Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 18:55
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Het voorjaar is weer begonnen en veel mensen gaan weer wandelingen maken door het bos en andere natuur gebieden. reeen gaan straks weer kalveren, dus je kan onderweg ook ook reekalfjes, maar ook jonge herten en wilde zwijnen tegen komen. Veel mensen denken dat deze jonge dieren zijn afgestoten door de moeder. En nemen ze vaak mee naar opvangcentra, dierenambulance of iets dergelijke. Doe dit niet , deze jonge dieren zijn niet afgestoten of verlaten door de moeder. De moeder is gevlucht, omdat jij er aan kwam maar zij keert later gewoon terug naar haar kalfje. Raak deze kalfjes ook niet aan, want dan zit er mensen lucht aan en worden ze als nog afgestoten het beste is gewoon door lopen(hoe zielig dit ook lijkt).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 20:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 18-03-2003 @ 19:55:
Raak deze kalfjes ook niet aan, want dan zit er mensen lucht aan en worden ze als nog afgestoten het beste is gewoon door lopen(hoe zielig dit ook lijkt).
Dan kun je toch niet weten of ze afgestoten zijn of niet, voor hetzelfde geld heeft iemand anders het dier aangeraakt en is het dus wel afgestoten
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ja, da's wel een goeie... hoe kun je weten of een dier is afgestoten? Dat lijkt me toch prettig om te weten mocht ik zo'n beessie tegenkomen..
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:47
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Gewoon laten zitten, zo is de natuur
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:56
poesiefox
poesiefox is offline
Een eenmaal verstoten reekalfje redt het vaak ook niet in een opvangcentrum af asiel, het heeft dus ook nog eens geen zin.

Je kunt hooguit onthouden waar hij lag, en de boswachter waarschuwen. Die houdt het dan nog wel in de gaten.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 23:33
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
als een hert jou zo dichtbij laat komen dat je hem aan kunt raken, is er wel degelijk iets aan de hand en dan zou het heel aangenaam zijn als je hem/haar kunt helpen.
wrijf met je handen over bladeren en zand zodat je die geur in je handen krijgt.
laat het dier je handen ruiken en pak hem vast (desnoods maak je zijn pootjes vast met een stukje touw).

over het algemeen krijgen we niet veel reeën, ik werk bij de dierenambulance
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:34
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 19-03-2003 @ 00:33:
als een hert jou zo dichtbij laat komen dat je hem aan kunt raken, is er wel degelijk iets aan de hand en dan zou het heel aangenaam zijn als je hem/haar kunt helpen.
wrijf met je handen over bladeren en zand zodat je die geur in je handen krijgt.
laat het dier je handen ruiken en pak hem vast (desnoods maak je zijn pootjes vast met een stukje touw).

over het algemeen krijgen we niet veel reeën, ik werk bij de dierenambulance

Je hebt reeen en jonge reekalfjes. De topicstarter doelt op de hele jonge reekalfjes, die met die spikkels in de vacht.

Zou het in niet beter zijn om de dierenambulance te waarschuwen in plaats van zelf te gaan rommelen? Jullie hebben er meer verstand van dan een goedbedoelende wandelaar.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik vraag me iets af... Stel, er zit zo'n reekalfje langs de weg, en een wandelaar is zo stom om het beessie aan te raken. de moeder ruikt de mensenlucht en verstoot haar jong. Wat als het nou gaat regenen voordat de moeder haar jong heeft teruggevonden... Is de mensenlucht er dan afgespoeld en zal moeder nooit weten wat er is gebeurd, of trapt ze er niet in?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:36
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-03-2003 @ 11:30:
Ik vraag me iets af... Stel, er zit zo'n reekalfje langs de weg, en een wandelaar is zo stom om het beessie aan te raken. de moeder ruikt de mensenlucht en verstoot haar jong. Wat als het nou gaat regenen voordat de moeder haar jong heeft teruggevonden... Is de mensenlucht er dan afgespoeld en zal moeder nooit weten wat er is gebeurd, of trapt ze er niet in?
De moeder trap er niet in, en langs de weg kom je niet tot zelden een reekalfje tegen ze zitten meestal in rustige gebieden met veel begroeing zoals struiken en bomen. En ik denk dat die wandelaar het beestje dan allang heeft mee genomen. Je kan naar een boswachter of jachtopzichter stappen, maar die zegt het zelfde, dat de moeder later weer terug komt en dat je er van afmoet blijven. Maar een dierenambulace waarschuwen lijkt mij niet slim, want dan komen er nog meer mensen bij en krijgt de moeder niet de kans om naar het jong terug te keren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.