Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 15:34
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Hallo allemaal!!

Ik wil al heel lang graag een katje, maar omdat ik nog thuis woonde mocht dat niet, nu woon ik op mezelf, en kan het dug, maar ik woon in appartement, twee hoog. ik heb dus geen idee hoe mijn katje naar buiten kan, heeft iemand hier ervaring mee??

Liefs T.S
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2004, 15:41
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Je kan hem op je balkon, als je dat hebt, laten. Ik heb weleens iets gezien van mensen die een soort van kattenluik met daarbuiten een kooi op hun balkon hadden.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
De Kantine ---> Flora & Fauna
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:48
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Een vriendin van m'n moeder heeft 2 katten en zij woont ook in een flat. Die katten kunnen op het balkon komen. Eén van die twee katten komt daar nooit, omdat ie daar geen behoefte aan heeft, en die andere zit er regelmatig. Voor zover ik weet gaat dat daar dat prima, want die kat heeft zelf geen behoefte eraan om naar beneden te springen of om weg te gaan oid. Maar dat is natuurlijk allemaal erg afhankelijk van de kat.. Ik weet niet waar je dat katje vandaan gaat halen, maar als je dr een uit t asiel haalt dan weten die mensen van t asiel misschien wel iets over t karakter van de katten die ze hebben en kunnen ze dus helpen met het uitzoeken van een kat die er geen problemen mee heeft weinig buiten te zijn etc.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:51
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai1

bedankt, ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, ik wil een kitten, dus ik kan het hem waarschijnlijk wel leren dat ie alleen nar buiten kan op het balkon als wij er zijn. Weet je toevallig ook of ze in het asiel kittens hebben?

liefs T.S
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 16:06
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Normaalgezien heeft elk asiel wel kittens (iig geval komen 3 van onze 5 katten uit een asiel),

Ik zou wel ervoor zorgen dat je kat niet zomaar van het balkon afkanspringen, ergens onderkruipen, etc.. dat ie dus niet zomaar naar beneden kan donderen

Veel plezier met je kat! Nix zo schattig als een klein katje..(of toch niet veel)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:52
Verwijderd
Onze katten waren ook kittens, toen we ze uit het asiel haalden. Meestal zitten daar idd wel kittens, niet altijd (bij de tweede zijn we bij heel veel asiels geweest). Gewoon ff langs gaan of bellen.

Onze katten komen ook niet buiten (we hebben een boven woning), maar ze hebben we de ruimte (we hebben ook een flinke - oude - zolder waar ze lekker kunnen rennen en spelen). Ze mogen heel soms op het balkon, maar alleen als wij er bij zijn, want vooral de oudste heeft nogal eens de neiging om een vogel of vlieg achter na te rennen en dan niet zo goed op te letten en/of op de rand te springen om naar beneden te kunnen kijken... Mjah, dan ben ik toch te bang dat ze het niet goed in schat en net iets te hard/ver springt enz. De ander vindt de afvoer errug leuk en zit d'r continu met d'r kop in...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:54
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Of de kat blijft gewoon binnen, kan ook hoor. En dan zo af en toe samen met de kat op het balkon. Wel oppassen met openstaande ramen!
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:31
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
en dan nu dillema twee, 1 of 2 poesjes, samen kunnen ze lekker dollen, maar het is voor ons wel weer drukker! wie heeft er hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:45
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 02-06-2004 @ 20:31 :
en dan nu dillema twee, 1 of 2 poesjes, samen kunnen ze lekker dollen, maar het is voor ons wel weer drukker! wie heeft er hier ervaring mee?
Als die 2 katten goed met elkaar op kunnen schieten dan is het heel leuk.. en als ze elkaar niet zo mogen, tja, dan is het wat minder leuk Het is dus wel goed mogelijk, maar het hangt ook helemaal van de katten zelf af. En ook van de leeftijd trouwens, want jonge katjes houden wel heel erg van spelen enzo, dus zeker als die samen spelen dan moet je alle breekbare spullen goed opbergen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:27
Verwijderd
'k zou ook kijken naar de ruimte, heb je genoeg ruimte voor twee?

En als je er twee neemt, houd dan rekening met poes en kater ed. En houd er idd ook rekening mee dat het ze elkaar misschien niet kunnen luchten en zien en het dus helemaal niet 'leuk spelen' wordt. Als je twijfelt, neem er dan om te beginnen één. Kan je er altijd later nog eentje bij nemen, das makkelijker dan eentje weer weg doen.

Wij hadden er eerst één, maar die kon niet zo goed tegen alleen thuis zijn...dus hebben we uiteindelijk besloten om een tweede te nemen. In het begin konden ze elkaar niet uitstaan, daarna ging het heel goed, maar na de sterelisatie van de jongste vinden ze elkaar niet meer zo lief...gelukkig kunnen ze nog wel goed met elkaar in één huis leven, op één bank liggen gaat ook meestal nog wel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:43
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Wij hadden eerst een, die moest nog even wennen aan mensen. Na een tijdje hebben we er een tweede jong poesje bijgenomen. Ging vanaf het begin goed, wel leuk voor hen dat ze nu met twee zijn. Je ziet ze elkaar ook vaak zoeken enzo.

Ik zou beginnen met een, probeer eerst maar eens goed voor een te zorgen. Kies je voor een tweede neem dat een jong tweede katje en geen volwassen kat uit het asiel ofzo. Ze wennen beter aan elkaar als het om een jong poesje gaat.

Je kan echter niet voorspellen of het maatjes zullen worden, maar dat kan je ook niet echt als je er van begin af aan twee neemt.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn tante woont ook op een flat, zeven hoog en ze heeft daar altijd al katten gehad. Als je een katje van jongs af aan aanwent dat ie niet naar buiten mag dan hoeft het geen probleem te zijn, als ie binnen maar genoeg ruimte heeft. Op het balkon is ook een oplossing, vaak vinden ze dat heel leuk. Mijn tante heeft wel haar balkon helemaal afgedicht met gaas zodat ze er niet af kunnen vallen ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:10
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Hai! nou ze is er hoor, ik heb vanmiddag een poesje gehaald, ik heb haar senna genoemd, ben er heel blij mee, het is zo´n schatje, jammer genoeg zeggen sommige mensen wel, ach zielig hoor, jullie werken allebei, maar vaak is er 1 van ons smiddags al vroeg thuis, en savonds is er bijna altijd wel iemand thuis, ik heb niet het gevoel dat we dan ons katje verwaarlozen, of vinden jullie van wel?

trouwens, senna komt uit een flat, waar ze heerlijk op het balkon ronddartelde, als ze wou kon ze er zo vanaf, maar ze deed het niet, ze is er dus aan gewend! super he!

liefs T.s
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:15
Verwijderd
Reken ook op commentaar dat je eventueel krijgt omdat je je kat binnen wilt houden... Veel katten zijn overdag alleen thuis, 't mooie aan de meeste katten is dat ze daar op zich vaak wel tegen kunnen (een hond bv vaak niet).

Hoe oud is ze? Geen kitten? (Lijkt me wel, als ze nog geen naam had... Maar dan denk ik niet dat het veel zegt over of ze later wel of niet van het balkon af zal willen gaan... Hoewel katten ook niet stom zijn en ze het bij twee hoog niet snel zullen proberen...maar toch, het idee, dat ze vallen of iets achter na springen of met spelen of wat dan ook...ik vind het eng.)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:09
ofniet
ofniet is offline
Houd em gewoon bij je.
Ik heb echt een hekel aan mensen die katten bij anderen in de tuin laten en zo.
__________________
ja sukkel
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 08:37
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
goedemorgen!

Het is inderdaad een kitten, en ze begint al goed te wennen, ze slaapt natuurlijk nog veel en heeft al een veilig plekje achter de kussens gevonden!
Ik zou haar ook niet alleen op het balkon laten hoor.. de reden dat Senna er is, is omdat haar moeder wel van het balkon is afgesprongen en zwanger terug kwam!!

Als we over een paar weken het idee hebben dat ze zich alleen voelt halen we er nog een!

heel veel liefs T.S
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 06:43
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Ik hield m'n kat gewoon binnen. Leuker voor de buren en bovendien ook hygienischer. Ik vind het een ranzig idee om te bedenken waar een kat buiten allemaal aan heeft gezeten en daarna weer rustig op je schoot gaat zitten ofzo. Een kat gaat er echt niet dood aan om binnen te blijven. Aangezien je op twee hoog woont, lijkt het mij ook handiger
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2004, 15:09
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Wij hebben 5 katten..
Op zich wel veel, weten we ook, maar 3 van de 5 katten hebben we gewoon aangenomen omdat ze deze kittens anders gingen dood doen..
onze katten verschillen wel aardig wat in leeftijd..de jongste hebben we nog maar van deze zomer, terwijl de 2 oudste (dze hebben we samen gekocht) alweer 11 jaar geworden zijn.
Er is heus nix mis met "veel" katten hoor,
en 2 katten vond ik net hartstikke leuk

Wel opletten met nieuwe katjes, oudere katten durven nieuwe, onbekende kittens aanvallen.. maar bij ons werd ie direct aanvaard, dus..

Ohjah, bij ons gaan alle katten wel buiten, ook geen enkel probleem mee, daarom zijn ze ook erg rustig hier binnen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:54
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hallo!

tot nu toe gaat het erg goed met de kleine boef, dat is ze echt, ze haalt van alles uit, maar als we weg zijn treffen we haar bij thuiskomst altijd slapend aan, daarna gaat ze weer volop spelen, en vooral achter mij aanlopen, dus af en toe loop ik haar bijna omver, sneu he!

liefs T.S
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:39
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 03-06-2004 @ 19:10 :
jammer genoeg zeggen sommige mensen wel, ach zielig hoor, jullie werken allebei, maar vaak is er 1 van ons smiddags al vroeg thuis, en savonds is er bijna altijd wel iemand thuis, ik heb niet het gevoel dat we dan ons katje verwaarlozen, of vinden jullie van wel?
onze poes is overdag ook altijd alleen thuis (of buiten..)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:34
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik vind het sowieso asociaal om katten los buiten te laten lopen (ook al woon je in een normaal huis) een ander heeft er alleen maar last van en ja niet iedereen houd van katten.
dus je kunt hem gewoon op het balkon laten.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:28
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
hoezo is dat nou weer asociaal? zou het alleen maar zielig vinden als mijn poes de hele dag binnen zou zitten.. en wat voor last hebben anderen er nou weer van? ze gaat heus niet bij ze op schoot zitten hoor..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
FMathers schreef op 13-06-2004 @ 21:28 :
hoezo is dat nou weer asociaal? zou het alleen maar zielig vinden als mijn poes de hele dag binnen zou zitten.. en wat voor last hebben anderen er nou weer van? ze gaat heus niet bij ze op schoot zitten hoor..
Ik moet zeggen dat ik kattestront in de tuin niet zo heel prettig vind eigenlijk...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:23
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
daar hebben we de kattenbak voor..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 14-06-2004 @ 18:23 :
daar hebben we de kattenbak voor..
Jij denkt dat katten die buiten komen hun behoeften altijd op de kattenbak doen...??? De meeste katten doen als ze buiten komen (vrijwel) alles buiten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:38
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
FMathers schreef op 13-06-2004 @ 21:28 :
hoezo is dat nou weer asociaal? zou het alleen maar zielig vinden als mijn poes de hele dag binnen zou zitten.. en wat voor last hebben anderen er nou weer van? ze gaat heus niet bij ze op schoot zitten hoor..
neej in je tuin zitten of ze komen daadwerkelijk je huis binnen. Wat de kat van de buren nog wel eens deed.
zouden we eens moeten doen met onze hond.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-06-2004 @ 20:52 :
Jij denkt dat katten die buiten komen hun behoeften altijd op de kattenbak doen...??? De meeste katten doen als ze buiten komen (vrijwel) alles buiten.
ok, heb je gelijk in.

Citaat:
neej in je tuin zitten of ze komen daadwerkelijk je huis binnen. Wat de kat van de buren nog wel eens deed.
eh.. dat heeft onze poes nog nooit gedaan en heeft een andere poes ook nog nooit bij ons gedaan... is er volgens mij toch iets mis met die poes hoor
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 02:18
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Je kunt die kat ook gewoon af en toe naar buiten laten, en dan 's avonds ofzo weer roepen oid. Doe ik ook altijd.

Overigens keur ik het af als mensen hun kat niet naar buiten laten. Een kat hóórt buiten. Zo'n balkon is ook waardeloos (helemaal met een kooi). Dat het asociaal is om katten buiten te laten vind ik wel een van de meest domme opmerkingen die ik in een lange tijd heb gehoord.
Katten moeten kunnen rennen, springen, bomen klimmen, kortom alles wat een kat van nature doet. En dat moet buiten.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:22
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 14-06-2004 @ 22:44 :
eh.. dat heeft onze poes nog nooit gedaan en heeft een andere poes ook nog nooit bij ons gedaan...
Jij weet alles wat je kat doet...? Big Brother is watching you?

De kat van de buren van m'n ouders kwam regelmatig bij hun binnen toen ze zelf geen kat meer hebben. Nu ze wel weer een kat hebben komt er steeds een dikke zwarte kat binnen en nog een andere kat kwam opeens van boven, Hercules (<- kat van m'n ouders) kwam er achter aan (die kat die van boven kwam is waarschijnlijk een poes - mijn ouders hebben een kater, verzin zelf maar wat er waarschijnlijk gebeurd is).

Ik vind de opmerking dat het asociaal is (of meer genuanceerd: dat anderen er last van kunnen hebben) helemaal niet zo dom. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat zo zien. Zelf vind ik het niet zo erg als er een kat van een ander in m'n huis loopt, maar stel dat ik kleine kinderen en een tuin zou hebben en er is heel de tijd een kat die in de zandbak van m'n kinderen poept en plast, mjah, dan zou ik daar toch niet zo gelukkig van worden (natuurlijk kun je er een deksel op doen, maar goed, het kan ook in de tuin en kleine kinderen zitten overal aan, dus ja). Of als er een kat is die m'n tuin omploegt ofzo.

Ik ken bovendien mensen die hun buren hebben gedreigd dat als ze nog één keer een kat van hun in hun tuin zouden vinden (ze hadden er vier), dat ze het beest dan af zouden laten maken...mjah, dan zou ik ze daarom toch wel binnen houden...

Mijn katten kunnen binnen ook rennen, springen en klimmen (dan wel niet in bomen, maar boven op zolder is genoeg hout en andere dingen waar ze op kunnen klimmen), is wel niet vergelijkbaar met buiten dat weet ik ook wel, maar het is iig iets.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Jij weet alles wat je kat doet...?
nee, maar dan hadden we wrschnlk wel een boze buurman/buurvrouw voor de deur gehad..

Citaat:
Ik ken bovendien mensen die hun buren hebben gedreigd dat als ze nog één keer een kat van hun in hun tuin zouden vinden (ze hadden er vier), dat ze het beest dan af zouden laten maken...mjah, dan zou ik ze daarom toch wel binnen houden...
dat lijkt me nogal strafbaar, dus dan zou ik met de politie dreigen..

Citaat:
Mijn katten kunnen binnen ook rennen, springen en klimmen (dan wel niet in bomen, maar boven op zolder is genoeg hout en andere dingen waar ze op kunnen klimmen), is wel niet vergelijkbaar met buiten dat weet ik ook wel, maar het is iig iets.
ja, maar niet iedereen heeft zo'n groot huis

ik vind ook dat een kat de ruimte moet krijgen, zeker als ze nog jong zijn.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 16-06-2004 @ 14:48 :
nee, maar dan hadden we wrschnlk wel een boze buurman/buurvrouw voor de deur gehad..
Mwah, bij mijn ouders zitten nogal zat vaak katten in de tuin hun behoeften te doen. Negen van de tien keer weten ze niet eens van wie de kat is. En anders zijn ze ook niet zo om meteen te gaan klagen (en hun eigen kat doet het tenslotte ongetwijfeld ook, maar goed, ze weten zelf ook hoe katten zijn).

Citaat:
dat lijkt me nogal strafbaar, dus dan zou ik met de politie dreigen..
Het lijkt me pas strafbaar als ze het gedaan hebben...en dan is het al te laat.

Citaat:
ja, maar niet iedereen heeft zo'n groot huis
Zo mega-groot is mijn huis niet, een normale eensgezinswoning is groter.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 17:22
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
p-chez schreef op 15-06-2004 @ 03:18 :
Je kunt die kat ook gewoon af en toe naar buiten laten, en dan 's avonds ofzo weer roepen oid. Doe ik ook altijd.

Overigens keur ik het af als mensen hun kat niet naar buiten laten. Een kat hóórt buiten. Zo'n balkon is ook waardeloos (helemaal met een kooi). Dat het asociaal is om katten buiten te laten vind ik wel een van de meest domme opmerkingen die ik in een lange tijd heb gehoord.
Katten moeten kunnen rennen, springen, bomen klimmen, kortom alles wat een kat van nature doet. En dat moet buiten.
hoe doe je dat dan, je laat hem naar buiten, en s'avonds roep je hem en dan komt hij ook nog, hoe leer je de poes dat aan joh.

kus
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:14
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
wij hebben op een flat 5 kittens en dat gaat prima, op het balkon mogen ze niet, ik heb een open balkon, met veel ruimte tussen de spijlen en onder het hek zodat het niet dicht te maken is. Als ze het van jongs af aan gewend zijn is het helemaal niet erg om ze binnen te houden. Sowieso, er zijn mij te veel gevaren buiten om mn lieverds daar te laten lopen, straks komen ze onder een auto, en gezien de niet diervriendelijke buurt waar ik woon (stenen gooien naar mn oudste hond) ben ik ook nog eens bang dat ze vergiftigt worden. Volgend jaar als we verhuizen naar onze aankomende boerderij mogen ze in de kattenren buiten, dat is meer als genoeg
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 16-06-2004 @ 20:14 :
ik heb een open balkon, met veel ruimte tussen de spijlen en onder het hek zodat het niet dicht te maken is
Dat hebben (hadden dus) wij ook, ook dat is dicht te maken. Wij hebben het met golfplaten gedaan (het hek, zeg maar).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:33
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-06-2004 @ 21:17 :
Dat hebben (hadden dus) wij ook, ook dat is dicht te maken. Wij hebben het met golfplaten gedaan (het hek, zeg maar).
het hek is inderdaad dicht te maken, maar daaronder is nog een ruimte die groot genoeg is om een kat onder door laten glippen, en dat is niet dicht te maken helaas
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-06-2004, 21:30
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Het is voor de kat nogal ongezond als hij niet buiten (op de begane grond) kan
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:33
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 16-06-2004 @ 22:30 :
Het is voor de kat nogal ongezond als hij niet buiten (op de begane grond) kan
joh, ben vandaag bij de dierenarst geweest, en het maakt helemaal niet uit, het is maar net waar je je kat aan went, en die van mij komt wel buiten, maar wel op zo'n manier dat ze niet dood kan worden gereden e.d.

waarom zou het ongezond zijn, hamster doe je toch ook niet buiten...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 22:22
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 16-06-2004 @ 22:33 :
joh, ben vandaag bij de dierenarst geweest, en het maakt helemaal niet uit, het is maar net waar je je kat aan went, en die van mij komt wel buiten, maar wel op zo'n manier dat ze niet dood kan worden gereden e.d.

waarom zou het ongezond zijn, hamster doe je toch ook niet buiten...
I.v.m. met lichaamsbeweging die -ook voor katten- nodig is om in conditie te blijven. Buiten zijn van die dieren is natuurlijk sowieso gezond en natuurlijk. Ook kunnen huisdieren in het algemeen veel lol beleven aan 'buiten spelen'. Ik moet er niet aan denken onze katten een week binnen op te sluiten. Je ontneemt zo'n beest geluk door het binnen te houden, ook al is het er aan gewend. Als je vlak voor een drukke weg woont waar hard gereden wordt, neem dan gewoon geen huisdieren waarvan de kans groot is dat ze de weg op lopen.

Citaat:
en het maakt helemaal niet uit,
Zei die dierenarts dat? dan verstaat hij zijn vak niet.

Citaat:
hamster doe je toch ook niet buiten...
Er zitten inderdaad vele tienduizenden hamsters in hokjes weg te kwijnen ja, die zijn sowieso niet geschikt om als huisdier te worden gehouden.

Laatst gewijzigd op 16-06-2004 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 16-06-2004 @ 21:33 :
het hek is inderdaad dicht te maken, maar daaronder is nog een ruimte die groot genoeg is om een kat onder door laten glippen, en dat is niet dicht te maken helaas
Ook dat is dicht te maken: hebben wij ook gedaan. Je kunt golfplaten heel goed tot op de grond door laten lopen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 10:21
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Mwah, bij mijn ouders zitten nogal zat vaak katten in de tuin hun behoeften te doen. Negen van de tien keer weten ze niet eens van wie de kat is. En anders zijn ze ook niet zo om meteen te gaan klagen (en hun eigen kat doet het tenslotte ongetwijfeld ook, maar goed, ze weten zelf ook hoe katten zijn).
ik had het over dat wanneer mijn kat bij andere mensen naar binnen zou zijn geweest, dat ik het dan waarschijnlijk wel gehoord had.. maar ja, haar behoeften zal ze best bij anderen in de tuin doen...

Citaat:
Het lijkt me pas strafbaar als ze het gedaan hebben...en dan is het al te laat.
maar als jij er van tevoren mee dreigt, zullen ze het wel laten..

Citaat:
Zo mega-groot is mijn huis niet, een normale eensgezinswoning is groter.
dan kan je kat dus ook niet overal vrij rondspringen enzo.. en ik vind nog steeds dat een kat die ruimte moet krijgen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 17-06-2004 @ 11:21 :
ik had het over dat wanneer mijn kat bij andere mensen naar binnen zou zijn geweest, dat ik het dan waarschijnlijk wel gehoord had.. maar ja, haar behoeften zal ze best bij anderen in de tuin doen...
Dat snap ik, ik kan lezen. Ik gaf alleen maar aan dat dat niet per se zo hoeft te zijn.

Citaat:
maar als jij er van tevoren mee dreigt, zullen ze het wel laten..
Ik heb het vage vermoeden dat die mensen dat ook wel gedaan hebben. Maar als iemand daarmee dreigt (afmaken), zou jij dan gaan uitproberen of ze het wel of niet menen? En/of of ze gevoelig zijn voor tegen dreigementen? Ik niet. Daarvoor zijn m'n katten me iets te veel waard.

Citaat:

dan kan je kat dus ook niet overal vrij rondspringen enzo.. en ik vind nog steeds dat een kat die ruimte moet krijgen.
Heb ik dat gezegd...? (Ennuh, sowieso op zolder kunnen ze wel vrij rond springen en ook in de kamer en op de gang en de trappen ed, daar hoeft een huis niet zo groot voor te zijn wil dat mogelijk zijn. 't is natuurlijk geen wereldbol, maar 't is iig iets.)

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:26
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Maar als iemand daarmee dreigt (afmaken), zou jij dan gaan uitproberen of ze het wel of niet menen? En/of of ze gevoelig zijn voor tegen dreigementen? Ik niet. Daarvoor zijn m'n katten me iets te veel waard.
true, ik zou het er waarschijnlijk ook niet op gokken.. maar ik zou toch zeker wel de politie inschakelen, want het is toch te gek voor woorden dat je je kat niet buiten kan laten lopen.

Citaat:
(Ennuh, sowieso op zolder kunnen ze wel vrij rond springen en ook in de kamer en op de gang en de trappen ed, daar hoeft een huis niet zo groot voor te zijn wil dat mogelijk zijn. 't is natuurlijk geen wereldbol, maar 't is iig iets.)
ik blijf erbij dat de kat de ruimte nodig heeft en dat je gang en je trap niet ruim genoeg zijn. ik weet natuurlijk niet hoe jouw huis eruit ziet, maar in ons huis zou ze niet voldoende kunnen bewegen. en dat is belangrijk.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Heb je een trappenhuis? Dan kan het diertje wel gewoon naar buiten Ook met een balkon. Je moet alleen zorgen dat je geen rover krijgt, want dat wordt ietsje lastiger.

Maar als ik kijk naar de katten van mij, die constant hier de trappen op en aflopen, dan zou ik er niks op tegen hebben als jij een buiten katje neemt.

Je zou (omdat in dat soort huizen vaak een dichte deur zit, een belletje aan een touwtje op kunnen hangen, zodat je hoort wanneer ie naar binnen wilt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 17-06-2004 @ 14:26 :
true, ik zou het er waarschijnlijk ook niet op gokken.. maar ik zou toch zeker wel de politie inschakelen, want het is toch te gek voor woorden dat je je kat niet buiten kan laten lopen.
Ik denk niet dat de politie er heel veel aan zal doen.

Citaat:
ik blijf erbij dat de kat de ruimte nodig heeft en dat je gang en je trap niet ruim genoeg zijn. ik weet natuurlijk niet hoe jouw huis eruit ziet, maar in ons huis zou ze niet voldoende kunnen bewegen. en dat is belangrijk.
Daar blijf ik ook bij. Maar ik blijf er ook bij dat een kat naar binnen moet kunnen als hij/zij dat wil en dat kan bij ons niet. En ik blijf er ook bij dat ik in een niet zo heel prettige buurt woon en mijn katten me teveel waard zijn om iets mee te laten gebeuren. Misschien egoistisch, maar dat is dan maar zo. Voorlopig lijken ze nog heel gelukkig te zijn (voor zo ver je dat kunt weten natuurlijk, daarom ook 'lijken') en volgens de dierenarts zijn ze ook gezond.

Ze kunnen in huis heerlijk rennen en ook springen en klimmen (oude zolder, met balken ed). Als ik alleen kamertje had, dan had ik het ook zielig gevonden, maar nu geloof ik wel dat ze het naar hun zin hebben. Ik hoorde d'r net nog één de trap op racen en niet lang daarna met een dreun op de zoldervloer terecht komen (sprong van een balk, denk ik).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 17-06-2004 @ 14:31 :
Je zou (omdat in dat soort huizen vaak een dichte deur zit, een belletje aan een touwtje op kunnen hangen, zodat je hoort wanneer ie naar binnen wilt.
Hoe ga je hem dat leren? En niemand is toch altijd thuis en/of wakker? Dan kan ie bellen wat ie wil, maar dan kan ie er toch niet in. En ik denk dat een dier het dan ook snel weer afleert (het bellen om naar binnen te kunnen dus), omdat er niet wordt gereageerd.

Of begrijp ik iets verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 14:36 :
Hoe ga je hem dat leren? En niemand is toch altijd thuis en/of wakker? Dan kan ie bellen wat ie wil, maar dan kan ie er toch niet in. En ik denk dat een dier het dan ook snel weer afleert (het bellen om naar binnen te kunnen dus), omdat er niet wordt gereageerd.

Of begrijp ik iets verkeerd?
Ja, je begrijpt alles verkeerd Nee hoor

Maar wat jij nu uitlegt, is ook met buitenkatten in een gewoon huis
De katten van mijn vriend ringelen bijv met het haakje aan de deur, dus het zal aan te leren kunnen zijn

Mijn eigen kat Bowie wilt nog wel eens tegen de deur opspringen als ie niet naar binnen kan. Ook zit ie wel eens met zijn kop boven de ruit naar binnen te kijken. Dan zie je dus alleen zo'n stomme kop

Mijn andere kat krast met de nagels over het glas.

Maarja, in een huis met een dichte deur heb je dus geen glas
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 17-06-2004 @ 14:39 :
Maar wat jij nu uitlegt, is ook met buitenkatten in een gewoon huis
Jij bedoeld dat de katten alleen in het trappenhuis mogen dan ofzo? Maar wat dan als de buitendeur van het trappenhuis open gaat?

Mijn huis bezit zelf twee trappen: een klein privé trappenhuisje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 15:12 :
Jij bedoeld dat de katten alleen in het trappenhuis mogen dan ofzo? Maar wat dan als de buitendeur van het trappenhuis open gaat?

Mijn huis bezit zelf twee trappen: een klein privé trappenhuisje.
Nee, ik weet niet meer wat ik bedoelde, maar in sommige trappenhuizen zitten geen deuren Daar had ik dus nog niet eens aan gedacht
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:50
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Eigenlijk vind ik het best zielig als je een kat neemt en hij/zij kan/mag dan niet naar buiten.

Mijn zus woonde eerst op 1 hoog, en die had bij haar raam een soort trapptje gemaakt naar een afdakje. Zodat de kat toch naar buiten en naar binnen kon.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht kat --> politie
Verwijderd
45 28-10-2005 20:09
Flora & Fauna bange kat
Illuminati
4 25-07-2005 17:13
Algemene schoolzaken Willen jullie deze enquete invullen?
Project
20 24-03-2004 09:37
Flora & Fauna Waar in huis zitten jullie huisdieren?
Mr.Oizo
48 30-08-2003 16:23
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.