offline
Ik zou zeggen laat het weg, en als iemand er naar vraagt kun je altijd nog ervoor kiezen om het uit te leggen.
Ik weet niet of werkgevers het zodanig onzorgvuldig zullen vinden, dat ze je niet eens uitnodigen voor een gesprek. Als je voor de rest een goede brief schrijft en de rest van je cv sluit aan bij de vacature, dan denk ik niet dat ze moeilijk zullen doen. Hoop ik tenminste voor je.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 10:34
Keizertje
Keizertje is offline
Lekker weglaten joh..Als ze graag willen weten wat je in die tussenperiode gedaan hebt dan vragen ze daar wel naar in het sollicitatiegesprek. Maar heb je in die tussenperiode ook niet gewerkt ofso dan??
hier is trouwens handig voorbeeld van CV: http://www.scholierenwerk.nl/pagina/Infotestsolbrief
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 08:34
Nyawa
Ik zou het idd weglaten. Bij de bijbaantjes waar ik naar solliciteerde keken veel werkgevers niet eens naar mijn cv. En als ze er naar vragen, dan zeg je gewoon naar waarheid dat je ziek bent geweest dat jaar, eventueel met uitleg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hulp nodig bij solliciteren?
Online Coach
4 15-12-2009 19:10
Werk, Geld & Recht Lastige dingen bij het maken van een cv
Verwijderd
18 12-01-2008 19:45
Werk, Geld & Recht Stond jouw eerste bijbaantje op je CV bij het solliciteren voor het 'echte' werke?
wr_faya
27 02-03-2006 14:48
Werk, Geld & Recht Sollicitatie + CV
Konijn
13 19-01-2006 10:43
Werk, Geld & Recht Lege CV
FayLa32
34 21-06-2005 15:58
Algemene schoolzaken CV en sollicitatiebrief indeling
HeliumBallon
3 31-08-2004 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.