Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2006, 12:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Zodadelijk om 2 uur is er een persconferentie te zien op Nederland 2, waarin dat naar buiten wordt gebracht.
Advertentie
Oud 29-06-2006, 12:55
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
En hoe weet jij dat dan nu al?
__________________
Guitarred and feathered
Oud 29-06-2006, 12:56
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Shit, ik ben niet thuis, heb geen tijd om dit allemaal te volgen. Klote timing van D66.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-06-2006, 12:56
Verwijderd
wtf, mag ik nou "yay" roepen
Oud 29-06-2006, 12:58
Verwijderd
Omg, mn vader neemt niet op! Je zou gelijk kunnen hebben!
Oud 29-06-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 29-06-2006 @ 13:58 :
Omg, mn vader neemt niet op! Je zou gelijk kunnen hebben!
wie is je vader dan
Oud 29-06-2006, 13:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
De persconferentie is wat uitgesteld , maar het is vrijwel zeker dat het kabinet is gevallen.
Oud 29-06-2006, 13:07
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Het duurt geloof ik nog even, die correspondent had het erover dat de tweede kamer om kwart voor vier pas verder wil vergaderen?
__________________
Guitarred and feathered
Oud 29-06-2006, 13:07
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline


Spannend! De soap de Politiek heet!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 29-06-2006, 13:08
Supersuri
Supersuri is offline
Kunnen we deze dag dan uitroepen tot nationale feestdag?

Komen er nieuwe verkiezingen dan? Of kan er verder gegaan worden zonder d66?
Oud 29-06-2006, 13:09
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-06-2006 @ 14:08 :
Kunnen we deze dag dan uitroepen tot nationale feestdag?

Komen er nieuwe verkiezingen dan? Of kan er verder gegaan worden zonder d66?
Daar word nog over gepraat, alles kan nog.
__________________
Guitarred and feathered
Oud 29-06-2006, 13:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
"We kunnen niet werken met Verdonk op déze post", met de nadruk op het voorlaatste woord.

D66 krabbelt alweer terug. Wát een mietjes.
Oud 29-06-2006, 13:18
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Laat het waar zijn laat het waar zijn laat het waar zijn
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 29-06-2006, 13:19
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 14:17 :
"We kunnen niet werken met Verdonk op déze post", met de nadruk op het voorlaatste woord.

D66 krabbelt alweer terug. Wát een mietjes.
Nouja, mooi is het niet, maar ik denk dat het voor veel mensen toch wel een opluchting zou zijn als dit kabinet voorlopig nog blijft zitten...
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 29-06-2006, 13:21
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Het lijkt me niet slecht als er nieuwe verkiezingen komen. Aan de andere kant is continuïteit in beleid ook belangrijk.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 29-06-2006, 13:23
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik zei vanochtend nog hangt het van D66 af? dan kunnen we wel vergeten dat er wat gebeurt want die slaan altijd om zeker nou die pechtold lijstrekker is wat een droogkloot is dat zeg.

tsjah echt D66.
__________________
Smile a lot, it's free
Oud 29-06-2006, 13:23
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Lijkt me stug.

Zou me verbazen eigenlijk, D66 roept dan misschien wel dat ze t willen laten vallen, maar dat zou de laatste keer ooit voor ze zijn dat ze in een kabinet gezeten hebben, dus die proberen het laatste jaar nog wel uit te zitten denkik.

Ik vond eigenlijk juist dat Verdonk het gisteren wel netjes deed.

Het is in strijd met de wet, maar ze moest van de kamer.
Daar komt het op neer.
Oud 29-06-2006, 13:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-06-2006 @ 14:21 :
Het lijkt me niet slecht als er nieuwe verkiezingen komen. Aan de andere kant is continuïteit in beleid ook belangrijk.
dat ben ik niet helemaal met je eens. 'fouten maken', gevolgd door 'liegen, stelen en bedriegen', gevolgd door 'ow, sorry, foutje moet kunnen' is natuurlijk ook contuniuteit, maar dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Ads door Google
Oud 29-06-2006, 13:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 14:23 :
Lijkt me stug.

Zou me verbazen eigenlijk, D66 roept dan misschien wel dat ze t willen laten vallen, maar dat zou de laatste keer ooit voor ze zijn dat ze in een kabinet gezeten hebben, dus die proberen het laatste jaar nog wel uit te zitten denkik.


Als ik Van der Laan hoor roepen: Verdonk weg of Kabinet weg, lijkt het me zeer duidelijk.
Oud 29-06-2006, 13:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 14:17 :
D66 krabbelt alweer terug. Wát een mietjes.
Vast niet. Het verwijt werd hen eerder gemaakt dat ze zwalkten toen de gekozen burgemeester in de prullenbak verdween, dus nu zullen ze als compenseergedrag hierop hameren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-06-2006, 13:27
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-06-2006 @ 14:26 :
Vast niet. Het verwijt werd hen eerder gemaakt dat ze zwalkten toen de gekozen burgemeester in de prullenbak verdween, dus nu zullen ze als compenseergedrag hierop hameren.
Laten we het hopen. Ik zie het niet zo positief in.
__________________
Guitarred and feathered
Oud 29-06-2006, 13:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Als D66 NU terug krabbelt, houd de boel (voor zover dat nog mogelijk was) wat mij betreft echt helemaal op.

Maar dat kan echt niet.
Oud 29-06-2006, 13:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
D66 wenst andere post Verdonk

DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op "déze post", zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.

Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD.

D66 zegde donderdagochtend het vertrouwen in Verdonk op vanwege haar opstelling in de affaire-Hirsi Ali. De Tweede Kamerfractie van de kleinste regeringspartij steunde de motie van afkeuring die de oppositie had ingediend tegen minister Verdonk.

Van der Laan zei in een toelichting daarop dat Verdonk moet aftreden. "We wachten nu af of het kabinet kiest voor deze minister of voor het voortbestaan van het kabinet als geheel", aldus Van der Laan.

De VVD noemde de eis van D66 dat Verdonk moet aftreden "volstrekt onacceptabel" en CDA zei het "onbestaanbaar" te vinden.

===

WHATWHATWHAT?
Oud 29-06-2006, 13:29
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 14:26 :


Als ik Van der Laan hoor roepen: Verdonk weg of Kabinet weg, lijkt het me zeer duidelijk.
Van der Laan. Who gives a shit.

D66 graaft zn eigen graf, Verdonk opstappen gaat niet gebeuren, dus D66 zal nooit meer onderdeel uitmaken van een kabinet. Fijn he.

Maar dit doordrukken? Nee, daar geloofik niets van. Brinkhorst wil deze periode afmaken, Pechtold ook, alleen Van der Laan doet wat ze altijd doet, in vaag gebrabbel en grote woorden.
Oud 29-06-2006, 13:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 14:17 :
"We kunnen niet werken met Verdonk op déze post", met de nadruk op het voorlaatste woord.

D66 krabbelt alweer terug. Wát een mietjes.
Volgens mij hadden ze dat juist eerder gezegd, maar Verdonk schijnt er niet over te piekeren te verhuizen. Het probleem blijft dus.

Maar ja, D66 doet wel vaker ferme uitspraken, maar krabbelt vervolgens terug als het electoraal niet opportuun blijkt te zijn. Aan de andere kant kunnen ze niet veel meer zakken in de peilingen, afwachten dus.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Oud 29-06-2006, 13:30
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ze kunnen ook echt niet terug, want ze steunen de motie...

Oud 29-06-2006, 13:31
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 14:30 :
Ze kunnen ook echt niet terug, want ze steunen de motie...
Ja, en? Sinds waneer maakt dat wat uit bij D66?
Oud 29-06-2006, 13:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Verdonk zie ik echt niet genoegen nemen met Verkeer & Waterstaat ofzo
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 29-06-2006, 13:32
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik onthoud mij van commentaar, maar zie de nabije toekomst met interesse tegemoed.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 29-06-2006, 13:32
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 14:27 :
Als D66 NU terug krabbelt, houd de boel (voor zover dat nog mogelijk was) wat mij betreft echt helemaal op.

Maar dat kan echt niet.
Ik denk niet dat d66 nog terug kan na de uitspraken van Lousiwies van de Laan. Lijkt me dat het ze heel veel stemmen (voor zover ze die hadden ) gaat kosten als ze terug krabbelen. En ze maken zichzelf er ook niet geloofwaardig op.

Hopelijk valt het kabinet en komen er nieuwe verkiezingen.
Oud 29-06-2006, 13:32
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 14:31 :
Ja, en? Sinds waneer maakt dat wat uit bij D66?
Het verschil is dat ze nu een motie ondersteunen. Al die andere keren was dat niet het geval.

Zoek anders nog even op wat het gewicht van een motie is in een parlement.
Oud 29-06-2006, 13:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-06-2006 @ 14:31 :
Verdonk zie ik echt niet genoegen nemen met Verkeer & Waterstaat ofzo


Minister van defensie is wel wat voor haar.
Oud 29-06-2006, 13:34
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Whoah, of je nou een motie steunt die niet door de kamer komt, of op de tv grote woorden hebt en conclusies trekt. "Wij blazen het kabinet op als dit doorgaat" rrright.
Oud 29-06-2006, 13:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hoe koppig en thick kun je trouwens zijn.
Oud 29-06-2006, 13:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-06-2006 @ 14:32 :
Ik onthoud mij van commentaar, maar zie de nabije toekomst met interesse tegemoed.
lol
Oud 29-06-2006, 13:35
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Eh, een kabinetsfractie valt een minister af? Dat is normaal?
Ads door Google
Oud 29-06-2006, 13:37
Verwijderd
Nu staat de tel uit!
Oud 29-06-2006, 13:39
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 14:23 :

Ik vond eigenlijk juist dat Verdonk het gisteren wel netjes deed.

welk debat keek je ?
Oud 29-06-2006, 13:41
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 29-06-2006 @ 14:37 :
Nu staat de tel uit!
Wat?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 29-06-2006, 13:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 14:29 :
D66 wenst andere post Verdonk
Goed plan, dan mag Pechtold zijn boeltje pakken en ophoepelen, Verdonk neemt die post over en dan een een ander iemand integratie overnemen.
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 14:35 :
Eh, een kabinetsfractie valt een minister af? Dat is normaal?
Gar nicht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-06-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 29-06-2006 @ 14:41 :
Wat?
Niks, maar euhm. Jemig, als D'66 nu het kabinet gaat laten vallen, vind ik het wel heel erg sneu. :') Hoe graag ik ook een ander kabinet zie, dit is m.i even geen goede reden en timing.
Oud 29-06-2006, 13:43
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-06-2006 @ 14:31 :
Verdonk zie ik echt niet genoegen nemen met Verkeer & Waterstaat ofzo
Ze kan misschien alvast concluderen dat als dronken bestuurders die in een cel hun roes uitslapen in de fik vliegen er adequaat gehandeld is door de betrokken instanties.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-06-2006, 13:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Enerzijds hoop ik ook dat D66'ers niet als helden uit deze crisis zullen komen, en het kabinet nog eventjes aanblijft..
Oud 29-06-2006, 13:50
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-06-2006 @ 14:43 :
Ze kan misschien alvast concluderen dat als dronken bestuurders die in een cel hun roes uitslapen in de fik vliegen er adequaat gehandeld is door de betrokken instanties.
Oud 29-06-2006, 13:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-06-2006 @ 14:43 :
Ze kan misschien alvast concluderen dat als dronken bestuurders die in een cel hun roes uitslapen in de fik vliegen er adequaat gehandeld is door de betrokken instanties.
Ah, ik dacht al ergens gelezen te hebben dat ze de straffen voor dronken rijden gingen verhogen. Puik plan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-06-2006, 13:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
VVD-achterban hekelt 'hijgerig' optreden D66

BREDA/DEN HAAG - D66 moet nu zijn standpunt tegenover het kabinet bepalen. Dat vinden twee voorzitters van Kamercentrales van de VVD. "Een kat in het nauw maakt rare sprongen", meent Floris Wijsenbeek van de Kamercentrale Den Haag. "Het zijn stuiptrekkingen van D66", aldus zijn collega in Noord-Brabant, Peter Neeb.

Beiden vinden dat Rita Verdonk kan aanblijven als minister van Vreemdelingenzaken en Integratie. "De meerderheid van de Tweede Kamer heeft immers een motie van wantrouwen tegen haar verworpen. Het wordt echter anders, als Verdonk zelf zou besluiten op te stappen, maar die indruk maakte ze woensdagavond niet", aldus Wijsenbeek.

Nuchter

Neeb roept zijn partij op "de kop nuchter te houden". Hij verwijt D66 dat het zo "hijgerig" optreedt. Wijsenbeek meent dat na het optreden van de Kamerfractie nu eerst de D66-ministers (Brinkhorst en Pechtold) moeten duidelijk maken of zij in het kabinet blijven. Als zij aanblijven, zal de fractie van die partij in de Tweede Kamer een keuze moeten maken: het vertrouwen in het gehele kabinet opzeggen of het vertrouwen in Verdonk herstellen.

Voorzitter Hans Hagendijk van de Kamercentrale Overijssel wil niet op de politieke ontwikkelingen reageren. "De voorzitters zijn vooral bestuurlijk actief. Ik wacht rustig af en doe geen politieke uitspraken", zei Hagendijk.

Spoedoverleg

Balkenende heeft donderdagmorgen spoedoverleg gevoerd met de VVD-fractieleiding Willibrord van Beek en Mark Rutte. Na afloop van het overleg wilden de VVD'ers geen mededelingen doen over hetgeen besproken is.

Het spoedoverleg vond plaats kort voordat de CDA-bewindslieden bijeenkwamen voor vooroverleg. De CDA-bewindslieden zijn hiervoor inmiddels bijeen op het ministerie van Algemene Zaken. Met Balkenende bespreken zij de crisissituatie die na het nachtelijke debat ontstond.

Voorafgaand aan het overleg wilde geen van de bewindslieden ingaan op de gerezen kwestie. Eerst willen zij van de premier horen hoe de zaken ervoor staan. Vicefractievoorzitter Gerda Verburg van het CDA die ook bij het overleg is aangeschoven, zei het goed te vinden dat iedereen een paar uur heeft kunnen slapen "voordat een definitieve beslissing" genomen wordt. Het marathondebat in de Tweede Kamer duurde tot donderdagochtend vroeg.

Ook de VVD-bewindslieden komen rond deze tijd voor vooroverleg bijeen. Het gehele kabinet bespreekt daarna de crisissituatie. Vervolgens zal Balkenende de Tweede Kamer inlichten over het standpunt van het kabinet.
===

Like Iedereen heeft een breekpunt. D66 dus ook.
Oud 29-06-2006, 13:55
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat een smerig zooitje zou het zijn als ze Verdonk op een andere post planten.

en dan vind ik dat D66 zich laat naaien als ze dat accepteren ook al heeft van der Laan gezegd "deze post".


Ze zitten gewoon met het hele kabinet (muv D66) de hand boven het hoofd van mevrouw te houden alleen maar omdat het CDA zo slecht staat in de peilingen en het met de VVD net zo zal gaan als er nu nieuwe verkiezingen komen. Want dan zal Verdonk voor zichzelf beginnen of zich bij Pastors aansluiten.
__________________
ofzoiets
Oud 29-06-2006, 14:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 29-06-2006 @ 14:55 :
Wat een smerig zooitje zou het zijn als ze Verdonk op een andere post planten.

en dan vind ik dat D66 zich laat naaien als ze dat accepteren ook al heeft van der Laan gezegd "deze post".


Ze zitten gewoon met het hele kabinet (muv D66) de hand boven het hoofd van mevrouw te houden alleen maar omdat het CDA zo slecht staat in de peilingen en het met de VVD net zo zal gaan als er nu nieuwe verkiezingen komen. Want dan zal Verdonk voor zichzelf beginnen of zich bij Pastors aansluiten.
volgens mij is het momenteel volstrekt onduidelijk welke partij nou de meeste stemmen zou krijgen bij verkiezingen. dat heb je, met al die randidioten in den haag. Zowel bij de oppositie als het kabinet zit weinig politiek talent. (Ja, Marijnissen, maar die hoop heb ik maar opgegeven.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 29-06-2006, 14:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 29-06-2006 @ 14:55 :
Ze zitten gewoon met het hele kabinet (muv D66) de hand boven het hoofd van mevrouw te houden alleen maar omdat het CDA zo slecht staat in de peilingen en het met de VVD net zo zal gaan als er nu nieuwe verkiezingen komen. Want dan zal Verdonk voor zichzelf beginnen of zich bij Pastors aansluiten.
Als je geen idee hebt van hoe de peilingen staan, zwijg dan gewoon wil je? Van de coalitiepartijen staat D66 er het slechtste voor, gevolgt door het CDA.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-06-2006, 14:03
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb begrepen dat om 4 uur bekend word wat er nou presies gaa gebeuren.
__________________
Smile a lot, it's free
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Rhapsaaidy in Blue #1647
Verwijderd
500 24-04-2012 19:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel/Palestina deel 7
T_ID
500 21-09-2006 18:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Laat 't kabinet op zijn bek gaan!
dinaatjuh
142 30-03-2005 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinet valt? gevallen?
EvilSmiley
128 17-10-2002 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.