Oud 26-12-2007, 10:58
Verwijderd
Ik vroeg me af, hoeveel een kamer kost voor 2 personen? Is er ergens een site waar je kamers kunt zoeken met bepaalde voorwaardenen. Ik ben verder ook benieuwd naar kleine appartementen. En als er mensen zijn die al met zijn tweeen samenwonen, kan je vertellen hoe jullie de kosten verdelen en betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2007, 11:34
Verwijderd
Hoeveel een kamer kost verschilt heel erg per stad en dan ook nog eens per wijk, dus daar is niet zoveel over te zeggen. En ik weet niet wat voor voorwaarden je bedoelt, maar je kan via kamernet.nl vrij veel voorkeuren aangeven.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 11:53
PV
PV is offline
Hoe je de kosten verdeelt lijkt me nogal afhangen van de inkomens van beide personen. Als de een fulltime werkt met een goed salaris en de ander studeert nog, dan kan ik me voorstellen dat de werkende persoon meer betaalt dan de ander.

Hier kun je bijvoorbeeld uitgebreid naar woningen/appartementen zoeken; http://www.funda.nl/WoningAanbod/Huu...b=PlaatsOfLand
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 09:10
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
--> werk, geld & recht
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:30
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn vriend en ik hebben dan welliswaar een koopwoning, maar het principe blijft hetzelfde. Wij betalen 500 euro aan de hypotheek (huur zegmaar), 190 euro per maand voor elektriciteit en water, Servicekosten + VVE + brandverzekering 80 euro in de maand, allerlei belastingen m.b.t. het huis van +- 130 euro in de maand. Wij doen alles 50/50, dit omdat onze inkomens ongeveer gelijk zijn, maar stel dat mijn vriend tijdelijk de helft minder dan mij verdiend (door bijv. studie/ziekte) dan zal ik er echt niet moeilijk over doen om ook zijn deel te betalen ofzo, en dat is wederzijds.

Hoe we het betalen? Studeren (= Stufi), beide een fulltime baan, alimentatie + zorgtoeslag.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriend en ik hebben dan welliswaar een koopwoning, maar het principe blijft hetzelfde. Wij betalen 500 euro aan de hypotheek (huur zegmaar), 190 euro per maand voor elektriciteit en water, Servicekosten + VVE + brandverzekering 80 euro in de maand, allerlei belastingen m.b.t. het huis van +- 130 euro in de maand. Wij doen alles 50/50, dit omdat onze inkomens ongeveer gelijk zijn, maar stel dat mijn vriend tijdelijk de helft minder dan mij verdiend (door bijv. studie/ziekte) dan zal ik er echt niet moeilijk over doen om ook zijn deel te betalen ofzo, en dat is wederzijds.

Hoe we het betalen? Studeren (= Stufi), beide een fulltime baan, alimentatie + zorgtoeslag.
Wow.. En je bent pas 18.

Net als ik, lol. Maar ik moet nog alseerst mijn middelbare school afmaken. En dan nog verder studeren. Nooit niet dat dit me gaat lukken. Word dus wachten totdat ik mijn studie heb afgerond. Of ik moet een 2-persoons studentenkamer proberen te bemachtigen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 11:15
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:

Hoe we het betalen? Studeren (= Stufi), beide een fulltime baan, alimentatie + zorgtoeslag.
Een fulltime baan naast je studie?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:42
Verwijderd
Vraag me af hoe je 190 euro aan GWL kwijt kunt zijn voor een huis dat een hypotheeklast heeft van 500 euro, daaruit kun je afleiden dat het niet denderend groot zal zijn, daar moet toch minstens de helft van af kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vraag me af hoe je 190 euro aan GWL kwijt kunt zijn voor een huis dat een hypotheeklast heeft van 500 euro, daaruit kun je afleiden dat het niet denderend groot zal zijn, daar moet toch minstens de helft van af kunnen.
Wellicht een hoge startlasten/hoog budget constructie in plaats van de gebruikelijke oplopende lijn? Bij sommige hypotheken betaal je over de hele loopduur meer om per direct een hoger budget te hebben.

Zonder grafische weergave is het verschil met een standaardhypotheek lastig uit te leggen, maar het idee is dat je meer betaald in een andere spreiding om op het beginmoment, dat je nog weinig draagkracht hebt, meer te besteden te hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 21:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hoe we het betalen? Studeren (= Stufi), beide een fulltime baan, alimentatie + zorgtoeslag.
Ga je dan niet teveel verdienen voor je stufi? Daar heeft mijn vriend al last van die 15-20 uur per week werkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 17:49
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Als je de kosten eerlijk wilt verdelen kun je dit als volgt doen:
Ik werk minder en verdien minder dan mijn vriend. Van ons totale inkomen, heeft hij ongeveer 2/3e en ik 1/3. Van onze gezamelijke kosten (huur, boodschappen etc) betaal ik ook 1/3e en hij 2/3e.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 03:03
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Ik woon samen met mijn vriend en we betalen 695 inclusief gas water en licht en het appartement is gemeubileerd. Wel prijzig dicht bij de grote steden Nijmegen en Arnhem.
Mijn partner werkt full time en ik part time dus hij betaald de huur en ik het eten en de rokerswaren.
Gemiddeld voor een kamer betaal je in de stad zo rond de 300-500 euro.
In de stad een appartement betaal je al snel 700 euro (particulier)
Via de woningbouw ben je veel goedkoper uit maar moet je lang ingeschreven staan.
Via via werkt het fijnst vind ik zelf. Mond op mond reclame is beter als naar een makelaar gaan waar je ook nog bemiddelingskosten moet betalen en borg.
Of kijken op marktplaats/kamernet/kamertje.nl/studentenkamers.nl
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 03:10
Verwijderd
Er is weinig zinnigs over dergelijke kosten te zeggen...mijn man en ik hebben ruim vier jaar een appartement gehuurd voor ong. 350 euro per maand (particulier), daar komt dan natuurlijk nog GWE bij en dan natuurlijk allerlei andere kosten als verzekeringen, vuilnisgebeuren, enz. Maar je kunt ook een appartement voor 700 of meer euro. Hoe het zit met huurtoeslag (of hoe dat inmiddels ook heten mag), de verzekeringen enz., onderhoud, enz. maakt ook uit.

Woningen vind je via bij Funda, de woningbouwvereniging (maar daar moet je vaak lang ingeschreven staan), kamernet, particuliere verhuurders, enz.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:39
Verwijderd
Ik huur samen met mijn vriend een appartement voor 500 euro per maand inclusief alles.
De huur delen we, dus 250 pp. Die betaal ik van stufi en hij werkt. Ook krijgen we iedere maand huurtoeslag. Daar betalen we de boodschappen van. Als we een grote aankoop doen dan betaalt iedereen de helft. En onze ouders willen ook nog wel eens wat geld geven (maar dat komt ook omdat we pas vier maanden samenwonen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huursubsidie.
Verwijderd
13 20-05-2010 12:16
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 13:40
Werk, Geld & Recht Hulp gezocht bij praktische vragen huurwoning / huisbaas
Hempo
5 13-09-2007 14:37
Werk, Geld & Recht Kamer/appartement-huur-vraag
Ef
2 09-03-2006 22:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag meisje niemand.... HELP!
flipkip
2 13-06-2003 09:41
Verhalen & Gedichten Verhaal dat ik al eerder heb geplaatst, met aanvulling.
Flipje het Kipje
126 06-09-2002 15:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.