Oud 26-08-2003, 17:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Aan het begin van de vakantie heb ik het uitgemaakt met mijn ex-vriendje. We hebben ruim 6 maanden verkering gehad (met 'pauze' tussendoor), maar het ging gewoon niet meer. Daarom wilde ik absoluut geen contact meer met hem. Helaas is er nu wel iets wat ik hem echt moet vertellen. (niet alleen voor mezelf, maar vooral voor hem) Alleen ik heb geen zin om daarna weer langer contact te houden of dat hij mij helpt oid.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik had al een idee om een brief te schrijven, maar dat vind ik toch niet zo'n goed idee, omdat ik z'n reactie niet kan zien en hij ws toch me na die brief wil spreken. Ik kan ook naar hem toen gaan (afspreken) en het vertellen, maar hoe hou ik hem daarna weer zo goed mogelijk op afstand? Hij mag wel even wat vragen, maar meer niet.
Of heeft iemand anders nog een (ander) goed idee? Want het zal erg moeilijk worden het face-to-face te vertellen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 18:03
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik weet niet hoe goed je reden is dat je hem echt niet meer wil zien enzo, maar ik ga ervan uit dat dat helemaal terecht is. Als het iets belangrijks is over jullie of iets wat er tussen jullie gebeurd is, zou ik naar 'm toe gaan want dat is idd wel zo prettig voor hem..

Verder moet je 'r maar 's over nadenken om het hem gewoon duidelijk te vertellen wat je wil. Kan me voorstellen dat het misschien in het begin hard voor hem is, maar dan weet hij tenminste ook wat je wil.. Anders blijft ie ook een beetje in zo'n gat hangen en blijf je steeds weer het probleem krijgen denk ik..

Gewoon vertellen lijkt me dus het beste..!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
r0bert schreef op 26-08-2003 @ 18:03:
Ik weet niet hoe goed je reden is dat je hem echt niet meer wil zien enzo, maar ik ga ervan uit dat dat helemaal terecht is. Als het iets belangrijks is over jullie of iets wat er tussen jullie gebeurd is, zou ik naar 'm toe gaan want dat is idd wel zo prettig voor hem..
Of de reden terecht is, kan ik moeilijk zeggen. Voor mij is het wél terecht.
Als ik naar hem toe zou gaan, doe ik dat alleen voor hem.
Citaat:
Verder moet je 'r maar 's over nadenken om het hem gewoon duidelijk te vertellen wat je wil. Kan me voorstellen dat het misschien in het begin hard voor hem is, maar dan weet hij tenminste ook wat je wil.. Anders blijft ie ook een beetje in zo'n gat hangen en blijf je steeds weer het probleem krijgen denk ik..

Gewoon vertellen lijkt me dus het beste..!
Het probleem is dat ik er erg tegenop zie om het te vertellen. Ik ben bang dat hij me weer 'in pakt' en ik niet meer van hem af kom. (zeker omdat hij weet wat mijn gevoelige plekken zijn) Het is nogal een gevoelig onderwerp, daarom het lijkt me zo ontzettend moeilijk.
Een brief zou het makkelijker maken.. maar daar zitten ook weer nadelen aan...
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:36
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Erg moeilijk, denk toch dat hij wel contact blijft zoeken dan.

Misschien beste oplossing om van te voren een brief te schrijven en daarin aan te kondigen dat jij wat wil afspreken, maar absoluut geen contact wilt daarna?
Dan is het voor hem van te voren duidelijk dat hij daarna geen contact hoeft te zoeken.

*is nieuwsgierig wat het dan mag zijn* sorry
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Het ligt er heel erg aan wat je hem moet/wil vertellen, en daar kunnen we tot dusver niet over oordelen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:55
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat je kan doen is de brief persoonlijk geven,
en zijn reactie afwachten. Ik weet niet of je er moeite
mee hebt om het te vertellen, (ws wel?),
maar het lijkt mij makkelijker, omdat je dan precies
kan uitvogelen wat er wel en niet in moet.

Plus dat je kan uitleggen dat je liever geen contact meer
wil, en hem dit eigenlijk alleen wil vertellen omdat het
iets is wat hij 'moet' weten.

Verder weet ik ook niet echt iets, laat je weten wat
je gaat doen?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het gaat er dus om dat ik zwanger ben geworden van hem.
Wat uiteindelijk is afgelopen in een miskraam..

Hij weet hier nog niks van, maar k vond toch dat ik eerlijk tegenover hem zou moeten zijn... Voor zoverre dat lukt....
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:08
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Je moet inderdaad gewoon een brief sturen, eventueel een afspraak met hem maken daarover als hij dat wil, daar al zijn vragen en dergelijke beantwoorden en dan het contact weer verbreken. Ik vraag me alleen wel af wat voor wrok je tegen je ex hebt, je hebt ooit eens van hem gehouden, was dat dan onterecht?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
WB schreef op 26-08-2003 @ 22:08:
Je moet inderdaad gewoon een brief sturen, eventueel een afspraak met hem maken daarover als hij dat wil, daar al zijn vragen en dergelijke beantwoorden en dan het contact weer verbreken. Ik vraag me alleen wel af wat voor wrok je tegen je ex hebt, je hebt ooit eens van hem gehouden, was dat dan onterecht?
Het is niet wrok tegen hem. Hij was op het laatst gewoon niet goed voor me. Wilde heel veel voor mij doen (als er iets niet goed ging wist hij wel hoe ik dat moest oplossen, manieren die ik zelf niet echt leuk vond) en hield zich continu met mijn leven bezig. Het was erg moeilijk om daar vanaf te stappen (het leek soms net alsof ik afhankelijk was). Dat wil ik niet nog een keer.
En ik weet gewoon dat als ik dit zeg dat hij zich weer met mij gaat bemoeien. Dat is niet om mij lastig te vallen, ik denk dat het gewoon z'n karakter is.
Omdat ik het erg moeilijk vind om me ertegen te verweren, hou ik hem nu zoveel mogelijk op afstand..

Ja, ik heb van hem gehouden, zelfs toen het m'n ex was. Maar t kon gewoon niet meer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 08:32
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hej Sandra,
je hebt toch een topic erover gemaakt zie ik...Knap van je om het toch te vertellen...

Wat Quiana zegt, vind ik ook wel een goed idee, in de brief schrijven wat er is gebeurd (als je het echt te moeilijk vind om te zeggen) en daarin ook uitleggen dat je wou dat hij het wist maar dat je het fijn zou vinden als hij je daarna verder met rust zou laten...Maar dat kun je ook eventueel later zeggen, an komt t misschien beter op hem over?

Heel veel succes en sterkte meid! (})
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:10
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Het is misschien ook gewoon een idee, om naar hem toe te gaan. Je vertelt hem dit alles, en verteld erbij dat je het niet zegt omdat je zijn hulp verwacht en dat je liever niets meer met hem te maken wil hebben..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:03
Verwijderd
Ik heb het geloof ik al gezegd: maar idd vertellen (zeker als je dat zelf wilt) en goed duidelijk maken dat je verder geen contact wilt. Idd doormiddel van een brief (opsturen of geven) of het zeggen (maar das wel erg moeilijk, denk ik). Of over msn, als hij dat heeft...dan kan hij wel meteen reageren, maar je bent niet te dichtbij hem...?

Help ik je hiermee of maak ik het alleen maar erger?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik denk niet dat je dit moet vertellen, gegarandeerd dat hij terug in je leven komt en zich met dingen gaat bemoeien. Hij heeft geen recht dit te weten, hij heeft er ook niets aan dit te weten, hij zal er iig niet beter van worden...

Ik denk hier dat jij het kwijt moet/wil, en dat is heel iets anders.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:40
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-08-2003 @ 20:56:
Het gaat er dus om dat ik zwanger ben geworden van hem.
Wat uiteindelijk is afgelopen in een miskraam..

Hij weet hier nog niks van, maar k vond toch dat ik eerlijk tegenover hem zou moeten zijn... Voor zoverre dat lukt....
*slik*
Dapper.

Ik zou hem een brief schrijven. Toch. Gewoon opsturen en erbij vermelden dat je het begrijpt als hij er met je over wilt praten. Dan laat je het aan hem over. Stel dat hij met je wil praten, doe dat dan op een plek waar je je veilig en prettig voelt en waar je eventuele toenaderingen vrij makkelijk kunt negeren en er duidelijk over kunt zijn.

Je kunt er voor kiezen om het niet te vertellen, maar ik zou het zelf op deze manier aanpakken.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:42
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Ik ben het met Gothic eens. Waarom wil je het hem vertellen? Hij heeft er niets aan en je haalt je er veel problemen mee op de hals als ik het zo hoor. Als je het wel wilt vertellen dan zou ik het over msn of sms doen. Dan kan je wel zijn reactie weten maar het is toch minder moeilijk om te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:45
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 27-08-2003 @ 18:42:
Ik ben het met Gothic eens. Waarom wil je het hem vertellen? Hij heeft er niets aan en je haalt je er veel problemen mee op de hals als ik het zo hoor. Als je het wel wilt vertellen dan zou ik het over msn of sms doen. Dan kan je wel zijn reactie weten maar het is toch minder moeilijk om te vertellen.
Hallo. Je hebt het hier niet over een kleinigheidje he. Ikzelf zou dit dus echt wel aan een eventuele ex willen vertellen.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 27-08-2003 @ 18:45:
Hallo. Je hebt het hier niet over een kleinigheidje he. Ikzelf zou dit dus echt wel aan een eventuele ex willen vertellen.
Zo iets denk ik ook...iig die eerste zin.

Hoe ik er verder over denk ed weet je (=dreen) al.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Thanx allemaal voor de reacties!

@Gothic: Als ik het hem zou vertellen doe ik het voor hem en om mezelf. Voor hem omdat: Ik van een aantal vrienden heb gevraagd of zij het graag wilde weten als een ex van hen het zou overkomen, zij zeiden allemaal dat ze het kwalijk zouden nemen als het niet verteld werd en ze zouden het sowieso graag willen weten. Om mezelf omdat: Het me de hele tijd bezig houd, als ik het hem vertel kan ik het ws eerder vergeten en blijft het niet zo hangen.

Wat ik ga doen weet ik nog niet. Nu denk ik erover om een brief te schrijven en daarin duidelijk proberen te zijn. Hij mag dan eventueel nog een keer bellen om het te bespreken, maar that's all. Alleen weet ik nog niet zeker of ik dit wil/durf.
Ik wacht nog even op andere reacties.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2003, 20:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik vind, zoals ik je hoor, dat je het alleen voor jezelf doet. Ik vind dat je hem er niet mee moet belasten, zeker niet als je hiervoor geen contact met hem wilde en hierna ook niet. Zoiets kun je gewoon niet maken. Je doet namelijk hetzelfde als hij, zijn leven bepalen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-08-2003 @ 20:59:
Ik vind, zoals ik je hoor, dat je het alleen voor jezelf doet. Ik vind dat je hem er niet mee moet belasten, zeker niet als je hiervoor geen contact met hem wilde en hierna ook niet. Zoiets kun je gewoon niet maken. Je doet namelijk hetzelfde als hij, zijn leven bepalen...
Waarom denk jij iets heel anders dan mijn gevoel zegt?
Ik ga je niet helemaal opdreunen hoe hij mijn leven bepaald heeft, maar dat is toch echt niet te vergelijken met voor welk dillema ik nu sta. Als ik die schuldgevoelens niet had gehad, dan had ik het echt niet verteld. Dan was het niet eens in me opgekomen dat hij het zou moeten weten.
Ik denk dat ik hem nog altijd beter ken dan jij en dus ook weet of hij het me kwalijk zou nemen als ik het wel/niet zou vertellen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-08-2003 @ 20:59:
Ik vind, zoals ik je hoor, dat je het alleen voor jezelf doet. Ik vind dat je hem er niet mee moet belasten, zeker niet als je hiervoor geen contact met hem wilde en hierna ook niet. Zoiets kun je gewoon niet maken. Je doet namelijk hetzelfde als hij, zijn leven bepalen...
Als het kind wel geboren zou zijn, dan zou ze het toch ook vertellen? Waarom nu dan niet? En hem er mee belasten? Je zou het ook kunnen zien dat hij haar er ook mee belast heeft: in je eentje is het lastig zwanger worden. Haar leven is al belast, hij heeft er ook een aandeel in, al dreen het wil vertellen/vindt dat ze het moet vertellen, dan vind ik dat ze dat idd moet doen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik blijf het egoistisch vinden als je het verteld. Hij heeft er namelijk niets aan. Het enige is dat hij het moeilijk zal vinden, misschien het lullig voor jou vinden en daarmee roep je gevoelens bij hem op. Vervolgens wil je weer dat het contact verbroken wordt? Je rakelt zo bij hem een hoop rotzooi op waar hij vervolgens weer alleen mee moet leven?
Er is geen kind. Tuurlijk heb jij het moeilijk, maar denk ook eens aan hem...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-08-2003 @ 08:43:
maar denk ook eens aan hem...
Wat denk je wat ik de hele tijd aan het doe ben?!?!?!

Je kunt het van twee kanten bekijken.
1) Wat jij zegt. Hij weet het niet en door het niet te vertellen maak ik alleen maar vervelende gevoelens los. Zolang hij het nooit te horen krijgt, is er niks aan de hand.
2) We hebben het samen gemaakt, dus is het niet mijn taak hem te beschermen, hij hoort het te weten en ik moet het hem vertellen.

Nadelen:
1) Wat als hij er na zoveel jaar ineens achter komt? Wat als we elkaar na een paar jaar weer tegen komen en weer gewoon vrienden kunnen worden, dan kan ik dat nooit vergeten.
Kan ik er mee leven dat ik voor hem de waarheid heb verzwegen?
2) Het maakt veel gevoelens bij hem los (en bij mij) en misschien wíl hij het wel helemaal niet weten.

nee, ik weet nog steeds niet wat ik doe.
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 07:43
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 28-08-2003 @ 12:32:
Wat denk je wat ik de hele tijd aan het doe ben?!?!?!
Precies...

(En dat zijn vaak de opmerkingen die het meeste pijn doen...maar oké... )

Citaat:
nee, ik weet nog steeds niet wat ik doe.
Je moet doen wat JIJ wil, niet wat een ander wil, dat iig.

Zet de voors en tegens eens op papier anders, waarom zou je het wel vertellen en waarom zou je het niet vertellen. (Of waren wat je in je vorige posts schreef al al je voors en tegens?) En ga na welke punten je het belangrijkst vindt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-08-2003 @ 12:32:
2) We hebben het samen gemaakt, dus is het niet mijn taak hem te beschermen, hij hoort het te weten en ik moet het hem vertellen.
Dit punt blijft ik het heel erg mee oneens zijn. Kijk, als je zwanger was geweest, was ik absoluut voor geweest om het hem te vertellen. Maar je bent niet zwanger meer. Er is geen kind, er is nergens meer een verantwoordelijkheid voor hem... Waarom heb je hem het dan niet meteen verteld dat je zwanger was?


Denk eens aan hem, die opmerking bedoelde ik net ietsje anders dan jij dacht vermoed ik. In jouw redenatie vind ik erg naar boven komen dat jij het kwijt moet, jij wil het vertellen en jij kan niet met het schuldgevoel leven. Ik kan heel weinig 'voors' bedenken die voor hem positief zouden zijn als hij het zou weten, daarom, probeer het lijstje nou nog eens te maken, en dan alleen aan hem denken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2003 @ 10:56:
en dan alleen aan hem denken...
Waarom zou ze ivn alleen aan hem moeten denken?! Het gaat toch &)(#& ook om haar?!

Citaat:
Waarom heb je hem het dan niet meteen verteld dat je zwanger was?
(Omdat ze het zelf ook niet wist misschien?)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2003 @ 13:29:
Waarom zou ze ivn alleen aan hem moeten denken?! Het gaat toch &)(#& ook om haar?!
Ze heeft nu een lijstje gemaakt wat zij voelt en vindt, zij zegt dat ze ook aan hem denkt, dan kan ze ook prima een lijstje maken met hem als belangrijkste factor.

Ik vind het oneerlijk van haar dat ze iemand waar ze geen contact mee wil, wil gaan belasten met iets waar hij verder niets meer mee kan, het kind is er niet meer, waar hij alleen maar zich rotter door gaat voelen, waarschijnlijk gevoelens naar haar toe gaat voelen, haar willen helpen, troosten ed. Vervolgens wil ze weer geen contact met hem. Zoiets kan je niet maken. Iemands leven even op de kop zetten, om vervolgens hem weer uit haar leven te bannen...

Leo, ik snap dat je haar kent en aardig vindt en wil beschermen oid, maar ik denk puur aan die jongen. Zij vraagt hier om advies, met allemaal eisen, want die jongen mag niet meer in haar leven.
Zoiets kun je niet maken vind ik, en ik geef mijn mening, precies zoals ze gevraagd had...

@Dreen

Ik wil je niet kutter laten voelen, ik snap dat dit moeilijk voor je is ed. Maar ik heb gewoon het gevoel dat die jongen er niets mee kan. Hij zal zich alleen maar kut voelen, misschien komen zijn gevoelens voor jou weer omhoog, misschien was hij je net vergeten, had hij de situatie geaccepteerd dat jij geen contact meer met hem wilde en dan kom jij met een bom even zijn leven in. Ik hoop echt dat je dit goed realiseerd. Waarschijnlijk wil hij je troosten, voelt hij zich verantwoordelijk, maar vervolgens mag en kan hij niets met die gevoelens doen, want jij wil geen contact met hem.
En wat heeft hij aan de informatie dat jij een miskraam hebt gehad? Ik vind het niet eerlijk tegenover hem dat jij die gevoelens bij hem zult oprakelen, terwijl hij er dan niets mee kan en mag.

Ik snap heel goed dat jij dit wil vertellen, dat zou ik ook willen. Jij hebt waarschijnlijk hier een hoop verdriet om, logisch, het is een schok, maar vertel het dan aan je ouders, als je het wil vertellen. Of schijf het op, schrijf hem die brief, alleen stuur hem niet op. Ga naar de Riagg om dit verlies te verwerken, maar sleep hem er niet in mee.
Bekijk het eens van zijn kant, ik weet dat je dat probeert, maar toch.
Je ex, waar je geen contact meer mee mag hebben, was zwanger, heeft een miskraam gehad. Opeens krijg je een brief waarin dit verteld wordt. Opeens moet je aan haar denken, voel je je verantwoordelijk, wil je haar spreken, troosten, helpen, alleen het mag niet, zij wil geen contact met je. Die arme jongen zal het behoorlijk moeilijk krijgen.
En tuurlijk, dat is niets vergeleken met hem, maar jij kan hem dat besparen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:20
Verwijderd
Voor beide kanten is iets te zeggen. Ik snap dat het iets heel ingrijpends is wat je met hem wilt delen omdat het nu eenmaal ook zijn zaken zijn. Hij heeft er aan meegeholpen, het is niet vanzelf ontstaan. In beginsel is het dus logisch dat je het hem wilt vertellen en in een normale situatie zou ik dat ook doen.

Het gecompliceerde is echter dat jij helemaal geen contact meer met hem wilt. Dat maakt het nogal wrang. Hij heeft zich daar (mischien) bij neergelegd en weet dat hij jou nooit meer zal zien of spreken. Er zit voor hem dan niks anders op dan zijn leven weer op te pakken en verder te gaan. Als hij dan ineens geconfronteerd wordt met iets wat hij absoluut niet leuk zal vinden, terwijl jij vervolgens weer uit zijn leven verdwijnt, zal hij daar natuurlijk een enorm kutgevoel van krijgen.

Als je hem dat wilt vertellen vind ik ook dat je een tijd bij hem moet blijven om het samen te bespreken en af te sluiten. Je kunt het niet zomaar even melden en dan weer in het niets verdwijnen, dat noem ik ronduit egoïstisch. Dan bevredig je alleen je eigen behoefte om het van je af te praten. Daar heeft hij alleen maar nadeel van.

Concluderend is het dus gewoon een afweging. Je moet goed bedenken wat je ermee wilt bereiken. Het is jouw belang tegenover het zijne. Het probleem is dat je niet kunt weten of jouw ex het wel zou willen weten. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het als jongen absoluut niet zou willen weten, tenminste zeker niet wanneer je tegelijkertijd ook zegt dat je geen contact wilt. Dan ben je gewoon erg hypocriet en inconsequent bezig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begrijp nu misschien ook wat jou tegen het hoofd stoot, Gothic, maar volgens mij is dat onterecht.
Want ik kan er met genoeg mensen over praten. Tis wel moeilijk, maar t gaat. M'n moeder weet het ook, dus ik kan eigenlijk altijd wel bij iemand terecht (de ene keer beter dan de andere keer). Áls ik het hem zou vertellen doe ik dat ook zeker niet voor mij. Ik heb hem niet meer nodig als uitlaatklep of als luisterend oor, en zeker niet als helper. Als ik het vertel wil ik dat voor hem doen. Omdat ik het niet voor hem geheim wil houden.
Voor mij is het ook ontzettend moeilijk om het te vertellen, dus het is zeker niet zo dat ik het graag van me af wil praten
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:10
Verwijderd
Oke, je doet het dus niet voor jezelf, maar voor hem. Maar kun jij beoordelen wat voor hem het beste is, wat zijn belang het beste dient? Ik denk dat dat een heel moeilijke, zo niet onmogelijke opgave is. Je kunt niet bedenken wat voor hem het beste is, denken dat je dat wel kunt getuigt imo van grote arrogantie. Ik zou eens heel goed nadenken voordat je het aan hem vertelt, terwijl hij er niet op zit te wachten en er misschien geen belang bij heeft, op de enige grond dat jij denkt dat het het beste voor hem is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:44
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet niet of ik het zou doen. Het is wel een heel zwaar onderwerp, maar waarom heb je hem niet meteen verteld dat je zwanger was? JIJ wilde geen contact meer en ik denk niet dat je nog "van hem af komt" als je dit verteld hebt. Het is niet niks wat je is overkomen en als jij absoluut geen contact meer met die jongen wil...
Een brief schrijven vind ik sowieso geen goed idee, zeker niet over zo iets. Dat is te afstandelijk. Dit moet je hem dan gewoon vertellen. Maar het moeilijke daaraan is dat jij geen contact meer met hem wil....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Voor mij hoeft het allemaal niet en zou ik liever gewoon doorgaan met alles en dit vergeten. Maar dan beslis ik net zo goed over zijn leven. Dan beslis ik dat hij het niet te weten komt. En ik weet niet of ik daarmee kan leven.
Het is een keuze voor de minst slechte.
Ik wil zelf een keuze nemen, maar ik wil er ook zeker van zijn. Voor maandag ga ik beslissen en dan laat ik het hier horen.
Verder is iedereen vrij om nog met ideeën, tips en meningen te komen (graag zelfs)
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-08-2003 @ 19:04:
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Voor mij hoeft het allemaal niet en zou ik liever gewoon doorgaan met alles en dit vergeten. Maar dan beslis ik net zo goed over zijn leven. Dan beslis ik dat hij het niet te weten komt. En ik weet niet of ik daarmee kan leven. Het is een keuze voor de minst slechte.
Dat is natuurlijk een uitgangspunt waar je niks mee kunt. Dan is álles wat jij wel of niet doet een inbreuk op zijn leven. Hij weet het nu niet. Dat is dus de neutrale uitgangssituatie. Als je dat zo laat is er niets aan de hand. Als je dat niet zo laat, als je dus actief optreedt, maak je naar mijn mening een grotere en diepere inbreuk op zijn leven dan wanneer je hem niets vertelt.

Eigenlijk is de enige reden die is overgebleven het feit dat jij vindt dat het voor hem het beste is, en dat het in zijn belang is. Je geeft immers zelf al aan dat je het niet doet om erover te kunnen praten, dat je dat al genoeg gedaan hebt en dat je het geaccepteerd hebt. Dat vind ik persoonlijk arrogant, het spijt me echt en het is niet lullig bedoeld, maar je beslist over zijn leven en dat vind ik niet juist.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 19:08:
Eigenlijk is de enige reden die is overgebleven het feit dat jij vindt dat het voor hem het beste is, en dat het in zijn belang is. Je geeft immers zelf al aan dat je het niet doet om erover te kunnen praten, dat je dat al genoeg gedaan hebt en dat je het geaccepteerd hebt. Dat vind ik persoonlijk arrogant, het spijt me echt en het is niet lullig bedoeld, maar je beslist over zijn leven en dat vind ik niet juist.
Beslis ik niet net zo goed over zijn leven door het niet te vertellen? Als ik besluit het niet te vertellen, denk ik te weten dat hij het niet wil weten en dat ik hem pijn zou doen door het te vertellen.

Wat als hij er later (per ongeluk) toch achter komt en het me dan alsnog kwalijk neemt? Dan doet hem dat misschien net zoveel pijn als dat ik het eerder verteld had. Alleen is de kans dat hij erachter komt kleiner.
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2003 @ 07:43:
Je moet doen wat JIJ wil, niet wat een ander wil, dat iig.
Idd.

De voor- en nadelen heb je volgens mij al goed
genoeg bekeken, en dan is het aan jou wat jij het
belangrijkste vindt, en wat je denkt dat het beste is.

Het kan allebei goed of slecht zijn, wat je ook kiest,
er zijn voor jullie allebei gevolgen voor,
al zal de één van de ene keuze minder merken dan de ander.

Dat is nou eenmaal zo, en je weet niet van
tevoren wat eruit komt.

Wat je ook kiest, maak je keuze bewust,
overweeg de voor- en nadelen, zorg dat je er helemaal
achter staat, en durf dan ook de gevolgen te zien.

Dan kan je later iig zeggen dat je er goed over hebt
nagedacht, en dat je hebt gedaan wat in jouw ogen
goed leek. Want dat is imo de beste keuze.

Over de keuze die je moet maken kan/wil ik niet
echt iets zeggen, mijn mening heb ik volgens mij
al een keer in een pm oid gezegd.

Succes.
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 21:23.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
"And she took a decision"

Hij krijgt het te weten. Gisteravond heb ik de knoop doorgehakt.
Ik zal proberen kort een argumentatie geven:
Ik heb het er erg moeilijk mee gehad, hoe alles is gelopen en ik wil nu graag verder met m'n leven. Als ik het niet vertel blijft het gewoon iets wat niet is afgesloten en kan het elk moment weer 'komen storen'. Ook wil ik daarna weer open kunnen staan voor een nieuwe relatie (niet dat ik zo snel weer een nieuw vriendje heb) en ik ben bang dat dat niet gaat lukken als ik nog teveel met m'n ex bezig ben.
Toen ik hem gisteravond heb opgebeld stond m'n besluit nog niet vast. Ik wilde ook kijken hoe hij zou reageren. Want stel dat hij niet zo enthousiast zou zijn om een keer af te spreken, dan had ik het alsnog niet verteld. Maar hij deed gister erg ok, en voor mijn gevoel vond hij het niet vervelend om af te spreken.
Ik ga dus binnenkort naar hem toe. Ik neem dan een brief mee, waarin ik alles vertel/uitleg/beschrijf. Daarna hoop ik er nog even over te kunnen praten, maar dat zien we dan wel weer.

Voor diegenen die het willen weten. Ik besef erg goed dat ik nu alleen voor mezelf kies, maar dat is een bewuste keuze.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2003, 21:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik hoop dat je achteraf wat rekening met hem zult houden...

Maar goed dat je een beslissing hebt genomen, voor jezelf kiezen is niet slecht, zeker niet, maar probeer hem zo min mogelijk te "duperen" (niet lullig bedoelt)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:48
Verwijderd
Ik kan me je beslissing goed voorstellen..

Als ik mezelf in hem verplaats zou ik het ook willen weten al zou ik er niets positiefs uit kunnen halen denk ik.. Wanneer iemand vreemd is gegaan roept iedereen ook dat je dat eerlijk moet vertellen terwijl de ander er weinig aan heeft als het niets betekende of weet ik wat.. Sommige dingen vertel je gewoon toch aan anderen, ookal wordt diegene er niet per definitie beter van..

Ik hoop dat hij goed reageert, laat even weten hoe het afloopt.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb voor morgen met hem afgesproken. De brief is gedeeltelijk klaar. Alles staat erin, maar hij moet nog mooi worden en ff uitschrijven.
Ik wil zoveel mogelijk naar hem luisteren, dus wat hij wil. Maar bewaak wel m'n grenzen.

Wish me luck
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:36
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik wens je heel veel sterkte toe en je weet t, als je er over wil praten, ben ik op msn te vinden he?! (k)(f)
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Succes, ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 03-09-2003 @ 19:36:
Ik wens je heel veel sterkte toe en je weet t, als je er over wil praten, ben ik op msn te vinden he?! (k)(f)
(msn in mijn geval dan ff mail, maar verder hetzelfde)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 21:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Thanx iedereen
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ex loopt te stoken tussen mn vriendin & mij
FT
53 23-07-2007 16:06
Liefde & Relatie Normaal met je ex omgaan?
Verwijderd
50 08-10-2006 23:38
Liefde & Relatie Hoe is het om een ex te hebben?
luchtballon
65 04-08-2004 15:56
Liefde & Relatie omgaan met je ex
dominqe
52 21-07-2002 12:44
Liefde & Relatie Hoe vergeet ik mijn ex??
babydoll
11 22-05-2002 19:13
Psychologie Ik weet het effe niet meer... omgang met m'n ex...
^*^Tish^*^
4 29-03-2002 09:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.