Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 13:40
DarkCat
DarkCat is offline
Daar kan ik met mijn gedachten echt niet bij. Van die mensen die in hun tuin blaadjes gaan staan vegen. Alsof het niets is. Die dingen vallen toch niet voor niets uit de boom? Die HOREN daar toch te liggen? Blijf er dan ook met je poten vanaf, in plaats van in te grijpen in dit natuurwonder. Beetje lopen vegen alleen maar omdat het niet mooi staat zo op en naast je plastic ikea grasmat en je rondgesnoeide boompjes. Dat mensen zich daaraan kunnen storen. Van die prachtige rood-bruin-gele blaadjes die je tuin als een kleurig tapijt bedekken, en dan gaan ze dat een beetje op staan ruimen. Alsof ze rond deze tijd van het jaar nog willen gaan liggen zonnen of buiten barbequeen ofzo. Nee hoor, ik kan er echt niet bij. Natuurbarbaren.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 13:51
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Het is niet zo handig als je een tuinpad als een glijbaan hebt door die bladeren hoor
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:34
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Nou, tis toch vrij irri om over
een nat grasveldje met
natte blaadjes die aan je schoenen
blijven plakken een vuilniszak
mee te sleuren,
uit te glijden,
en vervolgens ijskoud en half
onder de blaadjes weer terug te komen..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:39
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik ben nu bezig met een hoeveniersopleiding. Op zich zijn die afgevallen bladeren mooi, vooral die van de amberboom die verkleuren eerst nog een paar keer voor dat ze eraf vallen. Maar ik ruim de bladeren ook op om de volgende redenen, sommige planten kunnen er echt niet over dat er bladeren op hen liggen, ze krijgen er te weinig ligt door en door het verrotting proces kunnen de planten zelf ook gaan te verrotten. Een goed voorbeeld hier van is gras. Sommige tuinen staat het netter, bv z'n tuin met allemaal kleine buxushagen. En door de bladeren kunnen wegen spekglad worden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:47
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
kees17 schreef:
En door de bladeren kunnen wegen spekglad worden.
En treinen gaan minder rijden
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:01
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
En treinen gaan minder rijden
Alleen in Nederland..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
sommige planten kunnen er echt niet over dat er bladeren op hen liggen, ze krijgen er te weinig ligt door en door het verrotting proces kunnen de planten zelf ook gaan te verrotten.
Hangt er ook vaak vanaf wat voor blad het is. Eikenblad blijft heel lang liggen en kun je dus beter wel weghalen, maar bijv. kastanjeblad is zo weggerot en hoeft daarom meestal niet weggehaald te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:32
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Hangt er ook vaak vanaf wat voor blad het is. Eikenblad blijft heel lang liggen en kun je dus beter wel weghalen, maar bijv. kastanjeblad is zo weggerot en hoeft daarom meestal niet weggehaald te worden.
Ja maar een kastanje, laat veel meer bladeren vallen, maar ook kastanjes met de bij behoorende schillen. En het duurt even voordat het blad verrot is en die tijd zit de plant zonder licht.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor tuin je hebt. Bij een natuurlijkt tuin die je wild laten verschrallen(minder voeding in de grond)kun je het blad beter weg halen.
Maar heb je een stukje bosplantsoen in de tuin, laat dan het blad maar liggen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
die bladeren zijn best wel dood, zijn koud nat en glad en bovendien, als ze bijv. op de stoep liggen, en mensen lopen er continu overheen, dan plakker ze ultrasmerig aan de grond vast, waardoor de stoep net 1 grote rottende boom lijkt.
nah, voor mij hoeft het niet zo
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:27
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Daar kan ik met mijn gedachten echt niet bij. Van die mensen die in hun tuin blaadjes gaan staan vegen. Alsof het niets is. Die dingen vallen toch niet voor niets uit de boom? Die HOREN daar toch te liggen? Blijf er dan ook met je poten vanaf, in plaats van in te grijpen in dit natuurwonder. Beetje lopen vegen alleen maar omdat het niet mooi staat zo op en naast je plastic ikea grasmat en je rondgesnoeide boompjes. Dat mensen zich daaraan kunnen storen. Van die prachtige rood-bruin-gele blaadjes die je tuin als een kleurig tapijt bedekken, en dan gaan ze dat een beetje op staan ruimen. Alsof ze rond deze tijd van het jaar nog willen gaan liggen zonnen of buiten barbequeen ofzo. Nee hoor, ik kan er echt niet bij. Natuurbarbaren.
HELEMAAL MEE EENS!!!

ECHT BELACHELIJK DAT BLAADJES HARKEN, SLAAT NERGENS OP.


je moet namelijk zo'n bladblazer gebruiken - veel leuker en sneller
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:10
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
HELEMAAL MEE EENS!!!

ECHT BELACHELIJK DAT BLAADJES HARKEN, SLAAT NERGENS OP.


je moet namelijk zo'n bladblazer gebruiken - veel leuker en sneller
Vooral als die ene vervelende buurman in zn dure lichtgrijze pak langs komt.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:16
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
En ja dan heb je ook bijvoorbeeld moeder die boos wordt omdat je al die smerigheid mee in huis brengt...

Ik vind het erg mooi dat die blaadjes er liggen, en ja in principe horen ze daar te liggen, maar wat is tegenwoordig nog zoals het hoort?

Tijdens de 'storm' enige tijd geleden zijn we ook buiten gaan wandelen want toen waren de straten niet meer zichtbaar door al die blaadjes, mooi en vooral leuk Maar niet praktisch
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:11
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Goh, het lijkt echt alsof je gewoon zin had om over iets onbenulligs te gaan zeiken
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:11
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
een paar blaadjes vind ik wel mooi op het gras, maar zo hele hopen, begint te rotten enzo. ik gooi ze altijd op een hoop in de tuin en dan heb je heel veel egels die erin gaan slapen die zijn lievig
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 23:04
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
blaadjes in het bos, ja
blaadjes op de openbare weg, nee
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:26
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
blaadjes in het bos, ja
blaadjes op de openbare weg, nee
Dat is de natuur daar kunnen we niks aan veranderen die bomen waren er eerst wij niet.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:42
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Dat is de natuur daar kunnen we niks aan veranderen die bomen waren er eerst wij niet.

>Natuur? Die bomen worden allemaal aangeplant. De meesten soorten horen hier niet eens in nederland of bestaan niet eens in de natuur(geent, gekruist)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
De Kantine Wat zijn jouw plannen voor vandaag?
Scatterheart
354 31-12-2006 00:51
De Kantine Je msn naam!
Faerie
375 10-12-2006 10:32
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken wat is de langste straf wat je ooit hebt gehad of moest nakomen
mastermaster
18 15-02-2002 17:26
Algemene schoolzaken te laat regeling
onzinnigegothic
16 18-12-2001 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.