Oud 15-01-2008, 01:44
Thanatios
Thanatios is offline
Ik kwam vandaag thuis om kwart voor 10 s'avonds na een dagje in de cel te hebben gezeten.
Ik hoop echt dat u de tijd neemt om het te lezen, want ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet. Ik maak me zo een zorgen, dat ik later geen baan krijg. Of taakstraf van 100 uur ofzo.

De verhaal luid zo:

--

Mijn zusje is maandag jarig, en die word 12. Moet binnenkort een flinke eind fietsen naar school. Dus ik dacht ik koop voor haar een nieuwe fiets.
Dan op school (nog rond december) bood een gast (Laten we zeggen Marko) mij een fiets aan. Die hij makkerlijk kon regelen. Ik vond het goed.

Vandaag het laatste les uur zei Marko tegen (Laten we zeggen) Mustafa dat ik dus een fiets nodig had. Dus hij ging met mij mee naar het station. Ik zou naar huis gaan met de trein, en hij zou een fiets daar vandaan mee nemen.
(Fact: Ik wist niet dat Marko met een fiets regelen, stelen bedoelde, maar uiteindelijk vond ik dat hij het zelf uit moest zoeken)

Dus: Ik heb er niks met de diefstal zelf te maken tot nu toe. Ik wou er alleen niks van weten.

Ik miste mijn trein, slagbomen gingen voor mijn neus dicht. Dus ik probeerde mn sigaret maar aan te steken. En daar liep Mustafa terug met een fiets.
Hij zei: Hey man, jij bent sterk, dus help ff mee.
Ik: Nee joh
Hij: Hey, tis wel jouw fiets!

Dus ik maar mee helpen. Want ik wist niet wat ik anders moet. Uiteindelijk draagde ik de fiets zelf. Tot bij een paar stoplichten waar Marko Mustafa zat op te wachten. Bij die stoplichten stond politie. Dus Mustafa en Marko liepen opeens door, en lieten mij achter met de fiets.
Politie reed weg, dus zij komen terug, en ik verder lopen. En zeg op het gegeven moment: Ik vind dit maar niks, draag jij hem maar Mustafa.
Hij pakte hem net vast, voor er politie achter ons zei: Hey daar.
En namen mij mee. Maar niet Mustafa en Marko.

Heb van 5 tot half 10 in de cel gezeten. Van 8 tot Half 9 verklaring afgelegt.
Ik moet nu in Maart verschijnen voor de (kinder)rechter. Om te zien wat mijn straf word.
Dan worden Marko en Mustafa ook nog aangesproken.

--

Waar ik bang voor ben:
Krijg ik een strafblad? (Ik ben 17) (Kan je voor het stelen van een fiets eigenlijk wel een strafblad krijgen?)

Word ik gevangenis in gegooid of krijg ik Taakstraf? Zo ja, hoe lang? (Ookal was het niet de bedoeling dat ik hem zou stelen of wat dan ook)

Wat als Mustafa en Marko alles ontkennen, en zeggen dat ik gewoon een fiets stal? (Ookal weet ik 100% zeker dat het zo ging. Maar er geen bewijs is)

Edit: Dit is mijn eerste aanraking met politie.

Ik hoop echt op antwoord. Want ik maak me zo een enorme zorgen dat ik hierom geen baan kan krijgen later. Of dat ik het gevangenis in ga. Of dat ik rond de 80 taakuren krijg.

Ik zal echt dankbaar zijn.

Laatst gewijzigd op 15-01-2008 om 16:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2008, 07:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je zal een halt straf krijgen als je deze aanvaard zal je geen strfblad krijgen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 10:54
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
de meest stupide manier ooit trouwens om een fiets te stelen, een kilometer door de stad sjouwen met een fiets?? maarja dat terzijde, wat schipper zegt
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 11:22
Verwijderd
Daarnaast ben je natuurlijk ook wel gewoon dom geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:00
Krynn
Krynn is offline
En dat had je allemaal echt niet door? Ugh. Kom op zeg.

Maar goed. Als het een eerste vergrijp is en het je allemaal heel erg spijt enzo krijg je een straf van Halt, idd...en die tellen niet mee. Anders zou m'n broer nu ook een strafblad hebben. Hij had een stoplicht gesloopt en moest drie zaterdagen poep scheppen op een boerderij. En dat was niet de eerste keer dat hij met Halt in aanraking gekomen was, trouwens. Het zal met jou dus wel loslopen.

Aan de andere kant is mijn broer nooit voorgeleid. Maar dan nog...ook al help je iemand om zeep, als je 18 wordt worden die dossiers vernietigd omdat je anders idd je hele leven last van houdt van jeugdzonden. Dacht ik, anyways.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:

Aan de andere kant is mijn broer nooit voorgeleid. Maar dan nog...ook al help je iemand om zeep, als je 18 wordt worden die dossiers vernietigd omdat je anders idd je hele leven last van houdt van jeugdzonden. Dacht ik, anyways.
Dat lijkt me stug.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:20
Verwijderd
idd, moord en ernstige delicten halen ze echt niet van je strafblad af maar domme puberale dingen als fietsen jatten en dingen slopen en jatten meestal wel, zolang je niet kleptomaan bent ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:42
Verwijderd
Je bent natuurlijk gewoon een dief.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:47
Verwijderd
en anders medeplichtig of schuldig aan heling
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:29
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
de meest stupide manier ooit trouwens om een fiets te stelen, een kilometer door de stad sjouwen met een fiets?? maarja dat terzijde, wat schipper zegt
Dat dacht ik, en je gaat toch niet betalen voor een fiets waar je bij staat als hij gestolen wordt?
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 14:57
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wat Hulk en Fingon zeggen!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 15:06
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
nee inderdaad je betaald omdat je geen risico hoeft te lopen.. niet om de fiets zelf te stelen die "Mustafa" mocht uitzoeken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 16:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je bent domweg schuldig aan heling, zo niet medeplichtig aan de diefstal op zich. Eigenlijk beiden aangezien je niet bent gestopt tijdens de diefstal, en daarna nog betaald heb voor goederen waarvan je wist dat ze gestolen waren.

Jammer dat je er met een straf van Halt van af zal komen. Hopelijk is dit dan een les voor je. Flik je een dergelijk geintje na je achttiende dan krijg je daar volstrekt terecht een strafblad voor. Tenzij je natuurlijk nogmaals gestolen spullen koopt of steelt. Met twee delicten onder je 18e kom je er niet zomaar mee weg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:33
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Haha wat een poepverhaal trouwens. Dacht je dat je ouders vrolijk zouden zeggen: "Hey wat lief van je (laten we zeggen) Sjaak, een fiets kopen voor je zusje."
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Wat zal je zusje blij zijn met een nieuwe fiets. Komt ze onderweg iemand tegen die op zoek is naar zijn gestolen fiets... Fijne kerel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:48
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
idd ik zou me echt niet fijn voelen als ik mijn broer een gestolen fiets geef voor zijn verjaardag!

OT: bureau halt
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 15:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik vermoed dat je een HALT straf krijgt (je bent minderjarig en je eerste delict). je voert dan een taakstraf uit en dan vervalt je strafblad . Je moet hem wel uitvoeren want anders krijg je alsnog een strafblad.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 15:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik vermoed dat je een HALT straf krijgt (je bent minderjarig en je eerste delict). je voert dan een taakstraf uit en dan vervalt je strafblad . Je moet hem wel uitvoeren want anders krijg je alsnog een strafblad.
Erg dichtbij, maar dat is niet exact de gang van zaken.
Nadat je je haltstraf hebt voldaan geeft bureau halt daarvan bericht aan het OM die de zaak na aanlevering door de politie heeft aangehouden, die de zaak vervolgens zal seponeren. Voldoe je niet aan je halfstraf, dan gaat men alsnog over tot vervolging. Leidt dat tot een veroordeling, dan pas is er sprake van een strafblad.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2008, 20:16
*amélie*
*amélie* is offline
Als hij er met een HALT-afdoening vanaf zou kunnen zijn, waarom moet hij dan voorkomen bij de kinderrechter? HALT gaat toch alleen via politie?? En zou deze optie hem niet al voorgelegd moeten zijn?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 23:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Erg dichtbij, maar dat is niet exact de gang van zaken.
Nadat je je haltstraf hebt voldaan geeft bureau halt daarvan bericht aan het OM die de zaak na aanlevering door de politie heeft aangehouden, die de zaak vervolgens zal seponeren. Voldoe je niet aan je halfstraf, dan gaat men alsnog over tot vervolging. Leidt dat tot een veroordeling, dan pas is er sprake van een strafblad.
ja klopt. sorry
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 23:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Dit vond ik iig over een HALT-afdoening over internet.
Door amélie's reactie twijfel ik nu idd of TS wel een halt-afdoening kan krijgen gezien hij voor moet komen.

Voorwaarden Halt-afdoening
Jongeren komen in aanmerking voor een Halt-afdoening wanneer zij voldoen aan de volgende criteria:

De jongere is 12 tot 18 jaar.

De jongere is aangehouden voor een van de volgende delicten:

openlijke geweld goederen (art 141 lid 1 Sr)
vernieling en graffiti (art 350 Sr)
eenvoudige vormen van brandstichting (art 157 Sr)
(winkel)diefstal en poging tot, alleen of in vereniging (art 310/311 Sr)
verduistering en poging tot (art 321 Sr)
heling (art 416/417 Sr)
verwisselen prijskaartjes (art 326 Sr)
baldadig gedrag in het openbaar (art 424 Sr)
zich bevinden op verboden terrein (art 461 Sr)
verstoren van orde, rust, veiligheid, bedrijfsgang in openbaar vervoer (art 72/73 Wet personenvervoer)
bezit illegaal vuurwerk, afsteken legaal en illegaal vuurwerk buiten de toegestane tijd, bezit vuurwerk buiten afsteekperiode, bezit meer dan 10 kg vuurwerk in verkoopperiode (art 1.2.2/2.3.6/1.2.4 Vuurwerkbesluit)
APV-feiten die te maken hebben met vuurwerk en baldadig gedrag.
Maximale schadebedragen

art 141, 424, 350 en 157 Sr en 72 en 73 Wet personenvervoer: € 900 per persoon en/of € 4500 per zaak
art 310, 311, 321, 326 en 416/417 Sr: € 150 per zaak
APV's: € 900 per persoon en/of € 4500 per zaak.
De jongere bekent het gepleegde feit.

De jongere is maximaal éénmaal eerder bij Halt geweest en dat moet minstens een jaar geleden zijn.

De jongere stemt in met de verwijzing naar Halt.

N.B. Wanneer er niet aan alle criteria wordt voldaan, mag de politie alleen naar Halt verwijzen met toestemming van de officier van Justitie. Dit kan bijvoorbeeld:

als bij een delict in groepsverband ook jongeren van 18 tot 21 jaar betrokken zijn;
als het een niet Halt-waardig maar wel vergelijkbaar delict betreft;
als de jongere om religieuze of culturele redenen niet bekent, maar wel naar Halt wil.
Van het vrijwillige karakter van Halt kan echter nooit afgeweken worden.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 23:26
Thanatios
Thanatios is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Voor hoeverre ik het weet, krijg ik geen celstraf of zwaare boete (1000+).
Ik heb toegegeven dat ik de diefstal had gepleegd.
Ik heb toegegeven dat ik financieele problemen thuis heb, en ik uit dwaaze wanhopigheid een fiets nodig had.

Ik ben nog nooit eerder in aanraking met politie geweest.

Ik sta onder:
(winkel)diefstal en poging tot, alleen of in vereniging (art 310/311 Sr) (Dankje Fantôme)
Ben 17 jaar oud.
Zo nodig, stem ik in met de verwijzing naar Halt.

Daarbij, vroeg ik wat mijn straf zal zijn. En dat vroeg ik bij:
Recherge
Politie die mij thuis bracht
Kennis die een gelijke misdaad heeft gepleegt (Geplande Diefstal fiets, voor verkoop. Alleen bij mij was het niet helemaal gepland)

Recherge zei :
Dat weten wij niet zeker, maar waarschijnlijk taakstraf.
Ik vroeg: Hoe lang? 200 uur? (Ik had geen flauw idee hoe zwaar dit misdrijf was)
Recherge begon te laggen, en zei: Nee, hooguit 20 uur.

Politie die mij thuis bracht zei:
Jij valt onder minderjarige, dus je zal waarschijnlijk taakstraf krijgen. Maar helemaal zeker weten wij het niet, licht eraan hoe erg het is wat jij precies gedaan hebt.

Kennis zei:
Dat hij een zwaare waarschuwing kreeg, en dat hij 1 jaar lang niet meer in aanraking mocht komen met politie.

Wat denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 23:48
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Dat je goed bent wegggekomen
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties.

Voor hoeverre ik het weet, krijg ik geen celstraf of zwaare boete (1000+).
Ik heb toegegeven dat ik de diefstal had gepleegd.
Ik heb toegegeven dat ik financieele problemen thuis heb, en ik uit dwaaze wanhopigheid een fiets nodig had.

Ik ben nog nooit eerder in aanraking met politie geweest.

Ik sta onder:
(winkel)diefstal en poging tot, alleen of in vereniging (art 310/311 Sr) (Dankje Fantôme)
Ben 17 jaar oud.
Zo nodig, stem ik in met de verwijzing naar Halt.

Daarbij, vroeg ik wat mijn straf zal zijn. En dat vroeg ik bij:
Recherge
Politie die mij thuis bracht
Kennis die een gelijke misdaad heeft gepleegt (Geplande Diefstal fiets, voor verkoop. Alleen bij mij was het niet helemaal gepland)

Recherge zei :
Dat weten wij niet zeker, maar waarschijnlijk taakstraf.
Ik vroeg: Hoe lang? 200 uur? (Ik had geen flauw idee hoe zwaar dit misdrijf was)
Recherge begon te laggen, en zei: Nee, hooguit 20 uur.

Politie die mij thuis bracht zei:
Jij valt onder minderjarige, dus je zal waarschijnlijk taakstraf krijgen. Maar helemaal zeker weten wij het niet, licht eraan hoe erg het is wat jij precies gedaan hebt.

Kennis zei:
Dat hij een zwaare waarschuwing kreeg, en dat hij 1 jaar lang niet meer in aanraking mocht komen met politie.

Wat denken jullie hierover?
ik denk waarom staat er onder je naam 16 en geen 17 en ontopic

ik weet niet wanneer je 18 wordt maar als je zaak voor je 18de verjaardag is zou ik voor een strafblad kiezen, die word toch nietig verklaard op je 18de (onder het mom van: je bent nu volwassen dus een schone lei) iig voor een simpele diefstal

daar naast beetje stom om de diefstal toe tegeven maar goed dat is hoe ik der over denk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 10:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ vlierefluiter. Maar je moet de diefstal hebben toegegeven om bijv. een taakstraf bij HALT uit te voeren. dus dan zou het niet stom zijn...

@ TS Ik vermoed niet dat je een celstraf opgelegd krijgt.
Eerder inderdaad een taakstraf (werk of leerstraf en meer kans op het eerste denk ik) of als je heel veel mazzel heb krijg je hem voorwaardelijk. Maar celstraf hoef je denk ik niet voor te vrezen.
Maar verder, tja... ik ben geen rechtenstudent, ben alleen enkele keren voor mijn studie bij een (jeugd)rechtzaak geweest (met toestemming van de jongere) en als ik keek naar wat zij gedaan hadden en de straf die zij kregen, viel het over het algemeen best mee... Zeker als het je eerste keer is.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2008, 10:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
maar volgens mij ben jij sowieso al gestraft, want ik merk dat je er wel erg mee zit en je het dus de volgende keer wel uit je hoofd laat
als de kinderrechter naar zoiets vraagt helpt het meestal wel dat ook te laten merken.
en ik vond de kinderrechter altijd (die paar keer dat ik er was dan) vrij sympathiek
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 11:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ik denk waarom staat er onder je naam 16 en geen 17 en ontopic

ik weet niet wanneer je 18 wordt maar als je zaak voor je 18de verjaardag is zou ik voor een strafblad kiezen, die word toch nietig verklaard op je 18de (onder het mom van: je bent nu volwassen dus een schone lei) iig voor een simpele diefstal

daar naast beetje stom om de diefstal toe tegeven maar goed dat is hoe ik der over denk
euhhh je word dan gewoon voorgeleid en krijgt alsnog een straf maar nu inclusief een strafblad. mwam waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 16:21
Verwijderd
Je maakt je d'r wel zorgen over, die straf, maar voor de rest merk ik niet echt spijt uit je verhaal.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:56
Thanatios
Thanatios is offline
Ik heb er ook serieus spijt van. Ik kon de volgende 2 dagen niet meer slapen, en was mijn fiets ook een keer gestolen terwijl ik geen geld had voor nieuwe. Heb toen der tijd ook aantal keer 5 KM naar school moeten lopen. Ik weet precies hoe die persoon zich voelt.
Mustafa zei de volgende dag op school van: Ja, die fiets die lag daar al een lange tijd, dus besloot ik maar die te pakken.

Je moet niet denken dat ik alleen zit te vrezen voor die straf, en schijt heb aan wat ik heb gedaan.
Ik maak me zorgen om die straf omdat ik ma t/m vr school heb, en na school ben ik werken. Ik ben standaard rond half 7 thuis. Dan werk ik ooknog Zaterdag van 9 t/m half 7. Ik werk, en 2/5e deel van mijn salaris gaat naar mijn moeder omdat wij anders simpelweg niet rondkomen.
Mijn zusje heeft vaak hulp nodig van mij voor haar huiswerk, en mijn moeder ook alleen dan omdat zij taal achterstanden heeft (Voor brieven, etc). Daarbij heb ik nog Huiswerk (Ik doe HAVO 4)

Als ik taakstraf krijg van rond de 40-50 uur (Waarvan ik nu snap dat dat niet zo zal zijn). Dan verlies ik een heel hoop geld. (300 euro). En daar maak ik mij dus zorgen om. Ik maak me zorgen om de situatie thuis. (En ik weet dat ik er eerder aan had moeten denken)

Ik hoop dat u mij begrijpt.

Laatst gewijzigd op 18-01-2008 om 00:30. Reden: mezelf wat duidelijker gemaakt
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 23:12
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Als ik taakstraf krijg van rond de 40-50 uur. Dan verlies ik een heel hoop geld. (300 euro). En daar maak ik mij dus zorgen om. Ik maak me zorgen om de situatie thuis.
Daar had je dan maar aan moeten denken vóórdat je die fiets wou jatten.

Jij doet iets wat niet mag, jij krijgt daar straf voor. Zo simpel is het.
Eigen schuld, dikke bult. Pech gehad.

Je had het trouwens over 20 uur taakstraf. Waarom is dat nu ineens 40-50?

Ohja en heb je wel eens gehoord van zondagen?
Kun je mooi 5 keer op zondag, joost mag weten waar, vrijwillgerswerk doen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 01:13
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Ik heb er ook serieus spijt van. Ik kon de volgende 2 dagen niet meer slapen, en was mijn fiets ook een keer gestolen terwijl ik geen geld had voor nieuwe. Heb toen der tijd ook aantal keer 5 KM naar school moeten lopen. Ik weet precies hoe die persoon zich voelt.
Mustafa zei de volgende dag op school van: Ja, die fiets die lag daar al een lange tijd, dus besloot ik maar die te pakken.

Je moet niet denken dat ik alleen zit te vrezen voor die straf, en schijt heb aan wat ik heb gedaan.
Ik maak me zorgen om die straf omdat ik ma t/m vr school heb, en na school ben ik werken. Ik ben standaard rond half 7 thuis. Dan werk ik ooknog Zaterdag van 9 t/m half 7. Ik werk, en 2/5e deel van mijn salaris gaat naar mijn moeder omdat wij anders simpelweg niet rondkomen.
Mijn zusje heeft vaak hulp nodig van mij voor haar huiswerk, en mijn moeder ook alleen dan omdat zij taal achterstanden heeft (Voor brieven, etc). Daarbij heb ik nog Huiswerk (Ik doe HAVO 4)

Als ik taakstraf krijg van rond de 40-50 uur (Waarvan ik nu snap dat dat niet zo zal zijn). Dan verlies ik een heel hoop geld. (300 euro). En daar maak ik mij dus zorgen om. Ik maak me zorgen om de situatie thuis. (En ik weet dat ik er eerder aan had moeten denken)

Ik hoop dat u mij begrijpt.
Ik was een keer bij een rechtszaak waar een man een eis van €700 kreeg, voorwaardelijke gevangenisstraf en inlevering van rijbewijs (ofzo), hij ging toen heel zielig doen dat hij zonder auto niet kon werken en dat geld hard nodig was. De uitspraak van de rechter was uiteindelijk €200 boete en z'n rijbewijs mocht ie houden

Nou studeer ik geen rechten maar het was wel duidelijk dat het verhaal van die man van invloed was op de uitspraak. Als ik jou was zou ik in elk geval aan de rechter vertellen over je schuldgevoel en verantwoordelijkheden.

En voortaan geen fietsen meer stelen he
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 18:50
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Je lijk me geen Holleeder in de dop, en met een beetje mazzel kom je er wel vanaf met een smetteloos strafblad . Volgende keer wel je gevoel vertrouwen, he? Als iets niet in de haak voelt, dan is er 9 van de 10 keer inderdaad iets mis en kun je er beter vanaf blijven.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:15
Verwijderd
Het zal vast aflopen met een HALT-procedure en anders heb je een strafblad voor een periode van bijvoorbeeld 5 jaar. Moet je niet bedenken dat je als student een kerstboom wil jatten uit het bos, dan heb je namelijk weer 5 jaar een strafblad.

Dat je goed geschrokken bent vind ik al genoeg
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:24
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Mijn broertje heeft opzettelijk een fiets 'gestolen' (er zat geen slot op maartoch) en is er met 12 werkuurtjes vanaf gekomen. Hij moest tribunes voor bevrijdingspop opbouwen, en dat vond ie nog best leuk ook.

Maargoed hij was dronken en wilde niet lopen (zijn fiets was gejat en de bus reed niet).

Succes
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 21:37
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
ontopic: mij maak je niet wijs dat je van niks wist. anderzijds is het goed dat je er licht van afkomt, beetje stom om gigantisch hard gestraft te worden omdat je een jeugdzonde (het is geen drugsdealen ofzo hé) hebt gepleegd...
offtopic: ik zou me meer zorgen maken over mijn taal dan over de straf. je maakt echt héél veel fouten (kan natuurlijk dat dat typfouten zijn...)
wat is HAVO trouwens, ik ben een belg en dus niet vertrouwd met jullie systeem...
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 22:14
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
wat is HAVO trouwens, ik ben een belg en dus niet vertrouwd met jullie systeem...
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.

Je hebt in NL 3 niveaus tegenwoordig (vroeger 4), globaal gezien dan: VMBO, HAVO en VWO. Dit oplopend in niveau. Met Havo kun je HBO gaan doen, hoger beroepsonderwijs, een 'niveau lager' dan universiteit.

Tsja, waarmee het te vergelijken is in België weet ik dan weer niet, want ik ken het Belgische systeem niet .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2008, 13:20
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
ontopic: mij maak je niet wijs dat je van niks wist. anderzijds is het goed dat je er licht van afkomt, beetje stom om gigantisch hard gestraft te worden omdat je een jeugdzonde (het is geen drugsdealen ofzo hé) hebt gepleegd...
offtopic: ik zou me meer zorgen maken over mijn taal dan over de straf. je maakt echt héél veel fouten (kan natuurlijk dat dat typfouten zijn...)
wat is HAVO trouwens, ik ben een belg en dus niet vertrouwd met jullie systeem...
google
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 21:23
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
offtopic: ik zou me meer zorgen maken over mijn taal dan over de straf. je maakt echt héél veel fouten (kan natuurlijk dat dat typfouten zijn...)


Mijn leerlingen leer ik altijd dat ze een zin met een hoofdletter moeten beginnen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 23:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Mijn leerlingen leer ik altijd dat ze een zin met een hoofdletter moeten beginnen.
Ik word eerder moe van zo'n opmerking dan van een zin zonder hoofdletter.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 12:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn leerlingen leer ik altijd dat ze een zin met een hoofdletter moeten beginnen.
Dat klinkt heel grappig uit de mond van een Pabo studente. En ja, dat is een generalisatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten in de val
homehapero
27 05-05-2006 07:37
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 14:14
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 09:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.