Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Gezinnen met twee kinderen mogen slechts één auto hebben.
Pro 1 6.67%
Contra 14 93.33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2010, 13:21
XanoniemX
XanoniemX is offline
Hallo iedereen,

Ik moet een debat houden voor school en ik wil graag weten wie pro of contra is.
De stelling luid als volgt:
Gezinnen met 2 kinderen mogen slechts één auto hebben.
Ben je pro of contra en waarom? geef alstublieft een goed argument.

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2010, 13:36
Verwijderd
waarom zou dat zo moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 21:03
Verwijderd
Contra, je mag zelf weten waar je je geld aan uitgeeft.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 21:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Contra, individuen moeten niet op gezinseenheid worden beoordeeld.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 23:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
En als je maar 1 kind hebt, mag je er wel twee?
Als beide ouders wegens de belabberde OV niet voor 19:00 vanuit hun werk thuis kunnen zijn, gun ik hun beide een auto op kosten van de overheid (met inlevering van de ministerie van verkeer en waterstaat)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 21:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
waarom hangt het hebben van 2 auto's af van het aantal kinderen dat je hebt?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 22:40
XanoniemX
XanoniemX is offline
Citaat:
waarom hangt het hebben van 2 auto's af van het aantal kinderen dat je hebt?
Wel sommige mensen denken waarschijnlijk dat als je maar twee kinderen hebt, perfect in één auto past en daarmee genoeg hebt. Maar die stelling slaagt dus duidelijk op niks want het maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt zelf al heb je 6 kinderen er bestaat een auto van zelf 8 personen, dus het ligt dus idd niet aan de hoeveelheid kinderen je hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 09:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Er valt niks te mogen.

of beter, er valt voor mij (of de staat) in deze niets te verplichten. het siert gezinnen wanneer ze zich praktisch kunnen beperken tot 1 auto, maar enfin. ook alleen maar vanwege parkeerplek
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:20
Verwijderd
Tegen, net of je een auto alleen gebruikt voor gezinsuitstapjes. Als beide ouders werk hebben dat moeilijk met het OV of op de fiets bereikbaar is, of waarvoor een auto noodzakelijk is, zullen er toch twee nodig zijn.
Natuurlijk is dat in de meeste gevallen niet zo en is de tweede auto er voor dingen die ook op de fiets kunnen, zoals kinderen naar school brengen of naar een werkplek rijden die maar 5 km verderop ligt. Maar dan nog vind ik dat het eigen verantwoordelijkheid van mensen is of ze een tweede auto kopen. Wel netjes als ze daarbij rekening houden met parkeerruimte en de verhouding tussen benodigde ruimte en benzineverbruik.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 11:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wel netjes als ze daarbij rekening houden met parkeerruimte en de verhouding tussen benodigde ruimte en benzineverbruik.
Waarom? Aan parkeerruimte wordt door de gemeente al dik verdiend en met de belasting op benzine vult de staat z'n zakken. Ik kan me nog gratis parkeren herinneren in mijn stad, waarom kon het toen wel? Parkeerplekken regelen zichzelf; als het vol is, is het vol, daar hoeft geen geldslikkende parkeermeter bij.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Aan parkeerruimte wordt door de gemeente al dik verdiend en met de belasting op benzine vult de staat z'n zakken. Ik kan me nog gratis parkeren herinneren in mijn stad, waarom kon het toen wel? Parkeerplekken regelen zichzelf; als het vol is, is het vol, daar hoeft geen geldslikkende parkeermeter bij.
Omdat als er bv. een flat is met 6 appartementen, en daar zitten 6 parkeerplekken voor, en je hebt 2 auto's, dat lastig is voor je buren die misschien ook wel hun auto in de straat willen parkeren. Ik begrijp niet echt wat gemeente-inkomen daar mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Omdat als er bv. een flat is met 6 appartementen, en daar zitten 6 parkeerplekken voor, en je hebt 2 auto's, dat lastig is voor je buren die misschien ook wel hun auto in de straat willen parkeren. Ik begrijp niet echt wat gemeente-inkomen daar mee te maken heeft.
Ahhh, je bedoelt parkeerruimte bij huis, niet in het centrum.
Ik weet dat de gemeente met een factor rekent, zoiets als 1.4 auto's per gezinswoning. Misschien moeten ze dat eens bijstellen, ze vragen immers zelf genoeg geld voor een (bij de boer voordelig opgekochte) vierkante meter grond (ja, wijs ik wederom naar de gemeente)
Dat zal niet meer helpen bij de huidige bestaande flats, die uit de tijd zijn dat de huur betaald kon worden op één salaris en de vrouw geen auto nodig had.
Tijden veranderen, en er wordt te weinig rekening gehouden met secundaire gevolgen.
Wettelijk kun je niemand het bezit van een auto ontzeggen omdat er geen parkeerplaatsen beschikbaar zijn, je kunt ze wel ontmoedigen door gewoon onvoldoende parkeerplaatsen te leveren.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 08:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom? Aan parkeerruimte wordt door de gemeente al dik verdiend en met de belasting op benzine vult de staat z'n zakken. Ik kan me nog gratis parkeren herinneren in mijn stad, waarom kon het toen wel? Parkeerplekken regelen zichzelf; als het vol is, is het vol, daar hoeft geen geldslikkende parkeermeter bij.
prima, maar er zijn in deze stad gewoon te weinig parkeerplekken, dus niet voor de staat maar voor elkaar is het liev als je rekening houdt met.

ik ben ook voor een first come first serve systeem in de binnenstad.

later uit je nest = verder lopen

Citaat:
Tijden veranderen
inderdaad, publieke auto's een idee, soort taxi's maar dan computergestuurd?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 19:17
Verwijderd
Tegen, want het is een bullshit om autobezit te beperken op basis van aantal kinderen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 21:48
XanoniemX
XanoniemX is offline
Iedereen dank voor hun mening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD wil debat over kerk en staat
T_ID
64 25-03-2011 14:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Halt tegen islamofobie: debat over islam en anoniem solliciteren
Gatara
18 26-04-2007 13:41
Levensbeschouwing & Filosofie Debat Chomsky/Foucault, '71
EggeD
3 26-02-2007 17:14
Verhalen & Gedichten Voor altijd slapen ( Islam en het debat)
Valentijn
8 18-11-2004 12:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wallage en Hirsi Ali gaan openbaar debat aan
Atje85
146 22-01-2004 14:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Integratie tegen Wil en Dank (Debat)
Falku
0 01-04-2002 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.