Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2008, 10:22
655321
655321 is offline
Gister zou ik naar Berlijn vertrekken met een vriendin. Super veel zin in en om 2355 zou de bus vertrekken. Geen bus. 0030, geen bus. 0100, geen bus. We hebben tot kwart over gewacht. Geen bus. Tenzij je de bus meerekent die wel rond 0000 kwam.. waar mijn vriendin aan vroeg of dat hij dan misschien naar Berlijn ging.
"Wass?"
- "Berlin!"
"Nein, no Berlin, wait five minutes"

Nou, die dus ook niet. Nu dus vanmiddag naar Eurolines (gister ook al proberen te bellen trouwens maar we kregen een antwoordapparaat [ingesproken]).

Ik heb al gezien op de site dat ze "niet verantwoordelijk zijn voor vertragingen". En:
Indien, om welke reden dan ook, Eurolines niet aan haar vervoersplicht kan voldoen of heeft voldaan, dient de reiziger contact op te nemen met Eurolines of met de betreffende plaatselijke vertegenwoordiger in het buitenland met het verzoek contact op te nemen met het Eurolines kantoor in Nederland. Eurolines zal dan zo mogelijk zorg dragen voor een oplossing of alternatief vervoer.

Hadden wij langer moeten wachten? Kunnen we ons geld terugvragen?
Help!
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2008, 15:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hmm, ik had zelf wel iets langer gewacht denk ik.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 15:37
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Langer dan een uur op een bus wachten? Middenin de nacht? Zonder dat het hoofdkantoor bereikbaar is? Lijkt me toch heel raar. Mijns insziens is Eurolines hier gewoon fout. Als een bus meer dan een uur vertraging heeft hoor je op zijn minst de mensen in te lichten.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 15:40
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Langer dan een uur op een bus wachten? Middenin de nacht? Zonder dat het hoofdkantoor bereikbaar is? Lijkt me toch heel raar. Mijns insziens is Eurolines hier gewoon fout. Als een bus meer dan een uur vertraging heeft hoor je op zijn minst de mensen in te lichten.
Ja, van dat inlichten vond ik ook. Alleen hoe?
Hmm, je geeft natuurlijk meestal wel een telnr op. Ik zou iig iemand naar het 'busstation' sturen om de mensen in te lichten. Op tijd.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 17:59
655321
655321 is offline
Wat blijkt: de bus is nooit gekomen. We hadden kunnen wachten tot we blauw zagen.
Wij kunnen onze reis om laten boeken, hoorden we vanmiddag op het kantoor. Dát, of we kunnen een klacht indienen en ons geld terugvragen. Dat gaan we dus maar doen, incl. gemaakte taxi-kosten. Op zn minst.

Advies: reis niet met Eurolines.
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 20:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Balen zeg. Ik zou inderdaad je geld terugvragen met een klachtenbrief.
De keren dat ik met Eurolines heb gereden, ben ik wel gewoon op de geplande tijd ingestapt en uitgestapt. Geen problemen mee gehad. Alleen waren er Poolse chauffeurs en die hebben wel iets andere rijgewoontes dan Nederlanders. Maar ja, we gingen niet voor niets naar Polen...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 20:50
Verwijderd
Eurolines is sowieso een bijzonder bedrijf. De keren dat ik met Eurolines reed, heb ik ook een aantal 'probleempjes' gehad. Zo hadden we een uur of 5 vertraging op Milaan omdat er een bus 'kwijt was'. Toen hebben ze vervangend vervoer geregeld, namelijk een bus uit de jaren '50, zonder airco, waarin we nog zeker 6 uur moesten doorrijden. Toen ik eenmaal op de plaats van bestemming kwam, was ik zo goor en bezweet dat ik zelfs in een McDonalds raar aangekeken werd. Ik geloof dat we al met al bijna anderhalve dag over een ritje dat met een personenauto makkelijk aan een stuk door gereden kan worden, in zeker de helft van de tijd, gedaan hebben.

Ook een mooie toevoeging: op de terugweg kon de chauffeur de weg naar het Amstelstation niet vinden. Toen ik aanbood om te helpen, heeft 'ie mij de huid volgescholden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 17:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hmm, ik had zelf wel iets langer gewacht denk ik.
Ruim een uur wachten zonder bericht van vertraging betekend in mijn boekje gewoon dat iets niet meer gaat gebeuren hoor.

En ja, als Eurolines geen goed alternatief aanbiedt, zoals direct fatsoenlijk ander vervoer, dan hebben zij niet voldaan aan de verwachtingen/verplichtingen, en krijg jij je geld terug, ze hebben per slot van rekening niet de busreis geleverd die je gekocht had.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 18:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Wel zonde van je dagje/weekendje/whtvr Berlijn . Als je al een hotel had geboekt + betaald zou ik dat geld ook terug vragen iig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:13
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Wat blijkt: de bus is nooit gekomen. We hadden kunnen wachten tot we blauw zagen.
Wij kunnen onze reis om laten boeken, hoorden we vanmiddag op het kantoor. Dát, of we kunnen een klacht indienen en ons geld terugvragen. Dat gaan we dus maar doen, incl. gemaakte taxi-kosten. Op zn minst.

Advies: reis niet met Eurolines.
Hmm, ik ben afgelopen jaar ook rond deze tijd naar Berlijn geweest met eurolines. Volgens mij was onze bus ook laat, maar hij kwam wel. Vond het zelf ook niet ideaal, het was klein en mijn vriendje en ik waren de enige nederlanders, verder ging iedereen naar polen ofzo . Vind het zeker ook geen aanrader, op zich is alles bij ons goed gekomen maar toch..voor dat geld moet je beter kunnen krijgen geloof ik. Naar verhaal zeg, hopelijk kan je je geld terug krijgen.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:27
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik ben ooit met eurolines in mn eentje naar zuid-frankrijk gegaan..dat ging goed. Ik ben ook ooit met eurolines naar Brussel gegaan, dat ging niet goed. Op de terugweg hebben we uren gewacht op de bus die ons thuis zou brengen, maar niemand kon ons vertellen welke bus dat was en wanneer die zou komen. Heel raar allemaal, we zijn ook echt tig keer naar verkeerde bussen gestuurd. Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar leuk was anders.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Goedkope treinreizen binnen Europa
blurred
4 01-02-2010 21:16
Drugs & Alcohol Denemarken en drugs
Frostbite
14 10-07-2006 22:54
Verkeer & Vervoer Trein vanuit Portugal?
Verwijderd
8 02-07-2006 21:10
Muziek Sziget 2005
Carn
500 31-07-2005 16:59
De Kantine Goedkoop naar Londen?
ikleef
31 20-05-2003 13:50
De Kantine Met de bus naar Dortmund?? WIE WEET?
Verwijderd
4 22-01-2003 22:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.