Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2014, 23:36
Verwijderd
Hee mensen, ik heb zaterdag wiet gerookt via waterpijp. Was flink stoned, was helemaal de weg kwijt. Heb er alleen nog steeds een beetje last van. Heb een beetje het gevoel alsof ik droom. Had dit de vorige keer ook een beetje, dat is toen wel vanzelf weggegaan. Is dit normaal en wat kan ik er tegen doen?

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2014, 10:41
Verwijderd
Het is ondertussen 4 dagen later, ik kan me lastig voorstellen dat dat aan wat wiet lag.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2014, 14:29
onizuka-
onizuka- is offline
zo lang effect? o.O welke shit rook jij?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2014, 23:07
Verwijderd
Ik had dit de vorige keer ook. Misschien komt het doordat ik antidepressiva slik?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 12:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hieronder wat informatie over Cannabis icm anti depressiva van Jellinek.


Citaat:
Cannabis en antidepressiva (geel)
• Algemeen
Medicijnen en drugs kunnen elkaars werking versterken of juist verminderen. Als het ene middel het andere middel op deze manier beïnvloedt, spreken we van een wisselwerking of een interactie.
Antidepressiva hebben verschillende interacties met drugs. Maar drugs kunnen ook op een indirecte manier gevolgen hebben voor het effect van antidepressiva. Als het gebruik samengaat met slaaptekort, maaltijden overslaan en het vergeten of niet volgens voorschrift innemen van medicijnen kan dit onverwachte gevolgen hebben [5].
Chronisch gebruik van verschillende drugs kan een depressie veroorzaken [7,8]. Het is dus verstandig het gebruik in de hand te houden.
• Interacties
Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. Uit onderzoek blijkt dat cannabis bij gebruik van antidepressiva een te hoge dosis antidepressiva in het bloed kan veroorzaken [9]. Hoe dit precies gebeurt is onbekend, maar hierdoor neemt de kans op bijwerkingen van het antidepressivum toe.
Onderzoeken laten zien dat combinatie van TCA (tri-cyclisch antodepressivum) met cannabis hartritmestoornissen kan veroorzaken [9]. Ook uit ervaringen van gebruikers blijkt dat TCA in combinatie met cannabis een versnelde hartslag, veranderingen in het denkvermogen en plotseling optredende ernstige verwardheid kan veroorzaken.
Wat de SSRI’s betreft, melden gebruikers stemmingsstoornissen bij combinatie van fluoxetine (Prozac®) en cannabis [10,11]. Het is nog te vroeg om een definitieve uitspraak te kunnen doen over de mogelijke interacties, maar voorzichtigheid is geboden.

Literatuur cannabis en antidepressiva
1 Farmacotherapeutisch Kompas (2008). Onafhankelijke geneesmiddelinformatie voor professionals in de zorg. (24Nov.2008). www.fk.cvz.nl
2 Baan, C.A. & Hutten, J.H. & Rijken, P.M. (2003). Afstemming in de zorg. Een achtergrondstudie naar de zorg voor mensen met een chronische aandoening. RIVM-rapport 282701005.
3 Nederlands Huisartsen Genootschap (2003). Depressieve stoornis (depressie). (24Nov.2008). http://nhg.artsennet.nl/upload/104/s...en/M44/std.htm
Nederlands Huisartsen Genootschap (2004). NHG-patiëntenbrief: antidepressiva. (23Nov.2008).
http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMG...87687201852086
4 Alcoholinfo.nl (2000). Antidepressiva en alcohol. (24Nov.2008). http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...woord&vraag=88
5 De Wit, R. & Sijes, M. (z.d.). Alle vragen en antwoorden. (24Nov.2008). http://www.drugsinfoteam.nl
6 Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (2007). Informatorium Medicamentorum. ’s Gravenhage: WINap
7 Touw, D. (2001). Interacties tussen geneesmiddelen en drugs, een nieuw terrein voor het bewakingssysteem. Pharmaceutisch Weekblad, jaargang 136 nr. 40.
8 Geerlings, P.J. (1998). Populaire harddrugs. Geneesmiddelenbulletin, 32:39-47
9 Baxter K. (Edited) (2005). 7th Edition Stockley’s Drug Interactions. London: Pharmaceutical Press.
10 Dean, A. (2006). Illicit drugs and drug interactions. Pharmacist, jaargang 25 nr. 9.
11 Vervaeke, H. (biomedicus). Serotoninesyndroom. (11Jan.2009). Amsterdam
Updated: 28.02.2013
Het zou dus goed kunnen dat het bij jou niet lekker uitwerkt, en in dat geval zou ik er vanaf blijven
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 12:29
Verwijderd
Of beter nog, stoppen met antidepressiva en overstappen op fulltime wiet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 09:51
Metallies
Avatar van Metallies
Metallies is offline
Citaat:
Hee mensen, ik heb zaterdag wiet gerookt via waterpijp. Was flink stoned, was helemaal de weg kwijt. Heb er alleen nog steeds een beetje last van. Heb een beetje het gevoel alsof ik droom. Had dit de vorige keer ook een beetje, dat is toen wel vanzelf weggegaan. Is dit normaal en wat kan ik er tegen doen?

X
Je kunt er helaas niets anders aan doen dan het uitzitten tot het weer weg is, je bent flink stoned geweest en waarschijnlijk ben je nu gewoon helemaal brak en dat kan soms wel even duren. Weet ook niet hoe lang je ervaring is? Na een aantal jaren blowen merk je er eigenlijk niets meer van.
__________________
Als men weet wat lijden is, is men in staat meer van het leven te genieten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Je kunt er helaas niets anders aan doen dan het uitzitten tot het weer weg is, je bent flink stoned geweest en waarschijnlijk ben je nu gewoon helemaal brak en dat kan soms wel even duren. Weet ook niet hoe lang je ervaring is? Na een aantal jaren blowen merk je er eigenlijk niets meer van.
Het was de 4e keer, waarvan 2 keer waarbij ik maar een paar hijsjes nam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie suicidaal?
Patataap
11 27-04-2013 14:00
Drugs & Alcohol Xtc
Redlabel22
36 10-01-2013 09:29
Drugs & Alcohol Stel je bent "geestelijk allergisch"..
Verwijderd
18 28-12-2009 18:42
Drugs & Alcohol spaceomelet
huntingyade
12 28-08-2009 23:24
Drugs & Alcohol wiet
peterblaat
20 22-05-2008 11:50
Drugs & Alcohol los gaan
Wammus
73 22-11-2004 10:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.