Oud 07-04-2009, 19:39
Lies.je
Lies.je is offline
heeft er iemand tips voor het tekenen van een portret van iemand?

waar moet je naar kijken, wat teken je het eerste enzenz

ty!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2009, 21:09
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Heb je een beetje anatomiekennis? Er zijn heel veel boeken te koop die je stap voor stap begeleiden bij het tekenen van mensen. Er zijn ook wel instructies op internet te vinden, al zijn die niet allemaal even goed.

Waar je mee begint? Dat doet iedereen anders, meestal teken ik eerst de contouren van het hoofd en waar de ogen, neus en het haar ongeveer komen, en dan begin ik bij de ogen met uitwerken. Waar je op moet letten? Eh, verhoudingen denk ik. Zitten de ogen op de goede hoogte (in het midden van het gezicht), niet te dicht bij of ver van elkaar? Zit de haargrens niet te hoog of te laag? Zit de mond op de goede plek? Tja, ik kan het niet zo goed uitleggen, het is gewoon een kwestie van heel goed kijken. Als je tijdens het tekenen niet zo goed weet of het nog goed gaat helpt het om even afstand te nemen, of je tekening voor de spiegel te houden. Dan zie je meteen wat er niet klopt. Als je van een afbeelding natekent kun je met een raster werken.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 13:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik begin meestal met de contouren van het hoofd (haar nog niet), dan teken je een soort kruis in het midden, met een streep waar de ogen moeten gaan zitten... Zijn er geen tutorials op internet te vinden hierover? En verder kan je niet verwachten dat je eerste portret meteen al heel goed en lijkt op je onderwerp enzo, het is een kwestie van heel goed kijken en heel veel oefenen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:10
Verwijderd
Geen tips zoeken, gewoon beginnen en uitzoeken wat "jou" manier is..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:13
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline
klinkt heel simpel maar is het ook: gewoon heel goed kijken.
geen enkele lijn is 'gewoon' die lijn, als je beter gaat kijken zie je dat er veel meer bewegingen in zitten.
blijf ook je aandacht over het gehele protret gelijk houden, of kies er bewust voor om het een veel meer uit te werken dan het ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.